2014 m. Lietuva įsitvirtino Baltijos šalių oro keleivių rinkos lydere

   
     

Baigėsi dar vieni metai, metas paskaičiuoti viščiukus – skaičius, kaip Lietuvos aviacijos rinkai sekėsi 2014-aisiais ir kaip rezultatai atrodo Baltijos šalių kontekste.

Vilniaus oro uostas 2014 m. trečius metus iš eilės užfiksavo rekordinį pervežtų keleivių srautą. Sostinės oro uostas liko per plauką nuo simbolinės 3 mln. aptarnautų keleivių kartelės – aptarnavo 2,94 mln. keleivių. 10,5% augimo tempas yra trigubai didesnis nei regiono augimas (2,9%).

2014alltraffic

Skrydžių skaičius Vilniaus oro uoste taip pat augo, tačiau jis dar nėra pasiekęs 2008 m. lygio.

2014allmovements2

Tai lemia dvi priežastys. Pirma, nuo 2008 m. iki 2014 m. stipriai padidėjo vidutinis naudojamo orlaivio dydis. 2008 m. reguliarieji skrydžiai buvo dažniausiai vykdomi 50 vietų turbopropeleriniais lėktuvais („airBaltic” naudojo „Fokker 50”, „flyLAL” naudojo „SAAB 2000”), o didžiausi reguliariuosiuose skrydžiuose buvo matomi 120 vietų „Boeing 737-500”. Tuo tarpu šiuo metu dvi Vilniaus oro uoste dominuojančios aviakompanijos, „Wizz Air” ir „Ryanair” naudoja atitinkamai 180 ir 189 vietų lėktuvus, o atvykstančios aviakompanijos taip pat naudoja didesnius orlaivius (pvz. „Lufthansa” su A321 vasaros sezonu, „Aeroflot” su A320), turbopropeleriniai lėktuvai matomi retai ir regioniniuose skrydžiuose dominuoja „Embraer 170” („Air Lituanica”, LOT, „Finnair”, „Estonian Air”) ar CRJ900 (SAS). Antra priežastis – vidutinis orlaivių užpildymas yra dabar gerokai geresnis nei 2008 m., kas signalizuoja apie sveikesnę rinkos būklę.

Nerimą keliantis ženklas – skrydžių skaičiaus augimas pralenkė keleivių skaičiaus augimą – taip nebuvo nuo 2010 m.

2014flightsvspassengers

Ši prielaida reikalauja gilesnės analizės apie lėktuvų dydžių pokyčius, tačiau pagal šį paprastą rodiklį potencialiai ateinančios ar besiplečiančios aviakompanijos dažnai vertina bendrą oro uosto aptarnaujamos rinklos būklę. Paskutinį kartą toks neigiamas praslienkimas buvo 2010 m. ir tokią situaciją sekė antrasis „airBaltic” pasitraukimas iš Vilniaus bei „star1 airlines” išnykimas. Tačiau, keleivių srauto augimo atsilikimas šiuo metu yra nežymus ir „rinkos sveikata” gali atsirasti su natūraliu rinkos augimu, tačiau trumpu laikotarpiu yra sunku tikėtis aviakompanijų plėtros ir naujų maršrutų.

Krovinių srautas per Vilniaus oro uostą 2014 m. sumažėjo 3%, po ypatingo šuolio 2013 m.:

2014allcargo

„European Air Transport” operuojantis DHL skrydžius į Vilnių užėmė 47% visų per Vilniaus oro uostą aptarnautų krovinių rinkos.

Keleivių srautui Rygos oro uoste trečius metus stovint tame pačiame lygyje, Vilniaus oro uostas toliau mažino atsilikimą nuo Rygos oro uosto pagal aptarnautų keleivių skaičių ir tuo pačiu metu toliau didino pranašumą prieš Talino srautą. Tuo tarpu pastarasis, šiek tiek sugebėjo paaugti ir grįžo į „dviejų milijonų zoną”.

2014vnorixtll

Kaip žinia, Lietuva vienintelė iš Baltijos šalių turi ženklų keleivių srautą trijuose oro uostuose, kai tuo tarpu latviai ir estai vysto tik po vieną. 2014 m. žymėjo ir Lietuvos oro uostų susijungimą į vieną juos valdančią įmonę. Vertinant bendrai Lietuvos oro uostų srautą, skirtumas nuo Latvijos lyderystės pasidarė dar mažesnis.

2014baltics

Kaip žinia, Rygos oro uostas, dėka bazinės aviakompanijos „airBaltic” veiklos modelio, 2009-2011 sparčiai išaugo transferinių keleivių srautų dėka. Dėl „airBaltic” transferinių srautų politikos pasikeitimo Rygos oro uostas ir kenčia stagnaciją – auganti vietinė paklausa sugeba tik kompensuoti transferinio srauto netektį.

2014rixtransfer

Iš visų Baltijos šalių oro uostų eliminavus transferinių keleivių srautus, 2014 m. Lietuvos oro uostai įtvirtino stipriausios vietinės rinkos statusą. Kaip ir prognozavau, lūžio momentas buvo 2013 m.  Lietuvos oro uostuose kelionę pradėjo ar baigė daugiau keleivių nei Rygos oro uoste.

2014baltics_ODonly

Ši 2009-2014 m. tenencija rodo, jog produktų išvystymas yra labai svarbus pervežtų keleivių kiekiui. 2009-2011 m. „airBaltic” vystytas hub’as turėjo didžiulę įtaką ir vietinių keleivių srautų stimuliavimui bei keleivių pritraukimui iš didesnės traukos zonos. Rygos oro uoste krypčių skaičiui mažėjant, o Kauno ir Vilniaus oro uostuose sparčiai augant, Lietuva netruko susigražinti didžiausios aviacijos rinkos vardą Baltijos šalyse.

Atskiruose įrašuose pabandysiu apžvelgti srautų maršrutuose pokyčių tendencijas, vežėjų rinkos dalių pasikeitimo tendencijas bei prognozes 2015 metams.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

327 komentarai

  1. Paulius - 2015 01 23, 05:48

    Dėkui, Simonai. Tokio tipo įrašai iš tavęs visada labai skaniai susiskaito. Lauksim sekančių.

  2. Kardiobatonas - 2015 01 23, 09:28

    Vaizdelis labai neblogas.

  3. Vytautas-NT - 2015 01 23, 11:01

    Spėju vietinės rinkos didumas iš dalies nulemtas gyventojų skaičiaus, bet svarbiausia dviejų bazinių pigių skrydžių vežėju būvimu ir konkurencija. Wizz savo bazę Rygoje atidarė neseniai. O Vilniuj ir Kaune jau padarytas didžiulis įdirbis dviejų vežėjų.
    Aišku, ir AirBaltic trukdo atėjimui…

  4. Čiurlionis - 2015 01 23, 15:17

    Įdomi RIX strategija plėsti terminalą, kuomet keleivių srautas yra absoliučiai neaugantis. Naujų lėktubų užsakymų BT neturi, tik CS300, kurie pakeis b73c. Maža to iš jų srautus atiminėja W6, FR užvakar prisijungė ir SK. Stovės tuščias terminalas ir lauks long haulų, nutupiančių pasipildyti degalų?

  5. Simonas Bartkus - 2015 01 23, 15:23

    Čiurlioni, prie 5 mln. keleivių RIX terminalas tikrai buvo perkrautas, jis ir dabar aptarnauja virš projektinio pajėgumo.

    Keleivių terminalai neatsiranda per pusmetį, įtariu, vertinus galimus vėlavimus ir kt., terminalas gali realiai pradėti veikti prieš 2017 m. vasaros sezoną – tuo metu RIX manau bus vėl ant 5 mln. keleivių žymos. Be to, W6, FR plėtra lems didesnį spaudimą laipinimo vartų pralaidumui (kas dabar yra didelė problema VNO). Aš iš principo manau, jog RIX logiškai dar plėtrą, juolab, kad kai kurios terminalo zonos (pvz. senutis apvalus pasaulyje nematytos formos A peer’as) prašosi būti uždarytos/renovuotos.

  6. Vytautas-NT - 2015 01 23, 17:30

    Įdomu ko AirBaltic verkia dėl naujų lėktuvų vėlavimo. Dabar kuro kainos kritusios, tai spėju ir su B737-500 galima naujuose pabandyt.

    Tik va nesuprantu- jie su Cs300 žada iki Kanarų nuskrist?

  7. Simonas Bartkus - 2015 01 23, 17:37

    „airBaltic”, kiek žinau, nėra nuosavi lėktuvai. T.y. jie turės pratęsinėti jų lease’us, greičiausiai nepigiai (nes lessor’iai žinos, kad neturi airBaltic pasirinkimo), o trumpalaikiai dry-lease’ai brangesni nei ilgalaikiai, tai susiję su re-delivery kaštais ir pan. Kitas dalykas, su „Boeing 737” maintanence kaštai auga, nes patys lėktuvai sensta ir genda labiau; vis daugiau maintanence organizacijų nueina nuo šių lėktuvų priežiūros ir t.t. O dar įsivaizduok, jeigu kažuriam lėktuvui sueina koks D check’as, kuriam reikėtų išleisti kelis šimtus tūkstančių eurų dėl pusmečio veiklos su juo ir pan. Lėktuvų vėlavimas tikrai gali sukelti didelių kaštų aviakompanijoms.

  8. Jurgis - 2015 01 23, 17:44

    Ryanair celebrates 8 mln customers at Riga Airport
    http://www.baltic-course.com/eng/good_for_business/?doc=101485

  9. Šarūnas - 2015 01 23, 18:11

    Aš praleidau momentą, kokiu būdu BT įsigys Bombardier’ius? Lease tiesiogiai iš gamintojo?

  10. Simonas Bartkus - 2015 01 23, 18:16

    Šarūnai, atsakau, jog manau, kad bus ir lease, ir tiesiai iš gamintojo. T.y. lease yra finansinis instrumentas. BT užsako orlaivius iš Bombardier, bet greičiausiai iš karto padarė ir lease-back deal, nes abejoju, kad BT turėtų kapitalo buhalterinei lėktuvų vertei, kas būtų kokie 35 mln. dolerių už lėktuvą, t.y. beveik pusė milijardo dolerių už visą order’į. Tai normali praktika – neveltui pagal Lietuvos buhalterinės apskaitos standartus lėktuvas yra nekilnojamas turtas :)

  11. Simonas Bartkus - 2015 01 23, 18:17

    Pvz. Wizz Air, nors ir turi ilgą orderį Airbus 320/321 pateikusi, tačiau kartas nuo karto paskelbia apie atskirus susitarimus 3-6 lėktuvų finansavimui. T.y. lease-back’ina kiekvieną lėktuvą, tačiau šalia to nėra pajėgi visą keliasdešimties lėktuvų orderį užsifinansuoti iš karto (priešingai negu Ryanair, pvz.).

  12. Šarūnas - 2015 01 23, 18:23

    Tai ko gero net ir didžiausios pasaulio a.k. neturi pakankamai lėšų įsigyti naujus lėktuvus, priešingai negu MEB3.

  13. Simonas Bartkus - 2015 01 23, 18:25

    Lėktuvų finansavimas yra atskira veikla, nesusijusi su aviakompanijos veikla. Pvz. „Lufthansa” turi tai pačiai grupei priklausantį banką, kuris ta veikla užsiima. Kadangi lėktuvas pagal savo esybę yra neikolnojamas turtas – beveik niekas neperka verslui skirto nekilojamo turto už cash’ą.

  14. Vytautas-NT - 2015 01 23, 20:15

    Kas link nekilnojamojo turto, tai čia labai nuo konkrečios valstybės teisės priklauso. Vienuose yra taip, kitose- kitaip.

    Kaip yra Vokietijoje- nežinau…

  15. Jurgis - 2015 01 23, 20:44

    Украинская армия приняла на вооружение военно-транспортный самолет Ан-70
    http://obozrevatel.com/politics/36719-ukrainskaya-armiya-prinyala-na-vooruzhenie-voenno-transportnyij-samolet-an-70.htm

    Ан-70 является главным конкурентом российского самолета Ил-476 и французского Airbus A400М.

  16. Simonas Bartkus - 2015 01 25, 11:55

    Ryanair fantazijos sritys – šiandien 4 val. planuojamas vėlavimas BRE-VNO-BRE nurodomas kaip ATC delay. Du ne slotuojami oro uostai ir reikia kirsti vos vieną šalį – absolučiai neįtikėtina priežastis :)

  17. Šarūnas - 2015 01 25, 12:23

    Delfi, manau užteks „papirkt” :D

  18. Mindaugas - 2015 01 25, 14:01

    Aer Lingus ‘to accept’ bid from British Airways owner IAGhttp://www.bbc.com/news/business-30967346

  19. Belekazz - 2015 01 26, 10:06

    Kiek keleiviu pirmam reisui LT siandien surinko į StoCkholmą?

    2015 01 26 08:18 Stockholmas LT 701 Air Lituanica Išvyko

  20. Vytautas-NT - 2015 01 26, 10:24

    Beje, įdomu kodėl SAS pasirinko Stikholme kadaise ne Bromma, o Arlanda oro uostą. Ar čia grynai dėl jungimų galimybės. Nes su tuo, su kuo skraido galima ir tam oro uoste leistis.

  21. Kardiobatonas - 2015 01 26, 10:54

    Pirmasis skrydis nesiskaito – jame gali būti svečių, bendrovės darbuotojų ir t.t. Reikia žiūrėti, koks bus vaizdas po savaitės.

  22. Jurgis - 2015 01 26, 11:22

    Nuotraukose matau, kad į Stokholmą skrendantis ATR42-500 OY-RUO nudažytas Air Lituanica spalvom ir ženklais. Tai čia bus pastovus AL lėktuvas ?

  23. as - 2015 01 26, 11:26

    Pagal tai, kad vasario,kovo mėnesiais peakiniu laiku round trip’a paradvineja jau po 450-500 Eur, yeldas turetu buti fantastiskas.

  24. Vytautas-NT - 2015 01 26, 12:00

    Įdomu kas už tiek skraido, kai dar yra krūva alternatyvų. Aišku, Bromma oro uosta yra konkurencinis pranašumas.

    Beje, Aer LIngus pardavimas BA būtų labai blogas dalykas. Realiai spėju jie išvis BMI keliu pasuktų- išparceliuotų vežėja ir tiek. Gal paprasčiau tiesiog Slot’us nupirkt?

  25. Jurgis - 2015 01 26, 12:03

    Skrydžių rinkoje bręsta milijardinis sandoris
    http://www.delfi.lt/verslas/transportas/skrydziu-rinkoje-bresta-milijardinis-sandoris.d?id=66999086

    Airijos oro linijų bendrovė „Aer Lingus” pasirengusi priimti naują „British Airways” savininkės „International Airways Group” (IAG) perėmimo pasiūlymą, praneša BBC.

  26. Čiurlionis - 2015 01 26, 12:06

    Ar galima tranzitint per SVO tik su asmens tapatybės kortele?

  27. Vytautas-NT - 2015 01 26, 12:12

    Čia norima į Europą skrist per Maskvą? Bijau, kad ten su ne Šengenu toks variantas nepavyks. Mūsų paseniečiai, spėju, neišleistų…

  28. Čiurlionis - 2015 01 26, 12:13

    Iš Europos per Maskvą, ne tai nėra norma, bet pigiausia alternatyva šiam vakarui.

  29. Vytautas-NT - 2015 01 26, 12:30

    Geriau ne rizikuot, nes pasienio tarnybos gali nesuprast. Rusija nepripažįsta tapatybės kortelės, kaip kelionės dokumento. Ir nors įvažiavimo į Rusijos teritorija nebus, manau, kad visvien nepraleis.

  30. Linas - 2015 01 26, 12:38

    Registration – OY-RUO
    Type code – AT45
    Type – ATR 42-500S/N0514
    Airline – Danish Air Transport

  31. Linas - 2015 01 26, 12:46

    Prieš skrydį VNO/BMA pervarė iš KUN :)
    Skrydis – LT9701

    Klausimas Simonui, o ką veiks lėktuvas tarpe tarp rytinio ir vakarinio BMA reiso?

  32. Jurgis - 2015 01 26, 13:25

    Štai kaip atrodo tas naujasis Air Lituanica ATR 42-500S/N0514 OY-RUO 18 metų senumo lėktuvas –
    http://goo.gl/rqeqkM

  33. Jurgis - 2015 01 26, 13:55

    Jei tas lėktuvas su AL ženklais ir yra tarpas tarp skrydžių, tai didelė tikimybė, kad lėktuvas bus naudojamas ilgesnį laiką ir tas tarpas gali būti irgi išnaudotas kokiai kitai krypčiai.

  34. Marius - 2015 01 26, 14:10

    Kiek suprantu jis Kaune bazuodavosi(tas ATR),ten taip pat ,nebudavo 100% isnaudojamas…
    Todel nemanau,kad pacio,sio konkretaus, lektuvo nuoma yra labai brangus dalykas.Tokiam lektuvui jau 2xdaily apkrova yra geras pasiekimas,vargu ar KUN jis taip daznai i ora kildavo:)
    Manau visai geras dalykas,kad nera visi lektuvai 100% apkrauti.Kodel?
    1-Lektuvai genda,bus galimybe ATR paimti(tikrai pigiau nei SPA Boeing’a ginti:)).
    2-Blogu oro salygu pasitaiko visuomet,cia vel ,reikalui esant,bus galima ATR pakelti.
    3-Gales charter’iu skraidinti(ka ir dabar daro).VNO kaip tik nera tokio dydzio carterinio lektuvo siai dienai.Yra maziukai verslo klases ir SPA didieji,o cia pats tas jei reikai kokiai sporto komandai ir pan…:)

  35. Simonas Bartkus - 2015 01 26, 14:14

    Taip, šį ATR42-500 ketiname naudoti mažiausiai metus BMA skrydžiui. Kol kas jis skraidys tik į BMA – reikia „išmokti” vykdyti veiklą Bromma oro uoste, labai specifinis oro uostas (beje, lygiagrečiai dirbame ties E175 sertifikavimu BMA operacijoms – niekas dar nėra to padaręs) ir labai svarbu įdirbti gerą punktualumą šiame reise, kur tikimės didelių pardavimų Švedijos pusėje.

  36. Šarūnas - 2015 01 26, 14:19

    Simonai, nusimato dar koks ERJ jūsų spalvomis?

  37. Monte - 2015 01 26, 14:26

    As dziaugiuosi, kad AirLit jau rimta itaka daro Vilniaus pasiekiamumui. Is 46 departure is Vilniaus siandien – 8 yra Air Lituanica. Ir kazkaip galvoju, kad tikrai ne viena aviakompanija nebutu susidomejusi tokiais marsrutais ir tvarkarasciais kaip LT.. Nekalbu apie BT, kuri ikiso AMS kaip i ratus.

  38. Vytautas-NT - 2015 01 26, 15:07

    Pasitikslinimui dabar AirLituanica skraido su vienu E-175 ir vienu ATR-42? Ar dar E-145 papildomai naudojamas.

    Yra vilties kad Vinius-Amsterdamas išaugs bent iki 10-12 savaitinių skrydžių?

  39. Simonas Bartkus - 2015 01 26, 15:10

    3 lėktuvus naudojame – E175, E145 ir ATR42.

    Planuojame didinti iki 7x weekly AMS.

    Sudėjus LT ir BT rotacijas bus 14x weekly.

  40. Vytautas-NT - 2015 01 26, 15:30

    Beje, o kaip su planais išsinuomoti E-190/195? Ar dar nėra tokių reisų, kad realiai reikėtų didesnio lėktuvo?

    Ir, jei ne klystu, AirBaltic skrydžiai yra gana durnu laiku- vidury dienos. Tas nelabai padeda patogiems jungimams per Amsterdamą.

    Kiek suprantu AirBaltic Čia W tipo skrydžius daro- Iš Rygos ryte, tada į Vilnių ir vėl į Rygą vakare? Ar aš čia blogai supratau?

  41. Simonas Bartkus - 2015 01 26, 15:32

    Šiuo metu BT daro taip (RIX-AMS-VNO-AMS-RIX), bet kiek matyti iš vasaros tvarkaraščio, vykdys RIX-VNO-AMS-VNO-RIX su Dash.

  42. Čiurlionis - 2015 01 26, 15:35

    Galima tikėtis šiek tiek tranzito iš BT?

  43. oxs - 2015 01 26, 15:43

    Tai kad Estonian skraido su E170 į Bromama.

  44. Simonas Bartkus - 2015 01 26, 15:49

    Taip, bet ne E175.

  45. Vytautas-NT - 2015 01 26, 15:56

    Tai galima tikėtis, kad AirBaltic nustums Amsterdamo reisą labiau į vakarą?

    Beje, kaip dabar tas reisas operuojamas. Jei yra susitarimas pardavinėt vietas į viena kitos reisus VNO-AMS, kodėl AirBaltic skrydžių Air Lituanica tvarkaraštis nerodo?

  46. Jurgis - 2015 01 26, 15:58

    Iš tų naujųjų Rytų partnerystės šalių kol kas be vizų į ES jau gali keliauti tik Moldovos piliečiai. Ar yra koks nors poreikis iš Lietuvos ir iš Moldovos pusės tiesioginio sujungimo su Vilnium ? Kokia yra, jei yra iš vis, keliautojų tarp šalių statitika ? Šalis dydžiu panaši į Lietuvą, o Air Moldova skrydžių žemėlapis labai platus – http://www.airmoldova.md/destination-en/
    Air Lituanica savo planuose nebuvo net paminėjus Kišiniovo. O gal pasikeitus geopolitinei situacijai pamėgintų ?

  47. Simonas Bartkus - 2015 01 26, 16:04

    Poreikio nėra jokio – Kišiniovas net nėra šimtuke.

    Galima visada lengvai panagrinėti pagal srautų prizmę: business, VFR, leisure.

    business: ar žinote Moldovos kapitalo įmonių Lietuvoje? ar žinote Lietuvos įmonių Moldovoje?

    VFR: ar žinote emigrantų iš Moldovos Lietuvoje? Lietuvos emigrantų Moldovoje?

    leisure: ar žinote, kas atostogauja Moldovoje? Jeigu nežinote tokių, gal yra didelių motyvų ten atostogauti?

    Ir – iš vienalypio srauto „regional” maršrutas išgyventi negali, nebent paklausa yra labai didelė (pvz. Vilnius-Talinas). Galima teoriškai svarstyti apie motyvavimą „leisure” stimuliuoti, bet tai yra labai toli toli kažko.

    Todėl toks reisas įmanomas turint didelį hub’ą Vilniuje ir užpildant tranzitu bei išnaudojant Kišiniovo sunkų pasiekiamumą (BT atvejis).

  48. Jurgis - 2015 01 26, 16:22

    OK. Tada toliau. Iš tos pačios Rytų partnerystės programos arčiausiai priartėjusios šalys – Ukraina (jau šiemet bevizis), Gruzija – tikėtina kitamet bevizis. Air Lituanica savo planuose buvo įrašiusi ir Kijevą ir Tbilisi. Kitos šalys – Armenija, Azerbaidžianas, Baltarusija neaiškioj stadijoj, tai galim pamiršti bent iki tol, kol Azerbaidžianas nupirks Air Lituanica :) O jei rimčiau, tai tiesiog galvoju apie Air Lituanica rytų kryptį, kur kol kas nėra nė vieno miesto. Kas galėtų būti tas pirmasis miestas – Maskva, Kijevas, S.Peterburgas ar Tbilisis ( kur kol kas nėra konkurencijos). Ar Rytai kol kas bus visai pamiršti, kol nebus pilnai užpildytos galimos Vakarų kryptys – Ciūrichas, kažkas tai dar Vokietijos ir panašiai.

  49. Simonas Bartkus - 2015 01 26, 16:29

    Jurgi, Maskva ir Sankt Peterburgas yra planuose – priklausys nuo tolimesnės ekonominės raidos. Šiuo metu nors statistika Vilnius-Maskva to nerodo, šiaip shake-up’as vyksta, aviakompanijos masiškai traukiasi iš Rusijos (easyJet Londonas-Maskva nuo 2x iki 1x; Finnair uždarė 4 kryptis; Czech Airlines uždarė 2; airBaltic uždaro Vnukovo). Pagrindinis dalykas – Rusijoje bilietai parduodami už rublius, o Rusijos aviakompanijos negali keisti bilietų kainų _rubliais_, dėl ko bilietų kainos dabar kosminėse žemumose (klausimas, kaip Rusijos valdžia taip visas aviakompanijas išlaikys).

    Tbilisyje konkurencija dėl O-D yra – Wizz Air skraido į Kutaisi. Užkaukazės miestai yra už mūsų lėktuvų „profitability range” (virš 3 val. skrydžiai), tačiau patrauklumą didina, jog yra galimybė skristi naktimis, tačiau reikalingas transferinis input’as, t.y. plačiau išplėtota geografija iš Vilniaus. Todėl realu žiūrėti į 2017-2018 metus.

    Kijevas – labai įdomu, bet dabartinis MAO produktas labai gerai išplėtotas, nelabai ką turime keleiviui pasiūlyti geresnio nei rinkoje yra.

  50. Besidomintis - 2015 01 26, 16:40

    Ar planuoja AL kažkokias naujas kryptis šiems metams ar tikslas bus dar geriau įsukti esam kryptis?

  51. Jurgis - 2015 01 26, 17:07

    Abstrakčiai į tai jau atsakyta: 2015-aisiais „Air Lituanica“ numato plėtrą. 2015 m. planuojamas ir tolimesnis augimas Vokietijos kryptimis – planuojama pasiūlyti daugiau skrydžių į Vokietijos miestus.

    Tik klausimas ar bus kokia nauja Vokietijos kryptis ? Buvo minėta Hamburgas.
    Ir ar bus šietem Ciurichas ?

  52. Algis - 2015 01 26, 17:16

    Kodėl nuolat apie Ciurichą klausiat? Ar daug kas iš Lietuvos skrenda į Šveicariją?

  53. Jurgis - 2015 01 26, 17:27

    @Algis Aktuali baltarusiams kryptis :)

  54. Algis - 2015 01 26, 17:31

    O ką anie ten? Daug verslauja?

  55. Jurgis - 2015 01 26, 17:32

    Veža cashą :) Jei rimčiau, tai finansų ir biznio centras.

  56. Jurgis - 2015 01 26, 17:48

    All Nippon Airways may cooperate with Estonian Air
    http://www.balticbusinessnews.com/article/2015/1/26/all-nippon-airways-may-cooperate-with-estonian-air

    Executives of All Nippon Airways (ANA) are studying ways to improve air connections and engage in cooperation with Estonian Air, according to Estonia’s Minister of Foreign Trade and Entrepreneurship Anne Sulling who is currently on a visit in Japan.

    The business delegation accompanying Sulling includes Tallinn Airport’s board member Erik Sakkov.

    At the meeting, Sulling spoke about Estonia’s interest in finding a partner in Asia to improve air connections.

    „Looking from Asia, Tallinn is the closest EU capital alongside Helsinki and thus, geographically, flying to Europe via Tallinn is the most effective for Asian airlines,” the Estonian minister said.

  57. Vytautas-NT - 2015 01 26, 17:52

    Iš rimtų tranzito taškų AirLituanica vežą į Berlyną, Amsterdamą, Briuselį ir Miuncheną bei Paryžių.
    Realiai jungimams pritaikytas tik Amsterdamo reisas. Briuselis gal ir nevertas pastangų. Bet Berlynas ir Miunchenas? Aišku Ciurichas būtų dar vienas didelis HUB’as ir netiesioginė konkurencija Lufthansa ir Franfurtui.

    Beje, įdomu kodėl iš Vilniaus Sankt Peterburgas tokia nesėkminga kryptis? Negi traukinys trukdo?

  58. Mindauqas - 2015 01 26, 17:56

    Šiek tiek į temą apie vizas. Kažkas klausė, ar galima tranzitu per Maskvą skristi su tapatybės kortele.
    Dėl Maskvos nežinau, bet su PS pavyko iš Miuncheno per Kijevą grįžti tik su tapatybės kortele (nors kelionei į Ukrainą ir privalomas pasas). Buvo šiek tiek nesklandumų čekinantis oro uoste, bet išleido. Kijeve be problemų.

  59. Šarūnas - 2015 01 26, 18:10

    Vytautai-NT, kai atsidarys BER tada tranzitas turėtų daugiau potencialo. Nelabai įsivaizduoju su kuo jungtis per MUC? LH savęs nepjaus. Nebent susitart su Etihad/Emirates/Qatar. Dėl Piterio, manau, viena nesėkmės priežasčių buvo, kad ak bars nepardavinėjo bilietų per GDS, neatsimenu, kaip buvo su Polet.

  60. Jurgis - 2015 01 26, 18:19

    Tokia pat nesėkminga kryptis iki šiol buvo ir Stokholmas. Iki šiandien. Tikėkimės, kad ta nesėkmės istorija jau praeitis.

  61. Jurgis - 2015 01 26, 18:27

    На Украине отозвали приказ об ограничении прав иностранных авиакомпаний
    http://www.ato.ru/content/na-ukraine-otozvali-prikaz-ob-ogranichenii-prav-inostrannyh-aviakompaniy

  62. Žygimantas - 2015 01 26, 18:31

    Grįžtant prie naujojo orlaivio, tai dar 2012, bankrutavus Cimber, atrodė jis štai taip:
    http://img.planespotters.net/photo/327000/original/OY-CIL-Cimber-Sterling-ATR-42_PlanespottersNet_327282.jpg

  63. Simonas Bartkus - 2015 01 26, 18:35

    Kas liečia naują ATR42 – siūlau išbandyti. Lėktuvas po „complete” overhaul – naujos kėdės, kadangi jos senovinio stiliaus (storos), tai labai patogios. Be to ATR42 pagal legroom irgi labai geras. Kas liečia garsą – man jis neatrodo garsesnis už Dash Q400, išbandžiau sėdėjimą tiek priekyje, ties ties varikliais. Primena galbūt tą patį Q400, kadangi po overhaul varikliai gražiai suderinti, atrodo tylesnis negu SAAB2000 ar ATR72 (išskyrus naujausius ATR72-600). Aišku, aš galiu būti subjektyvus, lauksime keleivių atsiliepimų :)

  64. Simonas Bartkus - 2015 01 26, 18:52

    Kodėl jungimams pritaikytas tik AMS reisas? Procentaliai, CDG reise turime beveik tiek pat tranzito, kiek AMS.

    Kas liečia tolimesnę plėtrą – taip, artimiausiu metu koncentruosimės ties esamu krypčių stiprinimu ir įtvirtinimu. Su sąlyga, jog situacija rinkoje nesikeis (pvz. nebankrutuos LOT ar neužsidarys Finnair – fantazuoju :)). Todėl pagrindinių maršrutų artimiausiu metu neplanuojame, tačiau tai gali būti sezoniniai ar low frequency maršrutai atsiradus nišoms. Frequency upgrade’us planuojame daryti – vizija visais pagrindiniais maršrutais mažiausiai daily.

  65. Besidomintis - 2015 01 26, 19:02

    Tuomet 2015m. planuojate laikyti tą patį fleet’ą (E175,E145 ir AT5) ar ketinate pereiti ant E-Jet’ų (E170/175) plius AT5 BMA reisui? Įdomu,ar yra poreikis keisti E145

  66. Rytis - 2015 01 26, 19:05

    2015 01 27 10:10 Seville LT8065 Air Lituanica

    VNO išvykimai rytoj.

  67. Jurgis - 2015 01 26, 19:20

    Kadangi Air Lituanica jau turi praktikos įdirbti nesėkmingas kryptis (Berlynas, Stokholmas), tai galėtų drąsiai bandyti ir St.Peterburgą. Bet dabar laikas pradėt su Rusija tikrai neaiškus. Nors Maskva-Vilnius keliautojų nemažėja. O ir Rusijos kompanijos Peterburgo kryptimi nėra.

  68. Šarūnas - 2015 01 26, 19:22

    Ryti, Lietuvos Rytas treciadieni zais eurotaurej. LT ju oficialus carrier’is

  69. Oleg - 2015 01 26, 20:54

    VNO-LED del RUB kurso yra labai patrauklus per MOW. Maziau 100 EUR ir per ±4-5 val

    Taip pat BT VNO-RIX-LED siulo uz 74 EUR beveik visom datom, skrenda kasdien. 3-4 val laikas iseina.

    Bet as kaip verslo reikalais skrendu, tai verciau primokeciau uz tiesiogini LT skrydi net ir nelabai patogiu laiku ir buciau ok su ATR42. Bet man butu svarbus daznis.

    also: Simonai, kada Matrix ar koks Kayak prades rodyti jungimus per AMS/CDG?

  70. Rytis - 2015 01 26, 20:54

    Simonai, o ant Embraer 145 logotipo neketinate uždėti? Vis dėlto į Amsterdamą skrenda.

  71. Mantas - 2015 01 26, 20:59

    O kas ATR42 atsitiko, kad neisskrido?

  72. Jurgis - 2015 01 26, 21:19

    Čia žinia AN-148 mėgėjui Vytautui-NT:

    Президент Украины Петр Порошенко начал использовать в качестве борта №1 украинский самолет Ан-148
    http://www.avianews.com/ukraine/2015/01/25_an148_poroshenko.shtml

  73. Zygimantas - 2015 01 26, 21:30

    Pirma diena ir neuzsikure ATRo variklis :-(

  74. Simonas Bartkus - 2015 01 26, 21:37

    Deja bad luck – lėktuvo gedimas, keleivius išiuntėm kitais reisais.

  75. Rytis - 2015 01 26, 21:50

    O kaip rytojaus skrydžiai?

  76. Simonas Bartkus - 2015 01 26, 21:55

    Viskas planuojama laiku

  77. Simonas Bartkus - 2015 01 27, 00:22

    oleg: per artimiausią mėnesį pabaigsime prisijungimus prie Travelport, Galileo, Worldspan ir Sabre, dėl ko turėtų būti 99% availability visuose palyginimo saituose.

    Matrix – nebus. Matrix nebėra prižiūrimas, naujų userių nebeprijungia, įtariu, Google artimiausiu metu uždarys šitą servisą.

  78. Algis - 2015 01 27, 11:04
  79. Simonas Bartkus - 2015 01 27, 11:24

    Įdomu, kad airBaltic tituliniame puslapyje banneryje dar yra nupieštas maršrutas Talinas-Viena. Jei ką, tai dar vienas maršrutas, kurį pradeda Estonian Air šiemet.

  80. Šarūnas - 2015 01 27, 11:35

    Atrodo „Nacionalinė Pribaltikos” a.k. atsigauna. Latvijos jau per mažai. BT strategija nesikeičia, pjaut visus iš eilės.

  81. oxs - 2015 01 27, 11:44

    Tai ATRo problemos atrodo didesnės, bent iš šono žiūrint. Gerai, kad yra kuo pakeisti. Įdomu, ar čia kažkas standartinio, ar nestandartinio.

  82. Pranas - 2015 01 27, 12:02

    Estonian į Vieną jau skraidė prieš porą metų, atsimenu skridau. Ir kainų lygis buvo labai mažas, neatrodė kad labai jiems sekas.

  83. Simonas Bartkus - 2015 01 27, 12:04

    Vienna buvo 2011 m. Estonian Air strategijos dalis, kai jie išsiplėtė staigiai iki 12 lėktuvų – tuo metu Talinas-Viena, netgi buvo double daily, su Austrian codeshare ir pritaikymui pilnai visam TLL hub’ui. Dabar Estonian Air prisiruošė protingam relaunch – 3x weekly 2015 m. vasaros sezonu.

  84. as - 2015 01 27, 12:17

    BT nuo vasario taip pat grazina skrydi 7.45 is VNO, kas puikiai konkuruos/konkuruoja su AL (paciam, deja, teko pirkti kelis BT skrydzius vietoj AL ).
    Beje siandien skrydi i BMA operavo BMI su Embraer 145.

  85. Linas - 2015 01 27, 12:29

    Ar neturite „Deja vu” jausmo, girdėdami tokias naujienas iš BT???
    Ar tik nereikės metų viduryje vėl paprašyti LV mokesčių mokėtojų pagalbos… Pjaudama kitus – BT vėl į minusą pavarys…

  86. Simonas Bartkus - 2015 01 27, 12:31

    as: įdomus pastebėjimas. Iš tikro, BT vasario ir kovo mėnesiais siųs 2 lėktuvus nakvoti į VNO (du atskris vakare, du reisai išskris ryte). Bet nuo kovo pabaigos vėl dingsta šitas modelis.

  87. Wincas - 2015 01 27, 12:33

    Pamenu kai tada Estonian skraide i Vienna, Is Vienos su jais nuipirkau bilieta uz koki 150lt, i viena puse, likus 8 h iki skrydzio. O airbaltic siule parskrist uz ~ 250lt. Buvo tikras kainu karas, kuris man labai patiko…

  88. Simonas Bartkus - 2015 01 27, 13:29

    Dar įdomus pastebėjimas ir apie BT TLL-TXL tvarkaraštį:

    – TLL TXL 05:50 07:10 Days 1,4
    – TXL TLL 08:00 11:15 Days 1,4
    – TLL TXL 18:20 19:40 Days 3,5
    – TXL TLL 21:55 01:10 Days 3,5

    Skrydžiai su Dash. Labai ankstyvas rytinis ir vakarinis su atstovėjimu Berlyne, kažin ar tai reiškia apie bazinį lėktuvą TLL.

  89. zuikis - 2015 01 27, 13:51

    O as skridau su BT VNO-VIE-VNO uz 103 LTL 2004:) Su bagazu!

  90. Jurgis - 2015 01 27, 14:56

    Svarstė, ką daryti su „Air Lituanica“
    http://www.alfa.lt/straipsnis/49795599/svarste-ka-daryti-su-air-lituanica

    R.Šimašius Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) posėdyje antradienį teigė, jog būtina atlikti išsamią „Air Lituanicos“ kaštų ir sąnaudų analizę bei sekti jos finansinius srautus, tuo metu M.Majauskas bendrovės valdymą siūlo perduoti valstybei.

  91. Šarūnas - 2015 01 27, 15:06

    Su Šimašium viskas aišku, kažkaip jis praleido tą periodą tarp flyLAL collapse’o ir LT įsteigimo. Kaip visi „veržėsi” skraidyti į VNO. Ar jam geriau subsidijuot užsienio kapitalą, buvo gi kažkoks marštutų pėltros fondas, nelabai kažkaip padėjo. MUC, BER, AMS, CDG, PRG taip niekas ir neapsiėmė pastoviai operuot. Juokinga man jo pozicija iš tiesų.

  92. pliumbum - 2015 01 27, 15:19

    Ne taip seniai būčiau 100% už Šimašių linkęs balsuoti, bet jo neišmanėliška pozicija LT atžvilgiu manęs visai nedžiugina. Tad vis dar svarstau.

  93. oxs - 2015 01 27, 15:58

    Čia iš tos sferos, kai kiekviena melžėja (aišku nieko prieš melžėjas, bet kiekvienas turi dirbti tą ką išmano, ar gali išmokti) gali valdyti valstybę. Apsimesti suprantančiu gali bet kas. Tik kad tas apsimetimas labai jau akivaizdus.

  94. pliumbum - 2015 01 27, 17:27

    Niekas aišku nesako, kad Zuokas ką nors apie aviacijos verslą suprato iki tol, kol nepasamdė geriau žinančių žmonių. Atsimenam visi pasakas apie skrydžius iš Palangos į Tbilisį.

  95. Jurgis - 2015 01 27, 17:50

    Ryanair to announce fresh news on its Copenhagen operations

    http://www.newstodate.aero: Later this week, Ryanair will break fresh news about its coming new operations at Denmark’s Copenhagen Airport.

    The low-cost carrier has called media to a press conference in Copenhagen on January 29, 2015, where details on the coming route network are expected to be revealed.

    Starting from this year’s summer schedule, the carrier will offer flights to three destinations including London, Warsaw and Milan with 28 flights per week from the start.

    Ryanair has also said that a further 10 routes from Copenhagen will be announced in 2015 – and this will probably happen at the forthcoming event.

    Copenhagen Airport will become Ryanair’s 40th base from March 2015 with up to four Boeing 737-800 aircraft stationed to serve the coming route network, with one aircraft from March and three more to follow later in 2015.

    The carrier is also expected to announce its decision on choice of handling provider at the airport, with the Aviator-subsidy Copenhagen Flight Services, serving easyJet and Transavia at the airport’s dedicated low-cost terminal, as one immediate option.

    Menzies may also be an option as this handling provider will return handling services to Copenhagen at the same time as Ryanair, with Norwegian as its launch customer.

  96. Vytautas-NT - 2015 01 27, 17:52

    Grįžtant prie plėtros temos, tradicinis klausimas Simonui. Su Vilniaus situacija kažkiek išsiaiškinom.

    Tiesa įdomu ar Italijos kryptyse matoma kokių nors galimybių? Juk be Milano ir Romos ten yra daugiau įdomių taškų. Aišku, tai būtų daugiausia turistiniai skrydžiai.

    Bet klausimas yra apie Palangą- ar AirLituanica mato ten kažkokių perspektyvų, kai dabar operuojama trim lėktuvais? Ir pastoviai kalbama apie savivaldybės paramą.
    Aišku, vien lėktuvų varinėjimas į Palangą, yra papildomas galvos skausmas ir kaštai. Bet?

  97. Simonas Bartkus - 2015 01 27, 17:58

    Vytautas-NT: Be Milano ir Romos taškų daugiau Italijoje nėra. Turiu omenyje, kad būtų keliaujančių darbo reikalais. Milanas gali būti įdomus taškas, ypatingai paskeitus LCC situacijai.

    Dėl Palangos yra dvi idėjos, daugiau modelių nematau:
    – sezoniniai trumpalaikiai skryžiai gegužės-rugsėjo mėnesiais;
    – skrydžiai į kokį nors Europos hub’ą, gerai įsidirbus su dideliu vežėju (į Amsterdamą, Frankfurtą ar pan.).

  98. Justas - 2015 01 28, 01:08

    Sveiki. Noreciau pasiteirauti, ar „mobile boarding pass” VNO dar neturi, ar ne?

  99. cezar - 2015 01 28, 01:13

    Justas: „boarding pass’a” tu gauni is aviakompanijos, o ne is oro uosto. Taigi viskas priklauso su kokia kompanija skrendi.

  100. Jurgis - 2015 01 28, 02:55

    Nu Air Lituanica kaip ir nebegalės dabar imti to nesąmoningo 75 lt (nežinau kiek dabar eurais ima) korteles mokesčio :)

    Sprendimas, kuris pradžiugins atsiskaitinėjančius banko kortelėmis
    http://www.delfi.lt/verslas/verslas/sprendimas-kuris-pradziugins-atsiskaitinejancius-banko-kortelemis.d?id=67018882

    Pagal naujosios direktyvos projektą, atsiskaitymo debeto kortele mokestis negalės viršyti 0,2 proc., o kredito kortele – 0,3 proc. pirkinio ar paslaugos vertės.

    Europos centrinio banko duomenimis, 2013 m. beveik pusė atsiskaitymų Lietuvoje įvykdyta banko kortelėmis. Dažnai už jų aptarnavimą apmokestinama nepagrįstai brangiai, ypač perkant internetu kelionių bei kitas paslaugas.

  101. Justas - 2015 01 28, 03:47

    Cezar, atsiprasau uz blogai suformuluota klausima. Ar jau galima praeiti VNO saugumo kontrole turint tik „mobile e-boarding pass’a”, o ne savo spausdinta darant web check-in/avialiniju duota paciame aerouoste?

  102. Pranas - 2015 01 28, 10:57

    @Justas – seniai galima

  103. Simonas Bartkus - 2015 01 28, 10:59

    Justai, taip galima, 2010 m. VNO implement’ino jau šitą:
    http://simonas.bartkus.lt/blog/2010/04/11/mobilios-ilaipinimo-korteles-jau-veikia-vilniaus-oro-uoste/

    Viskas priklauso nuo to, ar aviakompanija išduoda mobilią įlaipinimo kortelę.

  104. Vytautas-NT - 2015 01 28, 11:20

    Tęsiant Italijos klausimą, o grynai turistinės sezoninės kryptys AirLituanica realiai neįdomios ar neįkandamos. Ta prasme, kad kaštai per dideli ar lėktuvai per maži, kad bandyt ir šitą segmentą apžiot?

    Kitas klausimas su Praha. Kiek suprantu šio maršruto orientacija daugiau į turizmą, nei į tranzitą (nes skrydžių laikai ne labai tam pritaikyti). Tokiu atveju kodėl negalėtų būt įdomus kitas rytų Europos turistinis taškas- Budapeštas (į jį kadaise skraidė LAL)?

  105. Simonas Bartkus - 2015 01 28, 11:26

    Praha yra ir verslo kryptis, ir emigrantų kryptis (Čekijos piliečių Lietuvoje yra nemažai – daugiau nei Lietuvių Čekijoje), ir turizmo. Taip pat tranzitas iš Talino per Vilnių važiuoja. Jeigu dar tranzitą per Prahą prijungtume būtų nebloga kryptis.

    Budapeštas panaši kryptis, tiesiog mažesnė – verslo mažiau, emigratų mažiau, turistų irgi mažiau. Tranzitas iš Talino per Vilnių važiuotų, per Budapeštą šansų nėra. Šiaip yra planuose, labiau 2018-2019 metams.

  106. Algis - 2015 01 28, 12:12

    O Sofija? Turizmas būtų, manau, iš abiejų pusių, verslo yra ar nelabai?

  107. Simonas Bartkus - 2015 01 28, 12:15

    Dar mažesnė kryptis nei Budapeštas. Bukareštas pagal skaičius geriau nei Sofija, bet Bukareštas yra gana žymiai mažesnis už Budapeštą, kuris 40% mažesnis nei Praha. Galima pažiūrėti ir į tai, jog „airBaltic” pernai metais nudegė sparnus Bukarešte, nors turti stiprų Baltics network’ą ir feed’ą.

  108. Vytautas-NT - 2015 01 28, 12:29

    O kas trukdo pajungt tranzitą per Prahą. Aš pats gūdžiais 2009-2011 labai dažnai CSA paslaugomis naudojausi. Buvo mano mėgstamiausias jungimas.
    Ar čia lėktuvų trūkumas?
    Nes jungimams reikėtų reiso vidury dienos, o ne ryte. Aišku, idealus dalykas- du skrydžiai per dieną. Bet čia jau ateities perspektyva.

    Ir dar- kiek suprantu Talino Atveju dėl Prahos AirLituanica konkuruoja su AirBaltic..?

  109. Šarūnas - 2015 01 28, 12:36

    Kad CSA nemažai apsikarpė, tad nelabai ką yra pasiūlyt tranzitu per PRG, iš kitos pusės galima žiūrėt į turimą potencialą, kai Korean Air yra užnugaryje.

  110. Simonas Bartkus - 2015 01 28, 12:37

    Kaip jau esu rašęs, Czech Airlines yra kiekvieną dieną kovojanti dėl išlikimo ir net neturi jėgų ir resursų interline įdiegti :)

  111. Pranas - 2015 01 28, 12:50

    Tai galima gal su Smart Wings tartis – jie ten per Prahą jungimus daro ir skraido į labai daug egzotiškų oro uostų.

  112. Simonas Bartkus - 2015 01 28, 13:03

    Pranai, stay tuned ;)

  113. pliumbum - 2015 01 28, 13:15

    Vytautai-NT, žemyninės Italijos visos turistinės vietos yra nesunkiai pasiekiamos traukiniu ir automobiliu iš Romos ir Milano. Į salas skraido Ryanair iš Kauno. Gal jeigu lietuviai labiau mėgtų Slovėniją ir nustotų važiuoti į Kroatiją automobiliais ir autobusais (ko aš asmeniškai nesuvokiu, nes į Italiją tai menkai kam kyla mintis belstis 2000 km, o į Kroatiją prašom), tai gal būtų logikos Veneciją įvesti. Ir viskas. bet ne LT konkuruoti turistų vežime su LCC.

  114. Kardiobatonas - 2015 01 28, 13:19

    Praną reikia paskirti AL direktoriaus pavaduotoju Prahos reikalams. Jis turi originalių minčių. Dar negirdėjau, kad reguliarių skrydžių bendrovė darytų kažkokias sutartis kitoje šalyje su užsakomųjų skrydžių bendrove.

  115. Simonas Bartkus - 2015 01 28, 13:21

    Kardiobatonas, Travel Service jau nebėra čarterių bendrovė. Praktiškai jų visi reisai yra „scheduled”, o su „Smart Wings” jie skraido tokias kryptis kaip PRG-CDG, PRG-LGW, PRG-FCO, PRG-TLV ir pan. Taip, jie yra „leisure oriented”, bet jie nėra čarterių kompanija.

  116. Simonas Bartkus - 2015 01 28, 13:41

    Buvau teisus – „airBaltic” atidaro Talinas-Viena, 4x weekly nuo gegužės 7 dienos, Dash Q400.

    Visos „airBaltic” kryptys – TLL-CDG, TLL-VIE ir TLL-TXL konkuruojant su OV.

  117. Šarūnas - 2015 01 28, 13:51

    Ko gero, jeigu LCC neskraidytų į Paryžių, čia BT pjautų LT.

  118. Marius - 2015 01 28, 14:02

    Ne kas Estam.Nors ko cia ju gaileti,kai tokiu velniu LT pridirbo.
    Na ir LT biski ne kas bus,nes atims dali transferu is TLL.

  119. Simonas Bartkus - 2015 01 28, 14:14

    AFKLM sutartis su profsąjungimis leidžia po 2 codeshare maršrutus atskirai AF ir KL vienai aviakompanijai. Tai BT juos yra išnaudojųsi – CDG-RIX ir CDG-TLL bei AMS-RIX ir AMS-VNO.

  120. Augsutinas Žemaitis - 2015 01 28, 14:15

    @Simonas Bartkus – o Rusijos kompanijos negali keisti bilietų kainų rubliais dėl kažkokio įstatymo / kainų kontrolės ar dėl neformalaus spaudimo ar tiesiog dėl rinkos elastingumo (pakėlus kainas nebeskraidytų)?

  121. Simonas Bartkus - 2015 01 28, 14:17

    Valstybė uždraudė kelti kainas. Transaero atveju tai buvo paviešinta netgi – mainais į tai, jog valstybė išgelbėjo Transaero grynųjų pinigų injekcija – Transaero įsipareigojo 2 metus nekelti kainų, o tais „domestic” maršrutais, kur Transaero skraido be konkurencijos, netgi sumažinti 7%.

  122. Vytautas-NT - 2015 01 28, 15:20

    Žvalgantis toliau po žemėlapį, galima prisimint Prancūziją. Kiek suprantu net be Paryžiaus irgi ne kas? Lionas/Maselis (Nica grynai turistinis taškas).
    Vokietijoj kažkada buvo skraidoma į Diuseldorfą ir Hamburgą. Diuseldorfą kažkiek pjauna Wizz su Dortmundu. Bet Hamburgui tiesioginių konkurentų nėra. Ar srautai ten būtų nykstamai maži, kad net neapsimoka žaist?

    Ir dar- o kas ten tokio techniškai sudėtingo įdiegti interline (CSA atveju)?

    Beje, ar Amsterdamo reisui galimą į Air Lituanica nusipirkt KLM bilietus?

  123. Simonas Bartkus - 2015 01 28, 15:28

    Ne, tiesioginiam VNO-AMS KLM bilieto negalima įsigyti – saugom savo pajamas.

    Interline diegimas užtrunka kelis mėnesius (tam reikalingas žmonių darbas) bei kainuoja nuo 5 tūkst. iki 15 tūkst. JAV dolerių kiekvienai interline diegiančiai aviakompanijai.

  124. Simonas Bartkus - 2015 01 28, 15:31

    Prancūzijoje realiai yra vienas taškas, kuris svarstomas – Nica. Daugiau taškų stebimų maršrutų TOP50 nėra. Vokietija – kita kalba, ten yra Hamburgas, Diuseldorfas, Kiolnas.

  125. mėgėjas - 2015 01 28, 15:35

    Reiktų AL stiuardesėms pravesti instuktažą, kokie gėrimai galimi, kai klientas skrenda su promo ar travel bilietu, bet nusiperka iš anksto maitinimą (SET)lėktuve. Pagal aprašymą priklauso arbata arba kava bei sultys arba vaduo ir vyno buteliukas. Tačiau stiuardesė (ypač ta lietuvė iš BMI lėktuvo) aiškina, kad priklauso tik vienas iš išvardintų gėrimų. Paėmęs arbatos jau vyno negauni ar atvirkščiai.
    Negi eisi muštis su ja lėktuve, nors ir žinai, kad esi teisus…

  126. oxs - 2015 01 28, 15:37

    Diuseldorfas Vokietijoje turėtų būti itin įdomus (nežinau tik statistikos, kur galiu būti neteisus), nes oro uostas yra puikiai sujungtas su geležinkelio stotimi iš kur be galo patogu bet kur važiuoti aplinkui. Čia net Dortmundo Wizzair kryptis netgi užsidengų, nes dažnis ir laikas ten nepatogūs, o traukiniu – valandos skirtumas. Be to jungimų įvairiai keistų įmanoma sugaudyti.

  127. Simonas Bartkus - 2015 01 28, 15:45

    mėgėjas: ačiū už komentarą – jau pravedėm papildomas instrukcijas, nes tą atvejį jau žinojome. Atsiprašome, sekantį kartą vynas mano sąskaita :)

  128. Pranas - 2015 01 28, 16:26

    Man atrodo Vokietijoje Kiolnas galėtų gautis geriau už Diuseldorfą – kiek teko skristi į aplinkinius oro uostus subjektyviai Kiolnas populiaresnis kaip galutinis tikslas, turėtų būt pigiau, pasiekiamumas taip pat labai geležinkeliu geras, Dortmundas toliau.

  129. Jurgis - 2015 01 28, 17:11

    Paskaičius Simono galimus modelius dėl Palangos, intriga dėl planuojamų Wizzair skrydžių iš Palangos tik dar padidėja – bus sezoniniai ar visus metus vyksiantys skrydžiai ?

  130. Simonas Bartkus - 2015 01 28, 17:13

    Aš jokios vidinės info apie Wizz neturiu, bet žinant jų planavimą ir jų sales window, galėčiau lažintis, kad šiemet nieko nebus iš Wizz Air.

  131. Jurgis - 2015 01 28, 17:16

    Na tada belieka laukti rytdienos,- ar Ryanair iššaus skrydžiu į Kauną ar Vilnių iš Kopenhagos ?

  132. Simonas Bartkus - 2015 01 28, 17:19

    Jei taip įvyks, SAS iš grietinėlės liks batonas šią vasarą – žinant jau tai, jog Wizz Air užmėtė pigiomis vietomis iš Malmo. Betrūktų tik Norwegian.

  133. Pranas - 2015 01 28, 17:21

    Apie Wizz Air planavimą aš turiu savo nuomonę – jie vis dar parduoda skrydžius iš Geteborgo City oro uosto, nors jau praėjo 2 savaitės kaip paskelbta apie jo uždarymą.

  134. Vytautas-NT - 2015 01 28, 17:51

    Stokholmo skrydyje yra pagerintas servisas konkuruojant su SAS. Kodėl to paties nėra Talino ir Amsterdamo reisuose?

  135. Oleg - 2015 01 28, 18:48

    Tai butu viskas ka jus noretumet siandien pamatyti =]
    Khabarovsk airport logo pic.twitter.com/sHiBlAwCjK

  136. Laimonas Gryva - 2015 01 28, 20:16

    Gal kas žinot, kokiomis valandomis KUN leidžiasi ir kyla UPS lėktuvas? Ir iš kur jie skraido? HAJ?

  137. Andrius - 2015 01 28, 20:56

    Už UPS ir TNT man rodos į KUN skraido tokie patys du lenkų bendrovės Sprint Saab-340 iš Varšuvos.
    Leidžias abu kažkur tarp 9-10 val. ryto, o kyla apie 20val vakaro.

  138. qwerty - 2015 01 28, 22:34

    Augustinas Zemaitis zaidzia auksiniam prote dotuoju momentu? :)

  139. Jurgis - 2015 01 28, 22:43

    The 20th WIZZ base will open in Kosice, Slovakia
    Source: Wizz Air

    28/01/2015

    Kosice, 28 January: Wizz Air, the largest low-cost airline in Central and Eastern Europe,* today announced that it will open its 20th base in Kosice, Slovakia with one new Airbus A320 on 14 September. Coinciding with the delivery of the aircraft the airline will start operating 2 new routes from Kosice to Doncaster Sheffield and Milan Bergamo.

    With the new Kosice services Wizz Air is now offering 11 weekly flights on 3 routes from Kosice, representing over 50% capacity growth year on year (October 2015). The airline believes its expansion in Slovakia, where it flies to two airports, will also benefit the local job market in aviation and tourism sectors as consumers will have access to more low cost services. Seats on the new Kosice routes are already on sale from just EUR 19.99** and can be booked on wizzair.com.

    WIZZ AIR’S NEW ROUTES FROM KOSICE:

    At a press conference in Kosice today, József Váradi, Wizz Air’s CEO, said: „Today’s announcement underlines Wizz Air’s commitment to Slovakia. We started our operations in Slovakia just 1.5 years ago and already carried over 130,000 passengers on Kosice and Poprad routes. Slovakia is becoming our 12th country where we have established base operations. We look forward to bringing more low fares and attractive routes to Slovakian consumers and their visitors.”

  140. Jurgis - 2015 01 29, 12:01

    Danijos spauda skelbia, kad Ryanair iškilo didelių problemų su Danijos profsąjungom, kurios atsisako dirbti su Ryanair ir kad tai gali atsiliepti numatytam kovo 26 d. Ryanair bazės atidarymui.

  141. Simonas Bartkus - 2015 01 29, 12:05

    WizzAir 20 bazių summary 2015 m. vasarai:

    Bucharest 8 (9 from 27th July)
    Budapest 8 (9 from 15th May) – 1 spare aircraft
    Gdansk 5 (6 from 19th June)
    Warsaw 5
    Cluj 4
    Sofia 4
    Katowice 4 (5 from 29th March)
    Vilnius 3
    Skopje 2 (3 from 29th June)
    Timisoara 2
    Kiev 2
    Craiova 1
    Riga 1 (2 from 22nd April)
    Belgrade 1
    Tirgu Mures 1
    Wroclaw 1
    Prague 1
    Poznan 1 (2 from 21st May)
    Tuzla 1 from 26th June
    Kosice 1 from 14th September

  142. Jurgis - 2015 01 29, 12:08

    „Wizz Air“, didžiausia žemų sąnaudų oro linijų bendrovė Centrinėje ir Rytų Europoje*, nuo 2011-ųjų metų veiklos pradžios Lietuvoje pervežė daugiau nei 2 milijonus keleivių
    http://vno.lt/lt/naujienos/?id=1001777

  143. Simonas Bartkus - 2015 01 29, 12:22

    Kaip suprantu, šiandieninė spaudos konferencija Kopenhagoje ir buvo tik apie santykius su profsąjungomis. Ryanair pasakė, kad jie su profsąjungomis nesikalbės ir turi pasirašiusi sutartį su handlingo kompanija CPH oro uoste (beje, panašu, kad Ryanair skraidys ne iš pigių skrydžių terminalo CPH); o tuo tarpu CPH oro uosto bagažo krovikų profsąjunga pareiškė, jog bagažo nekraus, jei Ryanair nepasirašys sutarties su profsąjunga (motyvuoja, kad net McDonalds pasirašė).

  144. Jurgis - 2015 01 29, 12:51

    Ne visai taip:

    Ryanair opens route from Copenhagen to Stockholm
    http://www.check-in.dk/ryanair-aabner-rute-fra-cph-til-stockholm#.VMoCVHbNrLV
    vertimas:

    Ryanair recently at a press conference in Copenhagen unveiled four new routes from Copenhagen Airport. One of the routes goes to Stockholm-Skavsta.

    At a packed press conference at the Radisson Blu Royal Hotel in the heart of Copenhagen, Ryanair has just unveiled the first four tracks to follow London-Luton Warsaw Modlin and Milan-Bergamo in connection with the Irish lavprisflyselskabs base establishment in Copenhagen on 26 March.

    „We can today unveiled four new routes, including one to Scandinavia,” said commercial director David O’Brien at the press meeting’s opening.

    Some minutes later, unveiled new routes to Brussels Charleroi, Rome Ciampino, Madrid and finally Stockholm-Skavsta. There flown once daily to all four new destinations. Madrid and Rome opens on September 2, while Brussels and Stockholm will be available from 25 October.

    At the press conference were Aviator otherwise presented as Ryanair future handling agent at Copenhagen Airport.

  145. Jurgis - 2015 01 29, 12:59

    Deja, nei Vilniaus, nei Kauno iš Kopenhagos nepaskelbė.

  146. Obs. - 2015 01 29, 14:24

    Skymark Airlines Inc., Japan’s third-largest carrier, files for bankruptcy. http://www.japantoday.com/category/business/view/skymark-airlines-files-for-bankruptcy-protection

  147. pliumbum - 2015 01 29, 14:53

    Kažkoks naujas keltų maršrutas iš Klaipėdos, bet visame straipsnyje taip ir neparašyta, į kur tiksliai. http://vz.lt/article/2015/1/29/susitare-del-naujos-keltu-linijos-is-klaipedos-i-svedija

  148. Vytautas-NT - 2015 01 29, 15:01

    Ar nebus taip, kad tiesiog Karlshamą perkels į naują terminalą?

  149. Jurgis - 2015 01 29, 15:02

    Tas pats kas buvo, Klaipėda-Karlshamn, tik plauks iš naujo terminalo.

  150. pliumbum - 2015 01 29, 15:40

    tai ar čia teisinga būtų vadinti „nauja linija”?

  151. Šarūnas - 2015 01 29, 15:54

    Yra VNO self check-in desk?

  152. Simonas Bartkus - 2015 01 29, 15:58

    Šarūnai – yra, pastatė gal prieš savaitę :) Veikia tik į Lufthansa skrydžius.

  153. Šarūnas - 2015 01 29, 16:12

    Šaunu, progresuojam :)

  154. Simonas Bartkus - 2015 01 29, 16:17

    Iš dalies taip, bet šiaip nueinantis reikalas – oro uostai pamažu ima naikinti tuos reikalus, nes online check-in keičia tą reikalą.

  155. Little_man - 2015 01 29, 16:58

    Na tas self check-in terminalas būtų buvęs inovacija kai juos diegė prieš kokius 10 metų, dabar jau kiek pavėlavo. Bet vis modernėjam :)

  156. Rytis - 2015 01 29, 17:14

    http://www.anna.aero/2015/01/27/air-lituanica-gets-stockholm-bromma-route-started/

    The 689-kilometre sector to the airport located northwest of downtown Stockholm will be served 10 times weekly until 19 June, utilising the airline’s 47-seat ATR 42-500s

    o kas po birželio 19?

  157. Mindaugas - 2015 01 29, 18:44

    To Rytis: speju vasaros atostogos, nes verslas atostogauja.

  158. skytomas - 2015 01 29, 18:44

    Simonai, ar Lenkijos miestai galėtų būti perpsektyvia rinka skrydžiams į Vilnių? Gdanskas, Wroclavas, Krokuva, Katovicai – dideli miestai, kuriuose esama daug žmonių, kurie vienaip ar kitaip susiję su Vilniumi. Kas tam trukdo – lenkų įprotis skradyti per WAW, politinės įtampos ar pomėgis keliauti į Lietuvą autobusais/automobilias? Pats rudeniop turėjau skristi į Gdanską per Kopenhagą, bet SAS sustreikavo, tad geriausia, ką man galėjo pasiūlyti Litcargus merginos – skrydį per Rygą ir Miuncheną:) Įdomu, kad prašiausi į Muncheną su AirLituanica, bet neleido, motyvuodami, kad neturi pasirašę sutarčių ir etc. Su Jumis – dar būčiau spėjęs, o su BT – niekaip:)

  159. Kardiobatonas - 2015 01 29, 19:15

    Per mažas judėjimas būtų į Lenkijos miestus. Na, kas sieja Lietuvą su Katovicais ar Vroclavu? Verslas sukoncentruotas Varšuvoje, WAW turbūt daugeliui keleivių tik tarpinė stotelė, o ir atstumas toks, kad kartais patogiau važiuoti automobiliu.

  160. Jurgis - 2015 01 29, 19:25

    Российско-китайский самолет обойдется в 13 млрд долларов
    http://www.ato.ru/content/rossiysko-kitayskiy-samolet-oboydetsya-v-13-mlrd-dollarov

  161. Augustinas Žemaitis - 2015 01 29, 19:41

    @qwerty – taip, dalyvavau.

    @Simonas – o tokie susitarimai su profsąjungom, kaip reikalaujama iš Ryanair – visuotinis reikalas? Tik Danijoj ar visoj Skandinavijoj? Ar čia liečia tik bazines kompanijas, o ne pvz. Air Lituanica tipo bendroves, kurios turėtų kelis reisus per savaitę?

  162. Simonas Bartkus - 2015 01 30, 00:49

    Augustinai – ne. Čia profsąjungos atskirai, kaip suprantu, to paprašo, jeigu jie „įtaria”, kad įmonė blogai elgiasi su savo daruotojais.

  163. SAS - 2015 01 30, 11:35

    Iš VNO.lt pateikto SAS pranešimo spaudai:
    „Praėjusiais metais net 88,62 proc. SAS skrydžių atvyko” http://vno.lt/lt/naujienos/?id=1001740

  164. Simonas Bartkus - 2015 01 30, 13:25

    IAG įsigija Aer Lingus.

    Tuo tarpu Qatar Airways įsigijo 9,99% IAG akcijų. Nors dalis nedidelė, bet Qatar Airways tapo didžiausiu IAG akcininkų. IAG šiandien valdo British Airways, Iberia ir Vueling.

  165. Algis - 2015 01 30, 13:28

    Kas šian Stanstede darosi, kad visi lėktuvai po kelias valandas vėluoja? Palyjo? Pasnigo?

  166. Linas - 2015 01 30, 13:32

    Visur sninga:
    Airijoj sninga,
    UK irgi
    LGG beveik nepriima – naktiniai TNT skrydžiai divertinti į CGN, BRU

  167. Linas - 2015 01 30, 13:38

    FR skrydis BVA/VNO vėluoja daugiau nei valandą…

  168. Wincas - 2015 01 30, 13:48

    Sniegas is Lietuvos migruoja i UK …

  169. Šarūnas - 2015 01 30, 14:02

    Tuoj MEB3 valdys visą Europos komercinę aviaciją. Kažin kada FR gaus LHR slotus.

  170. pliumbum - 2015 01 30, 14:36

    Dėl Lenkijos – buvo gi reisas į Krokuvą su eurolot. Nepasiteisino.

  171. Algis - 2015 01 30, 14:41

    Kazi kodel Wizzai Aalesundu neuzdaro? Bilietai ir po 25 EUR i abi puses yra, o visvien skraido.

  172. Simonas Bartkus - 2015 01 30, 14:44

    skytomas: 90% viso srauto iš Vilniaus į Lenkiją yra į Varšuvą. Pagrindinis dalykas tas, kad Lenkijos verslas yra labai Warsaw-Centric, o turistiniai srautai yra labai maži ir jie konkuruoja su autobusais.

    Kitas dalykas, Lenkija teoriškai labai atrodo nebloga rinka, bet „airBaltic” bandė Gdanską – nudegė; „flyBe” bandė iš Gdansko feed’inti į Helsinkį – nudegė. Dabar šiemet British Airways ir KLM šoka į Krokuvą, matysis, kas jiems gausis.

  173. Jurgis - 2015 01 30, 14:55

    Aš manau tiesiog lenkams Baltic region nėra labai įdomus, reikalingas ar prioritetinis. Pažiūrėkit Wizzair, Gdansk 5 (6 from 19th June) lėktuvai, viskas OK, plečiasi. Wizzair krypčių iš Gdansko daugybė, tačiau nė vienos krypties į rytus nuo Gdansko !

  174. Kardiobatonas - 2015 01 30, 15:34

    Krokuva turbūt vienintelis Lenkijos miestas (aišku, be WAW), kur galima kažką bandyti.

  175. oxs - 2015 01 30, 15:45

    Lenkijos rinka, kur realiai galima yield gauti yra tik Varšuva. Daugybę pavyzdžių turiu, kur verslo reikalais vienai dienai ar tos pačios savaitės grįžimui yra perkami bilietai su LOT nesuprantamomis kainomis kai kainuoja (sorry bet dar litais) 2000 ir daugiau round trip, kai per Rygą ar net Frankfurtą iki 600-700 galima gauti be problemų. O lėktuvai nebūna užpildyti niekada 100%. Darosi išvada, kad niekur nedingsi, skrisi, kai nori tiesiogiai, o LOT tiesiog nori į Hub’ą sutraukti daugiau keleivių. Pvz. jei į Varšuvą dviejų dienų roundtripui buvo 2100 Lt, tai ta pati kelionė su tais pačiais LOT Vilniaus reiso lektuvais į Londoną gaudavosi vos 800 Lt.

  176. Rytis - 2015 01 30, 15:59

    airBaltic skrydžių žemėlapyje nurodytas toks skrydis Dortmund – Heringsdorf. Taip pat Heringsdorf – Frankfurt. Kodėl čia taip?

    Beje, vasaros sezono tvarkaraštyje VNO-AMS nurodyta kasdien. Čia su AL skrydžiais ar be jų?

  177. klaustukas - 2015 01 30, 16:10

    Ryanair visos kryptys is CPH suprantamos, isskyrus Skavsta… Mol tikisi surinkti visus, kurie tingi iki Arlandos vaziuoti?

  178. Mindauqas - 2015 01 30, 16:16

    Mokomės skaityti:)

    Simonas Bartkus – 2015 01 26, 15:10
    3 lėktuvus naudojame – E175, E145 ir ATR42.
    Planuojame didinti iki 7x weekly AMS.
    Sudėjus LT ir BT rotacijas bus 14x weekly.

  179. rpi - 2015 01 31, 01:13

    Vasarą BT iš VNO į AMS skraidys rytais ar čia AL skrydį KLM rodo neteisingai?

  180. Šarūnas - 2015 01 31, 10:22

    Easyjet sako skraidytu is LHR, jeigu tiestu nauja taka. kalba apie 19 krypciu, gal VNO uzkabintu.

  181. Pranas - 2015 01 31, 11:42

    Austrian atidaro Viena-Odesa. Keista matyt aviakompanijas plečiantis į Ukrainą dabar.

  182. Arnoldas - 2015 01 31, 12:07

    @rpi: AL skrydžius iš viso nerado VNO-AMS per klm.com. Siūlomi tik BT skrydžiai.Čia gal Simonas paaiškintu kodėl.

  183. Rytis - 2015 01 31, 12:09

    Pagal dabartinius BT ir LT tvarkaraščius, tai abi skraidys iš ryto.

  184. Jurgis - 2015 01 31, 15:40

    Estonian Air обещает airBaltic ценовую войну
    http://www.delfi.lv/biznes/bnews/estonian-air-obeschaet-airbaltic-cenovuyu-vojnu.d?id=45521778

  185. Simonas Bartkus - 2015 02 1, 12:57

    Estonian Air sako: „”Мы будем летать в Берлин, в Вену, изучаем возможность летать в Париж”, – отметил Палмер.”

    Planuoja ir neskraidyti? Jau kelis sezonus OV skraidė TLL-CDG vasaros sezonu ir šiemet irgi pardavimuose nuo kovo 12 d.

  186. Simonas Bartkus - 2015 02 1, 18:01

    Ale rimtai Ryanair niekas nenori leisti gyventi CPH. Po Ryanair pranešimų apie daily MAD-CPH, tiek Norwegian, tiek Iberia irgi padarė daily. Taigi, bus 3x daily, o prieš du metus šiame maršrute buvo tik Iberia ir SAS po kelis weekly.

    Reaguodama į Ryanair atidaromą CPH-LTN, easyJet paupgrade’ino CPH-LTN nuo 2x daily iki 3x daily.

    O Singapore Airlines irgi pristato Premium Economy. Tikras trendas jau čia.

  187. Pranas - 2015 02 1, 18:13

    Kopenhanga – Londonas bus visiškai be yieldo maršrutas. Ten dar iki Ryanair atėjimo pjaunas Easyjet su Norwegian iki negalėjimo. Dabar Norwegian bilietas skirt rytoj ryte kainuoja 48 eur, full flex 106 eur. Full flex leidžia nemokamai (ir svarbiausia neprimokant jokio kainos skirtumo net jei būna) keist bet kada į bet kurį kitą tiesioginį tuo pačio maršruto skrydį. Ir čia ne dėl žiemos, rugpjūtį tas pats buvo, už 42 eur skridau.

    Ryanair turbūt po 1 eur bilietus pardavinės likus kelioms savaitėms iki skrydžio.

  188. Simonas Bartkus - 2015 02 1, 18:35

    Pridėsiu – kai SAS darė tradicinę vasaros skrydžių akciją visiems savo maršrutams, tai pats pigiausias akcijos maršrutas buvo CPH-LHR, pardavinėjo po 39EUR su viskuo. (Antras pigiausias, beje, buvo VNO-ARN, po 41EUR)

  189. mikas - 2015 02 1, 21:01

    Aha, o mes į Kopenhagą mokam turbūt brangiausiai Europoje :)

  190. Justinas - 2015 02 1, 21:08

    Aš net nebesvarstau skrist tiesiogiai į CPH. Yra tikrai neblogų variantų aplink, arba su hidden city bilietu. Rinka yra rinka, visiems.

  191. oxs - 2015 02 2, 00:41

    Justinai, ir daugiau taip besielgiančių yra. Ta pati problema ir CPH, ir WAW…

  192. Luka - 2015 02 2, 10:37

    Vytautas Kaikaris ieško 25 naujų darbuotojų: vidutinė alga – 1,6 tūkst. eurų

    Skaitykite daugiau: http://www.15min.lt/naujiena/verslas/transportas/vytautas-kaikaris-iesko-25-nauju-darbuotoju-vidutine-alga-1-6-tukst-euru-667-481939

  193. Vytautas-NT - 2015 02 2, 11:06

    Įdomu ar Small Planet galvoja apie didesnių orlaivių įsigijimą. B757/A330/B767
    Ar paskutiniai du yra populiarūs tarp kelionių organizatorių?

  194. Simonas Bartkus - 2015 02 2, 11:21

    Vytautas-NT: didesni orlaiviai būtų tiesiog ėjimas į kitą verslą. Tame versle, kur jie yra, tokie orlaiviai nereikalingi, A320/B737 yra efektyviausias tipas šitame versle.

  195. Monte - 2015 02 2, 12:42

    Šiandien ryte premjeras su Air Lituanica per AMS išskrido į Omaną :)

    http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/a-butkevicius-vyksta-i-egzotiska-kelione.d?id=67043734

  196. Kardiobatonas - 2015 02 2, 12:59

    Kiek suprantu, tai B767 jau yra praeitis, o B757 išvis nelabai vykęs modelis.

  197. Vytautas-NT - 2015 02 2, 13:15

    B757 nėra visai blogas modelis, nes jį dabar bandys pakeist A321NEO ilgo nuotolio variantas.

    Įdomu, užsakomieji skrydžiai didesniu atstumu egzistuoja? Nes, spėjų, iš Europos į Tailandą su B737/A320 nelabai nuskrisi…

  198. Simonas Bartkus - 2015 02 2, 13:17

    Žinoma, kad egzistuoja. Dominuoja skrydžiai B767 arba A330, brandinės aviakompanijos kaip TUI, ArkeFly, Thompson ir kt. pereina prie B787. Bet tai tiesiog yra visai kitas verslas.

  199. Nepatyres - 2015 02 2, 16:04

    Sveiki,

    Off topic klausimas. Kas susiduret su Turkish teikiama nakvyne Stambule, gal galit atsakyt? Raso, kad norint gauti nakvyne minimalus tarpas turi buti 10h, o is VNO i JFK skrydyje IST leidziasi 17:40, artimiausias i JFK 18:20, nors leidzia bookint per ju puslapi tik kitos dienos 7:25. Tai cia gautusi pernakvot ar cia specialiai taip padaryta, kad nepasinaudoti?

  200. Globetrotter - 2015 02 2, 16:23

    Neturetu buti problemu. 18.20 nesiskaito del MCT.
    Galima net imti skrydi i NY 13.15, kadangi trumpiausias tarpas virsija 10 val.

  201. Monte - 2015 02 2, 16:26

    Globetrotter: ne, negalima imti skrydį į NY 13:15 ir naudotis nakvyne. Naudotis nakvyne galima tik tada, jeigu _nebuvo_ ankstesnio skrydžio ir trumpiausias connection, atitinkantis MCT yra virš 10h.

    Be to, ta nakvynė yra išrašoma tik Stambule atvykus, tai kartais būna problemų, kad nėra vietų. Lieki kaip ir kažkiek ant ledo.

  202. Augsutinas Žemaitis - 2015 02 2, 16:37

    @Simonas – O kodėl A380 nepopuliarūs tarp užsakomųjų? Srautai kryptimis „Turtingas didmiestis > Žymus tropinis kurortas” labai dideli, jautrumo laikui ir poreikio dažniems skrydžiams nėra, masto ekonomija sukišant daug vietų į vieną lėktuvą turėtų būti aktuali, o „užsakomųjų kelionių segmentui” turbūt ir pats „skrydis A380” darytų įspūdį, už kurį gal net primokėtų. Tačiau net Thomas Cook, Condor ir pan. nieko didesnio už A330/767 neturi.

    @Nepatyres – Aš pabandyčiau su jais susiekti ir pasiklausti. Kaip jau esu rašęs, esu turėjęs problemų – nedavė nakvynės, nors pirkimo metu irgi buvo artimiausias galimas pasirinkimas, bet vėliau atsirado dar vienas skrydis. Taigi manau garantuotas būtum tik gavęs atitinkamą el. laišką, kurį paskui galėtum parodyti.

  203. Globetrotter - 2015 02 2, 17:01

    Stambulas vis del to rytai, ne taip svarbu, kas parasyta, kiek sugebejimai itikinti ir deretis :)

  204. Rytis - 2015 02 2, 18:06

    Šiaip įdomu, gal žinote koks didžiausias Lietuvoje registruotas orlaivis?

  205. Simonas Bartkus - 2015 02 2, 18:10

    Greičiausiai tai bus Boeing 757, LY-FLG, priklausantis Avia Asset Management.

    Registras visas yra čia:
    http://www.caa.lt/orlaiviai.html

  206. Oleg - 2015 02 2, 19:46

    VNO-BRU-LHR su LT ir
    http://monosnap.com/image/fJlpxxhOQwDIXCYqJTw6FwEZE2RuTh

    say what? =] BRU-LHR buna ant LH ir SN stocko. Tai Kayak taip keistai sujunge, ar yra interline su Lufthansa group?

  207. Justinas - 2015 02 2, 19:52

    @Augustinas Diskutuota jau daug kartų.

    Turbūt pasaulyje yra rinka 5 tokiems lėktuvams.

    Visų pirma, 888 vietų lėktuvas yra LABAI didelis. Rizika neužpildžius žymiai didesnė, nei neužpildžius 737 ar 757. Nepaisant, kad cost per seat toks skrydis bus bent kokiais 20% mažesnis nei su mažesniais lėktuvais, aviakompanijos yra įrodžiusios, kad geriau paleisti 5 lėktuvus iš Manchesterio į Ispanijos kurortus nei vieną į vieną kurortą (o kur dar oro uostų pritaikymas A380 – tikrai ne Kanarų salų oro uostas buvo pirmas, kuris prisitaikė infrą A380am?).

    Didžioji pigūškių rinka yra short-haul skrydžiai – tie, kur už 300€ atostogauja, ir kur daugiausiai sutaupyt galima, skrenda ten, kur A380 nesukurtas skristi – A380 yra sukurtas skristi toli. Dizaino sprendimi analogiškai parinkti, nežinau kaip A380 atrodytų ekonomijos prasme 3h skrydyje. Kur dar turnaround laikas – susėsti į tokį lėktuvą tiek pat laiko užtrunka ar skrisi 3 valandas, ar 12 valandų.

    Taip, yra maršrutų, kur A380 yra tinkama – tai labai didelio apkrautumo ilgi maršrutai, tai maršrutai, kur brangūs slotai. LHR-DXB, LHR-NYC, LHR-HKG turbūt didžiausią edge rodo A380. Kur gali varinėti 5x daily A380 vietoj 8×777.

    Be to, dar gi yra setup cost. Reikia perrinkti lėktuvo cabin, apsimokyti (skraidyti su 100 vienodų lėktuvų gerokai pigiau nei turėti Thomas Cookui vieną A380) ir t.t., too much of hasle.

    Man atrodo dabar A380 būtent ir skraido ten, kur jis sukurtas skraidyti – very dense long haul routes. Tik su ecoplus, biz ir 1st, nes taip pelningiau.

  208. Pranas - 2015 02 2, 20:08

    @Oleg – jei gerai suprantu už full fare (ten gi virš 1000 eur) galima jungti praktiškai bet ką su bet kuo, aviakompanijoms tartis nereikia.

  209. Aloyzas - 2015 02 2, 20:21

    Dėl full fare kainų tartis nereikia. Bet reikia tartis ir techniškai diegti interline, kad e-bilietas tarp aviakompanijų suvaikščiotų.
    Arba naudoti Hahn Air, su kuriuo abi AK jau turi interline, bilietą.

  210. Pranas - 2015 02 2, 20:38

    Nu tai išrašo tuos bilietus ant bet ko, kad tik veiktų. Randa agentūros. Pas mane pernai buvo e-bilietų ant Heli Air Monaco stocko išrašytų, bet tai negi gaila kai už 20 eur LUX-LCY nuskrendi.

  211. Aloyzas - 2015 02 2, 21:18

    Įprastai aviakompanijos reikalauja, kad būtų bent vienas bilieto savininkės segmentas, ir baudžia agentūras už tokius pažeidimus.

  212. Obs. - 2015 02 2, 22:15
  213. Rytis - 2015 02 2, 22:29

    Kokiais tikslais didelės kompanijos kuria savo „Regional“ padalinius?

  214. Simonas Bartkus - 2015 02 2, 22:32

    Ryti, dėl profsąjungų, norint nusimesti bent iš dalies profsąjungų naštą. Kam gerai pavyksta, pvz. Austrian, regional padalinys (Tyrolean) „suvalgė” visą „Austrian” ir dabar visi skrydžiai yra „Operated by Tyroealn”.

  215. Simonas Bartkus - 2015 02 2, 22:33

    IATA tarifas VNO-LON gerokai didesnis nei 1000EUR, jis turėtų būti apie 3000EUR :) Oleg, šiuo atveju, greičiausiai tai yra Hahn Air bilietas.

    O agentūros padaryti gali viską (tokia yra GDS struktūra), tik aviakompanijos už tokius pažeidimus tiesiog išrašinėja baudas.

  216. Simonas Bartkus - 2015 02 2, 23:26

    @Augustinas, papildysiu Justiną – nėra tam ekonominio pagrindo, o kai jo nėra, prisideda ir techniniai ribojimai.

    Visų pirma, A380 yra skirtas ilgiems atstumams – važiuoklė sukonstruota taip, kad „laiko” mažai tūpimų, varikliai irgi sukurti ilgiems veikimams ir retiems užvedimams: long-haul lėktuvai nėra skirti short-haul.

    Antra, A380 yra labai pigu skraidyti pagal operational seat cost, bet A380 yra labai brangus lėktuvas pagal „capital cost” – t.y. naujas brangus lėktuvas efektyvus pasidaro tik naudojant aukšta utilizacija, visus metus be sezoniškumo. Bent iš Europos long-haul leisure yra gana sezoniška, t.y. vasarą pakanka short-haul į Viduržemio jūros kurortus.

    Trečia, didelis lėktuvas = didžiulė rizika. Šiuo metu Europoje turizmo operatoriai negyvena gerų laikų, investuotojai jais netiki ilgu laikotarpiu, kad kažkas imtųsi investicijų į tokį projektą. Be to, didžiosiose Europos rinkose tour operatoriai nėra dideli, pvz. Thompson UK užima viso labo 12% rinkos, o yra didžiausias, o jų lėktuvų parkas viso labo nėra 12 long-haul lėktuvų (767 ir 787) ir jie vykdo skrydžius iš 9 skirtingų bazių!

    Ketvirta, norint pasiekti bent minimalų efektyvumą, aviakompanijai yra reikalingi bent 5-6 vieno tipo lėktuvai. Aš bent jau Europoje nežinau turizmo operatoriaus, kurie galėtų visus metus užpildyti 5 A380 parką.

    Penkta, investicijos į skrydžius iš Europos į Aziją praktiškai yra nutrauktos, nes rinką yra užėmę low-cost’ai iš Artimųjų Rytų, tokie kaip Emirates, ir ten vargiai kas ketina uždirbti konkuruodamas tiesiogiai. Labiau čia veikia nišiniai produktai, pvz. pasiūlyti Bangkoką iš mažesnių miestų non-stop ir tikintis, kad keleiviai mokės premium už non-stop’ą. Iš principo tada lieka iš Europos Karibų jūra, kuri yra sezoniška.

    Ir papildomai – A380 yra visiškai nauja lėktuvų kategorija, t.y. reikalinga paruošti oro uostų infrastruktūrą. Kurortų oro uostų infrastruktūra dažnai nėra paruošta, kai kur nėra ekonominės logikos tai daryti, o kai kur, ypatingai įvairiose salose, net nėra galimybės to padaryti. Jei neklystu, dabar pasaulyje yra tik 60 pilnai A380 capable oro uostų. Bet, jei paklausa būtų, aišku techniniai ir investicijų klausimai būti išspręsti.

  217. Kardiobatonas - 2015 02 2, 23:33

    Čia mums gal būtų labai įdomu skrendant atostogauti išbandyti A380 ir galbūt sutiktume už tokią pramogą sumokėti, o dauguma poilsiautojų to A380 net nepastebėtų. Kai draugų paklausiu, kokiu lėktuvu skrido, jie nedvejodami atsako, kad lėktuvas buvo didelis, baltas, su kažkokiu užrašu ant borto ir marga uodega.

  218. Pranas - 2015 02 2, 23:40

    Corsair turi keturis dėvėtus 747, kurie pasak seatguru turi po 582 vietas. Gal jiems ir tiktų A380, jei kada Emirates savo senus išpardavinės pusdykiai.

  219. Mindauqas - 2015 02 2, 23:48

    Mano pažįstamas iš Lutono į Vilnių atskrido su senu airbusu, o atgal grįžo jau su nauju „Wizz Air“ boingu. Ir dabar galutinai nusprendė, kad boingai daug geresni ir jam daug labiau patinka už airbusus.
    Ir nieko aš jam neįrodžiau…

  220. Augustinas Žemaitis - 2015 02 3, 01:46

    Čia turėjau omeny ne vien A380 – šiaip, kad atostoginių reisų bendrovės dažniausiai skraido nedideliais lėktuvais. Čia būtent ir kalbu apie tolimesnius nuotolius. T.y. ne Kanarus, o (jei iš Europos) – Karibus, Pietryčių Aziją ir pan.

    Frankfurtas-Kuba skraido ir 757 (Condor), nors ir 767 tokiam virš 8000 km reisui jau nelabai didelis. Taip pat 757 (Thomas Cook) vykdė mano rodos 6 val. skrydį į Gambiją. Tokių mažų lėktuvų sunkiai rasi normalių aviakompanijų atitinkamo nuotolio įprastiniuose reisuose, kaštai į kėdę turėtų būti dideli.

    Galbūt dariau klaidingas prezumpcijas, kad tokių kelionių pirkėjams mažai svarbu, į kokį kurortą skristi ar kurią tiksliai dieną, bei kad rinką čia galima smarkiai stimuliuoti (t.y. kad vietoje 2x 757/767 į Varaderą ir Holginą pasiūlius 1x 747 į Varaderą pigiau (nes kaštai turėtų būti ženkliai mažesni) paklausa nesumažėtų/padidėtų.

  221. Vytautas-NT - 2015 02 3, 10:17

    Mindaugai, bet WizzAir neturi Boeing’ų. Visi jų lėktuvai- A320.
    Na kalbant apie B737 ir A320, tai man nauji Airbus (keleivio prasme) geresni už naujus B737…

  222. Linas - 2015 02 3, 10:29

    @Vytautas-NT
    na ką čia bepridursi… Juk Mindauqas tą ir turėjo mintyje… Kažkas čia jau mokė skaityti – matykime ne tik tekstą, bet ir kontekstą ir tarp eilučių ir tai, kas nutylima ;)

  223. Andrius - 2015 02 3, 11:22

    Kalbant apie A380 atostoginiuose reisuose vienintelė rinka tam tinkama man rodos yra iš Maskvos.
    Transaero iki šiol sėkmingai eksploatavo net 20vnt B747 flotilę su 522 vietom pagrinde charteriams. Bet su dabartine situacija Rusijoje neaišku kaip bus šiemet, charteriu apimtys smarkiai krito, panašu, kad teks daug B747 jiem atsisakyti. Jie turi ir A380 užsakę su rekordinių vietų skaičiumi (650) . Pirmą turėtų jau šiemet gauti, bet vėl neaišku kaip bus…

  224. Čiurlionis - 2015 02 3, 11:53

    Nemana, kad Transaero tinkamiausias pavyzdys. Kiek žinau iš tikrų charterių naudojančių 747 yra tik Pullmantur air, Corsair dar buvo toks European Air Charter.

  225. Karolis - 2015 02 3, 12:00
  226. Simonas Bartkus - 2015 02 3, 12:01

    Kas liečia 747, tai dar reikėtų atsižvelgti į tokį esminį momentą, jog yra perpildyta 747 antrinė rinka ir jų yra labai daug koneservuota dykumose ir pan., t.y. jų įsigijimo ir laikymo kaštai yra labai maži. Todėl toks Pullmantur Air gali pigiai juos laikyti fleet’e, skraidyti labai retai, pvz. kai reikia kruizo keleivius pigiai nuvežti į paskirties uostą.

    O Transaero neims nei 748i, nei A380.

  227. Oleg - 2015 02 3, 12:27

    ak jus su tais A380, lets talk sirius matters:

    Dublin Airport: Ryanair staff caught drawing giant penis in snow
    pic.twitter.com/SmdpD9h7vh

  228. Jurgis - 2015 02 3, 12:44

    O čia tiesiog airBaltic bizniukas ?

    airBaltic впервые открывает маршрут между городами за пределами стран Балтии
    http://www.delfi.lv/biznes/bnews/airbaltic-vpervye-otkryvaet-marshrut-mezhdu-gorodami-za-predelami-stran-baltii.d?id=45532876#ixzz3QfpLqpeo

  229. Andrius - 2015 02 3, 13:12

    Čiurlioniui:

    Transaero pats geriausias pavyzdys. Jie vieninteliai pasaulyje tokių dideliu mastu sugebėjo įkinkyti 747 charteriams. (net 20vnt flotilė skirta beveik vien charteriams, tik keli iš jų dirba reguliariuose reisuose). Tai aišku jie pasiekė milžiniškos unikalios Maskvos rinkos dėka.
    Tavo išvardinti Europos vežėjai(Pullmantur, Corsair) negali niekaip lygintis, nes geriausiu atveju turi ar turėjo tik kelis 747.

    Bet su dabartine Rusijos ekonomine-politine situacija atrodo Transaero situacija smarkiai pasikeis. Rusų turistų kelionės į užsienio kurortus smarkiai mažėja dabar.

  230. Linas - 2015 02 3, 13:25

    Pritarčiau Andriui

  231. Čiurlionis - 2015 02 3, 13:26

    „milžiniškos unikali Maskvos rinka” kuo ji unikalesnė ir didesnė už kitas? Londono, Paryžiaus, Madrido, galiausiai Amsterdamo?

    Vienintelis unikalumas tos rinkos, kad nėra kitų žaidėjų didesnių išskyrus už Transaero ir Utair.

  232. Andrius - 2015 02 3, 13:44

    Yra daug tų žaidėjų ir Maskvos rinkoje.
    Bet unikalumas yra rusų atostogų įpročiuose, kad jie mėgsta važiuoti į tuos pačius „viskas įskaičiuota” kurortus vasarą Turkijoje o žiemą Egipte. Kitose Londone,Paryžiaus ar kt. rinkose žmonių atostogų planai būna labiau skirtingi ir sunkiau surinkti didelius kiekius atostogautojų, kad kasdien užpildyti daug 747 į tuos pačius kurortus.

  233. Čiurlionis - 2015 02 3, 13:59

    Na paimkim OSL pavyzdį vasarą, b738 2x daily Corendon į Antaliją, SunExpress x1, TUI Nordic x2/3, Thomas Cook Nordic su A320 x2, kartais a330, Novair su a321 x1.

    Bet esmė, kad kalbam apie neįtikėtinus dalykus, jog Transaero įsigys a380 operuoti charter reisams..

  234. Mindauqas - 2015 02 3, 14:01

    Tas unikalumas nulemtas ir kitų dalykų – Londono, Paryžiaus gyventojai daugeliu atvejų gali skristi ten kur nori, negalvodami apie tai, ar juos įleis. O jeigu viza ir reikalinga, daugeliu atvejų ją gaus greitai ir be problemų. Todėl srautai labai išsiskaido.
    Rusams ypač anksčiau buvo (bet šiaip tai ir dabar likęs) daug siauresnis pasirinkimas. Todėl ir skraido būriais į Turkiją ar Egiptą.

  235. Simonas Bartkus - 2015 02 3, 14:07

    Mindauqai, tu teisus, kad juos visur įleidžia, bet pvz. UK rinka yra absoliučiai Ispanija-centric, nors geografija ir pasiūla leidžia skristi visur, daugiau negu 50% leisure srauto yra į Ispanijos pietus – man irgi buvo neįtikėtina, kai sužinojau. Pvz. UK-Alicante/Valencia srautas – 4 mln. keleivių; UK-Malaga – 4 mln. keleivių. Kai pvz. UK-visa Graikija: 1 mln.; UK-Turkijos kurortai: 1 mln. keleivių. UK-Karibai: 0,8 mln. keleivių.

  236. Marius - 2015 02 3, 14:07

    Nu cia BT ir sumaste:)
    Ir dar Vokietijoj,kur jie labai megsta ,isskirtinai kas Vokiska…
    Manau tikrai turi buti ,kokie tai, susitarimai su turizmo imonem,o gal verslo kompanijom(del dalies garantuotai isperkamu bilietu ar pan.)Priesingu atveju cia visiskas nonsense’as:)Cia kazkas straipsnyje tikrai nedasakoma.

  237. Mindauqas - 2015 02 3, 14:20

    Na apie Benidorm’ą net serialai kuriami:))
    O paaiškinimas dėl Graikijos ir Turkijos man buvo labai paprastas – per toli skristi… O kadangi toliau skristi, tai ir brangiau, o kadangi brangiau, tai mažiau skrenda. Ir taip uždaras ratas.

    O ir iš tos pačios Maskvos iki Ispanijos virš 5 valandų, iki Turkijos kurortų apie 3 val.

  238. Jurgis - 2015 02 3, 15:07

    Tai visgi bus Palanga-London skrydžiai –

    „Naujos skrydžių krypties į ir iš Londono atsiradimo galimybė yra labai reali. Reikalai nuo kalbų jau perėjo į veiksmų lygį”, – konstatavo įmonės „Lietuvos oro uostai” Palangos oro uosto direktorius Marius Gelžinis.

    Pašnekovo teigimu, šiuo metu galimybe žmones skraidinti maršrutu Palanga–Londonas–Palanga jau domisi maždaug penkios bendrovės. Skaičius svyruoja, mat kai kurios bendrovės tai susidomi, tai atmeta galimybę savo orlaivius kelti ir leisti ant pajūrio oro uosto tako.
    http://klaipeda.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/oro-linijas-vilios-lipdukai-673016#ixzz3QgPKrgjL

  239. Vytautas-NT - 2015 02 3, 15:09

    Na, jei neklystų tai dėl AirBaltic darbo Vokietijoj anokia naujiena. Gerai senais laikais jie skraidė ir vidiniais Suomijos maršrutais. Gal dar Norvegijos.

    Įdomu, kaip su UK-Portugalija kryptimi? Aišku, kurortų pasirinkimas ten gerokai kuklesnis.

    Ir dar kalbant apie didelius lėktuvus- kiek suprantu Azijoj yra vietų, kur gali būt natūraliai dideli keleivių srautai. Nes ten gyventojų tankis kitoks. Gal ten kaip tik dideli lėktuvai trumpu atstumu pasiteisintų?

    Nors, kiek teko girdėt, ledus laužia A330 trumpo nuotolio versija…

  240. Jurgis - 2015 02 3, 15:13

    „Planuojama, kad dar šiemet atsirasiančiu naujuoju maršrutu lėktuvai kursuos 2–4 kartus per savaitę.”

    Jau laikas būtų ir skelbti skrydžius vasaros sezonui. Man labai įdomu. Visa Vakarų Lietuva, Žemaitija man primena Airiją – emigrantų kraštas.

  241. Simonas Bartkus - 2015 02 3, 15:15

    Taip, yra kalbama apie A330 short-haul versiją, skirtą Kinijos rinkai. Greičiausiai A330NEO turės short-haul modifikaciją.

  242. Andrius - 2015 02 3, 16:03

    UK-Ispanija leisure srautas didelis bet jie nemėgsta naudoti 747 dydžio lėktuvus jame. Didžiausi B767/A330 dydžio būna, bet ir tai ne patys populiariausi. Pagrinde dominuoja A320,A321 B738,B752. Man rodos dėl to, kad labai tankus oro uostų tinklas tiek UK, tiek ir Ispanijoje, ne taip kaip Maskvoje ir Turkijoje.

  243. Pranas - 2015 02 3, 16:09

    Penkios aviakompanijos Palangoje – tai čia gaunas Air Lituanica, Wizz Air, Ryanair, Easyjet ir Norwegian. Pamiršo British Airways pakviest :)

  244. Algis - 2015 02 3, 16:14

    AirBaltic’a pamirsot :)

  245. Jurgis - 2015 02 3, 16:28

    The Riga International Airport serviced a total of 320,991 passengers in January, which is 3.7% more than in the respective period of 2014, reports LETA, according to the company’s statistics.
    http://www.baltic-course.com/eng/good_for_business/?doc=101926

    Kaip VNO ?

  246. Jurgis - 2015 02 3, 16:34

    Tallinn
    January 2015
    128.051 passengers
    Pax Growth (15-14) plus 6,8%

  247. Simonas Bartkus - 2015 02 3, 16:39

    Rytietiškas biznis – Turkmenistan Airlines atsiuntė šiandien visiems email’ą, kad po savaitės, vasario 13 d., pirmas skrydis Ašgabatas-Ryga, vyks kartą per savaitę.

    Turkmenistan Airlines nedalyvauja Baltijos šalių BSP, jie nepriima atsiskaitymų kreditinėmis kortelėmis ir net neturi online booking sistemos, t.y. bilietus įmanoma įsigyti tik Turkmenistane, tiesiogiai iš Turkmenistan Airlines. Didelė perspektyva :))

  248. Šarūnas - 2015 02 3, 16:43

    Simonai, svarbiausia stop over’is į YYZ :D Jau dabar latviai visur džiaugiasi ir eskaluoja, kad bus, taip pat labai pabrėžia JFK svarbą…

  249. Simonas Bartkus - 2015 02 3, 16:45

    Kaip suprantu, planas pasikeitė, nes bus end-point RIX, apie YYZ neskelbiama.

  250. Linas - 2015 02 3, 16:52

    Nepamirškite, kad ten yra taip, kaip pasako Turkmenbashy :)

  251. Kardiobatonas - 2015 02 3, 17:09

    O avinais Turkmenistan Airlines galima atsiskaityti už bilietą skrydžiui?

  252. Šarūnas - 2015 02 3, 17:09

    Simonai, koks tikslas Uzbekams degint kurą varinėjant 2 kartus per savaitę lėktuvą į JFK per RIX? Jie gerai subsidijuojami turbūt Latvijos. Bent BT išrašinėtų bilietus ant jų skrydžių, o dabar tai produktas iš vis nekoks.

  253. Simonas Bartkus - 2015 02 3, 17:11

    Tikslo jokio; esu tikras, kad latviai irgi nefinansuoja. Matyt, politinis sprendimas, kuris bus pakeistas po kokio mėnesio ar dviejų veiklos, kai pamatys rezultatus.

  254. LP - 2015 02 3, 17:43

    1H1/T5 5110 ASBRIX 4.00A 5.55A 737 0
    1H1/T5 5111 RIXASB 7.55A 3.20P 737 0

    atrodo YYZ tikrai nekvepia su 737

  255. Simonas Bartkus - 2015 02 3, 18:39

    Įdomus projektas La Compagnie plečiasi. Jie su vienu 757-200 business class only 74 kėdėmis skraidė Orly-Newark, dabar atidaro antru lėktuvu antrą maršrutą Luton-Newark.

  256. edis - 2015 02 3, 18:55

    Uzsienio aviakompanijos stabdo skrydzius i Rusija:
    http://www.newsru.com/finance/03feb2015/thai.html

  257. Vygantas - 2015 02 3, 19:20

    Pirmadienį ryte turėjau progą išbandyti Air Lituanica į Stokholmą. Keleivių buvo arti 40, suskaičiavau apie 10 laisvų. Servisas puikus, stiuardesės daug gražesnės nei SAS, maistas geresnis :) Skridau Flex klase, nes kitokių vietų nebuvo, perkant prieš savaitę kainavo 450EUR one-way (pas SAS metu buvo 650EUR). Mačiau kad kas buvo economy irgi gavo kavą ir keksus. Įdomu, kad tiek pat keleivių buvo Flex, tiek pat Economy :))

  258. Rytis - 2015 02 3, 20:52
  259. Šarūnas - 2015 02 3, 21:14

    Dėl Rusijos rinkos traukimosi to ir reikėjo tikėtis. Iš kitos pusės, gal tai išeis į naudą Rusijos vėžėjams, pvz Aeroflot.

  260. srs - 2015 02 4, 09:00

    @Rytis
    abejoju ar Kinijos valdzia ir civilines aviacijos biuras imsis ekspermentuoti saugumo klausimas. Asmeniskai abejoju ar tokia ideja veiks vien del to, kad kinai didelese grupese elgiasi kaip aviu banda.

  261. srs - 2015 02 4, 09:01
  262. Mindaugas - 2015 02 4, 10:20

    Papildant srs:
    Footage shows moment plane crashes into bridge in Taiwan – video
    http://www.theguardian.com/world/video/2015/feb/04/taiwan-plane-crash-bridge-crashes-river

  263. Vytautas-NT - 2015 02 4, 10:26

    Geresnis katastrofos vaizdo įrašas:

    http://www.gazeta.ru/social/news/2015/02/04/n_6889605.shtml

  264. klaustukas - 2015 02 4, 10:30

    Vel propelerinis sedevras nukrito.
    GE235 was the fourth ATR 72 crash for TransAsia Airways. Previous was 2014, 2002 and 1995.

  265. Mindauqas - 2015 02 4, 10:51

    Beje, šiandieną Lietuvoje:
    9 val. „Ryanair“ spaudos konferencija Kaune (Kauno oro uosto administracijos pastate, ketvirtame aukšte)
    12.45 val. „Wizz Air“ vaizdo spaudos konferencija „Radisson Blu Hotel Lietuva“ konferencijų centre, „rho“ salėje. (Konstitucijos pr. 20, Vilnius).

  266. Klaustukui - 2015 02 4, 10:53

    prie ko cia propelerinis sedevras??? reaktyviniai sedevrai nekrenta pagal jus? Greiciausiai igula nesusitvarke su variklio gedimu ir tiek…

  267. Jurgis - 2015 02 4, 10:58
  268. Šarūnas - 2015 02 4, 11:13

    Iš kitos pusės čia gal ruošiama dirva LT plėtrai. Nepritariu tokiam konkurencijos iškraipymui. Kažin ką Wizz naujo pasakys, spėju, artėjant sutartims į pabaiga bus panašaus pobūdžio naujienų ir iš jų.

  269. Linas - 2015 02 4, 11:34

    Kaimynai statistiką už sausio mėn. jau paskelbė, o VNO, kaip įprasta, niekaip nesugeba paskelbti savo skaičių…

  270. Vytautas-NT - 2015 02 4, 13:12

    Man tik įdomu kokia Ryanair spaudos konferencijos prasmė? Tiesiog pasidžiaugt jubiliejum ir tiek? Apie jokias naujas kryptis pranešta nebuvo…

  271. Mindaugas - 2015 02 4, 13:17

    Vytautui: „Ryanair“ iš Kauno skraidins į Šanoną ir tankins skrydžius į Alikantę bei Oslą

    http://www.15min.lt/naujiena/verslas/transportas/ryanair-667-482743?cf=df

  272. Algis - 2015 02 4, 13:19

    man irgi nesuprantoma. Apie šias kryptis seniai, berods rudenį, jau buvo skelbta.

  273. Simonas Bartkus - 2015 02 4, 13:43

    Spaudos konferencija buvo skirta SM ir LTOU vadovams pasiūsti žinią, kad jie nepatenkinti tuo, kas vyksta. Normali derybų dalis yra pasitelkti žiniasklaidą ir įtraukti juos į derybas.

  274. Jurgis - 2015 02 4, 14:02

    Pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ eina į Londono biržą
    http://www.lrytas.lt/-14230461851422177604-pigių-skrydžių-bendrovė-wizz-air-eina-į-londono-biržą.htm

    „Wizz Air” toliau plės pigių maršrutų tinklą Lietuvoje ir 2015 m. aviacinio vasaros sezono metu iš Vilniaus siūlys tris kartus per savaitę skristi į Frankfurto Hano oro uostą, o dusyk per savaitę – į Belfastą Šiaurės Airijoje ir Malmę.

    Iš viso iš Vilniaus oro uosto kompanijos lėktuvai skris 19 maršrutų į 12 šalių.

  275. Kardiobatonas - 2015 02 4, 14:16

    @Simonas. Buvau toje spaudos konferencijoje. Jeigu jie nemelavo, tai pačioje jos pradžioje pranešė, kad jubiliejaus proga lanko visas savo bazes, o apie besibaigiančią sutartį prabilo tik pabaigoje, kai apie tai paklausė žurnalistas. Tai gal tas renginys nebuvo specialiai surengtas dėl sutarties Lietuvoje.
    Šiaip, aišku, nieko naujo nepranešė.

  276. Algis - 2015 02 4, 14:21

    o kodėl LT nepasitelkia žiniasklaidos ir nepraneša tokią žinią:

    Gerbiami partneriai,

    noriu pranešti apie tik ką priimtą sprendimą – į Stokholmą skraidysime ir vasaros metu.

    Nuo 2015 birželio 21 iki rugpjūčio 31 dienos į Stokholmą skraidysime vakarais, 6 kartus per savaitę.

    Nuo 2015 rugpjūčio 31 dienos vėl grįš rytinės VNO-BMA-VNO rotacijos, taip atstatydamos dabartinį skrydžių dažnį – 10 kartų per savaitę.

    Bilietų kainas vasarai jau galite rasti Amadeus sistemoje bei mūsų tinklalapyje.

  277. Jurgis - 2015 02 4, 14:25

    „Ryanair“ gali palikti Lietuvą
    http://ekonomika.balsas.lt/naujiena/ryanair-gali-palikti-lietuva-54321.html

    Vilniaus oro uosto vadovas Gediminas Almantas „Žinių radijui“ sakė, kad klausimas dėl sąlygų bendrovei „Ryanair“ yra per ankstyvas:

    „Ne tik „Ryanair“, bet ir kitoms bendrovėms buvo pranešta, kad naujos kainodaros principus pristatysime, pasibaigus šių metų pirmajam ketvirčiui. Po to prasidės derybos ir naujos kainodaros derinimai. Sieksime susitarimo, o ne konfrontacijos. Bet susitarimas reiškia, kad jo siekti turi abi pusės. Dar ankstoka kalbėti apie tai, kas būtų, jeigu būtų. Kai dėl „Ryanair“, palyginti su ankstesnėmis bendrovės veiklos sąlygomis, niekas nėra pasikeitę“, – sakė G. Almantas.

  278. Simonas Bartkus - 2015 02 4, 14:38

    Kardiobatonas: ačiū. Pagal taip kaip nušvietė VZ.lt ir DELFI.lt supratau, kad pagrindinė žinia buvo apie rinkliavas. My bad.

  279. sharchanas - 2015 02 4, 15:17
  280. Vytautas-NT - 2015 02 4, 15:46

    Toks naivus klausimas- o kiek AirLituanica iki 250 000 per metus trūksta? Tiek (optimistiškai) galim tikėtis tik 2016 pabaigoje?

  281. Marius - 2015 02 4, 16:23

    O kodel domina tas 250k? Jei del VNO nuolaidu,tai jos jau nebetaikomos… Del FR ,tai jie,turejo ilgalaiki susitarima(kuris buvo pasirasytas tuom nuolaidu kainininku),todel jiem dar ir semet galios nuolaidinis tarifas

  282. Simonas Bartkus - 2015 02 4, 17:07

    WizzAir bando pritraukti iš biržos pinigų antrą kartą, praktiškai nerodydami jokių finansinių duomenų. Jų IPO prospektas – rašinėlis praktiškai be jokių finansinių ataskaitų.

    Įdomus dalykas, kad prospekte rašoma, kad jų A321 (ne NEO, o dabartinis) turės 230 kėdžių. Iki šiol max buvo 220, matyt, Airbus padarė papildomus suspaudimus, kad praplėtė iki 230.

    Kas atskleidžiama, tai vidutinė kaina – 49EUR, ir vidutinės ancillery pajamos 25,9EUR iš keleivio.

  283. Vytautas-NT - 2015 02 4, 17:44

    Tokiu atveju įdomu kokiu keliu eina Wizz. Ar jie ruošiasi akcijas leist ir tapt akcine bendrove, ar čia yra žaidimas su obligacijom.

    Tai reik suprast A321 NEO yra dar didesnis už tradicinį?

  284. Simonas Bartkus - 2015 02 4, 17:49

    Taip, A321NEO bus 240 vietų – short haul versija.

    A321NEO LR, 757 nišą užimantis turės mažiau vietų.

    WizzAir po IPO ketina iš karto biržoje būti, t.y. viešai platinamos akcijos.

  285. Vytautas-NT - 2015 02 4, 17:57

    Įdomu, o kiti Low-cost’ai mažesni (kaip VOLOTEA) Europoj irgi UAB’ai ar čia Wizz kažkaip išsiskyrė?

    Išeitų, kad A321 toliau skrenda, nei B737-LR?

  286. Simonas Bartkus - 2015 02 4, 18:04

    A321NEO LR skrenda toliau netgi už 757W.

    A321NEO įpastas skrenda kiek B737-900.

    Europoj nedidelių aviakompanijų Europoje yra uždaros, bet dar nemačiau, kad kokia aviakompanija Europoje trauktų pinigus iš biržos neviešindama pilnų finansinių duomenų. Be to, Wizz Air antrą kartą daro IPO ir jis labai staigus – žada per šį ketvirtį uždaryti, matyt, nebeturi kitų šaltinių iš kur pritraukti pinigų.

  287. Justas - 2015 02 4, 18:10

    Jo, del Wizz IPO tai idomu. Kaip, Simonas ir sake, kas kolkas viesai pateikta, tai rasinelis apie ju geruma, bet kas dirbantis investment bankinge/consultinge toki parasytu turbut per 2 dienas neskubant. Nera beveik jokiu idomiu skaiciu.

    Bet siaip tai ju CASK ex fuel, kuris dabar super zemas, tikrai augs, kas trumpuoju laikotarpiu turbut bus kompensuota mazomis oil kainomis. Dar nustebino siek tiek ju revenue per pax, 88 eur atrodo, bent jau as tikejausi gerokai maziau. Ryanair palyginus ~50EUR, taip, turbut FR avg. stage length gerokai mazesnis, bet vistiek didelis skirtumas, ir dar turint omeny skirtingas rinkas.

  288. Simonas Bartkus - 2015 02 4, 18:14

    Justai, aš turiu tokį įtarimą, kad Wizz Air sugudravo ir fare įtraukė „airport tax”. Kas yra absurdas aviacine prasme ir teisine prasme, bet pagal žodžių žaismą visai galimas daiktas, kad jis yra įskaičiuotas. Wizz turėtų vidutiniškai mokėti kokius 10-12EUR per pax pagal oro uostus, kur jie skraido, tai tai numetus gaunasi realiau.

    Dabar išeina, kad Wizz Air surenka didesnius pinigus nei Ryanair, nes Ryanair skelbiami 45EUR yra su bagažu (nuo senų laikų pagal keistą principą Ryanair savo apskaitoje bagažą laiko bilieto kainos dalimi), bet be oro uosto mokesčio.

  289. Vytautas-NT - 2015 02 4, 18:28
  290. Justinas - 2015 02 4, 18:34

    Kaip sakė protingi žmonės – visuomet būk įtarus dokumentams, kuriuos paruošė standartiniu Wordo šriftu – Calibri. Nepasivargino pakeisti.

    Bet šiaip Wizz bottomline daugiau nei įspūdingas.

  291. Simonas Bartkus - 2015 02 4, 18:37

    :) Vėlgi, kuo skaitau giliau, tuo įdomiau – EBITDAR skaičiuojama „before exceptionals”. Niekur neparašįta, kokie tie exceptionals ir iš ko jie susideda. Be to, greičiausiai į EBITDAR nėra įskaičiuojami lėktuvų kaštai, nes kitu atveju 35% marža – kosmosas. Aviacija nemačiusi taip:)

  292. Justas - 2015 02 4, 20:04

    Dar idomu, kaip Wizz apskaito Sale and Lease Back – berods bent jau 7 lektuvus jie pardave 2014 metais. Jei/kiek buvo kazkokio cash profit, ir jei tai pateko i ticket revenue (kas nelogiska, bet…), tai galetu paaiskinti high average ticket price ir potencialiai didelius exceptionals.

  293. Čiurlionis - 2015 02 4, 22:49

    SK parduoda keletą LHR slotų, nebeatlaiko DY ir U2 konkurencijos?

  294. Obs. - 2015 02 4, 23:22

    SAS has entered into a slot transaction with a major international air carrier that will take over one slot-pair at London Heathrow from SAS at the beginning of the summer traffic program on 29 March 2015.

    The transaction will generate a positive earnings impact of the equivalent of MUSD 60 for SAS to be accounted for during the second quarter of the fiscal year 2014/2015 with a corresponding cash effect during the fiscal year 2014/2015.

    SAS is the fifth largest airline operating at London Heathrow measured in number of departures and had before this transaction 21 daily slot-pairs at London Heathrow, which now will be reduced to 20 daily slot-pairs.

    SAS operates from London Heathrow to Copenhagen, Gothenburg, Oslo, Stockholm and Stavanger. Even after the transaction, SAS will continue to offer a strong and comprehensive network between Scandinavia and London Heathrow. The intention is to keep the seat capacity to/from London Heathrow through the use of larger aircraft on remaining departures. Furthermore, SAS will consider the use of other airports in the London-region.

    SAS Investor Relations

  295. Justinas - 2015 02 5, 00:53

    Simonai, EBITDA, EBITDAR ar kaip kitaip bežiūrėt indikatorius visada rodo fin. performance be kapitalo kaštų. Kapitalo kaštai iš esmės yra trejopi – arba nusidėvėjimas, arba palūkanos, arba, lėktuvų atveju – nuoma. Visi skaičiuoja EBITDAR, dėl to galima palyginti Ryanair, Wizzair, ir visų kitų kompanijų veiklą pagal šį rodiklį nepaisant to, kad vieni lėktuvus yra nusipirkę už akcinį kapitalą, kiti pasiskolinę pinigus ir nusipirkę, o treti apskritai nuomojasi.

    Bet lėktuvų O&M paprastai būna įtraukti, nes vieni sugeba pigiau prižiūrėti, kiti brangiau.

    Bet kuriuo atveju. Ką reiškia EBITDAR, before exceptional. Tai reiškia, jei Wizzair pasikeltų tiek kapitalo, kad užtektų nusipirkti visus lėktuvus, kiek jiems jų reikia dabar (konkrečiai – 54, už kiekvieną po kokių 80MEUR, visgi ekonominiai tie lėktuvai, iš viso 4.3 mlrd EUR), tuomet jų profit before tax būtų 255M už 2015H1, t.y. tarkim bent 500M per 2015. Atkreipiu dėmesį, kad 2015H1 dar nepasibaigę, o rezultatus jie jau įdėję. Gal kažkur ir yra parašę, kad forecast, nes 2014ais per visus metus buvo 241M. Jei jie virintų po 500M EUR į metus pelno, tai būtų 11.6% grąža kapitalui. Velniškai geras rodiklis. Tik tiek, kad jei čia toks geras biznis, neturėtų užtrukti kiti su konkurencija. Net jei jų daugiklis būtų 10x, kas yra visiškai neaugimo bendrovės daugiklis,jau dabar jų vertė yra 1.58 mlrd. eurų, gerokai daugiau, nei investuotojai vertino per praeitą etapą.

  296. Jurgis - 2015 02 5, 01:55

    Na ir dar apie Wizzair: šiandien spaudos konferencijoj Varšuvoj Wizzair paskelbė apie planuojamas 5 naujas Wizzair šalis – Jordaniją, Albaniją, Kazachstaną, Juodkalniją ir Armeniją.

    Wizz Air planuje uruchomić połączenia do 5 nowych krajów!

    Niskokosztowa linia lotnicza Wizz Air na trwającej właśnie w Warszawie konferencji prasowej ujawniła, że są zainteresowani dalszym rozwijaniem swojej siatki i co za tym idzie, uruchomieniem połączeń do aż 5 nowych krajów! Mowa tu o: Jordanii, Albanii, Kazachstanie, Czarnogórze oraz Armenii. To świetna wiadomość. Póki co musimy czekać na realizację tych zapowiedzi. O wszystkim będziemy Was informować.

  297. klaustukas - 2015 02 5, 08:54

    Boeing siulo Emirates updatinta 747-8 (pagerinta fuel economy) taip bandydamas gelbeti savo 747-8 programa ir tuo paciu (jei pavyks) pribaigdamas A380neo planus (nebent turistams is Maskvos skraidinti kurtu)

  298. Vytautas-NT - 2015 02 5, 11:00

    Man įdomu ar B747 dar gali konkuruot su didžiausiu jų pačių dvimotoriu B777-300ER. Nes bijau, kad vietų skaičius ten simboliškai nedidelis, o A380 jau suteikia kitokias galimybes.

    Šiaip paradoksas, kad kiek suprantu nei A380, nei B787 pilnai neįgyvendina savo koncepcijos.

    A380 buvo sumanytas skraidint keleivius tarp didelių bazių, toliau jas paskirstant mažesniais lėktuvais.

    B787 buvo sumanytas, kad butų galima atidaryti tokias tolimas kryptis tarp miestų, kurios su ankstesniais lėktuvų modeliais neapsimokėjo.

    Tikiuosi nieko čia nesupainiojau…

  299. klaustukas - 2015 02 5, 11:06

    777 su 747 konkuruoti gali. Kalbama, kad Emirates Boeing galimai siulo didesnius 747-9 ar 747-10 variantus – kad butu didesnis vietu skirtumas nuo 777 bei mazesnis atsilikimas nuo A380.
    A380neo projektui tiekti naujus variklius sutinka tik RR.

  300. Čiurlionis - 2015 02 5, 12:51

    Labai abejoju dėl 747 ir Emirates derinio, Emirates dirba su didėjančiais srautais, į savo a380 yra sudėję po 11 kėdžių, maža to nesenai atidarytas tik a380 pritaikytas terminalas.

    Bet faktas, kad vis daugiau kalbų sklinda apie tai jog Emirates norėtų naujesnių jumbo jets per artimiausius 5-10m.

  301. Jurgis - 2015 02 5, 13:27

    WOW air to become first low-cost airline to fly transatlantic from Dublin

    February 5, 2015

    WOW air, Iceland’s low-cost airline today announced that it is the first low-cost carrier to fly transatlantic from Dublin, with a new low fare route to the USA for Irish passengers.

    Beginning October from just €149 one way including taxes, WOW air will fly to Boston and Washington, via Reykjavik Iceland, from Dublin Airport.

    Flights will operate on Tuesdays, Thursdays and Sundays, offering the cheapest connection between Dublin and North America.

    Last October, WOW air announced that the airline would fly from Dublin to Reykjavik, offering the first ever direct scheduled flights between Ireland and Iceland. This route begins on 2 June next.

    The airline, founded in 2011 by Icelandic entrepreneur Skúli Mogensen, flew its one millionth passenger in December 2014.

    Announcing the new route, Skúli Mogensen, CEO of WOW air, said:

    ‘We are thrilled to be able to offer our WOW prices for Irish passengers travelling between Dublin and North America. Our aim is to transform low-cost transatlantic flights and make travel to the US affordable for everybody,’ he said.

    WOW air was ranked among the best low-cost airlines in Europe at the 2013 and 2014 Skytrax World Airline Awards and was the youngest airline in the top ten.

    WOW air will fly three times a week from Dublin to Boston Logan International Airport and Baltimore Washington International, via Reykjavik Iceland.

    Source: WOW air

  302. Simonas Bartkus - 2015 02 5, 13:31

    VNO sausį pervežė virš 200 tūkst. keleivių ir kosminį augimą parodė – 15%.

  303. Linas - 2015 02 5, 13:40

    @Simonas
    džiugi žinia, bet kad nesugeba tos statistikos sumesti į savo tinklapį – tai nepateisinama…

  304. Linas - 2015 02 5, 13:41

    Simonai, gal gali pakomentuoti, kas nulėmė tokį augimą?

  305. Simonas Bartkus - 2015 02 5, 13:48

    Na, 2015 m. sausį vs. 2014 m. sausį VNO gavo papildomai 26,3 tūkst. keleivių. Gera žinia, jog pagaliau keleivių skaičiaus augimas vėl buvo didesnis už skrydžių skaičiaus – nes visas 2014 m. antras pusis buvo labai blogas ženklas; na, bet vienas mėnuo per maža imtis džiaugtis.

    Iš 26,3 tūkst. keleivių 14,7 tūkst. keleivių buvo papildomi „Wizz Air” keleiviai; 6 tūkst. – papildomi „Air Lituanica” keleiviai; 3 tūkst. papildomi keleiviai Maskvos kryptimi; bei po 2 tūkst. „Turkish Airlines” bei čarterių keleiviai. „Ryanair” buvo flat; iš senųjų tradicinių pokyčiai nežymūs: LH, LO šiek tiek paaugo; SAS, BT ir Austrian krito.

  306. Linas - 2015 02 5, 14:48

    Gražu :)

  307. Jurgis - 2015 02 5, 14:57

    Rusijos skrydžių bendrovių nuostoliai pernai vertinami 30 mlrd.rublių
    http://faktai.lt/verslas/rusijos-skrydziu-bendroviu-nuostoliai-pernai-vertinami-30-mlrd-rubliu/

  308. Jurgis - 2015 02 5, 15:25

    „airBaltic“ pristatė naują skrydį
    http://vz.lt/article/2015/2/5/airbaltic-pristate-nauja-skrydi#ixzz3QsB1dAFN

    Baltijos šalių oro bendrovė „airBaltic“ pristatė naują tiesioginį skrydį maršrutu Ryga – Piza, pranešė bendrovė.

    Skrydžiai į vidurio Italijos miestą vyks kartą per savaitę nuo birželio 13 d.

  309. Kardiobatonas - 2015 02 5, 15:42

    Smagu, kad LT indėlis ženklus. Sėkmės

  310. Algis - 2015 02 5, 16:20

    O kaip cia tas BT skraidys i Piza, jei is Rygos skrydziai sestadieniais, o is Pizos sekmadieniais? Para laika ten lektuva laikys?

  311. Simonas Bartkus - 2015 02 5, 16:30

    Greičiausiai vykdys kokius nors užsakmuosius skrydžius iš Pizos,nes skrydis Ryga-Piza yra šeštadienį ryte, o Piza-Ryga sekmadienį vėlai vakare.

  312. Kardiobatonas - 2015 02 5, 17:37

    Labai keista, kaip jie tikisi iš RIX sugeneruoti gerą srautą į tą Picą? Arba aš kažko nežinau apie brolių latvių poilsio ypatumus.

  313. Simonas Bartkus - 2015 02 5, 17:40

    Manau, kad lygiai taip pat kaip ir Ryga-Alborgas. AirBaltic pardavė čarterius iš Alborgo/Pizos, paleido 1x weekly reisą ir su connectingais iš RIX/TLL/VNO/MOW/LED tikisi bent operational costs uždengti.

  314. Mindauqas - 2015 02 5, 17:43

    Simonai, iš kur tu turi tiek kantrybės?…

  315. Jurgis - 2015 02 6, 01:46

    E.Gentvilas: Ką davė bendra viešojo sektoriaus investicija, siekiant sukurti naujus (!) keleivių ir krovinių srautus Klaipėdos uoste ? Nieko, nors investicijos siekė 192 mln. Lt, iš jų – 95 mln. Lt ES lėšų. Kaip buvo viena DFDS laivybos linija Klaipėda-Karlshamnas (Švedija), taip ir liko.
    http://www.balsas.lt/naujiena/823691/eugenijus-gentvilas-kaip-klaipedos-uostui-nuplauke-puse-milijono-keleiviu/

  316. Linas - 2015 02 6, 08:38

    Labas rytas, iš LT Facebook:
    Šiandien paskelbsime naują mūsų tiesioginių skrydžių kryptį! Atspėkite kokią smile emoticon

  317. Pranas - 2015 02 6, 08:40

    Spėju Helsinkis :)

  318. Belekazz - 2015 02 6, 08:57

    As statyciau uz kanors Vokietijoj, gal koks DUS?

  319. Rytis - 2015 02 6, 09:06

    Aš irgi manau, Vokietijoj.

  320. Algis - 2015 02 6, 09:14

    Ryga :)

  321. Wincas - 2015 02 6, 09:19

    Warshawa

  322. simasv - 2015 02 6, 09:23

    Gaukite autoriaus postus prieš tai kai jie paskelbiami paspaudę rss mygtuką :)

  323. cezar - 2015 02 6, 09:25
  324. Jurgis - 2015 02 6, 09:25

    FB posto iliustracija (žuvėdra) išduoda, kad tai turėtų būt uostas. Hamburgas.

  325. Linas - 2015 02 6, 09:33

    Very Good ;)

  326. […] anksčiau pradėtą 2014 m. Baltijos šalių apžvalgą. Šį kartą, kaip sekėsi vežėjams ir maršrutams praėjusiais […]

  327. Silencil Review - 2021 04 21, 08:31

    This blog is so decent to me. I will continue coming here over and over. Visit my connection also..

Leave a reply