Archive for rugpjūčio 3rd, 2007

„Delfi“ portalų grupė parduota už 54 mln. EUR

Turbūt metų lietuviškos interneto rinkos naujiena – kompanija „Ekspress Group“ įsigijo „Delfi“ portalų grupę. Iki šiol „Delfi“ portalų grupė priklausė suomių kompanijai „Findexa“, kuri įsigijo portalus iš „Microlink“ prieš kažkur 4-5 metus už 5,1 mln. EUR. Šiandieninio sandorio vertė – 54,05 mln. EUR.

Nebloga investicija prieš kelerius metus buvo į interneto portalus. Nors „Delfi“ padėtis nė vienoje rinkoje praktiškai nei pagerėjo, nei pablogėjo, bendra verslo vertė ir perspektyva išaugo 10 kartų.

Kas yra „Delfi“? Tai www.delfi.lt, www.centras.lt, www.delfi.lv, ru.delfi.lv, ru.delfi.ee, www.delfi.lt ir www.delfi.ua.

Kas yra „Ekspress group“? Tai Estijos žiniasklaidos koncernas, kuriam priklauso krūva su leidyba ir šiek tiek su internetu susijusių verslų Baltijos šalyse. Lietuvoje veikia „Ekspress leidyba“, kuri leidžia „Panelę“, „Moterį“, „Naminuką“, „Mano namus“, o prieš kelis mėnesius metė didžiulius pinigus į žurnalą „Klubas“, bandydama išjudinti iš sosto lietuvišką žiniasklaidos fenomeną – „Žmones“.

Beje, „Ekspress group“ Lietuvoje priklauso UAB „Medipresa“ – viena iš dviejų Lietuvos spaudos platinimo oligopolinės rinkos žaidėjų. Kalbama, jog „Medipresa“ ir „Impres Teva“ (praktiškai dvi vienintelės spaudos tiekėjos į prekybos centrus ir kitus populiarius „taškus“) labai skriaudžia mažuosius ir įėjimas į žurnalų ir laikraščių rinką yra labai sunkus.

O kas dabar bus?

Aš manau, jog nieko. „Delfi“ veidas, turinys ir gyvenimas neturėtų pasikeisti – pasikeitė tik savininkai, kurių pagrindinis tikslas – pelningo verslo darymas. Kitaip būtų, jei, tarkim, „Delfi“ būtų įsigijęs koks nors koncernas, kuriam žiniasklaidos priemonės reikalingos korporacijos komunikacijos sklaidai – ala „MG Baltic“, „Achemos grupė“ ar „Rubicon“ (išvardinau juos todėl, jog šie koncernai žiniasklaidos rinkoje veikia aktyviausiai).

Kitąvertus, „Delfi“ savininkų pasikeitimas gali įnešti ir šiokių tokių permainų – bent jau leidyboje ši kompanija patirties, žinių ir resursų turi. Vis dėl to, ankstesni savininkai – „Findexa“ – tikrai nebuvo žiniasklaidos, juolabiau internetinės, specialistai. Tikėtina, jog „Ekspress group“ gali imtis kažkokių „Delfi“ stiprinimo veiksmų. Bet ar to reikia? Bent Lietuvoje – vargiai. „Delfi“ yra užtikrintas ir, atrodo, nepajudinamas lyderis, kurio nepajudina net šiuolaikinės tendencijos (blog’ai, socialiniai tinklai, paieškos sistemos….) – žmonėms jis įaugęs į kraują ir patinka toks, koks yra.

„Ekspress group“ internete nėra stipri kompanija. Estijoje koncernui priklauso nekilonajomo turto portalas 4Seina.ee, automobilių portalas ekspressauto.ee ir laisvalaikio portalas weekend.ee. Vargu, ar kuri nors patirtis gali būt sėkmingai perkeliama į Lietuvą – neišgelbėtų turbūt nė „Delfi.lt“ priedanga. Vargu ar automobilių srityje galima įkąsti „Autoplius.lt“, laisvalaikio srityje „Delfi“ galbūt ir galima stiprėti (Delfi Blog’as, Delfi Gatvė iš tikrųjų nepateisino savęs ir jaunimo kategorijoje „Delfi“ nesustiprėjo), o nekilnojamojo turtų portalų rinkoje Lietuvoje jau gana ankšta. Be to, iš pastarųjų „Delfi“ neblogai uždirba parduodama „kobrendintus“ saitus ir „infoblokus“.

Ką įrodė šis sandoris – Baltijos šalių interneto portalai yra tikrai vertinami – 54 mln. EUR yra tikrai solidi suma. Lietuvoje „Delfi“ stipriausias iš visų Baltijos šalių, dėl to didžiąją tos sumos dalį galima priskirti lietuviškojo „Delfi“ nuopelnams.Galimas daiktas, jog „Ekspress group“ gali domėtis ir kitų interneto portalų pirkimu.

Tikėtina, jog šis sandoris toliau judins lietuviškų interneto verslų pirkimo/pardavimo rinką. Atrodo, pavienių asmenų valdomos svetainės netrukus masiškai ims įsileidinėti stambųjį kapitalą. Be to, turėtų įsibėgėti svetainių jungimąsis.