Populiariausios skrydžių kryptys iš Minsko oro uosto

   
     

Nors daugiausia dėmesio mūsuose skiriama Latvijos, Estijos ir Lenkijos oro uostų analizei, noriu trumpą žvilgsnį mesti į mažiau nei už 200 km nuo Vilniaus įsikūrusį Minsko oro uostą.

Minsko oro uostas šiuo metu aptarnauja apie 1 mln. keleivių per metus – beveik 10 mln. gyventojų turinčiam realiai vieninteliam tarptautiniam oro uostui tai yra labai mažas skaičius, rodantis silpną oro susisiekimo išvystymą.

Dabartinis Minsko oro uostas įkurtas devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, tačiau ir dabar dažnai pavadininamas „Minsk 2” oro uostu. Jis įsikūręs 42 kilometrai nuo miesto centro ir į jį buvo perkelti skrydžiai iš senojo „Minsk 1” oro uosto, kuris veikė beveik miesto centre.

Tarptautinis susisiekimas oro transportu Baltarusijoje reglamentuojamas tarpvalstybiniais susitarimais praktiškai su visomis valstybėmis, todėl daugelį maršrutų aptarnauja paskirtasis Baltarusijos oro vežėjas „Belavia” ir vienas užsienio šalies vežėjas.

Žemiau esančioje lentelėje – keleivių srautai kryptimis iš Minsko ir nurodyti vežėjai ir savaitinis skrydžių dažnis:

minsk_analysis

Maskvos kryptis yra absoliučiai populiariausia jungtis iš Minsko oro uosto.

Pagrindiniai du taškai per kuriuos vyksta baltarusių kelionės į Vakarus yra Frankfurtas ir Viena – atitinkamai „Lufthansa” ir „Austrian” turi gavusios geriausias sąlygas vežti tranzitą iš Minsko. Nacionalinis vežėjas „Belavia” skrenda į trumpą sąrašą Europos sostinių retu dažniu – porą kartų per savaitę į Romą, Paryžių, tris kartus į Londoną, vieną kartą į Berlyną.

Nutrūkus Gruzijos sostinės Tbilisio tiesioginiam susisiekimui su Maskva, sparčiai išaugo srautai tarp Tbilisio ir Minsko.

Nuo sausio vidurio „Belavia” pradės skrydžius iš Minsko į Rygą – greičiausiai tarpvalstybinio susitarimo pasėkmė, siekiant stabdyti vienpusį keleivių srautą iš Baltarusijos per Rygą, nors didelių skaičių „airBaltic” maršrute nepasiekė.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

44 komentarai

  1. Vytautas-NT - 2009 12 4, 00:50

    Reikia zinot Baltarusijos specifika-keliaut i vakarus jiems sunku del vizu barjeru. Tuo paciu keista,kad tinklas neisvystytas rytu kryptimi. Kur kiti svarbus Rusijos miestai (Tiumene, Jekaterinburgas ir pan.)? Kur Kazaksatanas (Alma ata, Astana), Uzbekistanas (Taskentas) ir pan.
    Kitas dalykas- reikia neuzmirst,kad pragyvenimo lygis Baltarusijoje neaukstas,o kainos ne is paciu zemiausiu,tad daug kas negali sau leist skraidyt.
    beje dar klausimas,o Gomelio oro uostas i kuri AirBaltic skraide ne tarptautinis?

  2. Augustinas Žemaitis - 2009 12 4, 02:20

    Į tuos NVS miestus daugiausiai skrenda per Maskvą.

    Taip pat kaip suprantu Baltarusijoj susisiekimas traukiniais populiarus ir, kaip minėjai, ekonominė būklė prasta, žmonės mažiau atvyksta ir išvyksta.

    Į Kazachstaną rodos vykdė Belavia reisus, tiesa retus.

  3. Simonas Bartkus - 2009 12 4, 07:55

    Baltarusijoje Gomelio oro uostas yra, jame skraido vienintelė „Gomelavia” su AN-12 (vyksta pora tarptautinių reisų į Kaliningradą ir Maskvą). Po porą reisų per savaitę dar vyksta Gardino, Hrodna ir Mogilevo oro uostuose.

    Be jokios abejonės, kad Baltarusijos oro uostų srautas yra nukreiptas į Rytų pusę – tiesiog dėl šalies orientacijos ir dėl to esančių tiek ekonominių, tiek socialinių ryšių.

  4. Pranas - 2009 12 4, 08:19

    Hrodna ir yra Gardinas, į jį Atlant-Soyuz skraido iš Maskvos 3 kartus per savaitę, taip pat ir į Brestą jie skraido 3 kartus per savaitę.

  5. Pranas - 2009 12 4, 08:26

    Beje, Gardinas-Maskva-Gardinas kaina tik 114 eur, pilnai tiktų skraidyti iš/į Druskininkus, jei tik reisas būtų žinomas.

    Apskritai apie Minską kalbant verta buvo paminėt, kad su Ethiad dažnai galima gerokai pigiau nei iš Lietuvos skristi į Aziją (kaip ne keista, ypač geros kainos būna paskutinę minutę, kelios dienos prieš skrydį). Tik pagal keleivių skaičių tai jiems čia skraidyt turėtų būti grynas nuostolis.

  6. Vytautas-NT - 2009 12 4, 08:43

    Tas skraidymas is Minsko i Kaliningrada gana idomus. Kiek suprantu anksciau,kai skraide Kaliningrad avia,tai buvo vienas is Hub.u i Europa. Tuo tarpu dabar…

  7. Simonas Bartkus - 2009 12 4, 08:48

    Tai yra „point-to-point” srautas, ryšiai tarp Kaliningrado srities (kaip ir visos Rusijos) ir Baltarusijos yra tvirti, o keliavimas antžeminiu transportu per Lietuvą reikalauja vizos. Skrendant nereikia nieko, net tranzitinės vizos, kuri reikalinga važiuojant traukiniu.

    O Kaliningradas hub’as niekada nebuvo. Buvo noras, kad jis tokiu pasidarytų, bet tranzitinis srautas taip niekada ir nepradėjo formuotis, kas buvo viena iš „KD Avia” galo priežasčių (aišku, aferos, už ką dabar jau sulaikyti buvę KD Avia vadovai buvo svarbesnė priežastis).

  8. Labiau patyręs - 2009 12 4, 10:51

    Kas liečia srautus Rusijoje, tai Maskvos 3 oro uostai pervežė 42 mln, Sankt Peterburgo 7 mln, Jekaterinburgo 2,4 mln ir paskui viskas nedaugiau kaip Minske. Realiai Rusijoje yra 1 HUB’as Maskva, kiti oro uostai yra labai kuklus. Pvz. Aeroflot’as 1992 turejo 1.63 vidinius maršrutus, dabar 2009 turi 19 :)

  9. Labiau patyręs - 2009 12 4, 10:55

    Klaida:
    1992 – 1.263
    2009 – 19

  10. Kazimieras - 2009 12 4, 10:59

    Vilniaus oro uostas teigia atsigaunantis

    Tarptautinis Vilniaus oro uostas (TVOU) lapkritį aptarnavo 95.771 keleivį. Iš viso šiemet per 11 mėn. aptarnauta 1,218 mln. keleivių. „Laprkitį buvo aptarnauta 22 proc. mažiau keleivių nei pernai tuo pačiu metu, tačiau bendri šių metų skaičiai rodo, kad padėtis jau stabilizavosi“, – pranešime spaudai cituojamas TVOU generalinis direktorius Tomas Vaišvila.

    Placiau cia:
    http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/vilniaus-oro-uostas-teigia-atsigaunantis.d?id=26468347

  11. Labiau patyręs - 2009 12 4, 11:05

    Chi chi gerai Vaišvila interpretavo :) Krintame 30%, o tada 2010 metais kilsime 25%, bet sumum sumarum bus prasčiau nei 2007-2008 :) O tuo metu Riga bus toli toli :)

  12. Pranas - 2009 12 4, 11:12

    Na bet bent Palangoje ir Kaune šiemet bus augimas po 10%.

  13. Kazimieras - 2009 12 4, 11:13

    Manau bus augumas apie 10% – iki 20% (maximaliai) kitais metais, jei tik Airbaltic nenutrauks savo skrydziu…

  14. Vytautas-NT - 2009 12 4, 13:35

    Man tik klausimas ar 1992 metais dar nebuvo nuo Aeroflot’o atsiskyrusios regioninės kompanijos. Jei taip kapstyt, tai mūsų LAL šaknys irgi Aeroflot’e ir t.t.
    Kitas klausimas Aeroflot’as turi dukterines kompanijas, kurios nemažai reisų vykdo regionuose. O ir kitos kompanijos, kurios rusijos gilumoje irgi Hub’us vysto.

    Nors čia, aišku, esminė Rusijos bėda, kad pagal srautus tarp Maskvos ir regionų yra tokios disproporcijos…

  15. Audrius - 2009 12 4, 14:59

    Vytautai-NT. Iki 1989m. (perėjimo prie ūkiskaitos) „Aeroflotas” buvo visos civilinės aviacijos TSRS sinonimas. Dabartinis Aeroflot-Russian Airlines yra tik menkas trupinėlis nuo to monstro.

  16. unabomberis - 2009 12 4, 15:01

    Del Minsko ir Etihad. Jei tikesime skaiciais, iseitu, kad per menesi buna neuzpildytos tik 3 vietos lektuve? Etihadas is Minsko skraido A319, turinciu 104 vietas. per menesi buna 12 skrydziu = 1284 vietos 1281 perveztam keleiviui. neblogi skaiciai…

  17. Simonas Bartkus - 2009 12 4, 15:10

    Civilinės aviacijos negalima NVS regione lyginti su tuo, kas buvo sovietmečiu. Net mūsų, kaip besivejančių ES vidurkį išvystymas yra dabar kelis kartus geresnis negu Rusijoje. Regioninis avia susisiekimas apskritai Rusijoje labai mažas: sunkiai bet kurį oro uostą be trijų Maskvos oro uostų būtų galima pavadinti hub’u – ten joks tranzitas realiai nevyksta, net tranzitinės salės neegzistuoja oro uostuose.

    Rusijoje viskas yra „Aeroflot” rankose realiai (valdo beveik visus oro uostus), nors kiti vežėjai ir bando stiebtis, „SkyExpress” bando vystyti „low-cost” modelį, nors jiems labai sunkiai sekasi.

    Beje, įdomumo delei, kainos Minsko oro uoste:
    tūpimo mokestis: 10,5EUR už toną;
    keleivio mokestis: 19EUR.
    Antžeminis aptarnavimas pvz. Boeing 737-500 lėktuvui – 1500 EUR už kiekvieną reisą …
    Brangiau nei Frankfurte :)

  18. Simonas Bartkus - 2009 12 4, 15:14

    unamomberi, skaičiuojant reikia skaičiuoti siūlomų vietų skaičių į abi puses, t.y. 1284*2=2568. Todėl užpildymas yra 49,9%. Dar reikėtų pridėti, jog 3 kartai per savaitę dažniausiai būna 13 skrydžių per mėnesį, todėl realus LF yra 46%.

  19. expertas - 2009 12 4, 16:52

    Simonai, apie kurio laikmecio Rusija tu kalbi? Jekaterinburgo naujasis oro uostas yra geriausias Rusijoje ar net visoje Rytu Europoje. Nepalyginsi su musu idiotisko isplanavimo VNO. Ten buvo viskas nugriauta ir pastatytas naujas terminalas, kuris priklauso imoniu grupei „Renova”. Bazinis vezejas „Ural Airlines”. Analalogiska situacija su Novosibirsku (naujas terminalas), bazinis vezejas S7. Pulkovo oro uostas miesto zinioje (del to stagnuoja). Antrasis Aerofloto hubas bus berods Vladivostoke. Teisybe, tranzitas mazai isvystytas regionuose, taciau jau yra pazanga. Is „low cost” vezeju veikia Avianova. Todel negalima taip vienareiksmiskai nurasyti visos Rusijos civilines aviacijos…

  20. Patikmasis - 2009 12 4, 17:00

    „experte” nedaryk off-topic

  21. Aloyzas - 2009 12 4, 17:32

    @expertui: Iš kur tokie faktai apie Jekaterinburgo „gerumą”? Teigiama, kad Rusijoje geriausias, o R.Europoje trečias yra Domodedovo:
    http://www.worldairportawards.com/Awards_2009/ResultsFull.htm#easteurope

  22. expertas - 2009 12 4, 17:44

    jokio off-topic-tik atsakau i Simono komentara, kuris mano manymu nera tikslus. Del Jekaterinburgo – kazkur skaiciau neperseniausiai, pasistengsiu veliau surasti saltini, taciau net ir be to galiu patvirtinti is asmenines patirties. Neina kalba apie lyginima su didziaisiais oro uostais. O lankantis SVX taip norisi atvezti VNO vadovus, kad paziuretu, kaip viskas turi buti padaryta ir sutvarkyta.

  23. Simonas Bartkus - 2009 12 4, 17:52

    Nenoriu paneigti atskirų NVS elementų, tame tarpe neseniai atidarytų naujų terminalų ar kt., tačiau realiai dabar NVS aviacija yra gana stagnuojanti – bendri keleivių skaičiai praktiškai neauga, tik maži vežėjai po šiek nukanda nuo „Aeroflot” gabalo. Manau, kad esminė problema yra, kad vyksta tik minimalus skraidymas Rusijos viduje, o žmonių, kurie turi interesų Europoje ar kitose šalyse skaičius nėra didelis. Jeigu skaičiuosime bendrą keleivių skaičių santyki su gyventojų skaičiumi tai tikrai neišvystytos srities rodiklis gautųsi …

  24. Patikmasis - 2009 12 4, 17:52

    Fantazijų valandėlė prieš miegą ……

  25. Pranas - 2009 12 4, 18:17

    Rusijos rinkoje man rodos persiskirstymas vyksta truputį kitoks – tokie vežėjai kaip Transaero, S7, UTair ir panašiai auga ne tiek Aerofloto, kiek dešimčių Euroline lygio smulkių aviakompanijų sąskaita. Nors vis tiek jų ten dar smarkiai per daug.

  26. Pranas - 2009 12 4, 22:24

    Gi experto minėtas naujas Rusijos pigių skrydžių vežėjas Avianova trečdaliu mažina skrydžius. Keleivių tiek mažai, kad tenka skubiai karpyt tvarkaraštį.

  27. Eugenijus - 2009 12 5, 00:53

    Is Minsko su Etihad labai neblogai galima skrist i Melburna. gan trumpas skrydis: 5 valandos iki abu dabio ir 13 valandu iki melburno. Sidnejus jau blogiau nes gaunasi overnight abu dhabyje. Beje abu dhabyje transit zonoje yra viesbutis tad nebutina tranzitine viza. ( The Abu Dhabi airport transit area are open 24/7 and there is AUH APT Transit Hotel (located in transit area of Terminal 1)
    Transit Hotel Rates are following:
    Single occupancy room rate-185 USD
    Double -237 USD
    Family-318 USD) kainos i Australija irgi neblogos apie 3200 – 3300. laikas patogus vidurdieni galima autobusu ar traukiniu is Vilniaus suspet ir pirmyn ir atgal.

  28. Patikmasis - 2009 12 5, 11:17

    Pastaruoju metu girdim „Naujos kryptys iš Rigos;Wizair ateina į Rygą bet ne į Vilnių”
    Žodžiu prie reikalo, o iš VNO jokių naujienų?
    Niekas neateina?Niekas krypčių naujų neatidaro?

  29. miha - 2009 12 5, 15:45

    Nepagavo VNO wizair

  30. ABC - 2009 12 5, 22:44

    Na tai juk pigus skrydziai pagal visa SM filosofija turi buti KUN, tas Wizair VNO kaip ir nelabai prie ko.

  31. Patikmasis - 2009 12 6, 10:58

    Nu bet į Rygą atėjo nors ten mokeščiai didesni

  32. Kazimieras - 2009 12 6, 11:20

    O tai kokie Rygoje gaunasi mokesciai pilnoje sumoje uz reisa, kiek Kaune ir Kiek vilniuje (Vilniuje su nuolaidomis ir poto be?) ??

  33. Vytautas-NT - 2009 12 6, 13:48

    As sakyciau, pirma buvo tokia strategija,del Kauno ir Vilniaus oro uostu specilizacijos. Dabar jau nebeaisku, ar tokio darbu pasiskirstymo laikomasi.
    Suprantama,kad Simonas dabar negali atskleidinet VNO darbo uzkulisiu. Bet gal galetu patvirtint ar vyko derybos ir su pigiu skrydziu bendrovem taip pat?

  34. Vytautas-NT - 2009 12 6, 14:25

    Dar toks klausimas-ar yra zinoma koks yra srautas is Vilniaus i Dubaju ir kitus persijos ilankos oro uostus ar tranzitas per juos.
    Tiesiog idomu ar susidarytu srautas i ta pati Abudabi,kaip is Minsko?

  35. Augustinas Žemaitis - 2009 12 6, 14:46

    Simonas rašė transferinių srautus (2009 10 19), Persijos įlankos tarp didžiausių nebuvo.

    Bet manau tai yra kryptis, kurios potencialą labai sunku nustatyti pagal esamą situaciją. Nes pradėjusi skraidyti pvz. Etihad ar Emirates galėtų pasiimti didelę dalį srauto labai daug kur – Pietų ir Pietryčių Aziją, visus Artimuosius Rytus, Rytų ir Pietų Afriką, Australiją. Priklauso nuo pasiūlymų, kuriuos teiktų šios aviakompanijos, o geografinė padėtis, kaštų dydis jų pusėje.

    Taip pat patogių/sąlyginai nebrangių skrydžių buvimas į tokias vietas pats labai generuoja srautą – pasiima „vykstančius, kur šilta” ar, Dubajaus/Abu Dabio atveju, „vykstančius apsipirkti”, kurie šiaip skristų kitur, jeigu nuvykti brangu ir nepatogu, kaip dabar.

    Manau, kad iš Vilniaus būtų didesnis srautas nei iš Minsko – iš Vilniaus apskritai srautas didesnis, be to Minsko atveju rytų ir pietų kryptimi didesnė konkurencija (Turkish, Aeroflot).

  36. Simonas Bartkus - 2009 12 6, 15:01

    Sunku pasakyti „kas būtų, jeigu būtų”. Šiuo metu srautai iš Vilniaus į Dubajų, Abu Dabį ir kitas šio regiono šalis yra po keliasdešimt keleivių per mėnesį.

    Tikrąją priežastį komentaruose, kodėl „Etihad” skraido į Minską išsiaiškinome jau prieš kokį mėnesį :)

    Grįžtant prie rimto vertinimo, tai tranzitiniai taškai konkuruoja su kitais tranzitiniais taškais. Iš Lietuvos keliaujantys į Rytų/Pietų Aziją/Australiją turi galimybę į šias šalis keliauti per Frankfurtą, Helsinkį, Vieną, iš dalies Kopenhagą, į Afriką per Briuselį, greitai galės per Amsterdamą, tuo tarpu baltarusiai Europoje turi tik Frankfurtą ir keliavimas per ten baltarusiams yra apsunkintas dėl to, kad Frankfurtas yra ES ir Šengenas.

    Dėl to tas modelis „kas būtų jeigu būtų” yra iš ties sudėtingas.

    Tačiau nenoriu pasakyti, jog jungtis su Dubajum, Abu Dabiu ar kt. to regiono miestu nebūtų Vilniui naudinga – būtų, ir labai.

  37. Vytautas-NT - 2009 12 6, 20:04

    O kuom Franfurtas apsunkintas baltarusiams kaip Šengenas? Jie juk skrenda iš trečio šalies (jei kalbam aie afriką ir pan.) į trečią šalį, sėdi tranzito zonoj ir tiek. Lėktuvai Frankfurte kils iš tos pačios zonos. Beje, analogiškai su Viena, kur į Minską Austrian skraido.
    Kitas klausimas, kad Frankfurto kainos gali būt didesnės.
    Aišku Vilnius turi net dabar daugiau jungčių su Europos Hub’ais, nei Minskas.

    Įdomu, kaip AirBaltic’ui su Dubajum sekasi? Bent jau į TOP20 jis nepatenka.

    Dėl Ethiad tai atsimenu istoriją apie šeicho žmoną iš Minsko.
    Būtent todėl vis dar manau, kad tokiems vežėjams galim paieškot neekonominių skraidymo paskatų…

  38. Simonas Bartkus - 2009 12 6, 20:46

    „airBaltic” nuėmė vieną savaitinį skrydį ir liko tik vienas skrydis per savaitę apskritai – naktį iš penktadienio į šeštadienį, nors užpildymas lapkritį buvo labai geras. „airBaltic” šiuo maršrutu veža tik „point to point” srautą, jeigu nepasikeitė, tai didžiąją dalį vietų „block’ina” vienas kelionių operatorius.

    Vasaros sezonu skrydžių Ryga-Dubajus nebus.

  39. expertas - 2009 12 6, 21:25

    vis del to noreciau atkreipti demesi i Rusijos rinka. praejus 2009 m. 9 menesiams rinkos dalys atrodo taip: Aeroflot 24%, Transaero 14%, S7 12%, Rossiya 9%, Utair 9%, Ural Airlines 4%. Taigi, Aeroflotas yra rinkos lyderis, bet tikrai ne monopolininkas (isskyrus galbut kai kuriuos specifinius marsrutus). Konkurencija del keleiviu ir marsrutu yra ziauri, radau bilietus Maskva-Jekaterinburgas-Maskva uz 280 Lt i abu galus su mokesciais ir maitinimu per Aeroflota vasario menesiui. Ar Ryanair gali pasiulyti toki deal’a? :)

    o siaip Rusijos pagrindine problema, kad regioniniai vezejai yra tarsi „suauge” su savo hubiniais oro uostais, ko pasekoje daromos ivarios kliutys ateiti i rinka naujiems vezejams, tokiu budu automatiskai nera konkurencijos ir islieka aukstos kainos. Gerai, kad sis procesas pamazu nyksta. Kai pradejau vazineti i Jekaterinburga pries kokius 4 metus, bilietas is Maskvos pirmyn-atgal kainavo apie 1200-1500 Lt, o dabar ir 300 Lt nesiekia akcijos laikotarpiu, o „normalia” kaina laikoma 500-700 Lt suma.

  40. Vytautas-NT - 2009 12 6, 23:10

    Gali būt, kad Yamal tiesiog abejoja ir nerizikuoja gal tvarkarąštį keis ar pan. Šiuo metu jiems labai trūksta reklamos jų akcijinėms kainoms. Tai padėtų daugiau keleivių pritraukt.
    O jei dar būtų galimybė skrist su persėdimų Maskvoje kitom Domodedovo kompanijom, tai gal ir tranzitinių keleivių pririnktų…

  41. Pranas - 2009 12 6, 23:18

    @expertas – nu gal Aeroflot su Ryanair lygint nereikia – pas Ryanair neperseniausiai buvo net Londonas – Kanarai (kur jau dvigubai ilgesnis skydis) pilna bilietų po 20-30 svarų (jau su mokesčiais) į abi puses sausiui, nekalbant apie Kaunas-Londonas (kas jau irgi toliau už MOW-SVX) už įvairias kainas nuo poros centų iki 40 litų pirmyn-atgal.

  42. expertas - 2009 12 6, 23:33

    @Pranas – visiskai teisingai, nera ka lyginti Ryanairo su Aeroflotu. As ne ta norejau pasakyti, labai jau jautriai reaguoji:) Mano mintis labiau buvo „ko gi ne Ryanairas”? Va, bet jei jau apie tai prakalbom-sudejus bilieto kaina, bagazo, registracijos, korteles, pirmenybes mokescius, maitinimo kaina lektuve (tai yra tai, ka as gaunu su Aeroflotu) – vargiai tie Ryano pasiulymai beliks tokie patrauklus. anyway, nesu Ryano gerbejas, stengiuosi juos is toliau apeiti, bet kazkam tas tinka…

  43. Pranas - 2009 12 6, 23:55

    Na taip, reikia sutikt dabar Rusijoje krizės metu pilna labai gerų kainų iš tradicinių aviakompanijų ir vietiniams pigių skrydžių siūlytojams ne kas. Bet vis tiek reik Aeroflotą tada ne Ryanairu, o bent Easyjetu pravardžiuot :)
    Nes realiai visas aviakompanijas galima skirstyti į dvi grupes – Ryanair ir visos likę. Kur skrenda Ryanair už kelionę paprastai moki kelis ar keliasdešimt litų (ir tada dar gali sau leisti vos ne pusę bilietų palikti nepanaudotų ir gali laisviau planuot laiką), kitur tenka skirti bent kelis šimtus.

  44. NebuvesMinske - 2011 01 11, 23:34

    Sveiki,
    gal kas patartu kaip patogiausia viesuoju transportu nusigauti iki Minsko oro uosto?
    Dekui

Leave a reply