„airBaltic” skraidys iš Palangos į Rygą

   
     

Įvyko tai, ko buvo galima laukti ir tikėtis – Latvijos skrydžių bendrovė „airBaltic” nuo 2009 metų kovo 29 dienos atidaro skrydžius iš Palangos į Rygą.

Oficialiame pranešime spaudai teigiama, jog lėktuvai iš Palangos į Rygą kils 12 kartų per savaitę – darbo dienomis vyks du reisai Ryga-Palanga-Ryga (rytinis ir vakarinis), o šeštadieniais vyks tik rytinis reisas, o sekmadieniais – tik vakarinis. Tai yra tipinis elgesys kompanijos, kuri siekia iš įdomaus taško susivežti keleivius į savo skrydžių centrą.

Tokio „airBaltic” žingsnio buvo galima tikėtis – akivaizdi jų strategija yra keleivių gabenimas per Rygą – tai rodo ir masiškai mažinamas skrydžių iš Vilniaus skaičius. Be to, praėjusią vasarą „airBaltic” išbandė keleivių vežimąsi į Rygą iš Ventspilio ir Liepojos – nors taip gerai nebuvo, kaip tikėtąsi ir žiemos sezonui skrydžiai sustabdyti – tokios strategijos plėtra į Lietuvą buvo nesunkiai nuspėjama.

„Delfi” komentatoriai jau plaka, jog „nuo 120 litų” į vieną pusę kaina yra per didelė. Tai tik teorinė kaina. „airBaltic” puikiai suvokia, jog tokių keleivių, kuriems Palanga bus pradinis taškas, o Ryga – galutinis, bus vienetai. Orientuojamasi į jungtinius skrydžius per Rygą – o galutinėje kainoje tarp skrydžio Palanga-Ryga-Londonas ir kainos tarp Ryga-Londonas tikrai nebus 120 litų skirtumo. Tokia jau jungiamųjų skrydžių specifiką.

„airBaltic” (eilinį kartą) užbėgo už akių „flyLAL”, kuri, jeigu turi viziją per Vilnių gabenti keleivius į Vakarus, Pietus ir Rytus, logiškai turėjo atidaryti reisą Palangą-Vilnius, padedantį Vakarų Lietuvos keleivius privilioti kelionei per Rygą.

Jeigu būtų reikėję lažintis, tai būčiau statęs už tai, jog „airBaltic” greičiau atidarys kryptį Kaunas-Ryga nei Palanga-Ryga. Dabar toliau manau, jog reiso Kaunas-Ryga atsiradimas yra tik laiko klausimas. Tačiau įdomu, ką apie reisą Palanga-Ryga mano „airBaltic” akcininkas SAS – šis skrydis konkuruoja su Palanga-Kopenhaga kryptimi. SAS tinklas yra apraizgęs visą Skandinaviją (+didieji kitos Europos dalies miestai), o iš Palangos jie vežasi keleivius tolimesniai kelionei per Kopenhagą. „airBaltic” strategija ta pati – tik vietoj Kopenhagos stovi Rygos vardas. Naujienos vasarai skrydžiams iš Rygos tą patį rodo – jau ir taip platų tinklelį Skandinavijoje dar papildo Tromsas (net „Boeing 757” lėktuvu!) ir Linkopingas.

SAS vis kartoja ketinimus ir norus parduoti akcijų dalį „airBaltic”, tačiau dabartinėje situacijoje tai toli gražu nėra lengva. Klaustukas kabo ir ant „airBaltic” finansinių rezultatų, kokie yra šiuo krizės laiku – visai realiai skamba gandai, jog „airBaltic” veikla gali 2008 metais sugeneruoti keliasdiešimties milijonų eurų nuostolį. Savo ruožtu SAS nori užvaldyti „Estonian Air”.

Savo ruožtu, noriu pasveikinti Palangos oro uostą, kuris kitą vasarą turės tikrai sąlyginai neblogą užimtumą: „FlyLAL” po tris kartus skraidys į Dubliną ir Londoną, „Norwegian Air Shuttle” du kartus per savaitę skraidys į Oslą (ok, iš tikrųjų į Rygge), SAS net tris kartus per dieną skraidys į Kopenhagą, o „Utair” du arba tris kartus per savaitę skraidys į Maskvą. Reikia tikėtis, jog tai dar gali būti nepabaiga.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

21 komentarai

  1. Kazimieras - 2008 12 16, 22:14

    Flylal dabar galetu sumastyti pigius skrydzius i Vilniu. Na pigesnius negu Airbaltic. Tuomet SAS sumazintu kainas gal….Nors SAS taip ar taip sumazins kainas turbut..

  2. Audrius - 2008 12 16, 22:17

    Dėl Tromso, Simonai, klaida. Nuskaitei turbūt nuo lietuviškų portalų, kad vykdys B757-500. Pasitelkus logiką, jog tokios modifikacijos nėra ir pasiskaičius pranešimo originalą – B737-500.

    Dėl Palangos smagu, jei dar vokietukus prisivilios, tai visai padori situacija bus…

  3. Simonas Bartkus - 2008 12 16, 22:22

    Taip, ko gero, klaida.
    Rėmiausi originaliu pranešimu spaudai: http://sc.bns.lt/?item=65992&id=3&subid=43 arba čia: http://vz.lt/default2.aspx?PR=B6C178BACA4853D2C2257521004FE397
    Į 757-500 neatkreipiau dėmesio – žvilgtelėjau tik į pirmus skaičius.
    Taigis, susimovė „airBaltic’as” arba „Integrity”.

  4. Simonas Bartkus - 2008 12 16, 23:34

    Beje, „airBaltic” dabar jau ėmėsi rimtos tiesioginės konkurencijos su SAS – mažuose Norvegijos, Švedijos, Suomijos miestuose ieško keleivių, kurie norėtų skristi per Rygą – tvarkaraščiai taip ir orientuojami.

    Tuo tarpu airBaltic sezono naujovės kitai vasarai – iš ties drąsios. Linkopingo oro uostas apskritai naudojamas SAAB kompanijos reikmėms ir tik keli skrydžiai per savaitę civiliniai vyksta – į Amsterdamą ir Kopenhagą.

    Tromsas irgi drąsus sprendimas – realiai tik SAS/Wideroe skrydžiai Norvegijos viduje, pats miestas Norvegijos Šiaurėje … Iš tarptautinių reisų tai tik „Norwegian” skraido į Londoną ir „Aeroflot’as” į Murmanską.

    Šitie nauji maršrutai ryškiai pareikalaus nemažai investicijų – daug laiko reikės juos išsukti (jei apskritai pavyks). Krizės metu labai drąsu.

    O „airBaltic” santykiai su 49 proc. akcijų savininke SAS toliau blogėja – tokia smulkmena, bet Kopenhagos oro uoste „airBaltic” lėktuvų ground handling’ą iš Scandinavian Ground Services perėmė Novia.

  5. Vytautas-NT - 2008 12 17, 10:23

    Neužmirškim OLT varianto iš Vokietijos i Palangą.
    Man tai keista, kad LAL nesugeba pasimokyt iš Airbaltic patirties su keleivių atsivežimu. Nenustebsiu, jei Airbaltic pavasarį pradės skraidyt ir iš Daugpilio.

  6. Simonas Bartkus - 2008 12 17, 11:27

    Daugpilio oro uostą dabar tik rekonstruoja (nors gal geriau tiktų žodis stato) – daro jį tinkamą civilinėm reikmėm. Planuojama pabaiga tik 2012 metams, bet tik kai jis bus ready esu tikras „airBaltic” ten skraidys.

    O „FlyLAL” tai tiesiog strategijos trūksta …. Kopijuoti bandė „airBaltic”, bet vieninteliai reisai, kur buvo galima rasti tranzuotojų – Tbilisis, Ryga, Talinas – buvo uždaryti. Dabar jiems reikia ir lėktuvų parko problema išspręsti – vasarą SAAB 2000 nebeliks, o „Boeing’u” į Palangą (ar kitus artimus miestus) neskraidysi.

  7. Vytautas-NT - 2008 12 17, 12:27

    O šiaip LAL gali pamėgint dar vieną netradicinį ėjimą. Pradė skraidyt iš Šiaulių į Vilnių. Taip nugriebtų dar Šiaurės Lietuvos keleivius. Būtų kažkas panašaus į Ventspilio variantą Airbaltic atveju.

  8. Simonas Bartkus - 2008 12 17, 12:40

    Šiauliai – Vilnius išties būtų įdomus ir unikalus variantas, kuris man patiktų :) Tik klaustukas vienas – su „Boeing 737” jie skraidytų ar „Boeing 757”? :)

  9. Vytautas-NT - 2008 12 17, 12:52

    Aš seniai čia siūliau Embraer, CRJ ir net An-140.
    Idomu kur dingo SAAB-340 priklauses Amber Air? Galop galima SAS Dash’a sutaisyt ir skraidyt.

  10. Simonas Bartkus - 2008 12 17, 14:21

    Aš žinau, kad yra pasaulyje prigaminta puikių lėktuvų skraidymui trumpais atstumais. Visai neblogas variantas ir ATR, kurį turi DOT LT ir kuris kartais paskraido „airBaltic” vardu.

    Kitas klausimas ar „FlyLAL” norės ir sugebės efektyviai tokių lėktuvų išsinuomoti/įsigyti.

  11. RL - 2008 12 17, 16:24

    Nuo 2008 kovo ar nuo 2009 kovo?

  12. Kazimieras - 2008 12 17, 16:08

    Įvyko tai, ko buvo galima laukti ir tikėtis – Latvijos skrydžių bendrovė “airBaltic” nuo 2008 metų kovo 29 dienos atidaro skrydžius iš Palangos į Rygą.
    siemet ka 2007-ieji? :D

  13. Simonas Bartkus - 2008 12 17, 16:13

    2009, 2009 .. pramoviau :)

  14. Vytautas-NT - 2008 12 17, 16:30

    ATR’u LAL negavo. Tie kurie rinkoje yra- brangūs. Todėl kol kas sėdi be nieko. Dėl ko aš siūlau kitus variantus (SAAB ir ATR atpuolė)

  15. ??? - 2008 12 17, 18:18

    O pasakykit nors viena priezasty kodel siaulietis turetu skrist is Vilniaus o ne is Rygos?

  16. Vytautas-NT - 2008 12 17, 22:29

    Kaina mazesne. Be to, skrendant tiesiai is Siauliu, nereiki iki Rygos vaziuot baisiais latviu keliais.
    Konkurencija turetu but. As pats pamenu kad kai LAL dar skraide i Talina ir Ryga, tai skrist i ten per Vilniu is Maskvos kainavo pigiau, nei tiesiai i Vilniu

  17. Kazimieras - 2008 12 17, 22:57

    o ka anksciau su persedimu eidavo skristi per vilniu?

  18. Vytautas-NT - 2008 12 18, 09:31

    Pradėjusi skraidyt į Rygą ir Taliną, LAL pasiūlė jungiamųjų skrydžių per Vilnių. Į Ryga net 3 kart per dieną skraidė.
    Gal ir dabar dar yra jungiamųjų skrydžių? Pvz. iš Maksvos į Europą…

  19. Simonas Bartkus - 2008 12 18, 09:40

    Teoriškai siūloma:
    iš Kijevo siūloma į Amsterdamą, Frankfurtą, Londoną, Paryžių;
    iš Maskvos į Milaną, Romą, Amsterdamą, Londoną.
    Analogiškai atvirkščiai irgi yra siūloma. Taip dar kitų keletas maršrutų. Klausimas, ar kas naudojasi jungiamaisiais skrydžiais per Vilnių. Kai buvo Tbilisis, Ryga, Talinas – tai tikrai naudojosi.

  20. Flyer - 2008 12 21, 13:34

    Na jus visi galit siulyti visokias teorijas kaip atgaivinti LALa, bet as tiksliai zianau viena- kol ji valdys zmones kuriems tik vienas galvoje, kaip is to pasipelnyt, o ne kaip daryt bizni aviacijoje bus blogai!!!

  21. […] Primenu, jog prieš mėnesį “airBaltic” paskelbė nuo vasaros sezono pradžios du kartus per dieną skraidysianti į…. […]

Leave a reply