Iš Vilniaus bus skrydžiai į Kijevą, daugiau skrydžių į Maskvą
„Donbassaero Airlines”: Kijevas-Vilnius-Kijevas
Jau nuo šio pirmadienio „Donbassaero Airlines” atidaro skrydžius Kijevas-Vilnius-Kijevas. SAAB 2000 SAAB 340 lėktuvas iš Kijevo į Vilnių skris keturis kartus per savaitę – pirmadieniais, trečiadieniais, ketvirtadieniais ir penktadieniais.
„Donbassaero Airlines” skrydžius pradeda taip greitai ir tyliai, tai kažin kiek su tokia tyla parduos bilietų į pirmuosius reisus, vyksiančius jau kitą savaitę ir kovo mėnesį.
Preliminarus tarifas – apie 690 litų už skrydį į abi puses.
„Donbassaero Airlines” yra buvusios Donecko Avialinijos. Ir dabar pagrindinis jų skrydžių centras yra Donecke. Lėktuvų bazės pagrindą sudaro „Airbus A320” – 4 vienetai ir 11 „YAK-42” lėktuvų. Iš Donecko „Donnbassaero” skrenda į Atėnus, Baku, Dubajų, Stambulą, Maskvą, Tbilisį, Jerevaną ir Kijevą.
Vilniaus reisas bus viso labo antras maršrutas, kurį „Donbassaero Airlines” vykdys iš Kijevo. Iki šiol „Donbassaero Airlines” skraidydavo tik vidiniu maršrutu tarp Donecko ir Kijevo.
„Donbassaero Airlines” yra sukūrusios mini-aljansą su pagrindine Ukrainos aviakompanija „Aerosvit”. Kažkada „flyLAL” bendradarbiavo su „Aerosvit” ir per Kijevą keleiviams buvo siūloma neblogų variantų skristi į Artimuosius Rytus, Tailandą ir netgi JAV. „Donbassaero Airlines” savo interneto tinklalapyje šiuo metu nesiūlo jungiamųjų skrydžių, tačiau „Amadeus” siūlo jungiamuosius per Kijevą tiek su pačiu „Donbassaero”, tiek su „Aerosvit”, tiek su „Transaero”.
„utair”: dvigubai daugiau skrydžių į Maskvą
Nuo kovo 2 dienos „utair” dvigubina skrydžius į Maskvą. Šiuo metu iš Maskvos į Vilnių „utair” lėktuvėlis atskrenda vakare, o ankstų rytą (6:00) lėktuvas pakyla skrydžiui iš Vilniaus į Maskvą.
Nuo kovo 2 dienos „utair” skraidys Maskva-Vilnius-Maksva ir vidurdienį. Iš Maskvos lėktuvas atskris 12:30, o skrydžiui į Maskvą kils 13:30.
„utair” reisą Maskva-Vilnius-Maskva galima laikyti „iškentėtu”. Drąsiai „utair” atidarė reisus į Vilnių, pradėdami konkurenciją su abiejose pusėse stipriu „flyLAL”/”Aeroflot” junginiu, tačiau dabar gali valgyti saldžius vaisius.
Pokyčiai vasaros tvarkaraštyje
„Aer Lingus” mažina skrydžių reisu Dublinas-Vilnius. Šiuo metu skraidoma keturis kartus per savaitę, nuo kovo 29 dienos bus skraidoma tris. Nuo vasaros tvarkaraščio įsigaliojimo „Aer Lingus” skraidys skraidys reisu Dublinas-Vilnius-Dublinas ne vakarais, o ryte/vidurdienį – iš Dublino lėktuvas kils 7:30, Vilniuje leisis 12:40; iš Vilniaus pakils 13:30, Dubline leisis 14:50. Toks tvarkaraštis leistų pasiūlyti jungiamųjų skrydžių iš Vilniaus per Dubliną, tačiau „Aer Lingus” jų siūlyti neketina.
Kaip ir praėjusiais metais „Lufthansa” vasaros sezonu įveda reisus papildomą kasdienį reisą Frankfurtas-Vilnius-Frankfurtas. Šiuo metu lėktuvai iš Frankfurto į Vilnių skrenda 10:35 – 13:40, iš Vilniaus į Frankfurtą – 14:20 – 15:30. Kaip ir pernai, papildomai įvedamas vakarinis reisas: iš Frankfurto į Vilnių – 15:50 – 18:55, iš Vilniaus į Frankfurtą – 19:40 – 20:50.
„Norwegian Air Shuttle” kaip ir žiemos sezonu, reisu Oslas-Vilnius-Oslas skraidys tris kartus per savaitę.
„Estonian Air” tarp Talino ir Vilniaus skraidys tuo pačiu tvarkaraščiu kaip ir žiemą – rytinis reisas bus vykdomas kasdien, o vakarinis – antradieniais, trečiadieniais ir ketvirtadieniais. Įdomu tai, jog „Estonian Air” sustiprino savo rinkodarinius veiksmus ir gana garsiai reklamuoja pasiūlymą skristi per Taliną.
Lenkų avialinijos LOT, vasaros sezonu skraidys tuo pačiu tvarkaraščiu, kaip skraido dabar – tvarkaraštis buvo paskutinį karą apkarpytas gruodžio mėnesį. Iš Varšuva-Vilnius-Varšuva vidurdieniais bus skraidoma kasdien, o vėlai vakare į Vilnių iš Varšuvos atskris ir pernakvojęs į Varšuvą anksti ryte kils LOT ATR lėktuvas tik trečadieniais ir ketvirtadieniais.
Vakar „airBaltic” oficialiai pristatė vasaros skrydžių tvarkaraštį, kuriame naujienų beveik nėra, ypač gerų mums. Į Rygą 7 kartus per dieną, į Taliną ir Kopenhagą po 2, į Stokholmą vieną kartą per dieną vidurdieniais, po tris kartus per savaitę į Milaną ir Miuncheną. Tai visos tiesioginės „airBaltic” kryptys iš Vilniaus.
Įdomi „airBaltic” naujiena yra nuo birželio 2 dieną atidaromi skrydžiai iš Rygos į Dušambę – tai penkias valandas truksiantis skrydis į Tadžikijos sostinę su „Boeing 757”. Ryga bus vienintelė Dušambės jungtis su Europa (neskaitant Rusijos ir Stambulo). Įspūdinga „airBaltic” investicija į tokį maršrutą – įdomu bus, ar pasiteisins …
Pabaigai – gandai
Gandą, jog SAS skraidys tarp Kopenhagos, Stokholmo, Oslo ir Vilniaus nuo kovo 29 dienos po keliskart per dieną, keičia kitas gandas, jog SAS Vilniuje nepasirodys – situacija pasikeitė po prastų SAS finansinių rezultatų ir sprendimo atsisakyti regioninių verslų bei „Core SAS” programos įvedimo. Įdomu, jog SAS nėra pratęsę susitarimo su „airBaltic” dėl jungiamųjų skrydžių į Vilnių, todėl SAS žemėlapyje lieka Ryga ir Talinas, o Vilniaus nebėra.
KLM sulaukti Vilniuje vilties liko minimaliai, nors ministras dar mano kitaip. Nuo gegužės 5 dienos KLM nutraukia skrydžius iš Amsterdamo į Taliną – faktas, kad Baltijos šalių rinka jiems mažai rūpi.
Sklando gandas, jog „Aeroflot” ketina atidaryti šešis kartus per savaitę vyksiančius skrydžius iš Maskvos į Vilnių. Pagrindine priežastimi, kodėl skrydžiai dar nepaskelbti yra „Aeroflot” laisvo lėktuvo paieškos. Įdomu, kaip šiuos planus pakeis paskelbta naujiena, jog „utair” didina skrydžių skaičių. „Aeroflot” ketina skraidyti į Šeremetjevo oro uostą.
Naujas pikas Vilniaus oro uoste
Savotiškas „piko” laikas Vilniaus oro uoste nebelikus bazinių kompanijų tampa vidurdienio-popietės metas: tuo metu ketina kilti ir leistis daugiausia lėktuvų.
Pietinius reisus į Vilnių atlieka „Austrian” (į Vieną), „Czech Airlines” (į Prahą), LOT (į Varšuvą), „Lufthansa” (į Frankfurtą), „Norwegian Air Shuttle” (į Oslą), „airBaltic” (į Stokholmą). Pavasarį pietinių reisų padaugės – „Brussels Airlines” (į Briuselį), „Donbassaero” (į Kijevą), „utair” (į Maskvą), „Aer Lingus” (į Dubliną). Dar pridėkime kas porą valandų vykstančius „airBaltic” reisus į Rygą.
Iki šiol buvo galima laikyti, jog išvykimo pikas Vilniuje yra ankstų rytą, o atvykimo – vėlų vakarą. Taip tradiciškai yra daugelyje oro uostų, kuriuose veikia bazinės kompanijos. Prisiminsiu, jog praėjusią vasarą tarp 22 ir 23 val. virš Vilniaus ratą prasukančių būdavo galima pamatyti net 10 lėkuvų.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
23 komentarai
Leave a reply
Donbasaero tvarkaraščiuose rodo Saab 340, ne 2000 (30, o ne 50 vietų). Klausimas – iš kur lėktuvas?
Apie UTair dieninius skrydžius Vilniaus oro uostas skelbia jau antrą kartą. Bet šį mėnesį dieną skraidyt jie taip ir nepradėjo. UTair tvarkaraščiuose dieninių skrydžių kol kas nėra ir nuo kovo. Bus matyt ar tikrai bus.
Patikrinau dabar „Amadeus”, iš tikrųjų, rodo, kad SAAB 340.
Savo saite rašo, kad bus SAAB 2000:
http://www.donbass.aero/m1/en/info/press_center/news/vilnius
O pagal jų fleet list’ą jie neturi nei tokio, nei tokio SAAB’o. Tik AirbusA320 ir YAK’ai.
Įdomu ir tai, jog Kijeve „Donbass” beveik neoperuoja, o visa jų veikla yra Donecke.
Dar įdomiau, tai kaip jie pardavinės bilietus, jeigu skrydis pirmadienį, o visi sužinoti pradeda tik šiandien. Kažin kiek kelionių agentūrų bent nutuokia, kad tokie skrydžiai bus?
O „utair” tai yra įdomi kompanija – iš Palangos oro uosto valdžios yra tekę girdėti, kad jų veiklos metodai yra visiškai nenuspėjami. Taip, kad negali niekad žinoti kaip ten bus – bet VNO jau į savo tvarkaraštį skrydžius įsidėjo.
Donbassaero pranešime apskritai neteisingai parašyta – Saab 2000 trumpinasi S20, o SF3 yra Saab 340 trumpinys.
O UTair dieninį skrydį Vilniaus oro uostas į savo puslapį ir ankščiau įsidėjęs buvo.
Įdomi informacija, ačiū.
Labai gaila dėl SAS :( Jie tikrai galėjo pelningai išnaudoti kryptį Vilnius—Stokholmas, kartu pasiūlydami daug gerų jungiamųjų skrydžių per Arlandą po visą pasaulį.
Beje, Dušanbė, o ne Dušambė.
Labiausiai džiugina UTair ir Estonian keleivių srauto augimas – į Maskvą dažnai 30-40 keleivių skrenda rytiniu reisu, kai anksčiau iki 20 tebūdavo. į Taliną su Estonian paskutiniu metu stabiliai apie 20 žmonių skraido. Matyt, ta reklama padeda, nes nemažai jų – su onward’ais.
Dėl SAS: manau, kad kai strategija keičiasi, tai atsisakoma net ir potencialiai pelningų variantų, kai nusprendžiama „čia nebus mūsų biznis”. Labai gaila, aišku.
Šiaip tai KLM pozicija gan keista. Kodėl jiems apsimoka skraidyt į Rygą, bet neapsimoka į Vilnių? Potencialių keleivių skaičius turėtų būt panašus, nes gyventojų panašiai. Ir srautai tranzito per Amsterdamą buvo neblogi. Aišku, klausimas kiek tai buvo FlyLAL įdirbis.
SAS sprendimas irgi keistas. Nenori naudotis sumažėjusios konkurencijos Vilniuj situacija. Aišku, pas mus ne Danų perkamoji galia…
Arba galėjo su AirBaltic sutartį pratęst ir dėl tvarkaraščio susitart. Juolab Vilniaus atveju dabar gali viską kaitaliot be didesnių problemų.
Šiaip tai mes SAS regionui priklausom. Bijau, kad kituose rinkose jiems būtų sunkiau, nes konkurencija didesnė.
Iš kitos pusės DonbasAero naujienos rodo, kad atsiranda vežėjų, apie kurios net nelabai diskutuota. Galimas variantas, kad ukrainiečiai bandys kartot UtAir atėjimo modelį- skraidys tam tikrą laiką su mažu lėktuvu, kol susiformuos keleivių srautas. Juolab SAAB 340 vos 30 vietų…
Kitas dalykas- dabar Vilniuj norint pradėt skraidyt, startuot galima vos ne poryt…
Čia aš manau išlenda didelių korporacijų nelankstumas ir mažų kompanijų greitis. SAS manageriai gal patys puikiai mato, kad Vilniaus kryptis būtų pelninga ir perspektyvi. Bet akcininkai nuleido tokią programą „Core SAS”, kurią visi turi vykdyti, tai manageriai, atidarydami naujus reisus, gali likti nesuprasti. Tas pats gali būti ir su KLM – bendrovė tik ką pranešė apie šimtamilijoninius nuostolius, tai manager’is siūlantis atidaryti naują reisą, gali būti nesuprastas aukštuose sluoksniuose, arba tiesiog plėtros sprendimas priimamas negreitai.
Tokie „DonbassAero” sukąsi greitai – pamatė naują atsiradusią skylę, pasiskaičiavo būsimus srautus ir pelnus, greitai lėktuvą susiorganizavo (nes SAAB’ų nėra jokių flotilėje iki šiol) ir skrydžius greitai paleidžia.
O šiaip, VNO visais laikais turėjo būti galimybė startuoti nedelsiant. Tačiau Ivanausko vadovavimo laikais, VNO praeitą net „airBaltic” ir „flyLAL” neleisdavo atidarinėti naujų išvykimo reisų 6-8 val. ryte, dėl to, kad nėra pajėgumų … Prisiminkim, kitus praeitos vasaros VNO išsidirbinėjumus – naktinį oro uosto uždarymą, lėktuvų nepriėmimą dėl parkingo vietų trūkumo, uždarytus vartus atvykusiems keleiviams dėl to, kad neva priėmimo salėje nėra vietos ir t.t. OMG …
SAS ir KLM nelankstuma galima spręsti kitokiais būdais. Reikia tiesiog abiejų bendrovių vadovus pakviesti pas Susisiekimo ministrą ir pravest atitinkamas derybas. Juk garsaus FlyLAL bankroto metu SAS vadas buvo į Vilnių atskridęs susitikt, kai matė, kad yra kažkokių galimybių.
Kai bus padarytas tam tikras spaudimas iš viršaus, tai gal ir bendrovių viduje nuomonės pasikeis.
Beje, dar vienas variantas dėl Vilniaus-Londono būtų AerLingus. Jie pradeda skraidyt iš Gatwick’o. Gali padaryt su BA codeshare’a.
Įdomu kodėl mažina skrydžių iš Vilniaus? Ryanair užspaudė? Jie dabar gana geras kainas siūlo.
AerLingus ir pernai bei užpernai pagal vasaros tvarkaraštį į Vilnių tik 3 kartus per savaitę skraidė.
Atkreipkime dėmesį ir į tai, jog Dublino kryptis yra „mažėjanti kryptis” – keleivių srautas gana ženkliai krenta kiekvieną mėnesį. Aišku, pasitraukė ir dalyvių iš Vilnius-Dublinas reiso, tačiau pagal keleivių srautą tai yra viena greičiausiai mažėjančių krypčių.
Nepamirškime dar fakto, kad prieš savo mirtį „flyLAL” jau buvo atidariusi pardavimus skrydžiams Vilnius-Dublinas ir Palanga-Dublinas: „Aer Lingus” galėjo vasaros tvarkaraštį dėliodama žiūrėti į tai.
„Ryanair” iš Kauno taip pat vieną savaitinį reisą šią vasarą nuėmė, o „Aer Lingus” praėjusį rudenį nustojo skraidyti į Rygą.
Kad jau nebe vieną nuėmė lygtais. Šiuo metu Ryanair vasarą Kaunas-Dublinas tik 4 kart per savaitę siūlo. Apskritai jie iš Dublino skrydžių smarkiai mažina visomis kryptimis. Į Rygą tik 3 kart per savaitę paliko. Į Lenkijos kai kuriuos miestus nuėmė visiškai. Krizė ir dar papildomas 10eur skraidymo mokestis keleiviui..
Gal kas Vilniuje matė ar dabar mato kokiu ir kieno lėktuvu Donbass šiandien į Vilnių atskrido?
Man dar papildomai prie Prano klausimo yra įdomu, kokia handling’o kompanija aptarnaus „Donbass” (BGS ar „Litcargus”), taip pat kokia kompanija aptarnaus „Brussels Airlines”, kai jie pradės skraidyti.
Kiek zinau handlina LITCARGUSAS abu. Nors Brussels Airlines blaskesi tarp BGS ir Litcarguso del didesniu nuolaidu ir pagrindai del baudu uz DELAY , galutinai grizo prie Litcargus.
Paskutine info pimajame skrydyje i Kijeva buvo 4 zmones ;))) manau, kad sis skrydis ilgai negyvens
Kai prieš savaitę praneši apie planuojamą skrydį, tai daugiau negu ketverto keleivių skaičiuje tikėtis ir negali, taip jau yra.
Bet kokiu atveju, naujam maršrutui įvažiuoti reikia mažiausiai 3 mėnesių. Plius, čia yra apsunkinta situacija, jog tai yra „Donbass” pirmas reisas į Vilnių – neįsivaizduoju, kaip jie pardavimo tinklą čia išvystys. Visgi lietuvių, kuriems yra reikalų Kijeve yra daugiau, negu ukrainiečių, katriems reikia į Vilnių, todėl pardavimo strategija Lietuvoje yra labai svarbi.
Išvadas apie šį reisą darysim rugsėjį. Tikiuosi, kantrybės „Donbass” iki tol užteks.
Jei tikėt Vilniaus oro uosto puslapiu, tas dieninis reisas į Kijevą nėra vienintelė DonbassAero veikla Vilniuje – šįvakar jau antras šią savaitę jų čarterinis skrydis į Nuadžibu Centrinėje Afrikoje. Ankščiau ten skrisdavo kiti ukrainiečiai iš Wind Rose Aviation. Tai kažkas jų reikalais čia rūpinasi, kitaip užsakymų negautų.
Teisybė – į Nuadžibu šiemet pradėjo jūreivius į Afriką skraidinti „Donbassaero”. Galbūt tiesiog skrydžių užsakovas turi kokių ryšių Ukrainoje, kad vis ukrainiečių kompaniją pasirenka …
Gal kas žino, koks lėktuvas naudojamas skrydžiams į Mauritaniją?
Tai, kad kol kas šiemet į Mauritaniją skraido abi kompanijos.
Man atrodo tai jau trečias skrydis į Mauritaniją vasario mėnesį. Pirmą skrydį praėjusią savaitę atliko Wind Rose, o šią savaitę du skrydžius – Donbass.
Donbass naudoja A320, skrenda su techniniu sustojimu Maljorkoje.
Na, jūreiviai dažnai skrenda į egzotiškas šalis ir egzotiškų kompanijų paslaugomis naudojasi. Įdomu tik, kad Lietuvos užsakomųjų skrydžių vežėjai ko tais tokių užsakymų nepaima.
Beje, o užsienio spaudoj rašoma, kad „Virgin Nigeria” gan neplanuotai atlaisvino „SmartLynx” priklausančius 767-300EUR nutraukdami tolimų skrydžių vykdymą. Šie dabar stovi Rygoje, bet normalių užsakymų neturi.
Dar apie Donbassaero – į rinką įeiti jie stengiasi, dabar pastebėjau, kad jų siūlymas skrist į Maskvą (su persėdimu Kijeve) pigiausias iš visų variantų rinkoj ir laikai pusėtinai patogūs (bei kitu dienos metu nei UTair tiesioginių).
Domui:
Iš kur žinai, kad Brussels Airlines aptarnaus Litcargus? Ką tik kalbėjau su BGS, jie šventai įsitikinę, kad Brussels aptarnaus būtent jie. Sakė, kad darbuotojus net apmokė…