Žioplas sutapimas ar viešųjų ryšių karas?
Rytoj vyks du Lietuvos aviacijos pasaulio renginius, skirti žurnalistams. Per metus įvyksta turbūt kokie penki, o rytoj bus net du.
Rytoj po vidurdienio Kauno oro uoste leisis pirmasis „airBaltic” lėktuvas iš Rygos. Ta proga, žurnalistus Kauno oro uostas kviečia Jus į naujo skrydžio atidarymo renginį, kuris vyks š.m. birželio 4 d., 12:15 val.
O kadangi dėmėsio aviacijai ir taip yra per daug, tai šiandien po pietų (16:22), E. Masiulis sukvietė oro uosto specialiąsias tarnybas pademonstruoti, kaip pasirengta likviduoti pavojingus aviacijos incidentus. Kviečia ir žurnalistus kartu pažiūrėti spektaklį (turbūt tinkamesnis pavadinimas pratyboms su žiūrovais). Kad labiau bilietus pirktų, tai dar į spektaklio reklamą pakliuvo liūdnos nūdienos aktualijos – pasaulį sukrėtusi skaudi „Air France” aviakatastrofa yra spektaklio priežastis. Pradžia 10:30 val.
Kaip čia dabar išeina? Vilniaus oro uostas bando nukreipti visuomenės dėmesį nuo Kauno oro uosto? Ar susisiekimo ministras bando tyliai paslėpti žinią, kad Latvijos bendrovė daro dar vieną žingsnį, kad nacionalinis Lietuvos oro uostas persikeltų į Rygą? Ar žinia, kad antrame pagal dydį Lietuvos oro uoste skrydžių per savaitę padaugės beveik dvigubai yra nesvarbi, kad susisiekimo ministras neskiria jai dėmesio?
Aišku, greičiausiai tai tik paprasčiausias sutapimas. Bet tai dar prastesnis atsakymas, rodantis, kad susisiekimo sistema tūno gilioje pelkėje, kur paprasčiausias veiksmų koordinavimas – tolima siekiamybė …
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
25 komentarai
Leave a reply
O as manyciau, kad tai bandymas „uzdengti” Kauno oro uosto rengini. Zema ir tiek. Prie ko cia AirFrance katastrofa ir pratybos ant zemes…
Aš tai neižvelgčiau čia didelių sąmokslo teorijų. Kodėl pratybos ant žemės- o kur jas dar daryt? Imituot avarinį nusileiimą ant vandens Kauno mariose?
Dėl dienos, tai gal čia VNO direktoriaus saviveikla. Apskritai koks tikslas tai daryt darbo dieną. Darsyk parodom, kad į Vilniu beveik nieks nebeskraido, nes laisvai galima pratybas organizuot.
Jei norėta publikos dėmesio, tai geriau tai daryt savaitgalį. Gal šiaip žioplių prisirinktų.
Dar viena versija- priešrinkiminė akciją. Atkreipt dėmesį į ministerijos rūpestį skrydžių sauga.
Tada ketvirtadienis-logiška, nes penktadienio vakara daug kas gali žinių nebežiūrėt…
tebunie tai skonio reikalas. tiesiog nematau sasaju tarp i audra patekusio (ar susprogdinto) lektuvo ir neaisku kam surengtu pratybu. Tiesiog viesieji rysiai, prisidengiant tragedija.
Manyčiau (tikėčiausi?), kad visgi viešųjų ryšių karas. Bėje, įdomu, kuo baigsis AirBaltic’o nuotykiai, jei latvių reikalai tokie prasti, kad jiems jau nebeskolina:
http://www.ft.com/cms/s/0/aa629880-5068-11de-9530-00144feabdc0.html
Šiandien per LTV ir LR-1 buvo pranešta apie AirBaltic skrydžius iš Kauno. Tuo tarpu apie pratybaus Vilniaus oro uoste- dar nė žodžio.
Kai kurių problemų nereikia labai sureikšminti…
Man dabar įdomu kiek keleivių atskris pirmu paradiniu reisu Ryga-Kaunas. Tikrai neturėtų būti daug – nebent darbuotojų, svečių atskraidins.
Na, skrydžiai iš Kauno yra neabejotinai įdomesnė ir realiai aktualesnė naujiena. Diskusija gali būti tik apie tai, ar tai gera žinia ar bloga žinia. Keleiviui tai gera žinia. Kauno oro uostui tai gerai žinia. Lietuvos susisiekimo sistemai ilgu laikotarpiu – bloga žinia. Tačiau man atrodo, kad tie susisiekimo ministerijos pseudo mokymai suorganizuoti tą pačią dieną, tai noras valetu nukirsti tūzą.
Kol kas AirBaltic laiko labai žemas kainas. Galima rasti dienų, kai pigiau iš Kauno ,nei tiesiogiai iš Rygos. Tikras srautas matysis rudenį, kai suaktyvės verslo skrydžiai po vasaros. Liūdniausia, kad tai ne skrydžių plėtra, o tik srauto perskirstymas tarp Vilniaus ir Kauno.
Atsiradusi pasiūla, aišku, kažkiek paklausą pajudins į viršų, bet mažai. Šiuo atveju žingsnis Kaunas-Ryga nuims kažkiek srauto iš keleivių, kurie važiuodavo automobiliais į Vilnių, o iš Vilniaus skrisdavo ar per tą pačią Rygą, ar per Prahą, Kopenhagą, Frankfurtą, Helsinkį. Kaunas-Ryga-Londonas yra patogiau nei Kaunas-Vilnius-Praha/Frankfurtas-Londonas ar pan.
Manau, darydami skaičiavimus „airBaltic” turėjo atsižvelgti į tai, jog jie daugiau išloš Kopenhagos, Frankurto, Prahos, etc. Nes Kaunas-Ryga reisas neišvengiamai nuvalgys Vilniaus-Rygos paklausos.
Įdomu bus pasižiūrėt ar bus tarpusavio konkurencija tarp Kauno-Rygos ir Vilniaus-Rygos. Ar ne bus taip, jog tam tikrom dienom pigiau važiuot per Kauną, o kitom- per Vilnių?
Tikiuos CSA, LOT atsaky į tai mažesnėm kainom.
O šiaip LOT yra bene geriausias kandidatas padaryt tą patį- paleist ATR 42 skraidyt iš Kauno į Varšuvą. O geografija jie gali pasiūlyt dar geresnę, nei Ryga. Jei dar visokius bendrus kodus pridėt… Tik, aišku, Kauno keleiviai turi tam tikrą specifiką.
Na ir kokia ta specifika isskirtine?
Paaukojau šiandien pietų pertrauką, nulėkiau iki Kauno oro uosto. Pataikiau kaip tik ant trijų iš kart Ryanair atvykimų, tai spėjau nužiūrėt kad yra TIKRAI nemažai lenkų – tiek su automobiliais, tiek su autobusiukais atvykusių. Pamasčius – logiška, nuo Suvalkų – tik ~130KM, ir keliai žmoniški;)
O Pirmasis Airbaltic skrydis atvežė ne tik oficialių asmenų, nes iš viso spėjau suskaičiuoti 23pax. Kaip pirmam skrydžiui – ne taip ir blogai ;)
Va taip va, Skyways.
Tik ką sužinojau – atšaukia bjaurybės reisus į Kopenhagą, nes išeina „vasaros atostogų”.
Nusipirkau bilietą patikėjęs skandinavišku žodžiu. Dabar ir kitas reisas su norwegian iš CPH šuniui ant uodegos… Ir atostogos suplanuotos kelių žmonių.
Skyways negali tik grąžinti pinigų, privalo ir nukraidinti alternatyviu būdu.
O šiaip nieko labai stebėtino – kaip jie ten skraidys, jei su SAS dėl tranzito per Kopenhagą nesusitarė.
Pranai, ar tikrai privalo? Gal žinai, kur parašyta tai?
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R0261:EN:HTML
Pagal 5 straipsnį turi taikyti kompensacijas išvardintas 8 straipsnyje. O ten rašo, privalo pasiūlyti gražinti pinigus arba nuskraidinti kitaip. Ir gali rinktis, kad nuskraidins.
VŽ straipsnis apie AirBaltic strategiją gal tiktų prie šios temos:
http://vz.lt/rss/straipsnis/2009/06/04/Tranzitiniu_skrydziu_airBaltic_strategija_pasiteisino
Beje, šiandien iš Vilniaus dėl techninių kliučių taip ir nepakilo UtAir lėktuvas ATR-72, turėjęs skrist į Maskvą.
Gal kas galit pasakyt ka Vilniuje veikia KD avia lektuvas kuris labai aiskiai matyt delfi video reportaze apie mokymus
http://tv.delfi.lt/video/N8ZDGzHO/
Eugenijau,
KD avia lektuvams FLTechnics atlieka technini aptarnavima
Kazkaip keistai gavosi su tomis pratybomis — jas stebejo tik biurokratai, zurnalistai ir VOU valdzia. O kur oro bendroviu atstovai? Ar jie patenkinti rezultatu? Nes juk realybeje butu gesinamas ne SM ir ne VOU turtas, o kazkurio is ju. Kazin, kaip jos butu komentavusios visa sita show su sugedusia gaisrininku masina…
VNO oro uoste galima sutikti ne tik KDavia lektuvu, bet ir Transaero, S7, SkyExpress Boeing 737 lektuvus, kuriems atliekamas techninis aptarnavimas. Utair vakar isskrido 23.00 val.
Idomu tuo UtAir lėktuvu 23 valanda kas nors išskrido?
Galėjo pabandyt iš Maskvos didesnį lėktuvą atvaryt. Nors gal jų parko pagrindas Maskvoje- ATR ir rusiški…
Tad mistikos tame nemažai.
Manau, kad dauguma isskrido dieniniu reisu 14.50 val. (kiek tilpo). Arba gal diena atskrido didesnis lektuvas ATR-72 (vietoj ATR-42) ar B737 ir isveze visus.
Kiek aš girdėjau, tai kažkiek sukišo į dieninį ATR’ą, bet toli gražu ne visus. Kitiems keitė bilietus į kitas dienas. Dėl to ir įdomu kaip konkrečiai kompanija išsprendė problemą. Nes spaudoj apie šį incidentą nieko negirdėt…