Pavasarį „FlyLAL” vėl skraidys iš Palangos, atnaujinamas reisas į Dubliną

   
     

Pamažu ruošiausi rašyti įrašą apie pasvarstymus, kas mūsų laukia skrydžių žemėlapyje ateinančią vasarą. Po recesinio ir gan liūdno rudens tvarkaraščio norisi kuo greičiau imtis domėtis 2009 m. vasaros tvarkaraščiu, kuris įsigalios kovo mėnesio paskutinį sekmadienį.

Įvykiams už akių užbėgo „FlyLAL”, be pompastikos atsiuntųsi žinutę naujienlaiškio prenumaratoriams apie prasidedančią prekybą bilietais vasaros sezonui. Dažnai „FlyLAL” buvo kaltinama tuo, jog tvarkaraščius paskelbia tik paskutinėmis savaitėmis prieš naują skrydžių sezoną.

Šiuo metu jau žinoma, jog į „FlyLAL” reguliarųjį tvarkaraštį grįžta Dublino reisas. Iš Vilniaus į Dubliną „FlyLAL” skris tris kartus per savaitę – pirmadieniais, trečiadieniais ir penktadieniais. Tuo tarpu iš Palangos į Dubliną „FlyLAL” skris antradieniais, ketvirtadieniais ir šeštadieniais.

Taip pat tris kartus per savaitę „FlyLAL” iš Palangos skris į Londoną. Vietoj praėjusią vasarą vykdytų skrydžių į Stanstedo oro uostą, kitąmet „FlyLAL” skraidys į brangesnį Gatwicko oro uostą.

Panašu, kad „FlyLAL” lėktuvas šiemet neskris iš Vilniaus į Palangą, o lėktuvo kryptis bus keičiama Dubline. Pakilęs iš Vilniaus į Dubliną, lėktuvas grįš į Palangą, iš ten skris į Londoną ir atgal, po to iš Palangos į Dubliną, o iš Dublino grįš į Vilnių. Toks tvarkaraštis ekonomiškai turėtų būti efektyvesnis – bet kokiu atveju „FlyLAL” neparduodavo bilietų iš Vilniaus į Palangą.

Ar Dublinas ir Londonas bus vienintelės „FlyLAL” kryptys iš Palangos? Greičiausiai taip, nes pagal sudėliotą tvarkaraštį vienas lėktuvas yra pilnai išnaudotas. Jeigu „FlyLAL” svarsto apie daugiau skrydžių iš Palangos, tam turės būti naudojamas kitas lėktuvas.

Vasaros sezonui „FlyLAL” pratęsė tiesioginius skrydžius iš Vilniaus į Madridą. Kaip ir žiemos sezonu, „FlyLAL” lėktuvai į Madridą kils pirmadieniais, trečiadieniais ir penktadieniais. Latvijos susisiekimo ministro A.Šlesero žodžiai „Kas gi ten iš Lietuvos skraidys į tą Madridą?” sprogo – kitaip sunku paaiškinti, jog skrydžiai į Madridą iš anksto pratęsiami ir vasarai. Kaip viena iš sėkmės priežasčių galima įvardyti ir „FlyLAL” jungiamuosius skrydžius su „Iberia” – per Madridą galima greitai ir pigiai pasiekti bet kokį Pirėnų pusiasalio miestelį.

Įdomu dar tai, jog iš Ispanijos nacionalinio vežėjo „Iberia” planų dingo nuo vasaros turėję prasidėti tiesioginiai skrydžiai į Rygą. Įdomu ar tai galutinis sprendimas – apie planus 2009 m. pradėti skraidyti į Rygą „Iberia” pranešė dar 2008 m. pavasarį.

„FlyLAL” šiuo metu vasaros sezonui taip pat parduoda bilietus skrydžiams iš Vilniaus į Amsterdamą, Londoną, Paryžių (daugėja skrydžių iki 6 kartų per savaitę), Frankfurtą. Neparduodami bilietai į Maskvą, Kijevą, Romą, Milaną, Budapeštą, Stambulą. Išvadas, kokie skrydžiai išnyks iš žemėlaplio, daryti dar anksti.

„airBaltic” tuo tarpu vasaros sezonui parduoda skrydžius iš Vilniaus visomis tomis pačiomis kryptimis, kur skraidoma ir žiemą. Tvarkaraštis taip pat nesikeičia – išskyrus bardakėlį su skrydžiais į Vokietijos miestus. Tačiau – iš to negalima daryti išvados, jog skrydžiai tomis kryptimis bus vykdomi. Puikiai galima prisiminti šių metų rudens atvejį, kuomet „airBaltic” pardavinėjo bilietus iš Vilniaus krūva krypčių, tačiau atėjus skrydžių laikui keleiviams buvo pakeisti bilietai į skrydžius per Rygą (arba gražinti pinigai).

„airBaltic” balandžio mėnesiui neparduoda bilietų tiesioginiams skrydžiams į Romą ir Paryžių – nors šiomis kryptimis ketinama skraidyti tris savaites kovo mėnesį.

„FlyLAL” grupei priklausanti antžeminio aptarnavimo kompanija „Baltic Ground Services” garsiai (kam reikėjo taip daryti?) pasitraukė iš Kauno oro uosto. Realiai ne tai pliusas nei minusas (vistiek BGS ten darbo neturėjo), tačiau tai parodo, jog „FlyLAL” artimiausiems metams neturi jokių planų, susijusių su skrydžiais iš Kauno oro uosto.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

10 komentarai

  1. Simonas Bartkus - 2008 12 6, 00:16

    Panašu, kad „FlyLAL” garsiai paskelbta naujiena, kad gruodžio 15 dieną pradedami kasdieniai (darbo dienomis) skrydžiai į Tbilisį – farsas. Skrydžių nebus, galimybės įsigyti bilietus nėra.

    Tiesa, iš tvarkaraščio skrydžiai dar neišimti:
    http://www.flylal.com/lt/main/booking/flights/flight_schedule

  2. Kazimieras - 2008 12 6, 12:09

    Keista kad neina pirkti, o tai turbut nebeskris tenais?…

  3. Simonas Bartkus - 2008 12 6, 12:32

    Kazimierai – ne. Tokias išvadas daryti dar anksti. Iki tvarkaraščio įsigaliojimo dar keturi mėnesiai ir tokios mažos ir niekam neįdomios kompanijos kaip „FlyLAL” dar tiesiog nespėjo suderinti tvarkaraščių su oro uostais. Be to ir patys „FlyLAL” pasižymi tuo, kad galutinai sezono planus sudėlioja paskutinę minutę.

  4. Vytautas-NT - 2008 12 8, 09:53

    FlyLAL pavasario tvarkaraštis vėl rodo, kad LAL pamatė neišnaudojanti vakarų Lietuvos rinkos. Tik klausimas kur skrydžiai Vokietijos kryptimi (konkuruojant su Liepoja)? Kur skrydžiai į Amsterdamą (jungiamieji skrydžiai po visą pasaulį). Arba skrydžiai į Vilnių (atvežant papildomų keleivių iš Vakarų Lietuvos?

  5. Simonas Bartkus - 2008 12 8, 11:03

    Palangos oro uostas visgi yra „seasonal” – vasarą ten kur kas didesnės galimybės pritraukti klientus, nei žiemą. Nes į žiemos sezoną patenka tokie niūrūs mėnesiai kaip lapkritis ir vasaris, kadangi aviacijoje yra didžiausios duobės. Dėl to „pamatė neišnaudojanti” galbūt čia netinkamas žodis – Dublino ir Londono reisai žiemos sezonu (išskyrus šventinį laikotarpį), ko gero, nereikalingi.

    Bet, kaip ir Vytautas-NT sako, pilnai pritariu, kad vasarą labai reikia skrydžių iš Palangos į Vokietijos miestus – senukams turistams keliaujantiems į Nidą ir ta kaina ne tokia svarbi. Taip pat pernykštis „utAir” pavyzdys rodo, kad iš Maskvos taip pat atsirado pakankamai keleivių – „FlyLAL” galėtų pasirūpinti tokiu pat reisu, o jei jį vėl užims „Utair”, galima ir į Sankt Peterburgą bandyti.

    SAS pavyzdys rodo, kad vakarų Lietuvoje net ir aukštomis kainomis galima surasti keleivių – bet jau tam reikia drąsos ir investicijų – reikalinga atidaryti labai dažnus skrydžius ir pradžioje iškęsti nuostolius. „FlyLAL”, be abejo, ta kryptis būtų Amsterdamas, kur tikrai gerai išvystyti jungtiniai skrydžiai su KLM. Deja, …

  6. Vytautas - 2008 12 8, 22:46

    Trumpai apžvelgsiu kauno oro uosto ateinančio sezono realijas:

    Įdomu, pagal dabar matomą tvarkaraštį, ateinantį vasaros sezoną Ryanair’as sutankino dieninių skrydžių – labai šauni naujiena, nes nusigauti į Londoną vėlai vakare ne visiem paranku – antradieniais, ketvirtadieniais į LTN skrenda 12.00, šeštadieniais – vėlai vakare. STN kryptim – visą savaitę po du reisus kasdien, vienas 12.00, kitas vėlai vakare. Kiek atmintis neapgauna, tai didziausias savaitinis skrydžių kiekis į Londoną. Keista, kad po žiemos sezono antrasis UK miestas nekeičiamas – nejau BHX kryptis pasirodė sekminga? gal kas skrido, kaip ten užpildymas? lygiagrečiai bus vykdomas ir skrydis į LPL. Taigi, turim net tris UK miestus. Liūdna tik, kad neįdėjo vėl skrydžio į Glazgą – kiek draugai skraidė, lektuvas būdavo praktiškai pilnas.

    Idomi situacija su DUB – balandį matau išretėjusį tvarkaraštį iki 4 skrydžių per savaitę. Keista – dažnai skraidau, lėkuvas būna pilnas. Tuo labiau, kad kainas yra kur kelt ir dar likt palankesne alternatyva nei aer lingus. (Liepos mėn KUN-DUB vėl išauga 6,5 skrydžio per savaitę). Gal Ryanair’as balandžio – gegužės mėn pirmenybę teikia poilsio kryptim iš UK/IRL, dėl ko lėktuvų trūksta?

    Frankfurto Hahn’o(HHN) fronte nieko naujo, lieka 4 savaitiniai reisai. Kažkada masčiau, kodėl tas reisas Ryanair’ui apsimoka, ir kas gali ten skraidyt – juk vykdomas jis vėlai vakare, po to niekur iš ten neišskrisi. Manau kad vis dėlto nemažą dalį sudaro taupūs tautiečiai, norintys pigiai nuskrist kur nors į pietus, pvz į maroką, tereikia ant oro uosto suolų nusnausti kelias valandas, ir už 300 litų patenki į afriką;)) Patogi HHN padėtis ko gero vilioja kitą keliautojų dalį – iš ten patogu pasiekti Liuksemburgą, rytinę Prancūziją (100-200km), ne per toliausiai Šveicarija bei Belgija – Olandija (~300km). O apie lėktuvo užpildymą atgaline kryptimi kalbėti neverta – vakarinis reisas į Lietuvą gali surinkti praktiškai iš bet kur keliaujančius. Kiek teko laiko praleisti oro uoste, iš HHN grįžęs lėktuvas visada atrodo pilnaaaas!! Įdomu, ar kas nors iš čia užsukančių gali gauti info, kiek keleivių skraido šia kryptimi?

    tai tiek, tikiuosi niekur nenusišnekėjau :)

  7. Kazimieras - 2008 12 8, 23:15

    Viskas ok. na as neesu daug skrides bet skristi tenka I DUB is KUN tai keleiviu lyg normaliai buna. :)

  8. lrs - 2008 12 8, 23:24

    Neatmeskite ir tos versijos, kad taip gali buti sprendziamas apyvartiniu lesu stygius….
    nes finansiniai rezultatai, nors ir neskelbiami, taciau manau, kad minusas tikrai labai ispudingas

  9. Simonas Bartkus - 2008 12 8, 23:51

    „low-cost” kompanijų skrydžių sėkmę negalima nustatinėti pagal skrydžių užimtumą – normaliai dirbančiose „low-cost” komapnijose visada lėktuvai yra pilni keleivių. Klausimas – kiek iš jų yra nusipirkę bilietus ne už litą, o už „pelningą” kainą. Reikia suprasti, kad iš lito avialiniojs neuždirba, tiesiog keleivis už litą geriau nei jokio keleivio (gal jis dar nusipirks parduotuvėje, užsisakys mašinos nuomą ar šiaip gerą žinią apie kompaniją paskleis). Be to, „low-cost” kompanijos dažniausiai turi vietos savivaldybėms įsipareigojimą „atvežti” tam tikrą skaičių keleivių – dėl to prisikrauna jų už litą, jeigu nesugeba kitaip.

    anyway, grįžtant prie temos. „Ryanair” šiuo metu nekenčia dėl lėktuvų stygiaus – nemažai lėktuvų netgi stovi ant žemės. Pagal seną sutartį su „Boeing”, „Ryanair” vis dar gauna ir gauna naujus „Boeing 737-800”, dabar net ėmė juos pamažu pardavinėti.

    Dublino reisas yra vienas tolimiausių europinių reisų, todėl šio skrydžio sąnaudos yra didelės. Spėju, taikoma su daugiau skrydžių ant vasaros, kuomet dirbantys lietuviai grįžta atostugų ir nauji lietuviai varo laimės ieškoti. Reikia prisiminti, jog kitą vasarą į Dublino kryptį grįžta „FlyLAL”, kuri tris kartus skraidys iš Palangos ir tris kartus iš Vilniaus – taip, kad konkurencija bus didelė.

    Beje, pati „Ryanair”, pristatydama vasaros tvarkaraštį paminėjo, kad „atsisakome skrydžių Šanonas-Kaunas ir Glazgas-Kaunas”. Nepastebėjau, kad jie buvo suplanuoti …

    Visumoje man gaila, kad iš Kauno „Ryanair” nesiima skraidyti kitomis kryptimis apart Airijos ir Anglijos (išskyrus Hano atvejį). Kažkaip „salų” krypčių populiarumas, mano manymu, gali mažėti, dėl mažėsenčio ten dirbančiųjų lietuvių skaičiaus ir ten įsitvirtinusiųjų retesnio grįžimo. Norėtųsi Bremeno, Šarlerua, Bergamo ar Stokholmo, kur skraido „Ryanair” iš Rygos …

  10. Pranas - 2008 12 9, 00:13

    Ryanair pernykščiame vasaros tvarkaraštyje buvo Šanonas ir Glasgas (Prestwickas), tai lyginant su juo galima sakyt, kad atsisakoma.

Leave a reply