Odesa. Reklamos reikia dabar
Kelionė į Odesą nusipelno tinklaraščio įrašo. Apie Odesą kalbama šiuo metu nemažai – vien ko vertas griausmingas buvusio Gruzijos prezidento Michailo Saakašvilio paskyrimas srities gubernatoriumi, o šis jau spėjo pasižymėti audringu pasisakymu aviacijos vystymo klausimais.

Odesos pasažas labai primena Milaną. Kai sovietmečiu niekas Milano nebuvo matęs, įspūdžiu turėjo pralenkti Milaną
Prasidėjo kelionė netikėtai. Kažkada pavasarį pastebėjau, kad „Ukraine International” tyliai atidarė pardavimus tiesioginiam reisui Vilnius-Odesa. Kadangi „Ukraine International” lėktuvas nakvoja Vilniuje vykdydamas vakarinį reisą Kijevas-Vilnius ir rytinį Vilnius-Kijevas, Ukrainos aviakompanija suplanavo naktinį reisą Vilnius-Odesa-Vilnius.
Nelabai tikėjau, kad šis reisas bus atidarytas – su Odesos reisu turėjau patirties dar dirbdamas Vilniaus oro uoste. Tuometinė „Aerosvit” 2011 m. irgi tokį reisą planavo, tačiau jis taip ir neprasidėjo. O „Ukraine International” ir „Aerosvit” mažai skiriasi. Todėl savotiškai nustebau, interneto portaluose išvydęs žinutę apie pirmąjį reisą Vilnius-Odesa, kuris įvyko birželio 28 dieną. Vilniaus oro uostas „Facebook” skelbia nuotraukas iš atidarymo (įdomu, kad nuotraukose matoma VTD direktorė Jurgita Kazlauskienė, o pranešime spaudai minima Turizmo rūmų prezidentė Žydrė Gavelienė – įdomus painiojimasis :) )
Likus kelioms dienoms iki ilgojo liepos pradžios savaitgalio kilo mintis jį praleisti Odesoje. Paskelbiau „Facebook” ir susirinko dar 11 entuziastų keliauti kartu savaitgaliui į Ukrainos kurortą.
Lūkesčiai kelionei į Odesą buvo gana žemi. Pagrindinis tikslas – išvengti žmonių spūsties Lietuvos kurortuose karštą ilgą savaitgalį ir neišleisti daugiau pinigų negu per savaitgalį Palangoje. „Ukraine International” gana pigiai parduoda bilietus – tiek tada, tiek dabar matau, jog beveik visi bilietai jų tinkalapyje kainuoja po 60 EUR į vieną pusę įskaičius visus mokesčius. Įdomu, kad bilietų kainos visiškai nekyla ir artėjant skrydžiui – dalis draugų bilietus pirko likus 1-2 dienoms iki skrydžio.

Garsieji Potiomkino laiptai – tušti nebūna niekada.
Laukiau žemo užpildymo reisuose, nes labai abejojau, jog dabartinėje politinėje aplinkoje sklindant žinioms apie nestabilią padėtį Ukrainoje, atostogos prie Juodosios jūros trauktų lietuvius. Juolab, jog „airBaltic” iš Rygos vasaromis skraidindavo tiek į Simferopolį, tiek į Odesą, bet pernai dėl suprantamų priežasčių nutraukė ne tik skrydžius į Simferopolį, tačiau ir į Odesą. Nors lėktuvų užpildymas nebuvo stebuklingas, tačiau nebuvo blogas – tiek penktadienio vakaro Vilnius-Odesa, tiek pirmadienio ryto Odesa-Vilnius turėjo po 70-80 keleivių. Įdomu, kad tai nebuvo vien atostogautojai – mačiau bent kelis keleivius Odesa-Vilnius reise skrendančius su persėdimu Vilniuje (mačiau – į Frankfurtą, Rygą, Taliną), buvo ir akivaizdžiai darbo reikalais keliaujančių.
Reise Vilnius-Odesa per mano 600+ skrydžių teko patirti nutrauktą tūpimą (aborted landing; kitas buvo prieš trejetą metų Lufthansa Frankfurtas-Vilnius) – lėktuvas papuolė į audrą su perkūnija ir prieš pakartotinį tūpimą dar apsuko keletą ratų. Audros metu blaškė stipriai ir ne taip dažnai skraidantys keleiviai nusileidus papliupo labai gausiais plojimais – panašu, kad ne iš įpročio, o nurimus baimės emocijoms.
Lietus su perkūnija parodo, jog Odesa, kaip Juodosios jūros kurortas, neturi „visada gero oro garantijos”. Viduržemio jūros klimatu neįveiksi. Lietaus teko ne tik tą vakarą.
Odesa turi virš milijono gyventojų, tačiau pagal jausmą tai yra pats mažiausias milijoninis miestas, kuriame teko būti. Miestas neturi nei kamščių, nei matomų didelių daugiabučių, kuriame spaustųsi gyventojų masės.

Lanžerono paplūdimys nenusileidžiai Nicai ar Barselonai. Bet puikiai sutvarkytos vietos paryškina kontrastus
Kadangi grivina euro atžvilgiu per metus neteko 75% vertės, kainos Odesoje žemos. Vietinio alaus bokalas gali kainuoti 15-20 grivinų, pietūs restorane 100 grivinų (paprastam skaičiavimui 1 euras atitinka 25 grivinas), o už 4* viešbutį miesto centre galite tikėtis mokėti 30-50 EUR už naktį. Apsisukti pigiau nei vasarą Palangoje tikrai galima. Odesa absoliučiai grynųjų šalis – net už viešbutį nepavyko atsiskaityti mokėjimo kortele.
Odesa – kontrastų vieta. Akivaizdus vargas ir skurdas tramvajuje (bilieto kaina 2 grivinos / 0,08 EUR! perkama iš kiekvienoje transporto priemonėje dirbančio konduktoriaus) bei garsiame miesto turguje. O kurortiniame „Arkadia” rajone – prabangūs naktiniai klubai ir baseinai.
Sakydamas „prabangūs” negaliu vartoti žodžio „brangūs” – naktinių klubų įrengimas ir vakarėlių kokybė negali nusileisti Barselonai, Londonui ar Ibizai (beje, populiariausias ir prabangiausias Odesos naktinis klubas vadinasi „Ibiza”), tačiau kainos gerokai mažesnės. Už įėjimą galite tikėtis sumokėti 4-8 EUR (kaip prieš lygių galimybių įstatymo įsigalėjimo mūsuose moterys prie klubo duro gali tikėtis mokėti dvigubai mažiau nei vyrai), o populiariausi kokteiliai klube kainuoja apie 2 EUR. Praeitą savaitę kolegė pasakojo apie 75EUR, kuriuos sumokėjo už gulto nuomą Ibizoje (toje „tikrojoje” – saloje Viduržemio jūroje) – Odesoje tiek užteks visam savaitgaliui ir, toli gražu, ne tik gultams.
Naktinis gyvenimas Odesoje – prabangus ir spalvotas, bet ne brangus. #party #nonstop #partyhard #ibiza #odessa #nightlife #nofilter A photo posted by Simonas (@simonasbartkus) on
Aplankyti vakarėliai pribloškia kokybe. Nežinau, ar dėl kultūrinio artumo, ar dėl tikro ukrainietiško nuoširdumo ir atsidavimo klubų įrengimui bei vakarėlių organizavimui, tokio naktinio gyvenimo kaip Odesoje man neteko matyti niekur. Nei Londone, nei Niujorke. Naktinis gyvenimas šiai dienai yra pagrindinis argumentas, dėl kurio raginu apsilankyti savaitgalį Odesoje.
Odesos infrastruktūra – „nuvarginta”. Duobėtos gatvės, nutrinti šaligatviai, mažai naujų pastatų ar matomų statybų. Aptarnavimo sektorius nepasižymi profesionalumu – teko ne vieną kartą susidurti su tragišku aptarnavimu viešbutyje ar restoranuose. Bet labai pykti nesinori – aptarnavimo sektoriaus darbuotojai nuoširdūs, tačiau panašūs į tokius, kurių niekas nemokė, jog garnyrą ir patiekalą vertėtų atnešti kartu arba kaip tinkamai sumaišyti romą su „Coca Cola”.
Atskiros istorijos verta Odesos taksi. Na, kad atvykimas oro uoste prasideda nuo rankovių tampymo ir derybų – įprastas dalykas visose šalyse į Rytus nuo Berlyno (ir sutvarkytą vėl pamatysi tik Jungtiniuose Arabų Emiratuose – ten už apgaudinėjimą baudžia taip, kad maža nepasirodo). Daugelyje pasaulio šalių tik negerbiantys saves taksistai nebando apgauti turistų (sarkazmas). Po derybų iš oro uosto į miesto centrą – 300 grivinų. Grįžom atgal į oro uostą už 40. Žymėtų taksi beveik nėra, tačiau veikia rankinio įsivaizduojamo „Uber” sistema – paskambini į „centriuką”, „centriukas” išsiunčia SMS kokiems 20 žinomų fizinių asmenų, kas pirmas atrašo „imu” – gauna užsakymą. Tada vairuotojas gauna kitą SMS su nurodyta kaina, kurią turi paimti iš kliento. Ir atvyksta pas klientą 20+ metų automobilis be jokių skiriamųjų ženklų ar taksometrų. Įprasta kaina už 5-8 km kelionę – 40-5o grivinų (primenu – mažiau nei 2EUR). Ilgai svarstėme, kaip „centriukui” apsimoka atskambinti į lietuvišką numerį – paskutinę dieną supratom, kad „centriukas” skambučių neįvertino, pranešė, kad daugiau mums nebeskambins, nes „baigėsi kreditai”. Įdomus kraštas.
Architektūra ar lankytini objektai, mums, mačiusiems 20-30 metų praeitį, nėra įspūdingi. Yra gražių ir įdomių vietų, tačiau „wow” efektą atrasti sunku.

„Beach Club” – šito Palangai labai trūksta
Odesa išgyvena įdomu virsmą. Ilgai priklausiusi nuo turistų iš Rusijos, dabar mokosi gyventi visiškai be jų. Turistų iš Rusijos neteko sutikti visai, jų vietas užpildo ukrainiečiai (netekę Krymo – pagrindinio savo kurorto – nelabai turi pasirinkimo), baltarusiai, estai, lietuviai. Miestas neperkrautas turistų, todėl jaustis galima gana komfortabiliai.
Odesa – puiki išvyka kelioms dienoms. Gali būti sudėtinga šeimoms su vaikais, ar ieškantiems pilnavertės „all inclusive” infrastruktūros – šis Ukrainos kurortas negali konkuruoti su Turkija ir net Bulgarija (nors yra perlų, pvz. vienintelis Europoje viešbutis, kuriame įkurtas … delfinariumas – panašus į Klaipėdos, tik po atviru dangum).
„Ukraine International” skraidina penktadienio vėlais vakarais ir pirmadienio ankstyvais rytais tiesiogiai iki rugsėjo 13 dienos. Jeigu šaus dar šią vasarą mintis važiuoti į Palangą, pamastysiu, gal labiau verta dar kartą į Odesą.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
275 komentarai
Leave a reply
Labai šauniai susiskaitė, dėkui už išsamią apžvalgą, manau sugundys vieną kitą nuvykti ten praleisti savaitgalį.
Aeroflot, atrodo, nutarė pribaigti ilgametį codeshare partnerį „airBaltic”:
Moscow Sheremetyevo – Riga Increase from 3 to 4 daily
SU2118 SVO2235 – 2320RIX SU9 D
SU2119 RIX0220 – 0500SVO SU9 D
Tokiu atveju AirBaltic gali pereiti i kitus oro uostus. Taciau keista, kad ir dabar bilietai VNO-MOW pigesni, nei RIX-MOW…
Odesa must see sąraše.
Klausimas ne į temą, tiesiog man reikia sužinoti. Ar KUN gali leistis ir kilti A380. Primenu – tako ilgis 3250 m. Dėkui už pagalbą.
An 124 gali tai ir A380 gales :)
airBaltic skraidė ir DME, dar vis dar skraido ir VKO. Bet keleiviams reikia į Maskvą vistiek ir oro uostas yra antrinis klausimas. O Aeroflot turi galinga legalią ir pusiau legalią sales power Rusijos pusėje.
Skirtingas oro uostas iš esmės tik jungiamųjų partnerius/geografiją įtakoja.
Maltos ordino pagalbos tarnyba, teikianti pavėžėjimo neįgaliesiems paslaugą „Važiuojam”, pradėjo veikti ir Vilniaus oro uosto teritorijoje, tad ribotos judėsenos asmenims keliauti į užsienį taps dar paprasčiau.
http://www.ivilnius.lt/naujienos/transporto-naujienos/vilniaus-oro-uostas-ir-maltieciai-vienijasi-padedami-neigaliesiems/69643d32393239
Nevisai sutinku del Maskvos. DME ir VKO labai leti oro uostai, tai patikroje gali uzstrigti valandai kaip nieko, dazni delay ir ground crew dirba labai prastai – autobuso gali 20 minuciu laukti laisvai. Is VKO aeroekspress karta per 2 valandas vaziuoja nepiko metu ir t.t. SVO greitas ir OK kokybes. Svarbiausia – predictable, t.y. dazniausiai viskas OK ir irregularities dazniausiai OK handlina.
Man daznai reikia i Maskva prie Paveleckij soties, t.y. kaip tik kur is DME aeroexpress atvaziuoja, bet vis tiek skrendu i SVO ir tada par visa miesta keliauju. Greiciau, patogiau ir patikimiau.
Also penktadieni grazi svente Aleksoto aerodrome: http://aleksotasair.lt/naujienos/i-lietuva-pirma-karta-atvyksta-oro-lenktyniu-krikstatevis/ Double proud nes drauges balerinos soks su sraigtasparniais =]
Gal kas galite papasakoti kaip pasikeisti RYR atsaukta skrydi ?
Sveiki,
gal kas gali paaiskinti, kokias tiksliai paslaugas avialinijoms teikia Saber Corporation? Nei is jus puslapio, nei is Wiki negaliu surasti konkreciu pavyzdziu. Aciu!
srs: gal supainiojai su „Sabre Corporation”? „Sabre” yra GDS, kartu ir kitų paslaugų tiekėjas, vienas iš dviejų pagrindinių konkurentų „Amadeus”, kitas yra „Travelport”, valdantis „Galileo”, „Worldspan” ir „Apollo” GDS’us.
Penkiu dienu kuncph, lf orlaivyje nuo 61 iki 78 proc, nepasirodziusiu prie vartu tarp 48-73 keleiviu skrydziui.
O kam tam Travelport 3 GDS? Ar čia tiesiog supirko?
Per susijungimus – Travelport jungėsi su kitom įmonėm ir prisijungė kitus du GDS.
del to A380 Kaune – http://www.15min.lt/naujiena/svietimas/karstos-zinios/lietuviai-mokys-airbus-a380-superlainerio-inzinierius-234-516701
Kauno oro uosto Kilimo/tūpimo tako kategorija yra 4E – tokia kaip kaip Vilniaus. 4E apima 747, 777, 340, bet neapima A380 – 380 yra vienintelis keleivinis lėktuvas, kuriam reikalinga kategorija 4F.
Interested in building a new airport? ICAO Aerodrome Design Manual, Part 1 Runways:
http://www.bazl.admin.ch/dokumentation/grundlagen/02643/02644/index.html?lang=de&download=NHzLpZeg7t,lnp6I0NTU042l2Z6ln1acy4Zn4Z2qZpnO2Yuq2Z6gpJCDe318gmym162epYbg2c_JjKbNoKSn6A–
Annex 14 prescribes a runway width of 60m for Code F aircraft. Many long-range traffic airports however, and certainly those that will be filed as an alternate, have runways which are expected to comply with ICAO Code E requirements, i.e. a width of 45m.
Subject to the A380 being certified on 45m wide runways, the AACG recommendations state that a 45 meter wide runway can be used for Airbus A380 operations.
No specific alternative measures, operational procedures and operating restrictions are proposed for operations of an A380 on a 45 meters wide runway.
spėju, kvailai klausiu, ir visi žino, bet… ar vizos reikia?
Dėkui, patiko aprašymas, tad susigundžiau važiuot.
Į Ukrainą vizos seniai nebereikia.
O kas link Maskvos, tai iš Pietinės dalies iki Šeremetjevo gali būt virš 100 km. Turint galvoje, kad dabar Maskva plečiasi būtent į pietus, tai ten gyvenantiems geriau Vnukovo arba Domodedovo. Kadangi pats turių toj pusėj giminaičių, tai žinau, kad iš ten į Šeremetjevą važiuot labai keblu…
Susiekimas su miesto centru Maskvoje panašus iš visų trijų oro uostų, bet iš Sheremetyevo geriausiai, nes DME ilgiausias atstumas, o VKO turi traukinį važiuojantį tik kas valandą, kai iš SVO ir DME važiuoja kas pusvalandį. Kas liečia verslo reikalų koncentraciją, tai ji didesnė Maskvoje Šiaurinėje dalyje, kur irgi patogiausia iš SVO.
Vilniaus pavyzdys parodo, jog kai Aeroflot pastatė geresnį tvarkaraštį, „Transaero” su DME turėjo trauktis, o „Utair” irgi stipriai kentėjo ir tik dabar šiek tiek atsigavo su „Transaero” išėjimu.
Klausimas apie Ukraine Intl Airlines patikimumą – šiek tiek neramu įsigyti šios aviakompanijos siūlomus bilietus, tarkim, spaliui, tai yra prieš kelis mėnesius iki paties skrydžio. Norime su draugais padaryti didelį dviejų savaičių tripą VNO-IST-TLV-BER-VNO, tai štai pirmajam segmentui spalio 17 d. VNO-IST geriausią kainą siūlo UIA – bene trigubai pigiau nei, tarkim, tiesioginis Turkish (nors ir su 6 val. sustojimu pakeliui KBP). Bet yra baimė ir abejonės dėl UIA patikimumo, ypač ar spalį neatsitiks kokių nors nemalonių siurprizų. Patarkit – ar jūs jau dabar pirktumėte spaliui štai tokius bilietus VNO-KBP-IST su UIA, ar suabejotumėte ir dar palauktumėte? Ačiū.
Spaliui pirkciau, vasariui ne.
CONNECT announces Vilnius as 2016 destination
http://www.atn.aero/article.pl?mcateg=&id=55694&member=696E666F406C697467696E612E6C747C323930337C323031352D30372D3231
Kitąmet Europos aviacijos maršrutų ir pasiekiamumo klausimai bus sprendžiami Vilniuje
http://www.ivilnius.lt/naujienos/transporto-naujienos/kitamet-europos-aviacijos-marsrutu-ir-pasiekiamumo-klausimai-bus-sprendziami-vilniuje/69643d32393430
@Stasys. Niekas niekada negali duoti 100 proc. garantijų. Štai nutiktų kas nors dar baisaus Ukrainoje ir tuomet jau visko gali būti. O šiaip spalis išties nėra kritinis aviacijai, dauguma kompanijų bankrutuoja sausio-vasario mėnesiais.
Kaip suprantu, Lietuvos oro uostai nusipirko galimybę host’inti „Connect” renginį. Anksčiau šitas renginys vadinosi „French Connect”, teko kelis kartus dalyvauti, dabar išaugo Prancūzijos rėmus ir bando tapti Europiniu renginiu. Jis yra konkurentas pripažintai „Routes” renginių serijai. Šiaip renginys visai geras, tačiau klausimas, kiek decision makers pavyks pritraukti. Žadama 50, kas yra mažas skaičius ir klausimas, ar tiek pavyks.
Man didelis klausimas, ar apsimoka/naudinga daryti tokį renginį prieš oro uosto rekonstrukciją ir jo uždarymą. Geriau daryti po to ir pristatyti save kaip atsinaujinusius.
Lietuvai labai reikia matomumo užsienyje ir tokie renginiai tikrai padės. Problema ta, kad Lietuva yra mažiausiai žinoma iš Baltijos šalių (nors yra didžiausia ir ne taip jau blogai pasiekiama). Klausimas, kaip matuoti tokių investicijų grąžą, bet mums tikrai reikia stipriai padirbėti šalies įvaizdžio šalyje. Dabar turim makalynę ir jovalą, vien pagooglinus ‘Lithuania’ gali rasti skirtingus „official” tinklalapius – neaišku kam to reikia ir kodėl nėra vieningos strategijos.
Čia ne turizmo renginys, o oro uostų.
Mindauqo argumentai turi racijos, nes atrodo labai prastai, kai į tokį renginį susirenka oro uostų ir avialinijų decission makeriai, o mes prisistatome kokie esame gražūs ir kviečiame avialinijas skraidys, bet tik ne ateinančios vasaros liepos mėnesį :)
Turbūt į KUN ir PLQ kvies :)
Man įdomu kuom Connect geriau už Routes? Apskritai organizuot tokį dalyką po Air Lituanica bankroto yra blogas humoras…
Beje, kodel Simonas nuolat akcentuoja traukinius Maskvoje? Niekada gyvenime nei i viena oro uosta ren nevažiavau traukiniu…
Tiksliai!! KUN ir PLQ visai pamiršau.
„Connect“ nėra geriau už „Routes“.
Connect nėra geriau nei Routes, bet Routes organizavimas gali kainuoti virš 1 mln. EUR, ir didelė konkurencija, greičiausiai tektų laukti eilėje 2-3 metus. Matyt, Connect pigiau.
Aš per savo 10 apsilankymų (20 in-out kelionių), 19 kartų važiavau traukiniu. Viena kartą važiavau taksi iš centro į Vnukovo – užtruko 3,5 valandos. Kiek tenka matyti, beveik visi iš arrival draugiškai eina prie traukinio Maskvos oro uostuose.
Pritariu Simonui – Maskvoje visuomet važiuoju tik Aeroexpressu. Neturiu nei noro, nei laiko žaisti ruletę su autobusais/maršrutiniais/taksi. Nors tai ir brangiausia visuomeninio transporto alternatyva.
Būtent dėl brangumo niekada tais traukiniais nesinaudojau. Grįžtant prie šio klausimo- dauguma žmonių gyvena pietinėj Maskvoj. Tad žmonėms geriau Vnukovo ir Domodedovo oro uostai…
O štai jums Norvegian transatlantika:
http://www.anna.aero/2015/07/22/norwegians-first-year-uk-us-services-analysed-200000-passengers-carried-average-load-factors-around-93/?utm_source=anna.aero newsletter&utm_campaign=9ace39c5a3-anna_nl_220715&utm_medium=email&utm_term=0_ecdbf41674-9ace39c5a3-86642630
Pasikartosiu su klausimu, Gal kas gali papasakoti kaip pasikeisti atsauktu datu RYR bilietus i Kopenhaga ? Ar eina keisti bilietus kita kryptimi ?
O jokio laiško negavai? Aš tik vieną kartą esu susidūręs su RYR skrydžių keitimu dėl RYR kaltės. Man keitėsi skrydžio laikas, tai laiške buvo nuorodą, kurią paspaudus turėjau pasirinkimą, susigrąžinti pinigus ir atšaukti rezervaciją, pasikeisti į rekomenduojamą artimiausią skrydį (valandos ar dviejų skirtumas) ir berods dar trečias, bet jau nepamenu koks būtent. Visa tai senokai buvo, kokie penki metai atgal, todėl gerai nebeprisimenu.
Laiska gavau kad jie skrydzio data atideda viena diena atgal, ir nuoroda kuria paspaudus patvirtinciau si pakeitima, ir kita nuoroda daryti money back.
@Wincas: as irgi turiu tuos atsauktus bilietus i CPH. Susisiekiau su klientu aptarnavimo centru, tai jie primygtinai siule grazinti pinigus, o as jiems priminiau ju T&C, tada sutiko pakeisti i bet koki marsruta:)
Skambint jiems reikia ar i ta ju naujaji chata rasyti ?
Po šito mano įrašo vien jau man prasinešė apie 40 žmonių, kurie vienu ar kitu metu šią vasarą keliauja į Odesą.
Gera reklama, Simonai. PS turėtų komisinius mokėti ;)
FedEx orders 50 767 Freighters with 50 options
http://www.flightglobal.com/news/articles/fedex-orders-50-767-freighters-with-50-options-414870/
M.Ssakašvilis turbūt netrukus paskelbs Simoną Odesos garbės konsulu Lietuvoje.
@Wincas: as perkeliau skrydi per online chat’a.
O kur persikelei skrydzius is CPH ? :) Zinau kad asmeninis klausimas, bet kazkaip ziuriu i RYR zemelapi ir praktiskai vien emigrantines arba poilsines kryptys… :)
As gyvenu Dubline, tai pasirinkimas kitas:D Kadangi nusipirkau bilietus is Venecijos i Bankoka uz 148 eurus, tai persikeliau i Venecija.
Hmm Tai reiskias reik nusipirkt i Dublina …. Apsimoka vaziuoti kalediniam laikotarpiui ?
Zuiki, per kur iš prieš kiek laiko pirkai bilietus į Bankoką?
Ziema cia nera ka veikti. Per Kaledas niekas neveikia – masines atostogos. Reikia keliauti per vakarine pakrante, o oras buna blogas, daznai rukas, tai gamtos grozio nesimato. Balandis – rugsejis geriausia.
@Karolis: cia aviakompanijos erroras. Reikia juos gaudyt. Ka tik buvo Australija uz 196 eurus, bet reikia ir i darba kazkada eiti:)
@Zuikis jei apie erroa kur is Maskvos tai Etihad atsaukia visus bilietus. Bet dabar yra kol kas ne viesai Jav is vokietijos uz 98,91 Eur. Jei kam idomu flayertalk forume dealas.
damn, reiskia imdamas MIA is VNO uz 250Eur permokejau :)
Neblogu kruizu kainu siuo metu paleidzia su prancuzu linijomis.
http://www.exbir.de/das-ist-aktuell-extrem-billig/14275-transatlantik-kreuzfahrt-marseille-santo-domingo-fuer-nur-372euro-pro-person.html
Air Berlin uždėjo codeshare ant BT VNO-TXL reiso – congrats.
Ir netgi Brussels Airlines uždėjo SN kodą ant BT VNO-BRU reisų.
@Mindaugas
Ar galėtum numesti nuorodą apie USA deal?
Nepavyksta flayertalk forume rasti.. :)
Sitoje temoje buvo:
http://www.flyertalk.com/forum/mileage-run-discussion/930922-trick-negotiate-special-savings-lounge-thread.html
Toje temoje jau ir 73€ yra, tik cia ypatingos konstrukcijos: pries skrydi EU-JAV-EU turi nuskristi segmenta kur nors pasaulio pakrasti, del ko „pasimeta“ kuro mokesciai…
pratesiant tema apie BT codeshare is VNO.
BT taip pat jau turi bendra koda ir su AirFrance, marsrute Vilnius – Paris.
Taip EY bendra koda VNO-AMS, bei planuojama kituose skrydziuose EY koda tureti artimiausiu metu (VNO-BER tai tikrai).
@Lauris
BT jau turi ir Cargo interline su EY via AMS.
Teko išbandyti, deja servisas buvo tragiškas, nes EY cargo handleris nieko nežinojo apie BT ir kas jų cargo handlina AMS ir kad iš viso jie skrenda. Galiausiai krovinys buvo per didelis ir padarė routingą per RIX…
O Lietuva turi reguliariaus susiekimo sutartį su UAE? VNO-AMS Nyderlandų ir Lietuvos vyriausybės davė sutikimą UAE EY kodui?
Simonai, ką gali reikšti SN codeshare ant BT reisų? Galimą Brussels traukimąsi iš maršruto tikinto feed’o iš latvių? Beje, BT gavo leidimą skraidyt į štatus ir dės savo kodą ant Uzbekistan reiso į JFK. Tai turėtų paskatinti pardavimus, jeigu Air Baltic pardavinės bilietus savo web’e ir leis connect’intis per RIX.
Šarūnai, ne, nebūtinai tai reiškia SN išėjimą – RIX-BRU SN seniai codesharino, bet tai nesutrukdė jiems patiems atidaryti reisą 2014 m. pabaigoje. Uzbekistan reisus BT jau pardavinėja apie pusmetį.
Gal kas žinote check-in procedūras ir galėtumėte pakomentuoti. Gal Simonas ar Patikimasis žinosite.
Ar tam kad leistų prie vartų sodinimą į lėktuvą, būtina būti praėjus saugumo patikrą ir ar būtina joje atsižymėti boarding pass’ą?
Situacija: lėkuvas iš KUN į CPH atskrena ir laipinimas į iš CPH į LTN vyksta gretimuose vartuose. Reikia pereiti pasų kontrolę (dėl Šengeno erdvės), bet ji yra visai šalia. Todėl suspėti galima laisvai, tik klausimas, ar leis lipti į lėktuvą, jeigu nebūsiu CPH oro uoste praėjęs saugumo patikros ir joje atsižymėjęs boardingo?
http://www.ziniuradijas.lt/epizodas/2015/07/24/verslo-bites/46509 :)
Mindauqai, tikrai nebūtina.
Kažkoks naktinis streikas Europoje, kad visi VNO atvykimai po 23 val. šiandien vėluoja?
Cia gal Mazuju ATC Streikas ?? Ryanair liepe pasirasyt pries streika …
Gal kas geriau žino Ryanair/Wizzair virtuvę ir/arba dažniau daro trumpesnius „netikrus jungimus” galėtų pakomentuoti:
1.Prieš kiek laiko anksčiausiai patartumėt pirkti tokį jungimą, ar yra kažkokios ribos, po kurių Ryanair / Wizzair turi politiką žymiai rečiau stumdyti laikus?
2.Koks geriausias draudimas, jūsų nuomone, tokiam atvejui (kad kompensuotų nuostolius laikų stumdymo / vieno reiso atšaukimo atveju), taip pat nuo kelių val. minimalios persėdimo trukmės jis galioja?
Gal kas nori pasižiūrėti į tikro Arabijos princo lėktuvą? Šiandien popiet į Vilnių atskrenda jo didenybė Dubajaus emiras šeikas Mohammed bin Rashid Al Maktoum, valdovo sūnus, kraujo princo tėvas (kaip ir likusių 23 vaikų, kuriuos jam pagimdė dvi karališkojo kraujo žmonos), vienas iš Dubajaus suklestėjimo architektų.
Jei tai ne bajeris, gal kas nors zino, kelinta turetu leistis?
Martynai, kiek žinau, apie 14:45 local time landing
Panašu, kad kažkas pasikeitė, nes niekas neatsrido, o ir nepanašu, kad šiuo metu skrenda, bent jau Flightradare patikrinus.
Skris iš Minsko, o private jet kada nori tada skrenda
Simonai, ar tikrai private jet? :) nemanai, kad su kažkuo rimčiau turėtų skrist?
Skraido minetas seichas su B747-400, bet tai vis tiek private jet skaitos jei keliones privacios. :)
Atidėtas atvykimas 28 d., 8 val. ryte
http://www.ppb-infolounge.de/en/news-details/tailored-to-individual-customer-needs-lufthansa-groups-new-european-fares.html
Naujos Lufthansa tarifų šeimos nuo antradienio – nuo šiol žemiausioje Economy Light nebėra nemokamo bagažo. Snacks’ai išlieka LH reisuose.
Azuon programa rodo Lufthansos skrydžius VNO-FRA perkant per Germanwings nuo 53 eur kaip one-way, bet einant bookint jau nieko panašaus nėra – jei be atgalinio, tai tik verslo klasės tarifai. Toks (tiksliau labai panašus) tarifas būna tik kaip kokio nors return tripo dalis. Gal visgi yra koks būdas gauti šitus tarifus į vieną pusę?
Kartu del LH reiketu pastebeti, kad bagazo pigiausiam bilietui negarantuos net Senator statusas
geras pastebėjimas trolis – netgi įdomiai tai skamba „Star Alliance Gold” kontekste, kuri sako, jog „papildomas 1 bagažo vienas yra nemokamas”.
LH daro esminių permainų distribucijoje ir kainodaroje – dar reikia prisiminti nuo rugsėjo atsirasiantį 16EUR GDS mokestį.
Dėl Lufthansa – gali būti, kad tai reiškia nemokamo bagažo pabaigą Europoje. Klausimas, kada pradės apmokestinti ir snacks/drinks ekonominėj klasėj.
Visa Europa stebi LH dėl GDS mokesčio ir bagažo. Jeigu tik jiems skalandžiai pavyks, kitais metais dauguma taip padarys.
O dėl naujųjų skrydžių be bagažo, tai bus linksma – nes internetinės sistemos rodys tik pigiausius variantus ir jie bus be bagažo. Bet kadangi iš LH bagažo tikėsis visi, tai bus skandaliukų oro uostuose.
O ir bilietų su bagažu taip lengvai internetu neįsigysi – sugrįžta kelionių agentūrų valanda?
Kodėl bilietų su bagažu taip lengvai internetu neįsigysi?
todėl, kad paieškos sistemos mes pigiausius, t.y. be bagažo.
Įdomu, o kas iš didžiųjų legacy vežėjų Europoj apmokestina bagažą? Maista jau daug kas apmokestino, bet apie bagažą negirdėjau…
KLM, British Airways, LOT Polish Airlines, Iberia, Finnair turi tarifus be bagažo.
SAS liks vienintelė po LH grupės žingsnio(?) – dabar greit nepamenu.
Bet klausimas visada lieka, kiek klasių yra be bagažo, pvz. LOT reklamuoja tarifus be bagažo, bet niekada nėra tekę jų pirkti, suprantu, kad tik labai išankstiniai jų tarifai tokie.
O kaip AirFrance? AlItalia? Kiek suprantu Swiss, Austrian ir SN darys, kaip LuftHansa?
Ir plius man regis LOT tuos be bagažo tarifus pardavinėja tiktais per savo puslapį, kas išvengia daug visokių nesusipratimų.
Jei taip darys LH – puiku. Bet jei darys kaip šūdBaltic – bus labai liūdna.
Justinai, „through a travel agency, on the airline websites or by calling the Service Center.“
Bus linksma agentams oro uostuose.
Senatoriams visokiems gali bagažą vežti už taškus, nuskaitant automatomatiškai prie bag drop’o :)
SN yra jau anksčiau taip pasidarę ir analitikai rašo, kad čia viena priežasčių, kodėl jie po kelių metų nuostolių iš eilės, šiemet ruošiasi dirbti pelningai.
Austrian ir SWISS yra LH brand’ai, tai jiems kartu taikomas šitas pokytis.
USA tuo tarpu kyla ideju uzdeti max limita mokamam bagazui ir kalba sukasi apie juokingus ar ne $4.5
o del LH tai mixed feelings – kompanija stato save i viena lygi su Wizzair, Ryanair and co. situo aspektu, bet kaina niekada tikriaus nebus Wizzair ar Ryanair lygio (jei average fare paimsim) – tai koks bus akstinas rinktis LH? Kruasanas su sokoladu ir pigus sumustinis for the rest of the day?
Įdomu, o kad didesnę kaštų dalį vežėjui sudaro_ bagažas ar nemokamas maitinimas?
Routings & timings, čia yra tai, kad išskiria LH nuo ultra-LCCs. Jeigu tau reikia iš Vilniaus į Bilbao, Florenciją ar Zagrebą, LH gali pasiūlyti verslui tinkamus laikus su persėdimais FRA.
Aišku, kur LH konkuruoja tiesiogiai su Ultra-LCC, kur LCC turi gerus schedule, pvz. koks nors FRA-CDG, tai tam ir kuriami LH „light” tarifai, kad jie galėtų pastatyti tą patį, ką turi LCC. Ir tuose maršrutuose AVG.fare gali būti panašūs.
Kaštai ir pajamos nėra niekaip susiję. Buy on board įvedimą ir bagažo apmokęstinimą reikėtų suprasti kaip „revenue stream”.
Tada klausimas iš kito galo: ką labiau apsimoka apmokestint, jei reikia rinktis vieną iš dviejų?
Aišku, kad bagažą, nes bagažas praktiškai tiesiog „revenue stream”. Jo vežimo kaštai yra teorinis kuro vartojimo taupymas, oro uosto infrastruktūra (jeigu išskirtas toks mokestis) ir gebėjimas nusiderėti ground-handling’o kaštų (nes tipo mažiau bus ką krauti). Finale tai vistik susiveda į max 2EUR vežimo kaštus, o tokią paslaugą gali parduoti už 15-30EUR.
Kas liečia maistą, tai LH economy skrydžio maitinimo kaštai bus kokie 4-5EUR keleiviui. Tai perėjęs prie Buy-on-board šituos kaštus sumažinsi iki koki 1EUR, tai sutaupysi 3-4EUR. Pajamų įmanoma pasiekti kokius 4EUR pardavimus vienam keleiviui, iš kurių 1,5EUR bus pelnas.
Įdomu ar Europos Komisija neįsivels į bagažo kainų reguliavimą.
Kitas dalykas- tradiciniu vežėju rankinio bagažo gabaritai ir svorio limitai paprastai mažesni. O 2 kg skirtumas yra labai daug.
Kas liečia bendrai bagažo politikas – man labai keistai atrodė WizzAir sugalvotas ir pirmųjų Europoje įvestas rankinio/registruojamojo principas ir, turiu pripažinti, maniau, kad ne prigis. Tačiau paskaičius jų dabar viešai skelbiamus duomenis, akivaizdu, kad jis veikia puikiai.
Keista, kad dar kiti nekopijuoja masiškai šito principo.
Man asmeniškai labai teigiamai veikia Wizz 32 kg limitas kiekvienam registruotam bagažo vienetui – tais atvejais kai jau reikia bagažo psichologiškai maloniau imti didžiausią turimą lagaminą ir nesukti galvos dėl jo svorio – bent jau jauti už ką moki.
Mane asmeniškai irgi kaip keleiviui patinka Wizz bagažo politika. Vieną faktą paminėjo Pranas. Kitas – nusipirkus „big cabin baggage” irgi išnyksta bet koks stresas dėl svorio/matmenų. Ką galėčiau pasiūlyti, kad būtų galima nusipirkti ir big, ir small cabin bag, tada ramu būtų ir savaitinėms darbo kelionėms, jeigu atskirai būtų galima laptop neštis.
O man labai patinka lankstumas – nori, priduodi bagažą, nori – ne. Gal aš atskridęs į komandiruotę sugalvosiu kokį vyno butelį nusipirkti ne oro uoste. O gal nesugalvosiu. Ką man dabar, pirkti bagažą vien dėl to, kad gal kartais man užeis toks noras?
Tai va šito labiausiai gaila būtų. Kuo mažiau galvoti apie tai, ko man reikia ir kas galima – tuo geriau.
Įdomu ar Vilniuj tokių sulauksim:
http://www.flightglobal.com/news/articles/vietjet-receives-worlds-first-230-seat-a321-415026/
Vytautas-NT: tai žinoma, vos Wizz įsibėgės su jų delivery, aišku pasirodys ir VNO 230-seater A321. Prognozuoju, kad gali ir kitais metais tai įvykti.
@pliumbum. Jeigu pirksi vyno butelį ne oro uoste, turėsi jį atiduoti į registruotą bagažą, nes į orlaivio vidų neįsineši. Taigi, pasirinkimo nelabai turėsi.
jei nebūsi nusipirkęs registruoto bagažo, tai nebeturėsi pasirinkimo pirkti vyno butelį. Man irgi norisi lankstumo, tai dažniausiai wizzair bilietus perku be jokio bagažo ir tik prieš pat kelionę mąstau, ko norėsiu.
Na Vyno buteli gali isinežti be jokiu bėdų ir tikrai niekas prie vartu nesako jei tik vyno butelis iš DutyFree.
Tai niekas nekalba apie vyno butelį iš Duty Free, bet gal aš pamatysiu vyną, kurio noriu, ne oro uoste :)
Kazkokia nebesamone RYR WIZZ bilietai savaitgaliui i Roma kainuoja 10eu pigiau nei LH SN….
Wincai, čia su large cabin bag checked bag? :) Ar naked wizz kaina vs LH?
Be nieko… tai pridejus bagaza, kaina persvertu i LH SN puse …. Dar reiktu prideti emocini soka nuo elektorato kuris skraido su lowcostais 50eu …. Viena karta maloni kompanija man pasiule isgert Starkos kartu, nes niekaip nesuprato kaip galima skaityti knygas lektuve kai israstas televizorius ….
AF iš SVO divert’ina į VNO. Šiuo metu leidžiasi.
Didelė audra Maskvoje, dėl to.
Įdomu, o LH išvis tuos basic klasės bilietus iš Vilniaus siūlys, vadovaujantis Simono logika?
airBaltic to Launch Tallinn – Amsterdam
http://www.atn.aero/article.pl?mcateg=&id=55746&member=696E666F406C697467696E612E6C747C323930397C323031352D30372D3237
Lenkai raso, kad BT oficialiai atsauke VNO-WAW – kas nors mate kokios informacijos? (kaip faktas tai aisku, kad taip ivyko)
Nebėra airBaltic tvarkaraštyje skrydžio Vilnius-Varšuva, tai kaip ir oficialu. Kaip ir nuspėjau, kad Vilnius-Varšuva nedalyvavo akcijoje.
Visi kiti BT planuojami skrydžiai toliau yra.
Na, kaip suprantu kiti skrydžiai gali būti atšaukti metų eigoje, kaip nepateisinę lūkesčių.
Beje, ar teisingai supratau, kad AirBaltic padidino skrydžių į Amsterdamą skaičių iki 7 dar birželį?
Žiūriu kai kuriom savaitėm dabar yra 6, kai kuriom savaitėm 7 skrydžiai VNO-AMS.
Žiemos tvarkaraštyje numatyti 7 skrydžiai per savaitę.
Pastaruoju metu vis dažniau matau, kad daugėja žmonių, skrendančių į Londoną per Oslą, fake connection. Ne į temą, šiaip pastebėjimas.
Irgi Ne i tema, Maciau Osle Air Baltic 737 kuris krovesi keleivius i Chania….
Air Baltic šią vasarą skraido savaitgaliais čarterius iš Oslo/Pisos (IT)/Alborgo/Milano. Vienas lėktuvas taip pat visą vasarą bazuojamas Beirute ir skraido už vieną vietinę kompaniją. Priedo dar turi du įdomius maršrutus iš Frankurto/Dortmundo į Usedomo salą Vokietijoje.
O kur platinami bilietai į čarterius ir Usedomo salą?
Sekantis atšauktų sąrašė turėtų būti Helsinkis arba Stokholmas.
O kame razina? Skelbti ir paskui nutraukti? Grynai marketingas?
airBaltic suskaičiavo, kad daugiau pinigų uždirbs ne savo latvius gabendami/per Rygą, o charterį išnuomodami norvegams? :-)
Taip gana ironiška būtų, bet ko gero realu.
@Lauris
Na matyt neteko susidurti ar domėtis Air Baltic politika, jie labai dažnai taip dirba, jau net nežinau kelintas kartas Vilniuje ir Taline kai jie skelbia naujas kryptis, dalies išviso nepaleidžia, o kitą dalį paleidžia, bet po trumpo laiko reroutina per RIX. Arba veža autobusais į RIX ir iš ten skirsk :). Manau visi tikisi, kad šį kartą taip nebus, bet žinant AB tai tikrai nenustebsiu jei vėl pasikartos sena dainelė ;)
Čia prikolas ar kaip ??
Столица Литвы Вильнюс может лишиться аэропорта — власти страны рассматривают вариант его закрытия, чтобы на этом месте возвести жилые районы. Чиновники не исключают, что Литве было бы достаточно одного аэропорта в Каунасе.
Еще в конце апреля сообщалось, что в 2017 году в аэропорту Вильнюса будет проведена реконструкция взлетно-посадочной полосы (ВПП) стоимостью почти €12 млн. Предполагалось, что в течение месяца авиакомпании (в том числе Lufthansa, Wizz Air, Ryanair и SAS) перенесут рейсы в два других аэропорта. Но, по словам господина Шлюпаса, срок службы ВПП аэропорта продлить невозможно. «Литве было бы достаточно аэропорта в Каунасе, к которому можно было бы провести из Вильнюса скоростную железнодорожную магистраль длиной около 100 км»,— сказал вице-министр.
Подробнее: http://kommersant.ru/doc/2777718
Nebus taip, kad liks tik marsrutai turintys kazkieno codeshare?
Šarūnai, čia ne prikolas, o skiedalai ruskelių.
Per Laisvaja Banga siandien Sliupas ta pati pasakojo…. :)
Kaip suprantu, Šliūpas pakalbėjo Verslo konfederacijoje ir aišku-be-abejo-kaip-gi-kitaip nepamiršo paminėti, kad geriausias Lietuvoje yra Kauno oro uostas.
„Apskritai, Lietuvoje naujų oro uostų poreikio nėra. Ateityje Vilniaus oro uostas gali pavirsti gyvenamąja zona – šio oro uosto pakilimo tako ilginti neįmanoma, ir jis negalės patenkinti šalies poreikių. Kauno oro uosto Lietuvai tikrai užtektų, bet šalia jo turėtų būti įgyvendintas greitojo geležinkelio iki sostinės projektas“, – susitikime su Lietuvos verslo konfederacija sakė A. Šliupas.
Man tai tas Šliupas atvirai sakant visiškas Asilas, Anot jo tai BT geriausia Avia kompanija, KUN geriausias oro uostas, tai gal dar ir sostinę perkelkime į Kauną, tada tikrai taip bus.
Mano galva geriausiai tada būtų Izrelio variantas kai jie pasistatė Ben gurion oro uostą tarp Tel Aviv ir Jarusalem Aptarnauja du didžiausius miestus ir valio.
Ačiū dievui jau rinkimai artėja :)tikėkimės kitoje kadencijoje jo nematysime SM ar kur nors panašioje vietoje. O tai dar tikrai pramuš kokią nesamonę su tais oro uostais.
Teoriniai samprotavimai – nereikia jų vertinti kaip priimto sprendimo. Iš esmės Arijandas kalba teisingai, tačiau šitų minčių artimiausią dešimtmetį neįmanoma paversti realybe.
O kaip suprasti tą A.Šliūpo pasakymą: „Be to, jis teigė, kad ateityje į Vilnių dabar skrendantys lėktuvai turės pasukti Kauno link.”
Na, sovietmečiu buvo planas pastatyti naują oro uostą maždaug ties Elektrėnais, kad tiktų ir Kaunui ir Vilniui. Latviai tada savo oro uostą link Jurmalos iškėlė. O mes nespėjom.
Teiginys, kad tako negalima ilginti nesamonė. Heathrow nauja taka statys, nors ten aplink namai.
London-City išvis yra mieste.
Panašiai, kaip planas iškelti Palangos oro uostą į kitą Liepojos plento pusę. Na, nėra tokio poreikio…
Vytautai, o kol latviai link Jurmalos nebuvo iškėlę, kur tuomet buvo oro uostas?
Oro uostas buvo kairiams Dauguvos krante. Ten dabar yra Rygos aviacijos muziejus. Jis funkcionuoja panašiai, kaip mūsų Dariau ir Girėno Kaune…
Jei kalbame apie tą patį, tai šis muziejus yra RIX teritorijoje: http://www.airmuseum.lv
Spilve Airport ieškant googlė parodys ir kur, ir kas per daiktas tas senas Rygos oro uostas.
Jeigu paklausius Šliupo tai geriausias variantas būtų tiesiog vienas reisas VNO-RIX-VNO ir daugiau jokių kitų skrydžių. O dėl KUN jeigu kada nors būtų padarytas normalus susisiekimas, iš Vilniaus su sustojimais Pilaitėje ir t.t. (turiu minty traukinio), sutvarkytas privažiavimas iki oro uosto, pastatytas terminalas gebantis aptarnauti 5-10mln. (nors architektūra dabartinio man daug labiau patinka nei VNO). Tada kodėl gi ne.
Kažkada iki krizės irgi buvo svaičiojimų, kad VNO turėtų būti paliktas tik kaip VIP orouostas, KUN kaip krovinių, o Naujas orouostas berods buvo kalba apie du takus turėtų būti ties Vieviu prie geležinkėlio linijos. Tada dar Kirkilas kalbėjo, kad net sklypas yra numatytas.
Jeigu sugalvos šią nesąmonę įgyvendint primary oro uostu rinksiuos Varšuvą. O šiaip Šilupas būdamas KUN vadovu nesugebėjo pritraukt skrydžių į Kauną, tai dabar rado kaip. Nebus tikrai tiek skrydžių kaip iš VNO. Manau užsidarytų pusė krypčių.
Ech vyrai, kodel nei vieno is jusu nera SM. Tiek protingu galvu ir visos cia. Cia as rimtai, be sarkazmo.
Ne, čia kitas muziejus:
http://www.liveriga.com/en/5558-spilve-aviation-museum
Steigiame Simono Bartkaus koaliciją ir dalyvaukime Seimo rinkimuose.
O kai isrinks negi mesit savo darbus ???? Ar 4 metam sutvarkyti Lietuvai pasiaukotumet ? :)
Kad ne vien Seimo nariai gali priimti sprendimus, Vyriausybė čia turi netgi daugiau galimybių kažką nuveikti, nei Seimas. Nebūtina į Seimo rinkimus eiti ;)
O Arijandas Socdemas? Kaip čia taip nutiko, kad buvo į vice-ministrus pakviestas? :)
Spėju, kad Ariandas turi gerų draugų…
O koalicijos steigt nereikia- užtenka visuomeninio rinkimų komiteto.
Lygiai kaip ir tapo KUN direktoriumi, berods kai jo kompanija bankrutavo or smth ;)
keistas jis veikėjas.
Vistiek turbut pats logiskiausias variantas bus tureti oro uosta tarp Vilniaus ir Kauno, o greitoji traukiniu linija viska sustatytu i savo vietas, taip pat turetu buti greitoji traukiniu linija is Klaipedos. O KUN labai gerai tarnautu kaip atsarginis oro uostas. Ir ner ko cia dvirati isradineti ir lipdyti senus oro uostus…
Bet esu tikras jog esami valdininkai bei politikai yra neigalus padaryti toki projekta, todel teks tenkintis Sliupo idejomis :)
airBaltic in talks with two prospective investors and Baltic countries
http://www.baltic-course.com/eng/transport/?doc=108808
Aš vis važiuodamas pro Ukmergę pagalvoju jog nebloga vieta būtų, Visa šiaurės Lietuva 75km Vilnius, 75 Km Kaunas ir panašiai Panevėžys. būtų paskata Infrastruktūrą sutvarkyti.
Bet matyt logiškiausiai būtų matyt Ties Vieviu ar Elektrėnais.
Kolegos, ar įsivaizduojate, kiek kainuoja naujas oro uostas lygioje pievoje geležinkelio linija? Taigi čia metų valstybės biudžetas.
ooo lygiai pusė metų praėjo ir vėl ta pati tema:)
Beje, gal kam įdomu bus 2009 metų pasvarstymai apie tai:
http://simonas.bartkus.lt/blog/2009/03/03/oro-transporto-pletros-galimybiu-studija-lietuvoje-reikia-statyti-nauja-oro-uosta/
Tuo tarpu geriausiais pasiekiamas oro uostas- Stambulas:
http://www.anna.aero/2015/07/29/best-connected-airline-hubs-by-region-revealed/?utm_source=anna.aero newsletter&utm_campaign=14427ab8c9-anna_nl_290715&utm_medium=email&utm_term=0_ecdbf41674-14427ab8c9-86642630
Jeigu tas geriausias oro uostas tas paciame Stambule butu pasiekiamas padoriai, butu isvis nuostabu
Ar as teisingai supratau, kad LH grupe ivesdama naujus Europinius tarifus is esmes padidino bilietu kainas apie 40 EUR? Anksciau bilieto X-VNO-X kaina buvo 180 EUR, dabar ta pati kaina, bet bagazas i kaina neiena. Su bagazu kaina 220 EUR.
Pries 1-2 metus LH smarkiai sumazino myliu skaiciu uz skrydzius – vietoj 3000 dabar gaunu 500.
Tai kaip jie planuoja konkuruoti su low-cost’ais?
Jau konkuruoja…. Ir kartais laimi, tai ir nesuprantu kam tada laikyti Germanwings jei pats LH lowcostu pavirto :)
@R – reikėtų paanilizuoti kaip kis kainos – ar kažkur atpigs vidutinės pigiausių bilietų kainos nuėmus nuo jų nemokamą bagažą. Bet net jei liks tokios pačios kainos, negalima sakyti, kad pabrango bilietai, nes ne visi skraido su bagažu. Jei nesiveži bagažo, tau nesvarbu, kiek kainuotų bagažas.
Nežinau, koks procentas Europos viduje skraido su bagažu – aš Europos viduje niekada nesu registravęs bagažo ir atrodytų logiška, kad kuo dažniau žmogus skraido, tuo mažiau/rečiau registruoja – be (kai kuriose avialinijose) papildomos kainos dar yra ir (visose aviakompanijose) papildomai sugaištas laikas (priduodant, atsiimant bagažą), poreikis tampyti bagažą, o jei neskrendi pusmečiui ar pan. realiai būtinų daiktų skaičius ribotas ir paprastai kuo daugiau skraidai, tuo labiau supranti, kas nebūtina.
Tai realiai išeitų, kad dėl LH pokyčių vieniems (tiems kas nevežiodavo bagažo) nepasikeitė niekas (jei atpigs baziniai bilietai be bagažo – tuomet bus pigimas), kitiems pabgrangs bilietai (tiems, kas skraidė ir skraidys su bagažu), o tretiems minimaliai suprastės produktas, bet kaina liks ta pati/sumažės (tiems, kas seniau skraidydavo su bagažu, bet dabar nebeims nes atrodys nevertas kainos – pvz. kaip minėtu atveju, dėl galimybės nusipirkti vyno butelį).
Aš šiandien tikrinau, tai atsitiktinėmis dienomis lapkričio mėnesį RT VNO-FRA-VNO buvo €118.67 Economy (K) klase, VNO-FRA-MUC-FRA-VNO – €230.75.
Beje. net tarifo/bilieto taisyklėse įrašyta, kad net HON negauna nemokamo bagažo. Taip pat bilietams galioja 5 dienų arba sekmadienio taisyklė.
Absoliutūs idiotai.
Vieno dalyko nori verslo keliautojas. Jis gali skristi BIZ, jis gali skristi ECO, priklauso nuo kompanijos. Bet jis nori pasiimti mažą carryon lagaminą ir kompo dėklą. Papasakokit, kaip tai padaryti German Wings? Kaip tą padaryti Wizzair? Kaip tą padaryti airBaltic? Ir checkinamas bagažas ne prie ko – įvesdami mokestį už checkinamą bagažą jie verčia daugiau žmonių keliauti su carry on. Versdami tai sekančiu žingsiu turi riboti, kiek carryon žmogus gali pasiimti. Na ir laba diena. Idiots.
Justinai, vienintelis sprendimas kurį aš turiu į šią problemą vadinasi Rimowa Bolero.
Pratesiant komentaro temą:
http://www.flyuia.com/lt/6897/offers/promo-for-flights-from-Vilnius-to-Odesa.html?utm_source=GDN_Remarketing&utm_medium=banner&utm_campaign=VNO-ODS
WizzAir eilinį kartą perdėliojo žiemos rotacijas, dabar turbūt paskutinį kartą, tai Winter 2015 su 4 lėktuvais atrodo šitaip:
http://simonas.bartkus.lt/blog/wp-content/uploads/2015/07/wizz2015winter.png
Labai daug tuščios vietos, bet taip jau būna žiemą. Greičiausiai massive capacity growth nusimato 2016 m. vasarai, greičiausiai didins frequency – kažin ar dar bus fantazijos naujiems maršrutams sugalvoti.
@Vytautas-NT Siūlai „Leskoti skrydziu” :)
Kolegos kas yra Flaperonas?
Manau, kad oro uosto statyba tirs Elektrėnais yra nerealus dalykas, nes tam reikėtų iki 500 ha žemės sklypo. Nupirkti tiek žemės šiais laikais – kosmosas, nes visada atsiras koks vienas senis su 5 ha, kuris neparduos, nebent nacionalizuotų ją.
@Little_man – lėktuvo Aerodinaminis paviršius, atliekantis ir eleronų, ir užsparnių (flaps) funkcijas.
Little_man – 2015 07 30, 10:45
Flaps Aileron junginys.
Juda ir kaip užsparnis (Flaps) ir kaip eleronas.
Dėl žemės ties Elektrėnais, kai buvo kalbama apie 2008-2009 metus buvo kalbėta, jog ten yra pakankamai Valstybės žemės tokiam objektui ir ta žemė yra kažkur prie Vievio or Smth. Bet tai buvo jau senokai, tuo metu ir apie theme park Klaipėdoje buvo svaigstama :D
Simonai, o kur kompo krepšys? Atvarius 4 dienom kaip tas 2 dienas į meetus varinėt?
Aš nusipirkau kažką panašaus į tokį:
http://www.delsey.com/en/pilot-case/la-defense-cabin-trolley-pilot-case—pc-protection/002239480.html
Tipo kai varai 3 dienom, būna ir kompo krepšys, ir manatkėm susidėt. Bet vistiek piktina, kad neturi optiono „for business passangers – neknisim proto”.
@Laimonas Gryva. Pagal dabar galiojančius įstatymus žemės savininkai neturi teisės užsispirti ir neparduoti, jeigu sklypas paimamas valstybės poreikiams. Savininkas gali bylinėtis tik dėl sklypo vertės ir kompensacijos.
Mano kolega i viena is pirmuju Wizz skrydi is Kauno I Lutona skrido su tokiu rankiniu bagazu
http://aic.lt/kuprinae-m-tramp-88-ltr-/kuprinae-s-krepa-iai/didelae-s-kuprinae-s/prod_449.html
Ir primusu (kuris buvo su duju balionu)
Va tada tai laikai buvo :)
Jis labai nustebo kai Lutono oro uoste buvo isrenktas ir is jo ateme kirvi bei primusa…. :)
Na va berods atrado MH 370 likučius:
http://www.delfi.lt/news/daily/world/vandenyne-rastos-mislingos-lektuvo-nuolauzos-prakalbo-tyrimui-artimas-saltinis.d?id=68611920
Berods jau patvirtino, kad 777 Sparno dalis, mano klaustas Flaperonas. Jei tai tiesa tai belieka pagal srovės kryptį paiešką nukreipti.
Kokios yra taisykles (oro liniju ir oro uostu) del keleiviu, pavelavusiu i skrydi, palydos is oro uosto sterilios zonos? Per kiek laiko avia kompanijos atstovas turi ateiti ir palydeti keleivi (-ius) is oro uosto sterilios zonos?
Ar 3-ju valandu laukimas yra normalus? Avia kompanija sako, kad tai yra normalu, nes neturejo laisvu darbuotoju. „Veiksmas” vyko ne Lietuvoje.
Patiems iseiti is sterilios zonos nebuvo galima.
@R
Paprastai aviakompanijas aptarnauja antzemines paslaugas (handling) teikiancios imones pagal sutarti, jos ir atsakingos keleivi isvesti is sterilios zonos. Pasiteisinimas, kad neturejo laisvu darbuotoju juokingas, greiciausiai apie keleivi tiesiog pamirso.. Nezinau, ar yra kokiu reglamentuojanciu apribojimu del laiko, per kuri keleivis turi palikti sterilia zona.
Pagaliau Wizzair susiprotėjo, kaip tik ant tų žodžių:
We’ve upgraded our Priority Boarding Service to give you more!
WIZZ PRIORITY BOARDING
✈ Be among the FIRST to board
✈ Carry 1 additional small PERSONAL ITEM with you
R, kaip tai negalima išeiti pačiam? Europoj tokio bajerio nemačiau. Jie ką dokumentų neturėjo? Tada gali sėdėti ten mėnesiais kaip tam filme.
Uniforma aptarnaujancio personalo buvo Wizz Air’o, todel nesvarbu kas aptarnauja – ar pati kompanija ar agentas. Be to, Wizz Air’as savo atsakyme nesake, kad ten buvo ne ju personalas.
Del keleiviu nepamirso – zinojo kad laukia ir net nekele ragelio veliau, kai skambino oro uosto atstovai jiems i ofisa oro uoste.
Viena darbuotoja pasake, kad Wizz Air’as visada taip elgiasi su keleviais ir nuolat reikia laukti keleta valandu, kol ateis ir pasiims.
LTN negalima iseita paciam. Keleivis turi buti palydetas oro liniju atstovu.
@R
Ok, bet tai visiskai ne tas pats, kaip yra su aviakompaniju skrydziu uzlaikymu (turiu omeny kompensacijas ir pan.) o kaip galima paveluoti i skrydi sterilioje zonoje?? Tipo tulike ar pan? Gal cia jau keleivio atsakomybe. Arba kodel apsauga ileido i sterilia zona, jei lektuvas jau pajudejo? Tikriausiai cia daugiau susije su oro uosto taisyklemis, bet galima izvelgti ir aviakompanijos neatsakinguma. Ir as tikrai neadvokatauju wizz’o.
Man šitoje istorijoje kažkaip irgi nesusijungia taškai. Kodėl aviakompanija turėtų būti atsakinga už keleivio išvedimą iš sterilios zonos? Keleiviai, persigalvojantys skristi, užmiegantys ir neinantys skristi yra kasdienybė. Visus juos turėtų vedžioti aviakompanijos? Keista.
Šiaip iki rekonstrukcijos ir automatinio išvedimo iš sterilios VNO irgi neturėjo normalaus išėjimo iš sterilios – bet tiesiog aviacijos saugumo darbuotojai prašydavo paaiškinti situaciją kodėl ir praleisdavo pro ten pat, kur keleivių patikra vyksta.
Na pats negali išeiti iš sterilios zonos, kokiam Katare, bet ten tavęs ir per 2 sav. nepastebėtų klaidžiojančio.
Kalbant rimčiau, dėl ko BGS sunkiai sekasi susidoroti su 160 žmonių srautu vienam skrydžiui?
Vasara? Naujokai? Eilėje prie bagažo registracijos šiandien prastovėjau apie 25min. be mano lagamino ant svarstyklių gulėjo dar du kitų keleivių lagaminai ir bendras svoris buvo 58kg.
„Wizz Air“ pirmenybinio įlaipinimo paslauga – su papildomu nemokamu bagažu
http://www.ivilnius.lt/naujienos/transporto-naujienos/wizz-air-pirmenybinio-ilaipinimo-paslauga-su-papildomu-nemokamu-bagazu/69643d32393739
http://take.ms/Mu2Af
Graziai kaip sukabina Rusline LED-VNO su SK, BT, PS, SU. Atrodo kaip interline? Kitaip kayak rasytu hacker fare.
Kodel keleiviai pavelavo i skrydi sterilioje zonoje – cia jau kitas reikalas (jei idomu, galiu papasakoti, bet esme ne tame). Esme tame, kad keleiviai negalejo patys iseiti is sterilios zonos, jiems buvo pasakyta laukti Wizz Air atstovo. Turbut tokios yra LTN oro uosto taisykles.
Todel ir klausimas: ar 3-ju valandu laukimas yra normalus ir kaip galima nubausti (cia per stipriai pasakyta, aisku) kompanija uz toki elgesi su keleiviais. Visa ta laika keleiviai (vienas keleivis buvo vaikas) negalejo nei vandens nusipirkti, nei pavalgyti, nei kur iseiti (net i WC), nes bet kokiu momentu galejo ateiti Wizz Air’o atstovas.
Manau galima ir reikia rašyti. Nes tada klausimas, kaip pasinaudoti pavėlavimo į skrydį paslauga, kai bilietą reikia pasikeisti ne vėliau kaip per 30 minučių po skrydžio.
Gal net geriausia rašyti pretenziją per Lutono oro uostą (o ne Wizz Air) ir kokiai nors atsakingai UK organizacijai, kad nebuvote su vaiku išleisti 3 valandas, jie rimčiau į tai pažiūrėtų.
@R
Turiu puikų pasiūlymą – tinkantį tokiose atrodo absurdiškose situacijose – skambinti policijai ir pasakyti, kad be Jūsų kaltės esate įkalinti oro uoste. Pavyzdžių daug – vienas paskutinių pastaraisiais metais įvykęs STN oro uoste, kai Ryanair’o keleiviai po 7 val užlaikymo uždaryti oro uosto terminalo sterilioje zonoje nakties metu niekaip nesugebėjo sulaukti agentų, kurie turėjo juos išleisti iš nedirbančio oro uosto. Paskambino policijai – tie išvadavo :) ypač šis metodas tinkamas UK, kurie yra itin jautrūs saugumo klausimais. Tokiu būdu net keleiviai būdavo išlaipinami iš jau pajudėjusių nuo vartų lėktuvų, jei kapitonas savanoriškai nesutikdavo grįžti ir išlaipinti nebeskristi nusprendusių keleivių.
Bet dėl tualeto ir kt dalykų kaip vandens įsigijimas, tai čia nelabai tikiu, vis tiek atėjęs agentas turėtų pats susirasti tuos pasiklydusius keleivius, juk yra garsiakalbiai ir t.t.
Kai rasysi laiska Wizz, butinai pazymek kad parasei ir UK Air Safety tarnybai, Sureguos zaibiskai….
Klausimas ne i tema, ar kartais RYR bei WIzz bilietai likus savaitei iki skrydzio atpinga o likus menesiui pabrangsta ?
Matyt Wizzair irgi su overbukingu zaidzia. Pirkau 2 bilietus uz keliu dienu i Eindhovena. Perkant bilietus jie priskiria vietas, parodo visa lektuvo salona, kur uzimta, kur laisva, kurios tavo vietos. Gavome 2 vietas, viskas ok. Maciau, kad liko 4 laisvos. Uz valandos prireike dar 6 bilietu i ta pati reisa. Maniau, kad po Velyku, neleis rezervuoti. Leido. Tik vietu jau nepriskiria. Tikiasi, kad kazkas neateis, matyt.
Is mano pastebejimu, tai Wizz tam tikromis kryptimis is VNO is anksto ziauriai uzkelia kainas, o paskui palaipsniui mazina. Nezinau, kaip su kitomis kryptimis, bet stebejau 2 -Tel Aviv ir Kutaisi. Pries koki pusmeti maciau bilietus i Tel Aviva ir po 2000 LT RT. I Kutaisi irgi nesamoningas kainas rode, apie 1500 LT. Bet kuo arciau buvo skrydis, tuo jie palaipsniui mazindavo kainas. I abi kryptis sekminagi suskraidziau uz 500 Lt asmeniui, RT. Kaip su kitom kryptim nezinau, nes nesidomejau.
Šiaip į Kutaisį galima ir pigiau :) aš su bagažu skrisiu už 120 Euro aišku RT bet su persėdimu Kijeve.
Na, skirtumas nedidelis, kam tas persedimas, kai yra tiesioginis :)
Na tai kai ne aš mokėjau :) ir pirkome berods gegužę tai Wizz buvo apie 500 euro rt.
I Milana Rugsejo savaitgaliui su SN 187 eu (Laikai puse velnio) o su Ryr/Wizz 199eu …. Visai susimaise verslo modeliai … :)
Odesa – nauja lietuvių turistų pamėgta kryptis?
http://www.lrytas.lt/verslas/mano-pinigai/odesa-nauja-lietuviu-turistu-pamegta-kryptis.htm
Vilniaus-Odesos maršrutu nuo birželio 26 dienos, pirmojo skrydžio dienos, į abi puses pervežta 2314 keleivių. Skrydžiai rengiami du kartus per savaitę. Skrydžiai į šį Ukrainos miestą yra kur kas populiaresni, nei buvo galima tikėtis, žinant, kokia įtampa tvyro šioje šalyje.
Ko tas lektuvas suka ratus virs musu?
http://postimg.org/image/9azff0ps9/
http://www.delfi.lt/verslas/transportas/is-kauno-i-alikante-sestadienio-vakara-pakilusio-lektuvo-keleiviams-neeilinis-sokas.d?id=68634306
Neeilinis sokiruotas pasipiktinimas..labai idomu..
Is KUN katik pakilo 747 Silk Way Airlines
Čia krovininis B747 buvo?
Cargo avialinijos tai kogero kad krovininis..
Įdomu čia atsitiktinis reisas, ar reguliarus?
Turbut RYR atsargines dalis skraidina, Isskrido i Frankfurt-Hahn o Atskrido is Baku.
Baku ir HHN yra vieni didesnių cargo hub’ų Europoje, abejoju, kad galėtų būti susiję su Ryanair kaip nors.
O kodel Hahn yra krovinių hub’as? Juk ten tradiciniai vežėjai beveik neskraido…
Hahne nemažai krovinių iš cargo lėktuvų kraunama į antžeminį (fūras) – taip susiklostė, kad HHN buvo active traukdamas cargo ir low cost srautus iš perkrautų aplinkinių oro uostų – CGN, MUC, FRA.
Leipcigas irgi yra vienas didžiausių hub (lygtai netgi didžiausias?) – irgi su nedideliu tradicinių aviakompanijų „presence”.
Na, kiek pamenu Leipcigas yra DHL Hub’as. Tačiau klausimas kiek svarbūs logistikos grandinėje tradiciniai vežėjai, gabenantyt krovinius kartu su keleiviais. Nes tiek Leipcige, Tiek Hahn’e galimybės krovinį atgabent iš kokio Rio de Janeiro gal ir nebus…
Įdomus dešimtukai Delta uždirbo truputį mažiau už American, bet keleivių pervežė vos ne dvigubai daugiau. Įdomūs paradoksai:
http://www.flightglobal.com/news/articles/top-ten-how-the-world39s-biggest-airlines-ranked-in-415274/
@Vytautas-NT: AAG revenue didesnes, o ne AA. Sudek AA ir US, kad normaliai lyginti skaicius.
Kam įdomu – dar vienas addition į SPA fleet LY-SPF šiuo metu skrenda ferry iš DUB į VNO. 8-tas A320 SPA LT registre, dar 8 SPA PL registre. Dar 2 B733 SPA LT, total number – 18.
na o UPS matyt didziausias Hub’as europoje tai yra CGN
Perskaičiau Wizz ketvirčio reportą. Dabar jie listinguojasi, todėl turi pateikti info apie save.
Keli highlightai:
– nepaisant didėjusio load factor, jų pajamos per flight, per ASK ir kitais metricsais krito. 4%. Štai įrodymas, kad bilietų kainos krenta :-) Tuo pačiu, žemesnės naftos kainos visgi realiai pigina bilietus;
– Wizzair vidutiniškai turi pardavimų padarę 3 mėn. į priekį – jei jie nepadarytų nei vieno pardavimo, turi pardavimų sukaupę tiek, kiek „priskraidytų” 3 mėnesius.
– Dėl tų pardavimų Wizzair šiuo metu yra itin finansiškai stipriai stovinti kompanija – turi labai daug pinigų, kuriuos panaudos keisdami lėktuvų nuomą lėktuvų įsigijimu. Taip jie dar sumažins savo itin žemus kaštus. Tiesa, kadangi lėktuvų nuoma tesudaro 12% jų išlaidų, sunku tikėtis net 1% išlaidų sumažėjimo. Tokiu atveju jų pelno eilutė padidėtų ne daugiau 10%.
Daugiau gal nieko labai įstrigusio – kaip ir visos kompanijos, daug giriasi, bet rekomenduoju permesti akimis, visai įdomu:
http://cdn.wizzair.com/static/downloads/ipo/press_releases/Q1_2016_IMS_Results_Presentation_FINAL.pdf
Dar pridėsiu papildant Simono išsakytus pastebėjimus, jog matosi utilisation ir block hours mažinimas lėktuvui – didėjant orlaivių skaičiui block hours 3 iš 4 ketvirčių beveik vienodas. Kažkiek įtakos greičiausiai daro ruduo/žiema, bet panašu ir į overcapacity ruošiantis kitiems metams.
Grįžtant prie mano dešimtuko didžiausių pasaulio vežėjų, įdomus paradoksas, kad Ryanair lenkianti LH pagal keleivius, stipriai atsilieka pagal pajamas. Ar čia dėl to, kad į grupės pajamas sukrenta N kitų verslų (lėktuvų remontas, krovinių vežimas ir t.t. ir pan.)
Dėl to, kad LH skraido kelis kartus ilgesniais atstumais dėl to, kad užsiima long-haul ir turi daug didesnius vidutinius fare.
Tai SouthWest atveju viskas irgi susiveda į ASK? Nes lyginat su Delta keleivių skaičius panašus, o pajamos skiriasi dvigubai.
Taip, southwest irgi neskraido long-haul, o Delta labai big part of the business yra long-haul.
Bet LY-SPG irgi pakakamai greitai turėtų pasirodyti?
Beja, kaip veikia LY-ONL ir LY-ONJ LY-ONM ? Kuriose šalys jie bazuojami? Ir kiek ilgai S5 juos turės?
Kas cia virs Baltupiu taip zemai praskrido, kad net konferenciju kambaryje girdejos? Oro policija selsta?
Čiurlioni, taip, LY-SPG irgi pasirodys.
Du Afriqiyah Airways lėktuvai ONL ir ONJ yra on operational lease, jų tolimesnė veikla priklauso nuo politinės situacijos Libijoje stipriai. Jie dažniausiai dirba kaip stand-by units, padengti vėlavimams, atskiriems ad-hoc skrydžiams, vienas dažniausiai būna VNO, kitas KTW.
Dar vienas klausimas zinovams:
Jei keleivis laiku atvyko i oro uosta, uzsiregistravo i skrydi, pridave bagaza, bet del ilgu eiliu i security screening pavelavo i skrydi, kieno kalte ir ka keleiviui toiau daryti?
Jei dar kam įdomu, šių metų Small Planet fleet base allocation:
KTW – 4 A320;
WAW – 3 A320;
GDN – 1 A320;
VNO – 2 A320;
LGW – 2 A320;
MAN – 1 B733;
VRN – 1 B733;
OPO – 1 A320;
pakaitiniai – 2.
Atsakant R.- keleiviui iš esmės reikia eit į vežėjo atstovybę dėl pakeitimo, arba pirktis naują bilietą. Bagažo pakrovimas ne problema- jei į lėktuvą neįlipo- jį iškraus.
R.: priklauso nuo aplinkybių. Jeigu iš 180 keleivių nespėjai vienas, tai neįtikėtina, aviakompanija nelauks ir tai taps tavo problema. Jeigu yra rimtas „congestion at the airport” ir nespėja dešimtys keleivių, tai paprastai aviakompanijos jų sulaukia. Kai kurios aviakompanijos tiesiog suteikia galimybę skristi sekančiu skrydžiu.
Kažkaip dabar nebetenka matyt, o prieš kokius 7 metus skraidant Ryanair nekartą buvo vėluojama išvykti, kol ras ir iškraus nespėjusių keleivių bagažą. Ir iš principo jų į lėktuvą neleisdavo, net jei tai būtų ir greičiau buvę. Tais laikais jie rimtai auklėjo savo keleivius, kad žinotų tvarką :)
http://www.independent.ie/irish-news/news/family-fears-gran-81-will-never-fly-again-after-nightmare-aer-lingus-experience-31404216.html
A spokesperson for Aer Lingus said the airline is „not liable for consequential claims when a guest is late for boarding”.
O stai ka man atsake teisininkas: Missed Flight following Airport Security Delay.
In such circumstances, if you have managed to successfully check in at the airport, you are not held responsible if you miss your flight due to a delay in getting through security.
However, the situation will be different if you have checked in online. In those circumstances, it appears that full responsibility for presenting early to ensure that you get through the security line rests with the passenger.
Tai kas teisus siuo atveju: Aer Lingus ar teisininkas? Ar oro linijos privalo pasirupinti keleiviu tokiu atveju? Klausiu, nes pats viena karta prastovejau virs valandos eileje ir vos spejau i savo lektuva.
Manau, kad čia yra ginčo zona. Kiek žinau, kažkur Europoje buvo aukštą instanciją pasiekusi panaši byla. Aviakompanija atsikratė atsakomybės ir tada nukreipė pas oro uosto operatorių, o šis įrodė, kad atvyko į oro uostą keleivis vėliau nei 2 val. iki skrydžio ir tada keleivis liko neteisus, nes nesilaikė aiškiai išsakytos rekomendacijos.
Justinai, tokius „public” aviakompanijų report’us skaityti visada įdomu. Dar įdomus faktas iš „Wizz Air” prezentacijos, pasirodo, kad kaip dalis sutarties dėl būsimų A321NEO įsigijimo yra tai, kad „Wizz Air” cancel’ino 10 vnt. A320 orderį, t.y. sulėtino augimą 2016-2018 metais.
Simonai, gal turi VNO liepos skaičius?
Šarūnai, dar nesuskaičiavo.
Ryga auga :
Riga
July 2015
555.687 passengers
vs 516.094 July 2014
Įdomu kieno sąskaita auga Ryga? Wizz plėtros?
WizzAir pridėjo antrą lėktuvą į RIX bazę;
Aeroflot plėtra nuo 2x daily iki 4x daily;
Keturi nauji vežėjai, kurių nebuvo Rygoje pernai:
– SAS;
– Brussels Airlines;
– SWISS;
– Ukraine International.
Vis dar tęsiant temą apie S5, kiek ilgai bus naudojami b733?
Ir ar ilgainiui tai bus Airbus „only” ar planuojama įvedinėti ir kitų lėktuvų į flotilę?
Taline: 231 413 keleiviai, augimas 9,2%.
Čiurlioni, ateitis yra A320 only. Vienas B733 šį rudenį bus paleistas, o vienas dar liks kitiems metams – Italijoje/UK yra paklausos dar tokio dydžio lėktuvams.
Kazkaip sunkiai tikisi,kad 2015vs2014, Riga-Moscow isaugo keleiviu skaicius?
Greiciausiai Aeroflot’as ateme tuos keleivius is pvz BT
Filosoninis ar praktinis klausimas: kas geriau- A320 ar B737NG, iš užsakomųjų skrydžių vežėjo perspektyvos?
Beje A321 SPA neturi? Neplanuoja?
Neturi ir neplanuoja :)
Tuo tarpu JAv rinkoje ne viskas taip blogai. Nors keleivių skaičius dar 2007 metų nepasiekė:
http://www.anna.aero/2015/07/31/ulccs-allegiant-air-and-spirit-driving-us-domestic-growth/?utm_source=anna.aero newsletter&utm_campaign=c2feeab655-anna_nl_050815&utm_medium=email&utm_term=0_ecdbf41674-c2feeab655-86642630
Jeigu Airbus būtų geriau už Boeing, tai Boeing nebegamintų. Jeigu Boeing būtų geriau už Airbus, tai Airbus nebegamintų.
Beje, airBaltic paleido night sale, visom tiesioginėm kryptim iš Vilniaus yra bilietų po 29EUR one-way.
Ar teisybė Wikipedijoj, kad SPA skraido Stockhom-Erbil? https://en.m.wikipedia.org/wiki/Erbil_International_Airport.
Total passengers 1,566,000
2014
Nemažai.
Bitėkiškis, as far as i know tai čia buvo 13/14 metų žiemos projektas, bet jis buvo atidedinėjamas ir galiausiai nucancelintas. Problema sukliudžiusi šiam projektui buvo susijusi su leidimais skraidyti tarp Švedijos ir Irako.
Luka iš esmės teisi.
VNO liepa – 325.257 keleivių, augimas 7,9%.
Skrydžių skaičius krito 3,24%.
YoY – keleivių augimas 12,74%, skrydžių augimas 6,7%.
Tai reik suprast AirlLituanica mirties efektas nepasijautė? Ar tiesiog kiti vežėjai tai kompensavo?
Na, pasijautė – augimas pavasarį buvo po 16% per mėnesį, o dabar krito iki 7,9%.
Skrydžių skaičius augdavo po 10%, dabar perėjo į kritimą 3%.
Apie Rusijos aviakompanijas:
http://kommersant.ru/doc/2782837
Stebini Vytautai, jau ko gero daugiau nei metai VNO dauguma statistinių duomenų buvo su dviženkliu procentiniu augimu. Maža to Simonas atskira eilute parašė, jog sėdim minuse su skrydžių skaičiaus augimu. Tai iš kur tas „efektas nepasijautė” net nežinau.
Tai labai pasijautė, į teigiamą pusę. Lėktuvų loadai, jei lėktuvų dydis būtų nesikeitęs, pakilo labai ženkliai. O čia vasara – ir taip aukšto LF mėnuo.
Nors kita vertus, LH888 turbūt nė karto neskridau A320 – visada A321 papuola.
Nu kaip gali buti i teigiama puse.Na Justinai ir ismastei.
Augimas buvo 16%,dabar 7,9%? Kur cia tu iszvelgi ta teigiama puse:)
LH liepą, beje, krito, lyginant su praeitais metais.
Lietuvos oro uostai: pradedame įgyvendinti šalies pasiekiamumo gerinimo programą
http://www.ivilnius.lt/naujienos/transporto-naujienos/lietuvos-oro-uostai-pradedame-igyvendinti-salies-pasiekiamumo-gerinimo-programa/69643d33303132
Na, VNO šviečiasi, ką norėtų paremti:
Remiami nauji maršrutai iš Vilniaus oro uosto (VNO): Vilnius (VNO) – Athens (ATH); Vilnius (VNO) – Berlin (TXL); Vilnius (VNO) – Budapest (BUD); Vilnius(VNO) – Collogne Bonn (CGN); Vilnius (VNO) – Dubai (DXB); Vilnius (VNO) – Dusseldorf (DUS); Vilnius (VNO) – Geneva (GVA); Vilnius (VNO)– Liubliana (LJU); Vilnius (VNO)– Lisbon (LIS); Vilnius (VNO) – Munchen (MUC); Vilnius (VNO) – Nice (NCE); Vilnius (VNO) – Prague (PRG); Vilnius (VNO) – Zurich
(ZRH).
Remiami nauji maršrutai iš Kauno oro uosto (KUN):
Kaunas (KUN) – Tampere (TMP); Kaunas (KUN) – Turku (TKU); Kaunas (KUN) – Krakow (KRK); Kaunas (KUN) – Minsk (MSQ); Kaunas (KUN) –– Warsaw (WAW); Kaunas (KUN) – Frankfurt (HHN); Kaunas (KUN) – Milan (BGY); Kaunas (KUN) – Moscow (DME/SVO/VKO).
Remiami nauji maršrutai iš Palangos oro uosto (PLQ):
Palanga (PLQ) – Dusseldorf (DUS); Palanga (PLQ) – Hamburg (HAM); Palanga (PLQ) – London
(LGW/STN/LTN/LCY); Palanga (PLQ) – Minsk (MSQ); Palanga (PLQ) – Warsaw (WAW).
Remiami papildomi skrydžių dažniai šiuose esamuose maršrutuose:
Vilnius (VNO) – Amsterdam (AMS); Vilnius (VNO) – Copenhagen (CPH), Vilnius (VNO) – Frankfurt (FRA), Vilnius (VNO) – Helsinki (HEL), Vilnius (VNO) – Istanbul (IST), Vilnius (VNO) – London (LGW/LHR/LCY), Vilnius (VNO) – Moscow (DME), Vilnius (VNO) – Oslo (OSL) Vilnius (VNO) – Paris (CDG); Vilnius (VNO) – Stockholm (ARL).
Koks biudžetas?
„De minimis” ES paramos principas, t.y. maximum vienai aviakompanijai 200.000 EUR per tris metus. Jokios įtakos normalaus maršruto atsiradimui.
Kad Ryanair apskritai iš Suomijos traukiasi, uždaro viską, nebus jokių Tamperių.
Kitos kryptys gan keistos daugumoje – ne geriau būtų tiesiog bet kokiai naujai krypčiai pagalba, kad verslas, o ne valdininkas spręstu ko reikia.
Keistoki marsrutai, tokie kaip VNO-LJU arba PLQ-DUS. Atkreipciau demesi, kad Palangos krypciu sarase tik 2 is kuriu low costai galetu vykdyti skrydzius… Gal logiskiau butu pvz PLQ-DUB/SNN/ORK?
Butu LT skraidzius su subsidija, dabar mokes pinigus BT, grybu karas…
Sarunai, ka LT butu padeje 200k EUR per 3 metus?
Vis tiek geriau savam negu svetimam. Anyway, sarase truksta VNO-ORD
Tai,jei gerai supratau, tas 200k yra 3 metam ir cia max skiriama parama?
Na tada visikos asaros:) Na gal labiau simboline parama gaunas ir tiek…Kad va ziurekit ir mes siek tiek dasidesim.
Jei 2xW trejiem metam gaunasi 640Euru parama and RT’ripo.
Vargiai kas skraidys su tokia parama :), arba BT pasiims pinigus. paskraidys, o tada su Šliupu sutars kad tiesioginis skaitosi ir per RIX. :D
Na kodėl – nėra taip blogai, tarkim koks Aegean svarsto skristi iš Atėnų į Vilnių kelis kartus per savaitę vasarą, 200K galėtų tikrai juos paskatinti priimti sprendimą sooner rather than later. Aišku, tai tikrai nieko nereiškia British Airways/Air France ar tam pačiam airBaltic.
Tai todėl ir ironizuodamas rašau, kad sutars su Šliupu, kad bus BT tiesioginiai per RIX ;)
Didelis Lietuvos report ir resume: Passenger growth slows in Lithuania
Passenger growth slows in Lithuania; Ryanair still #1 carrier
http://www.anna.aero/2015/08/07/passenger-growth-slows-lithuania-ryanair-still-1-carrier/
http://www.delfi.lt/verslas/transportas/air-baltic-igulos-nariai-nusalinti-nuo-skrydzio-del-itariamo-girtumo.d?id=68688468
Trumpi pastebėjimai dėl maršrutų. KUN-HHN ir KUN-BGY, ar nebus tik bandymas tokiu būdu sugrąžinti „Ryanair“ maršrutus į Kauną? Kodėl tuomet nėra VNO-MXP? Ar tikrai koks VNO-CGN ar VNO-LJU yra svarbesni?
Keista, kad nebenori PLQ-LHR.
Na, ir didinamas dažnis VNO-ARL viską visomis prasmėmis parodo apie šį planavimą – tiek apie Stokholmo dažnio didinimo reikalingumą, tiek apie maršrutą į Burkiną Faso (ARL oro uosto kodas).
http://avherald.com/h?article=48a8329f&opt=0
pirma karta matau kad butu lektuvas taip audros apgadintas.
[…] Šiame tinklaraštyje nutariau šiek tiek aprašyti savo kelionių įspūdžius – susikaupė daugybė įvykusių kelionių per pastaruosius penkerius metus ir varo du motyvatoriai – pirma, norisi uždokumentuoti įspūdžius sau, o antra, mano patirtis ar patarimai galbūt padės kitiems keliautojams. Prieš porą savaičių parašiau apie Odesą. […]