Ar paramos programos padeda skrydžių maršrutams?

Kaip ir prognozavau rugpjūtį, lapkričio 24 dieną paskelbta, jog LOT laimėjo konkursą vykdyti valstybės finansuojamus skrydžius iš Vilniaus į London City oro uostą.

Pirksiu bilietus į pirmą reisą.

Anot straipsnyje skelbiamų citatų, bus panaudotas pirmą kartą Europoje rėmimo mechanizmas, kada valstybė galimai finansuos net visas maršruto išlaidas.

Taigi, nusiperkęs bilietą į pirmą reisą, sumažinsiu naštą visiems mokesčių mokėtojams.

Tačiau dabar panagrinėkime įprastinius rėmimo būdus, kuriuos taiko daug Europoje oro uostų ir valstybinių organizacijų (dažniausiai regionų municipalitetai arba turizmo skatinimo organizacijos).

Lapkričio 23 dieną „Wizz Air“ paskelbė apie naują maršrutą – nuo 2019 m. balandžio 21 dienos skraidins iš Palangos oro uosto į Dortmundo oro uostą Vokietijoje. Džiugi žinia regioniniam oro uostui, kuris turi susisiekimą tik keliomis kryptimis, todėl kiekvienas naujas maršrutas sustiprina oro uosto pozicijas ir ženkliai padidina pervežamų keleivių skaičių.

Apie šio maršruto būsimą atsiradimą pastebėjau „Twitter“ (ir šio blogo komentaruose) dar lapkričio 8 dieną, kuomet pastebėjau, jog „Lietuvos oro uostų“ skelbiamoje informacijoje apie suteiktą finansinę de minimis paramą pažymėta, jog bendrovei „Wizz Air“ suteikta 100 000 EUR pagalbos suma už naują maršrutą PLQ-DTM.

Skrydžiai iš Palangos į Vokietiją buvo šlapia Klaipėdos regiono politikų svajonė nuo pat 2007 metų, kuomet „flyLAL“ uždarė reisus iš Palangos į Hamburgą. Tai buvo gan ilgas istorinis maršrutas tarp dviejų miestų prie uostų – anksčiau dar šį maršrutą vykdė „Aviakompanija Lietuva“ (egzotiniai laikai: lėktuvas kildavo Kaune ir su tūpimu Palangoje skrido į Hamburgą). Pajūrio regiono verslas šią idėją palaikė taip pat (žodžiais). Tačiau, mano turimi duomenys rodo, jog tai nėra pagrįsta netiesioginio susisiekimo skaičiais – kryptys į Amsterdamą, Stokholmą turi didesnį populiarumą. Nepaisant visko, tikrai nenoriu užginčyti, jog susisiekimas tarp Palangos ir Vokietijos yra nenaudingas – manau, jis tikrai svarbus tiek verslui, tiek (ypač!) atvykstamajam turizmui į Lietuvos pajūrį.

Pritraukti skrydžių iš Palangos į Hamburgą nepavyko ilgai, nors politinės pastangos buvo dedamos. Natūralu, jog stebint, jog vien ekonominiais pagrindais aviakompanijos šio maršruto neatidaro, buvo imamos galvoti priemonės, kaip galėtų maršrutas būti paskatintas finansiškai. Be visiems naujiems maršrutams teikiamos de minimis paramos (maksimaliai 250 tūkst. EUR vienai aviakompanijai per trejus metus), skrydžiams iš Palangos į Vokietiją skatinti „susimetė“ ir Klaipėdos regiono savivaldybės.

Schema gana paprasta – kiekvienos savivaldybės taryba priėmė sprendimą vykdyti Klaipėdos regiono pasiekiamumo ir žinomumo didinimo 2019-2021 metų programą. Konkursą suorganizavo asociacija „Klaipėdos regionas“  – nuo 2012 m. veikianti ir septynias Klaipėdos regiono savivaldybes jungianti asociacija. Skelbiant konkurso nugalėtoją nebuvo paskelbta suma, tačiau nuostatuose pateikiama nuoroda, jog nuostatai parengti remiantis savivaldybių tarybų sprendimais.

Jau Klaipėdos rajono tarybos sprendime matoma, kokias sumas įsipareigojo paskirti kiekviena savivaldybė.

Šalys 2019 m. 2020 m. 2021 m.
Eur Eur Eur
Klaipėdos miesto savivaldybė (Partneris Nr.1) 74 752 74 752 74 752
Klaipėdos rajono savivaldybė (Partneris Nr. 2) 34 830 34 830 34 830
Kretingos rajono savivaldybė (Partneris Nr. 3) 25 037 25 037 25 037
Neringos savivaldybė (Partneris Nr. 4) 11 730 11 730 11 730
Palangos miesto savivaldybė (Partneris Nr. 5) 26 400 26 400 26 400
Skuodo rajono savivaldybė (Partneris Nr. 6) 17 251 17 251 17 251
Šilutės rajono savivaldybė (Partneris Nr. 7) 10 000 10 000 10 000
Iš viso: 200 000 200 000 200 000

Tikėtina, jog „Wizz Air“ paprašė maksimalios sumos, t.y. 600 tūkst. EUR per trejus metus.

Nuostatuose įtraukta ir viena ne visai logiška sąlyga – konkurse galėjo dalyvauti tik vežėjai, kurie mažiausiai dvejus metus vykdo skrydžius iš Palangos oro uosto. Taigi, atsižvelgiant į šią sąlygą, dalyvių skaičius buvo susiaurintas iki SAS, „airBaltic“, „Ryanair“ ir „Wizz Air“ (nelabai aišku, kodėl, pavyzdžiui, nebūtų tikusi „Lufthansa“?). Konkurse buvo galima siūlyti bet kokią kryptį Vokietijoje.

Šalia finansinės paramos, naujiems maršrutams taikoma oro bendrovių veiklos Palangos oro uoste skatinimo schema. Pagal ją, naujiems maršrutams taikoma 70% nuolaida išskrendančio keleivio rinkliavai, orlaivio tūpimo rinkliavai ir orlaivio stovėjimo rinkliavai. Antrais metais nuolaida mažėja iki 60%, trečiais metais 50%.

Galimai panašią schemą turėtų turėti ir Dortmundo oro uostas, tačiau jų tinklapyje informacijos apie naujų maršrutų skatinimą neradau.

Ar sumos yra reikšmingos vykdyti naują maršrutą?

Pradžioje suskaičiuokime kaštus.

Prielaida – skrydžiai trejus metus, du kartus per savaitę, „Airbus A320“ lėktuvu su 180 vietų. Per trejus metus bus įvykdyti 300 skrydžių (skrydžiai neprasideda nuo sausio 1 dienos). Vidutinis lėktuvo užpildymas bus 85% (LCC „norma“ – apie 92% vietų parduota, 3-5 procentai keleivių neateina, dar keli procentai nenusistovėjusio pradinio „revenue management’o“ trūkumai). Tokiu būdu maršrutu bus pervežta 91,8 tūkst. keleivių į vieną pusę.

Darant prielaidą, jog aviacinio kuro kaina laikysis maždaug 750 USD, aviakompanija patirs apie 17 tūkst. EUR kintamų kaštų (direct operating costs) vykdydami vieną rotaciją: degalus (apie 8 tonas degalų rotacijai), praskridimo mokesčius oro navigacijai (apie 1,5 tūkst. EUR šiame maršrute), tūpimo mokesčius oro uostams, antžeminio aptarnavimo kaštus (keleivių registracija, bagažo krovimas/iškrovimas, laipinimas ir kt.), kintamus techninės priežiūros kaštus (kurie priklauso nuo lėktuvo naudojimo), atidėjimus keleivių kompensacijoms ir rūpybai, CO2 rinkliavas ir kitus kaštus. Kintami kaštai paprastai apibirėžiami kaip tie, kurių nepadengus neapsimoka skraidyti visai. Taigi, per 300 rotacijų, aviakompanijos kintami kaštai bus maždaug 5,1 mln. EUR per trejus metus.

5,1 mln. EUR nedengia aviakompanijos fiksuotų kaštų – ACMI bei „overheads“ dalies. Paprastumo dėlei vertinkime, jog iš naujo maršruto aviakompanija nesitikės „overheads“ dengimo (tegul juos dengia seni įsukti maršrutai), tačiau tikėsis bent dalinio ACMI kaštu padengimo (kitu atveju geriau šį lėktuvą panaudoti kitur).

ACMI sudaro lėktuvo nuosavybės kaštai (aircraft), įgulos išlaikymo kaštai (crew), fiksuoti techninės priežiūros kaštai (maintanence) ir fiksuotas draudimas (insurance). Sakykim, aviakompaija tikisi minimaliai gauti bent 1,5 tūkst. EUR per valandą pajamų, t.y. 3,5 valandų rotacija gali netiesiogiai kainuoti 5,2 tūkst. EUR papildomai per rotaciją arba apie 1,6 mln. EUR per trejus metus. Šiuos kaštus sudėtinga įvertinti, nes skirtingos aviakompanijos gali turėti skirtingus lūkesčius šioms pajamoms (priklausomai: pavyzdžiui, šių pajamų gerokai daugiau tikimąsi vasarą; gerokai daugiau tokių pajamų tikimąsi skrydžiams piko dienomis ir piko laikais; daugiau tokių pajamų tikimasi kur naudojami vertingi slotai oro uostuose; atitinkamai mažiau – kur šios sąlygos yra priešingos).

Į kaštus neįtraukiamos išvykstančio keleivio rinkliavos. Laikykime, jog jas tiesiogiai susimoka keleivis pirkdamas bilietą.

Paverskime finansine išraiška Palangos oro uosto taikomas nuolaidas: Palangoje taikoma 11,58EUR išvykstančio keleivio rinkliava, 10,54EUR orlaivio tūpimo rinkliava. „Airbus 320“ su 73 tonų MTOW ir 153 keleiviais už vieną rotaciją mokėtų 73*10,54+11,58*153=~2.500 EUR. Pirmais metais nuolaida 70%, t.y. 1750 EUR. 100 rotacijų po 1750EUR – 175 tūkst. EUR. Antrais metais nuolaida 60%, t.y. 1500EUR. 100 rotacijų po 1500EUR – 150 tūkst. EUR. Trečiais metais nuolaida 50% – 1250 EUR, arba 125 tūkst. EUR už 100 rotacijų. Taigi, per trejus metus netiesioginė parama per šias nuolaidas – 450 tūkst. EUR.

Sudėjus oro uosto taikomas nuolaidas rinkliavoms (450 tūkst. EUR), Klaipėdos regiono savivaldybių paramą (600 tūkst. EUR) bei oro uostų „de minimis“ programą (100 tūkst. EUR) – „Wizz Air“ gaus 1,15 mln. EUR naudos.

Iš 5,1 mln. EUR bus padengtos 1,15 mln. EUR. Daug tai ar mažai? Mažai, jeigu vertintume, ar visa šį naudų suma galima pavadinti, jog skrydis buvo „nusipirktas/užsakytas“. Daug, jeigu vertintume, kokią dalį maršruto rizikos bendrovė yra padengusi – 23%. Mažai tikėtina, jog maršrutas galėtų „minusuoti“ daugiau nei 23%.

Mano nuomone, visas šitas nuolaidų paketas yra naudingas ir teisingas paskatinti vieną specifinį maršrutą.

Tačiau, tokios skirtingų šaltinių pastangos yra mažytės, norint pasiekti didesnę įtakos maršruto pasiekiamumą. Pavyzdžiui, du kasdieniai skrydžiai į Frankfurtą ar Helsinkį, kurie sukurtų labai gerą regiono pasiekiamumą turėtų bene 7 kartus didesnius kaštus ir toks priemonių paketas būtų lašas jūroje. Lygiai taip pat tokio lygio schemos teveikia bandant pritraukti skrydžius į Niujorką, Dubajų ar Bangkoką Vilniaus oro uostui. Tačiau – nišiniam pasiekiamumui gali padėti: Palanga-Dortmundas maršrutas padarys ženklią teigiamą įtaką Palangos oro uostui ir visam Klaipėdos regionui.

Kiekvienas naujas maršrutas daro įtaką jau esamiems maršrutams. Visada diskutuotina, pavyzdžiui, ar teisinga, jog parama naujam maršrutui valstybė nubaudžia SAS, kuri skraido į Palangą daugiau nei 10 metų: tikėtina, jog keleiviai, kurie skraidė su SAS per Kopenhagą į Šiaurės Reino-Vestfalijos regione esančius oro uostus dabar rinksis tiesioginį „Wizz Air“ maršrutą, taip netiesiogiai lojali Palangai SAS neteks dalies savo pajamų. Turbūt, teisinga būtų, jog būtent ne per didelė parama valstybės pinigais būtų suteikta naujiems maršrutams.

Taip pat, pavyzdžiui pagal de minimis programą „Norwegian“ gavo 200 tūkst. EUR už tai, jog padidino skrydžių skaičių iš Stokholmo Arlanda oro uosto į Vilniaus oro uostą nuo 3 iki 6 skrydžių per savaitę. Šis padažninimas gerai, bet vėlgi, ar tai teisinga SAS atžvilgiu, kurie skraidina tarp šių dviejų oro uostų 18 kartų per savaitę be tokios paramos? Automatiškai, kitas vežėjas gauna paramą už tai, jog konkuruotų.

Vėlgi, tiesioginis susisiekimas du kartus per dieną iš Vilniaus į Londono City oro uostą – ypatingas pasiekimas. Tačiau: jis tikrai padarys įtaką keleivių srautams iš Vilniaus į Lutoną, o dar didesnį srautams iš Vilniaus į Heathrow (ar tą patį City) per Frankfurtą ar Kopenhagą. Kiekvienas gaunamas smūgis reguliarioms aviakompanijoms yra lašas, bet lašas po lašo gali pavirsti cunamiu – jeigu, pavyzdžiui, hipotetiškai prastėjant rezultatams SAS nuspręs palikti Lietuvos rinką: ar sekančiu žingsniu tada finansuosime skrydžius iš Vilniaus į Kopenhagą?

If it moves, tax it. If it keeps moving, regulate it. And if it stops moving, subsidize it.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

202 komentarai

  1. Spectator - 2018 11 24, 13:36

    Aš turiu kitokią nuomonę. Visų pirma, tikrai nemanau, kad yra teisinga subsidijuoti jau esamus maršutus (Vilnius – Londonas maršrutas jau egzistavo, o oro uostų skirstymas į „verslo“ ir „ne verslo“ neturi jokio teisinio pagrindo ir manau lengvai galėtų būti užginčytas teisme). Jei Lietuva būtų reikšmingesnė rinka, manau, kad FR/W6 tokią paramą skųstų teisme, gal taip ir padarys.

    Palangos regiono atveju, tokios sumos labai iškreipia rinką, ir manau tuo turėtų domėtis Konkurencijos Taryba. Kaune irgi kažkas panašaus daroma su WizzAir ir šimtatūkstantinėmis paramomis. Europos Sąjungoje valstybės parama nėra leidžiama, išskyrus nereikšmingas sumas (200K trejiems metams), arba vykdyti PSO maršrutus, tad tikrai keista, kad yra mėtomi milijonai pritraukti nereikšmingus vežėjus nereikšmingiems maršrutams, kai egzistuojantys vežėjai negauna nieko. Vėlgi, deklaruojama, kad norima daugiau verslo maršrutų, bet milijonai metami WizzAir paramai – nematau tame jokios logikos.

  2. Čiurlionis - 2018 11 24, 15:14

    Sumos iš tiesų yra ne mažos, bet išlenda visokių kabliukų, kaip antai konkurse gali dalyvauti tik du metus į PLQ skraidančios kompanijos- what??? Ką veikia konkurencijos tarnyba.

    Pritariu Spectator dėl maršrutų dubliavimo, įdomi ir ministroo pozicija dėl CDG ir MUC, gal ministras nežino, kad jau yra šie maršrutai ir tikrai neperpildyti skraido.

    Vis dėl to iš visų finansavimų iki šiol man didžiausia mistika yra čarterių finansavimas. Ypač tokio maršruto, kaip VNO-BCN, kas gali turėti naudos išskyrus pačią kompaniją?

  3. zap3 - 2018 11 24, 16:02

    Aš pafinansuociau VNO autobusus vežančius iš lėktuvų iki terminalo ir atgal. Teko labai gražiai aptriušes autobusas stipriai nudevetomis sedynemis. London sičio verslininkams tikrai labai patiks.

  4. Wincas - 2018 11 24, 18:47

    If it moves, tax it.
    If it keeps moving, regulate it.
    And if it stops moving, subsidize it

  5. Skytomas - 2018 11 25, 13:51

    Aš matyčiau dar vieną pavojų, kad dabar kiekvienas naujas maršrutas į/iš LTOU bus atidaromas tik pamaloninus vežėją biudžeto pinigais. Niekas, matyt, nevyks savaime, be “patepimo”:) Tikėtina, kad patekome į savotišką užburtą ratą.

  6. Spectator - 2018 11 25, 14:18

    Planas BT: uzdaryti MUC/CDG ir paprasyti PSO po 3M EUR/metus :)

  7. trolis - 2018 11 25, 15:02

    BT nieks nedraudzia prasyti – tik uz tai reikes tikriaus ne kas antra diena skraidyti?

  8. Spectator - 2018 11 25, 16:03

    Man tik įdomu, iš kur tas įsivaizdavimas, kad į visus didesnius miestus iš Vilniaus turi būti tiesioginiai skrydžiai, o jeigu jie yra, kaip MUC/CDG atveju turi būti minimum 2x per dieną? Na nėra tokios paklausos iš Lietuvos ir nebus dar labai ilgą laiką. Mokesčių mokėtojų pinigai tikrai gali būti geriau panaudojami nei subsidijuojant pustuščius skrydžius.

  9. Wincas - 2018 11 25, 16:25

    Pvz Galima sumažinti pelno mokestį, taip skatinant naujų įmonių atsiradimą ir senų plėtra, tuo pačiu didinant žmonių poraikį skristi verslo reikalais…. Žinoma ką tai pakeis kai didžioji dalis LT įmonių dirba su pelnu, kuris išgaruoja prieš naujus metus….

  10. Ugnius - 2018 11 25, 17:08

    Gal tiesiog ta parama bus siekiama, kad skrydžiai į MUC/CDG vyktų verslui patogesniais laikais ? Nes kai dabar Miuncheno lėktuvas Vilniuj leidžiasi 23:40, tai aš pilnai suprantu kodėl toks variantas netenkina verslo poreikių…

    O šiaip tai nesuprantu, kodėl iš pradžių skundžiamasi, kad Lietuva užvaldyta pigių skrydžių bendrovių, su kuriomis niekur patogiai nenuskrisi, o po to jau skundžiamasi, kad valstybė planuoja dotuoti į verslą orientuotus skrydžius iš normalių oro uostų patogiomis valandomis

  11. Šarūnas - 2018 11 25, 17:39

    Už šituos pinigus galima buvo Air Lituanica paremt. Viskas pas mus per kitą galą daroma. :|

  12. Oleg - 2018 11 26, 00:45

    Aha. As taip pat kaskart kai valdzia melejonus paveda kitoms avialinijoks bandau suprasti kodel LT buvo blogai. Padekit paaisknti, jei kas gali.

  13. Simonas Bartkus - 2018 11 26, 10:07

    Ugnius: O kaip manai, kada lėktuvas iš London City turėtų leistis? Aš manau, kad jis leisis Vilniuje po 23 valandos, nes tik tokiu atveju jis gali išvykti iš LCY po 18 valandos. Kaip esu spėjęs ir spėjimo neatsiimu, kad manau bus panašus tvarkaraštis VNO-LCY:
    LOxxxx VNO0745 – 0845LCY E90 x7
    LOxxxx LCY0915 – 1400VNO E90 x7
    LOxxxx VNO1700 – 1800LCY E90 x6
    LOxxxx LCY1830 – 2315VNO E90 x6

    VNO-MUC-VNO manau tvarkaraštis yra maksimaliai geras verslui kiek įmanoma; bėda yra, kad frequency nėra pakankamas.

  14. Janka - 2018 11 26, 10:35

    Ar seniai Small Planet skrydžius vykdo Bamboo Airways lėktuvais?

  15. Simonas Bartkus - 2018 11 26, 10:53

    Janka: „Small Planet Airlines“ ruošiasi bendram projektui su „Bamboo Airways“ Vietname, tai vienas lėktuvas jau perdažytas į „Bamboo Airways“ livery.

  16. Simonas Bartkus - 2018 11 26, 10:53

    Ryanair jau kažkelintą kartą palieką WAW pagrindinį oro uostą – sausio 6 dieną uždaro paskutinį maršrutą į Ščeciną; kaip įprasta, kaltina oro uosto mokesčių dydį.

  17. Čiurlionis - 2018 11 26, 10:56

    @Janka tai tuomet, Small planet skrydžius vykdo ir Sky Angkor, Afriqiyah airways ir Detur.

    O jei rimtai, tai greičiausiai, kaip ir kiekvieną žiemą bus wet-leasinamas į S/E aziją.

  18. Kardiobatonas - 2018 11 26, 14:42

    to Oleg. Blogai buvo, nes ne tas žmogus/institucija inicijavo projektą.

  19. oleg - 2018 11 26, 14:50

    yeah, nuo kada ekonomika ar zmoniu gerove sioje salyje yra svarbiau uz partiju interesus… Nesuveikia mano galvoje ;-) atsiprasau

  20. Kardiobatonas - 2018 11 26, 15:56

    to Oleg. Negi dar kažkas gali nustebinti?

  21. Linas - 2018 11 26, 16:03

    @Kardiobatonas
    bet projektas jau važiavo ir buvo galima jį perimti bei sutvarkyti kapitalo, akcininkų ir kitus klausimus taip – kaip reikia, tvarkingai… pažiūrėkime į BT, kokių tik akcininkų nebuvo, ir periminėjo LV vis ir merkė pinigus, bet finale turi labai neblogą rezultatą…

  22. Kardiobatonas - 2018 11 26, 16:33

    Tai būtent – viską buvo galima sutvarkyti, nes pamatai jau buvo sumūryti ir reikėjo tik statyti namą. Projektą rėmė daugybė galingų ir turtingų kompanijų. Tačiau politinė valia buvo viską kuo greičiau sugriauti, nes juk gali pasisekti…

  23. oleg - 2018 11 26, 17:05

    exactly, ir dabar ta pati politine valia dziaugiasi kad pavyko somoketi LOT kad i Londe butu skrydis normalus.

    ne, nepavyksta suvokti nu

    Star1 kiek suprantu bent be politines valios zlugo?

  24. Jurgis - 2018 11 26, 17:46

    Словенская Adria Airways возьмет 15 самолетов Superjet
    http://www.ato.ru/content/slovenskaya-adria-airways-vozmet-15-samoletov-superjet

  25. Kardiobatonas - 2018 11 26, 18:07

    Star1 veikla buvo labiau mėgėjiška, viskas prasidėjo be rimtų studijų. Tiesiog pamatė verslas, kad skrydžiai į Londoną be proto paklausūs, bilietų kainos didelės ir „susimetė“ lėktuvui. Tuomet visi aviacijos žinovai juokavo, kad tai vieno lėktuvo avialinijos. O kai tas lėktuvas sugenda, viskas griūna. Štai „Aurela“ tikrai turėjo daugiau galimybių išlikti, bet ji susidūrė su problemomis, kurios dabar kankina SPA – pernelyg staigus augimas. Jis vyko 2006-2008, kai viskas Lietuvoje ir visame pasaulyje beprotiškai augo. O tuomet netikėtai atėjo pagirios.

  26. Linas - 2018 11 27, 14:40

    Čia kur buvo seniau klausimas dėl ex BT 737:
    2018-11-27: Lithuanian business jet operator takes in ex-Latvian Boeing 737 Classics

    KlassJet ruošiasi didinti capacity, gal bandys skraidinti mūsų valdžiažmogius :)

  27. Wincas - 2018 11 27, 15:47

    Small Planet bendrovė kol kas neatskleidžia, kas yra naujas galimas investuotojas.

    Spėju naujasis investuotojas bus Skycop :)

    Plačiau: https://www.vz.lt/transportas-logistika/2018/11/26/small-planet-airlines-teigia-radusi-nauja-investuotoja#ixzz5Y3hOWT2x

  28. Nitro - 2018 11 28, 00:01

    Ziemelis rodos minejo spaudoj, kad jam sis verslas neidomus.

  29. DJ - 2018 11 28, 00:24

    CAA kol kas netiki SPA investuotojaishttps://www.vz.lt/transportas-logistika/2018/11/27/caa-vadovas-small-planet-airlines-neirode-kad-turi-investuotoja

  30. Justas - 2018 11 28, 19:44

    Civilinės aviacijos administracija (toliau – CAA) informuoja, kad 2018 m lapkričio 28 d. CAA direktoriaus įsakymu Nr. 4R-170 licencija vykdyti oro susisiekimą, išduota UAB „Small Planet Airlines“, yra sustabdyta nuo 2018-11-29 00:01 val. vietos laiku.

    Kelionių organizatorių AB „Novaturas“ ir UAB „Tez Tour“ organizuojamos kelionės vyks kaip numatyta, skrydžius vykdys kitas oro vežėjas.

  31. DJ - 2018 11 28, 19:50

    Liūdna :,-(

  32. mikas - 2018 11 28, 22:07

    Na štai….

  33. Wincas - 2018 11 28, 22:21

    Kažkaip nenustebau, kokie vadovai tokia ir kompanija :)

  34. Čiurlionis - 2018 11 29, 08:48

    Nu bet Getjet… Atsižvelgiant, kad 30 metų senumo Boeinge mažiau elektros, tai ir gedimai turėtų būti retesni :) O jei rimtai, airport experience ir avialinijos, kuriomis skrendi irgi yra atstogų dalis.

    Aš asmeniškai, labai skeptiškai žiūriu į Getjet iš to ir kyla natūralus klausimas ar Noaturas ir Tezturas sugebės rasti alternatyvų vežėją, ateinančiam sezonui?

  35. Kardiobatonas - 2018 11 29, 09:52

    Dar viena juoda diena Lietuvos aviacijos istorijoje. Labai labai gaila. Kai tik buvo pranešta apie SPA bėdas DE ir PL, iškart rašiau, kad banga gali atsiristi iki motininės įmonės. Įžvalga visiškai pasiteisino, bet manęs tai neguodžia.

  36. Besidomintis - 2018 11 29, 09:53

    Na už GetJet šiandien pakilo A320 LY-EMU (ex. SPA SP-HAH) ir B738 OM-GTE. Nei vienas iš orlaivių nėra toks baisiai senas (15 ir 18m)

  37. Kardiobatonas - 2018 11 29, 10:36

    to Čiurlionis. Kitų metų vasaros sezonui Novaturui reikės ieškoti didelio vežėjo, nes pagal numatytą poilsinių kelionių programą GetJet turbūt net nepatemptų, tačiau žiemą gali puikiausiai susitvarkyti – skrydžių skaičius nebus didelis.

  38. liadn - 2018 11 29, 12:13

    Novaturas GJT paslaugomos naudosis laikinai, kol kas taip pavyko ispresti greiciausiai visus iskilusius operacinius reikalus. Viesai listinguojama kompanija nedarys ilgailaikiu kontraktu su prastai pagarsejusiu “no-name” orlaiviu vezeju, o tai kad dabar skrydziai vyksta, yra geriausias sprendimas koks tik galejo buti.

  39. Linas - 2018 11 29, 12:57

    Vikas bus gerai, grįš SPA ;) ir toliau veš Nova ir TEZ

  40. Pelenai - 2018 11 29, 15:15

    Butu keista jeigu SPA negriztu kitu pavadinimu (pvz GetJet) tiesiog nusikraciusi skolas. Cia Lietuva. Nepamirskim to.

  41. Kardiobatonas - 2018 11 29, 16:37

    to Pelenai. Aviacijoje tai nėra retas reiškinys net labai civilizuotose šalyse. Šveicarijos „Swissair“ kažkada tokiu būdu atsikratė skolų ir tapo „Swiss“, Belgijos „Sabena“ – „Brusells Airlines“.

  42. stranded pax - 2018 11 29, 21:33

    ir jei brussels airlines moketu kompensacijas keleiviams kaip priklauso, tai irgi jau butu neisgyvenus:)

  43. Jonas - 2018 11 29, 23:14

    O kam tas neaikus GetJet, kai yra LV ir EE sekmingai ne vienus metus veikianti SmartLynx su CEO is Lietuvos priesaky? :)

  44. mikas - 2018 11 30, 01:05

    Bye bye LY-ONJ
    https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ly-onj

    Kaip suprantu, išskrido atgal ir gaus kitą registraciją?

  45. Besidomintis - 2018 11 30, 01:12

    Atrodo, kad LY-ONJ buvo paskutinis likęs SPA orlaivis. Liūdna ir juoda diena šalies aviacijoje

  46. Čiurlionis - 2018 11 30, 10:04

    Tik skirtumas, kad Swissair ir Sabelia, buvo labai ekonomiškai stiprių šalių flagmanai, kurių būvimas ar nebūvimas- buvo vienas iš augančios ekonomikos kertinių akmenų.

    Kita vertus net neabejoju, kad anksčiau ar vėliau sulauksime naujo čarterio, tik vargu ar SPA vardu.

    Šiaip gaila, vizualine prasme ir ideologine SPA konceptas buvo tikrai patrauklus.

  47. D - 2018 11 30, 10:18

    Įdomu po kiek laiko ir kur visi šitie vaikėjai pasirodys sekantį kartą. Tai juk ne pirmas bankrotas ir viskas kaip nuo žąsies vanduo

  48. Kardiobatonas - 2018 11 30, 10:43

    Noriu užtarti SPA, nors niekaip nesu su ja susijęs (tik kaip keleivis). Šis bankrotas labai civilizuotas ir keleiviai tiesiogiai nenukentės. Bankrutuoja įvairių sričių įmonės – visi daro klaidų. Bet džiūgauti dėl to tikrai nėra prasmės.

  49. Linas - 2018 11 30, 10:57

    Man kitas klausimas įdomus – ar tai tiesiogiai reiškia, kad ir SPA Kambodžoje užsidarys irgi? Motininės įmonės nelieka, bet ten jie turi atskirą AOC, tai gal gali skraidyti, jei veikla pelninga…

  50. oleg - 2018 11 30, 11:21

    kaip suprantu is Lietuvos yra operuojamos Avion, DOT ir kelios kitos oro bendroves. Tai SPA zmones teneis eis?
    Arba galbut kas nors (whatever SK, DY, Condor…) sugalvos atviginti savo operacijas ir pabandyti LT biura atidaryti SPA komandos pagrindu?

    Also, nematau valdziazmogiu reakciju. Kazkaip niekas nebando politizuoti, ar nerandu tiesiog?

  51. D - 2018 11 30, 11:37

    Kažin ar minimos įmonės yra bent kiek sau priešės, kad imtų nekompetetingą komandą, bankrotinančią ne pirmą bendrovę. Kaimo melžėją sodink, šansų bus daugiau išlikti „ne plavu“

  52. Vardas - 2018 11 30, 11:54

    To D, kurią kitą bendrovę SPA vadovai subankrotino?

  53. oleg - 2018 11 30, 12:10

    D, jau keli zmones cia prase, bet gal ir as prisijungsiu: mes ne Delfi komentaruose. Gerbkime vieni kitus ir nesiukslinkime benk aplink save.

    Be to, as labiau mastau ne apie vadovus o apie 200 geru susidirbusiu zmoniu komanda.

  54. D - 2018 11 30, 12:29

    Aš žinau kuriuose mes komentaruose, gerbiamasis. Kito laikymas kvailiu, pačiam proto neprideda ir protingesniu nedaro. Tik nereikia čia labai neva „rūpintis“ kokia tai eiline bendrove, kuri baigėsi taip kaip baigėsi, įvardinant tai vos kaip ne nacionaline tautos tragedija. Nusišvilpt, nėra šitos, bus kita kas nuskraidins – gal net tie patys veikėjai pasirūpins, kaip jau yra buvę. Juk pasiteisinimas/paaiškinimas visada vienas – „aviacija tokia sunki verslo sritis, tai nieko čia tokio, kad bankrotino eilinį versliuką“

  55. Nitro - 2018 11 30, 14:15

    Man taip pat būtų įdomu sužinot apie kurias SPA vadovų ir savininkų „subankrotintas“ bendrovės kalbama. Mano žiniom tokių nėra.

  56. Kardiobatonas - 2018 11 30, 14:15

    To D. Jeigu tamstai neįdomu, kas vyksta šalies aviacijoje, tai niekas neverčia čia lankytis ir rašyti komentarų. Galima komentuoti verksnių straipsnius apie pusvalandį vėluojančius lėktuvus ir svarbiausią tų keliautojų tikslą – gauti nemokamus talonus sumuštiniui bei kompensaciją.

  57. D - 2018 11 30, 14:33

    Čia tai sutinku, kad kompensacijų sistema yra nesąmoninga. Iš vienos pusės lėktuvui neleidžiama kilti kad ir dėl vienos nedegančios lemputės (kaip pasakojama), ką sutvarkyti aišku užima laiko, o iš kitos pusės puola našarnykai, kuriems kelias valandas atidėtas skrydis prilygsta katastrofai. Iš to ir parazitų kompanijų priviso, stekenančių bendroves visai už nieką. Bet negi tik tai pribaigė? Jeigu tik tai, tada Lietuvai ir lietuviams tikrai jokio rūpesčio ir skausmo ką savo noru nudaigojo, imdami šimtus eurų už kelias valandas savo neva „brangaus“ laiko.

  58. D - 2018 11 30, 14:38

    Jau rašiau praeitam poste kelias citatas, paimtas iš tų metų spaudos:

    Iš 2013 metų naujienų, cituoju: „Kratos buvo atliktos ir G. Žiemelio, ir buvusio aviakompanijos vadovo, dešiniąja G. Žiemelio ranka laikomo Vytauto Kaikario namuose. Pareigūnai taip pat areštavo jų turtą.“

    Iš 2016 metų naujienų, cituoju: „Užsakomųjų skrydžių UAB „Small Planet Airlines“ generalinį direktorių Vytautą Kaikarį keičia Kristijonas Kaikaris. Pirmasis vadovaus visai įmonių grupei.“

    Iš 2015 metų naujienų, cituoju: „Atostogų skrydžių bendrovės „Small Planet Airlines“ komandą papildė buvęs veiklą sustabdžiusios oro bendrovės „Air Lituanica“ komercijos direktorius Simonas Bartkus.“

  59. Kardiobatonas - 2018 11 30, 14:40

    Turbūt buvo ir daugiau priežasčių. Viena jų – staigus augimas, paremtas pernelyg optimistiniais skaičiavimais. Bet neadekvačiai didelės kompensacijos tikrai sunkiai pakeliamos mažesnėms bendrovėms.

  60. Pranas - 2018 11 30, 14:41

    Jei Lietuovoj pelnas 3 mln., o Vokietijoj kompensacijų prisikaupė už 20 mln. – tai ir rezultatas toks. Aš tik nesuprantu kaip nestabdė visko kol tiek blogai nebuvo. Gi tie 20 mln. neprisikaupė per dieną, turėjo daug mėnesių matytis kur link skaičiai juda. Jau porą milijonų minuso pasiekus reikėjo ten verslą stabdyt/parduot.

  61. D - 2018 11 30, 14:47

    O kam stabdyti, jei galima paskelbti bankrotą kai ateis laikas, vis tiek juk jokios atsakomybės. Bankrotas ir tiek, o ar skolos 17 milijonų, ar 7 – jokio skirtumo. Paskui sukurs ką nors naujo, kaip jau yra darę patys ar aplinkiniai, ne mums juos mokinti. Tad klausimas čia ne kodėl nestabdė veiklos patys, o kodėl tos veiklos nesustabdė už tai atsakingos tarnybos, jei tokios apskritai yra ir dirba savo darbą.

  62. trolis - 2018 11 30, 15:02

    WOWair – sekanti? Iceland nebenori merge’intis

  63. Jurgis - 2018 11 30, 15:07
  64. to D - 2018 11 30, 15:12

    Jei SPA bankrutavo del EU kompensaciju, tai rodo, kad EU taisykles suveike – nesaziningai veikiancioms kompanijoms ne vieta EU aviacijos rinkoje.

  65. Linas - 2018 11 30, 15:21

    @D – ir ką tos citatos nusako…? Jei žmogus dirbo bankrutavusioje bendrovėje (net ne vadovu) – kaip jis gali būti už tai atsakingas?
    Jau rašiau seniau – BT CEO prieš tai buvo Malev CEO – bet tai jam nesutrukdė sėkmingai vadovauti BT.
    Nissan/Renault CEO liaupsinamas, kad ištraukė gamyklas iš nuostolių liūno, bet sėdo į belangę dėl kitų dalykų – taip kad tiesioginės priklausomybės čia nėra…

  66. D - 2018 11 30, 15:29

    Kai jokios atsakomybės nėra (čia nesigavo, gausis kitur), tai ir yra taip kaip yra ir nereikia post factum stebėtis ir verkšlenti, kad bankrutavo dar viena (eilinė) kompanija.

  67. Nitro - 2018 11 30, 15:42

    Čia ne delfio komentarų skiltis, niekas nesistebi ir neverkšlena, vyksta pankankamai konstruktyvi diskusija.

  68. Linas - 2018 11 30, 15:45

    Tai tam ir yra visame pasaulyje veikiančios įmonių rūšys, bendrai vadinamos/suprantamos kaip „ribotos atsakomybės bendrovės“, kad vadovas neneštų finansinės atsakomybės bankroto atveju…
    Nuo bankroto niekas nėra apsaugotas, susiklosčius nepalankioms aplinkybėms, net pelningiausia bendrovė gali bankrutuoti… Toks jau tas verslas. Turiu tokią nuojautą, kad pats neturėjai/neturi verslo todėl ir negali suprasti, kad ne vien pinigais gali būti išmatuojama atsakomybė už įmonę, darbuotojus, partnerius ir klientus, paslaugų teikėjus…
    Visai kas kita – tyčinis bankrotas, tam ir yra institucijos, kurios tai tiria, kai kyla įtarimai… Bet viskas turi būti įrodyta ir teismas priima sprendimus, o ne straipsniai spaudoje…

  69. Kardiobatonas - 2018 11 30, 16:34

    Klystate manydami, kad SPA vadovams bankrotas yra toks visiškai eilinis įvykis, kad jie net nesijaudina. Tiek metų dirbta kuriant įvaizdį, o aviacijoje įvaizdis itin svarbu. Galbūt kažkas pavyko, kažkas ne, tačiau oro vežėjas – tai ne kaliošų fabrikas, kad šiandien uždariau įmonę „Puspadis“, rytoj atidarau „Bato aulas“ ir toliau gaminu tuos pačius kaliošus, o pirkėjas nieko net nepastebėjo.

  70. Augustinas Žemaitis - 2018 11 30, 16:51

    @Pranas – matyt yra du variantai pagrindiniai variantai, kodėl nesustabdė tų bendrovių veiklos anksčiau:

    a)“Concorde“ efektas (gerų pinigų skandinimas paskui jau „blogai įmerktus“ tikintis gerais pinigais juos išžvejoti).

    b)Galbūt nebuvo to pelno ir Lietuvoje iš tiesioginės veiklos. Didelė dalis pajamų buhalterijoje – tai antrinių bendrovių mokėjimai motininei už visokias paslaugas. Nebelikus antrinių bendrovių, tokiu atveju sustojo ir tie mokėjimai ir kitais metais pelno Lietuvoje nebūtų buvę net nurašius visas motininės bendrovės skolas (tai būtų vienas galimų logiškų paaiškinimų, kodėl nepatvirtintas restruktūrizacijos planas).

    Kaip buvo iš tikro, gal nebent Simonas kada pakomentuos plačiau, kaip komentavo po „Air Lituanica“.

  71. Wincas - 2018 11 30, 18:02

    Dažniausiai bankrotas įvyksta dėl savo įsipareigojimų nevykdymo, dėl to nukenčia labai daug įmonių suteikusių pasitikėjimo kreditą, jos ir yra tikroji auka, bet tikrai ne SPA. Nors ir yra paplitęs gandas, kad bankrutuoti yra normalu,“ net trumpas yra bankrutavęs“. Aš manau kad bankrutuoti nėra normalu ir bankrutuoja tik tie, kurie yra apsileidę arba durni (trumpo pavyzdys).

  72. Simonas Bartkus - 2018 11 30, 18:05

    Parašysiu – žinoma.
    Kol kas užsiėmęs uždaryti reikalus as good way as possible.

  73. Linas - 2018 11 30, 19:19

    Nesutinku, Wincai, ne viskas tik balta arba juoda. Labai daug gali įtakoti aplinkybės versle, kurių įtaka gali būti lemtinga…
    Pagal tai, kiek avialinijų bankrutavo šį rudenį, peršasi mintis apie artėjantį ekonomikos sulėtėjimą…

  74. Wincas - 2018 11 30, 19:55

    Ne viskas, bet išimčių labai mažai. O SPA atvėjis yra vadovėlinis – Varom VA Bank į kelias rinkas vienu metu, jei nepasiseks, bankrutuosim na ir kas – bankrutuoti normalu.
    SPA vadovybė išlipa sausa, bet kažkur žmogus per langą iššoks dėl suteikto sąskaitos atidėjimo.

    Atitikmuo yra išleisti visus šeimos pinigus Teleloto bilietams ir nieko nelaimėjus raminti šeimą, kad taip jau aplinkybės susiklostė ir kaltų nėra :)

  75. D - 2018 11 30, 23:09

    O kodėl ne? Čia ne tas atvejis. Avialinijoms, kurios pardavinėja bilietus, tai gal ir tinka – jei kas pasidomės kas stovi už jų ir ką jie veikė prieš tai. Šitie bilietų nepardavinėjo, o skraidino agentūrų poilsiautojus, kurie nesirenka su kuo skristi, nes už juos jau parinko.

    >>tačiau oro vežėjas – tai ne kaliošų fabrikas, kad šiandien uždariau įmonę „Puspadis“, rytoj atidarau „Bato aulas“ ir toliau gaminu tuos pačius kaliošus, o pirkėjas nieko net nepastebėjo.

  76. Rokas - 2018 12 1, 03:38

    Iš komentatorių atrodo, kad shareholderiai jie ir būtent jų pinigus jiems prieš akis kątik sudegino :D Galėsit dabar į Turkiją skraidyt su classicais ir nuorukų porankiuose ieškoti

  77. Gi - 2018 12 1, 13:24

    SPA vadovai kaip eidami va bank, tai visiski idiotai su savo septynzenklemis investicijomis, kurios jau nebeatsipirks.

    Zmones kure imone, su videja, vizija ir daug optimizmo. Bet tas optimizmas iki siol atsipirkdavo dazniau nei sudegdavo. SPA buvo imone, kuri stengesi kurti gera produkta ir kurios darbuotojai kaip reta mylejo savo darba. As tikrai ne viska zinau, neabejoju, kad galima rasti aspektu, kuriais nesidziaugciau, bet man siandien labai gaila, kad istorijos pabaiga tokia.

  78. Vilius - 2018 12 1, 19:41

    Offtopic. Kaip įmanoma rasti/uždokumentuoti faktinį lėktuvo atvykimo laiką? Kiek suprantu, vėlavimo kompensacijų atveju būtent durų atidarymas yra relevantiškas momentas, ar ne?

  79. Srs - 2018 12 2, 19:51

    @Vilius
    Kai kurie oro uostai suteikia tokia info, bet jie uzfiksuoja nusileidimo laika.

  80. Justinas - 2018 12 2, 20:29

    Aš turėjau šiokį tokį debatą su Ryanair, tai galiausiai jie parodė savo aircraft movement sheet.

  81. Posparnis - 2018 12 2, 23:22

    To Vilius: http://www.flightaware.com. Ankstesnė nei 3 mėnesių senumo info atseit mokama – bet yra galimybė apeiti ;)

  82. Pranas - 2018 12 3, 00:53

    Pas Ryanair vėl yra bilietų po 1 eur. Ir kas visai netikėta – už eurą bilietų yra net rytdienai, galima, pavyzdžiui, už 6 valandų skristi už eurą iš Hahno į Maljorką. Bus sunki žiema kitoms aviakompanjoms.

  83. Vilius - 2018 12 3, 01:10

    @Posparnis

    Ačiū. 2 val. 58 min. vėlavimas gavosi :)

  84. Linas - 2018 12 3, 10:39

    @Pranas
    avialinijos pirmos pajunta artėjantį sunkmetį… Iki balandžio dar turėsime ne vieną pranešimą apie bankrotus…

  85. Linas - 2018 12 3, 15:20
  86. zuikis - 2018 12 3, 17:48

    @Vilius flightaware.com rodo pakilimo i ora – tupimo laikus. Bet isvykimo laikas yra off blocks – kai lektuvas pajuda is vietos, o atvykimo laikas yra on blocks – kai lektuvas sustoja prie terminalo. Per abu laikus gali gautis pusvalandis ar net daugiau. Jei lektuvas turi ACARS, tai fiksuoja net ir duru atidarymo laika. Prasyk Ryanair on blocks time:)

  87. mikas - 2018 12 4, 11:39

    Mirė SPA, nutilo ir forumiukas…

  88. oleg pridiuk - 2018 12 4, 11:51

    matau internetuose kad Air France svarsto Joon sustabdyt. Idomu, kodel taip galetu buti, kai visi legacy carriers EU bando feedinti savo hubus per vienaip ar kitaip low-cost modeli.

  89. trolis - 2018 12 4, 13:24

    mat kaip – milenialsu avialinijos senais AF lektuvais nepaejo? teks grizti i mood room’a ir managementui nauju brainstormingu uzsiimti.

  90. Linas - 2018 12 4, 13:45

    tai kas dabar į LCY skraidys?
    „Barclays“ palieka Lietuvą
    https://www.vz.lt/bankai-draudimas/2018/12/04/barclays-palieka-lietuva

  91. Wincas - 2018 12 4, 13:48

    As Skrisiu :)

  92. Linas - 2018 12 4, 13:51

    Kažkas šiame forume minėjo, kad Nova su Getz’ais nedirbs :)
    „Novaturas“ pasirašė ilgalaikę sutartį su „GetJet Airlines“
    https://www.vz.lt/paslaugos/2018/12/04/novaturas-pasirase-ilgalaike-sutarti-sugetjet-airlines

  93. trolis - 2018 12 4, 13:55

    jau rasiau anksciau, kad LCY bus puiki atsisveikinimo dovana.

    nieko – ateina HCL – gal bus konkursai skrydziams i Noida

  94. Mantas - 2018 12 4, 14:10
  95. Wincas - 2018 12 4, 15:01

    Labai viskas priklausys nuo to ar UK tikrai išeis iš EU, nes kvepia pasilikimu. Kelios UK gamyklos irgi svarsto apie gamybos perkėlimą, bet viskas priklausys nuo to ar Britai grįš į sveiką protą.

  96. Vytautas - 2018 12 4, 20:58

    @Wincas – britų sveiką protą pagal savo matuoji? Manau kad tai geriausias jų sprendimas, palikti šitą beprotnamį, kuris dar kitaip EU vadinamas. They got balls, kad puikiai gyventų ir Briuselio nurodymų, kada apžioti ruso dujų vamzdį ir kiek veltėdžių priimti :)

  97. Salininkų kaimas - 2018 12 4, 21:58

    Visi įvykiai turi ir teigiamą ir neigiamą pusę, visgi bus išties labai įdomu pamatyti kas įvyks ateinantį pavasarį

  98. Mindaugas - 2018 12 4, 22:59

    Exclusive: Lion Air ponders cancelling Boeing jets in row over crash – sources

    https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN1O21UD

  99. Wincas - 2018 12 4, 23:21

    @Vytautas, protą tenka pagal save matuoti, pagal tave tai nepamatuosiu, nepažįstu. Gaila, bet beprotnamio jie nepaliks, nes jie jame gyvena, gal tik galės kambarius tvarkytis kada nori. Bet Faktas kad išstojus iš beprotnamio, norint pasiimti maisto iš šaldytuvo ar norint išeiti pasivaikščioti po kitus kambarius reiks stoti į eilės galą ir rašyti prašymus.

  100. D - 2018 12 5, 00:54

    Tai sakau gal dar ateis į protą ir atšauks skrydžius į buržujišką Londono sičio oro uostą. Yra šansų? Nes kur matyta, kad keli pižonai naudotų lėktuvą kaip mikruškę, o tą malonumą jiems apmokėtų niekuo nekalti Lietuvos žmonės per mokesčius. Lenkai tai neatsisakys, tai aišku – jiems tai „šalnyje diengi“ už nieką – bus keleivių ar nebus, jokio skirtumo, valstiečiai sumokės „panui poliakui“. Nei maršrutą kaip tai promoutinti, nei rūpintis bilietų pardavimu.

  101. Aloyzas - 2018 12 5, 07:50

    @Wincas: Ar labai daug norvegai, šveicarai ir kiti non-EU kaimynai prašymų rašo?

  102. Wincas - 2018 12 5, 09:27

    @Aloyzas Čia visai kita situacija nei NO ar CH. EU nori, kad GB kentėtų ir būtų pavyzdys kitoms dvejojančioms šalims. Jei šalys matys kokioje agonijoje išstojančioji, tada niekam nekils abejonių EU gerai ar blogai. Plano kulminacija, kad išstoję Britai pasiprašytų atgalios. O ne visi Britai durni ir tai jaučia, todėl:

    UK inches closer to new Brexit referendum as MPs take back control from May

    https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/brexit-referendum-eu-final-say-vote-uk-theresa-may-article-50-vote-contempt-of-parliament-a8667396.html

  103. Kardiobatonas - 2018 12 5, 11:40

    Nežinau smulkmenų, bet kalbėti apie UK agoniją panašu į kalbas apie Lietuvos prilyginimą Šveicarijai.

  104. Linas - 2018 12 5, 11:49

    Vaikinai, nesipykite dėl Brexit :)
    Visą košę užvirė pačių Britų išsirinkti politikai, tik dėl Torių partijos vidaus problemų, o prisidėjus Rusijos propagandai prieš referendumą – viską nusvėrė keli procentai tų paveiktų balsuotojų… Britanija visada turėjo išskirtines teises EU ir priimant bet kokį svarbesnį sprendimą, turėdavo išimtines teises jo netaikyti, jei jiems atrodydavo nepalanku… Jokie emigrantai UK iš EU nepasiekia ir jiems paskirstymo mechanizmas nebuvo taikomas… o ir Ruso vamzdžio jiems nereikia turi savo kažkiek ir NO vamzdį :)
    Jei Brexit įvyks – bus totali kvailystė, bet, galvoju, kad to nebus – spaudimas May yra nerealus iš visų pusių, jos projekto nepatvirtins, o „kieto“ išstojimo nebus…

  105. Vytautas - 2018 12 5, 12:11

    Linai, įdomi tavo versija dėl baigties:) Čia nubridom į pievas nuo šio blogo šiek tiek, man brexit tuo aspektu įdomu, kad jei įvyktu kietas jo variantas, kas ištiktų skrydžius tarp UK ir EU?

  106. Pranas - 2018 12 5, 12:19
  107. Linas - 2018 12 5, 12:52

    Panašu, kad SPA ir Kambodžoje veiklą stabdys:
    Small Planet Airlines Cambodia returns both A320 to lessors

  108. Linas - 2018 12 5, 12:55
  109. oleg - 2018 12 5, 14:22

    akcijines kainos WAW-LCY yra ±60 EUR ow
    tikriausiai panasiai bus ir is VNO? t.y. 3-4 vietos per skrydi uz 60 EUR

    Londyn-City
    Podróż z dużym bagażem od: 669 PLN
    Podróż z bagażem podręcznym od: 499 PLN
    Oferta dotyczy podróży w okresie: 07.01.2019 – 17.03.2019

  110. Spectator - 2018 12 5, 14:58

    @Oleg – akcijinės kainos iš LCY nuo 117EUR (~70EUR mokesčių) :) Bus įkandama Lietuvai?

  111. Čiurlionis - 2018 12 5, 15:59

    Gal kas jau turit info su lapkri2io statistika VNO?

  112. .. - 2018 12 5, 17:08

    Kas cia gyresi pirmu skrydziu is Brommos autobusu stoties? Prasau skraidyk, uzdirbinek taskus https://www.bramastercard.se/

    Beje panasu kad lojalumo programos bent jau skandinavijoje tik ir veikia korteliu principu, nes parduotuveje uzsipirkes us 100 euru gauni daugiau tasku nei ToR skrydi europini (aisku negalioja korporaciniams manageriams skraidantiems uz firmos saskaita ir kaupiantiems diamond ar pandion)

  113. Linas - 2018 12 6, 16:08

    Yra jau VNO statistika puslapyje:
    NOV2018
    358155 pax
    plius 7.87%
    https://vno.lt/upload/iblock/1b6/1b65ee4ef0937dbc2f43e53faf41f5fa.pdf

  114. Linas - 2018 12 6, 16:53

    PLQ statistika
    NOV2018
    20330 pax
    plius 18,39%
    https://www.palanga-airport.lt/lt/skrydziu-statistika

  115. Spectator - 2018 12 6, 18:44

    LOT didina WAW-AMS iki keturių kartų per dieną. AMS slotą ‘pavogė’ iš Nordica, kurie nusprendė į AMS nebeskraidyti iš TLL. Sakyčiau, kad Nordica ateina paskutinės dienos, nes TLL-AMS slotas buvo užgyventas ir išsaugotas dar nuo Estonian Air laikų, čia panašiai lyg LHR slotą paleisti vėjais…

  116. Wincas - 2018 12 6, 18:50

    Na ka nepaėjo estukams, reik grįžti prie Airbaltic ale SAS idėjos Pabalty :)

  117. Mindaugas - 2018 12 6, 21:52

    All-Airbus Fleet Helped Wizz Air Match Ryanair Costs, CEO Says

    https://www.forbes.com/sites/marisagarcia/2018/12/05/all-airbus-fleet-helped-wizz-air-match-ryanair-costs-ceo-says/amp/

    3,661 views|Dec 5, 2018,5:52 am
    All-Airbus Fleet Helped Wizz Air Match Ryanair Costs, CEO Says
    Marisa GarciaContributor
    Aerospace & Defense
    I offer an insider’s view of the business of flight.
    Wizz Air, which enjoys the support of Phoenix-based ULCC champions Indigo Partners as a lead investor, has been growing strong out of Central Europe.

    Wizz Air A321 aircraftWIZZ AIR

    Key to the airline’s success is a firm commitment to a true low-cost operating model. Wizz Air’s CEO, József Váradi credits the A321 aircraft, in large part, for the airline’s competitive cost base.

    Speaking at the CAPA World Outlook conference in Berlin last week, Váradi said:

    “A few years ago, few believed that Ryanair’s cost base could be matched by anyone. I am pleased to tell you that Wizz Air is delivering that cost base. As a matter of fact, Ryanair’s cost base is creeping and our cost is under control so it is only a matter of time when Wizz Air will become the ultimate cost leader in the European airline industry. This is the place where we want to be.”

  118. Linas - 2018 12 6, 23:40

    @Wincas
    Tai kad estukai ne apie BT galvoja, o LO mato, kaip pan Baltic airline 😀
    Planuoja pirkti akcijų:
    https://www.ch-aviation.com/portal/news/73497-estonias-regional-jet-mulls-buying-out-lots-stake

  119. c2h5oh - 2018 12 7, 09:12

    „Aviapribaltika“ (aka Baltijos SAS) modelis – teoriškai logiškas, o praktiškai tai nemanau kad įmanomas.

    Lietuvos ir Estijos politikams būtų politinė savižudybė kišti valstybinius pinigus į skrydžius iš Rygos. O veikla su trim hubais garantuoja neefektyvumą. O latviams irgi būtų politinė savižudybė ašdalinti Rygos lyderystę lietuviams
    ir estams (na nebent jau labai beviltiška Airbaltic finansinė būklė būtų – bet tada lietuviams ir estams neliks prasmės merkt į tai pinigus)

  120. Kardiobatonas - 2018 12 7, 10:02
  121. Linas - 2018 12 7, 10:03

    Dar viena auka – bankrutuoja Šveicarų PirvatAir, kuri veikė nuo 1977 metų!
    Privatair suspended its operations
    https://www.atn.aero/#/article.html?id=70674

    Tikrai nepamenu, kad tiek bankrotų Europoje būtų per tokį trumpą laiką…

  122. Anonimas - 2018 12 7, 10:37

    Vilniaus oro uostas pagal keleivių srautą pernai buvo 95-as ES

    Skaityti daugiau: https://www.madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/oro-uostas/vilniaus-oro-uostas-pagal-keleiviu-srauta-pernai-buvo-95-as-es/

  123. Anonimas - 2018 12 7, 11:04

    „Novaturas“ ir „Tez Tour“ klientus skraidins vos ne dviejų dešimtmečių senumo orlaiviais

    Skaityti daugiau: https://www.madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/oro-uostas/novaturas-ir-tez-tour-klientus-skraidins-vos-ne-dvieju-desimtmeciu-senumo-orlaiviais/

  124. Mindauqas - 2018 12 7, 12:45

    Na, lengvesnė įdomybė jums:)

    Vakar teko daug pabendrauti telefonu su Ryanair support’u dėl vieno jungtinio skrydžio.
    6 iš 9 (!!!) konsultantų aiškino, „we don’t sell connected flights“, „we are point-to-point airlines“, neva aš bandau užsisakyti ne jų svetainėje ir jie niekuo negali padėti. Du iš trijų, kurie žinojo apie jungtinius skrydžius buvo call centre’o manager’iai.
    Ir ta pati situacija tiek Romunijos, tiek Vengrijos call centre’uose. Bet kaip jie nustebdavo pamatę savo sistemoje jungtinį skrydį iš Neapolio į Vilnių:) Tiesa, jokio atsiprašau:)

  125. DJ - 2018 12 7, 14:09
  126. Linas - 2018 12 7, 14:13

    Today is my last day at Small Planet Airlines, which is ending the story.

    Company started back in October 2008 with first flight TLL-HRG and last flight was HRG-VNO in November 2018.

    Sometimes we need to remind ourselves that aviation is the most difficult challenging business in the world. At the same times its like a drug – easy to start, hard to drop.

    There are a long list of fun projects during 3,5 years:
    – we launched from scratch our own B2C sales in Poland. Big thanks for the team working on that to happen: Ruta, Indre, Gerda, Jacek and great supervision and driver Jaroslaw;
    – we flew our scheduled programs with innovative collaboration with On the Beach in UK;
    – amazing team buildings with my team in Cambodia, Bangkok and Lviv;
    – many employer branding awards we were proud to take together with Laura;
    – award from President of Lithuania for our Centennial flight on the night of indepence – fun party @Berta, Martynas, huh;
    – best charter airline in Poland. well, twice;
    – our major service improvements with new interiors, AirFi.aero entertainment and other;
    – ….
    and much more.

    „management becoming cabin crew“ was also great fun. huh, Karina.

  127. Linas - 2018 12 7, 14:13

    Čia Simono atsisveikinimas :)

  128. Kardiobatonas - 2018 12 7, 14:40

    Labai liūdnas reikalas.

  129. Lėktuvo keleivis - 2018 12 7, 14:45

    Na ką, liūdniausia ko buvo galima tikėtis jau čia, Small planet bankrutuoja, būtų įdomu viso to priežastis sužinoti iš vidaus.

  130. gabrielius - 2018 12 7, 17:23

    LOT nuo sausio didina iki 4x daily WAW-TLL ir dėl to keičia nuosavais LOT’o E75 Nordicos lėktuvus reisuose LO775/LO776 į/iš VNO.

  131. Simonas Bartkus - 2018 12 7, 17:55

    Šiandien paskutinė diena man Small Planet – bet vienokia ar kitokia forma detalesnį pasakojimą pažadu :)

  132. Kazimieras - 2018 12 7, 19:50

    Gaila, kad bankrutavo Small planet… tikrai dabar dar nenesni lėktuvai skraidins poilsiautojus.:(

  133. Linas - 2018 12 7, 20:23

    Nepaisant kelių heiterių, manau, šiandien liūdna diena visiems aviacijos entuziastams Lietuvoje. Visgi SPA galima vadinti flag carrier de facto.

  134. Wincas - 2018 12 7, 21:27

    Nenoriu buti nepopuliarus, bet siandien neliudziu, jei bankrutuotu MG Baltic irgi neliudeciau. Small Planet buvo viena tu priezasciu del ko neturime valstybiniu oro liniju, todel galeciau sakyti, kad siandien dziaugiuosi.

  135. Vytautas - 2018 12 7, 22:01

    Karščiuoji, Wincai?

  136. Wincas - 2018 12 7, 22:39

    Viduriu Siltine, bet temperatura nepakilus.

  137. Linas - 2018 12 7, 23:14

    Wincai, jei simptomatika, kaip pats sakai, tai sutampa su lėtine smegenų atrofija 😆

  138. Wincas - 2018 12 7, 23:25

    Labai keistas temos posukis, nuo Smallplanet iki mano sveikatos bukles, kuri sia dziugia diena turetu maziausiai rupeti.

  139. Spectator - 2018 12 8, 00:57

    Palydint Small Planet: https://blueswandaily.com/lithuania-loses-another-national-carrier-but-will-small-planets-collapse-actually-impact-the-countrys-airports/

    Idomiai parase: „This does suggest though that perhaps it is time for Ms Grybauskaitė to revisit her opinion on the value of a Lithuanian scheduled carrier, perhaps in the form of a deal with airBaltic or another airline. It is a sorry state of affairs when the government has to coerce LOT Polish Airlines into operating Vilnius – London City services (one of several routes on a public service obligation scheme) with the promise of EUR3 million in compensation if low load factors are experienced.“

  140. trolis - 2018 12 8, 10:53

    Valid statement – Grybauskaite yra butent ta, kuriai pagal pareigas yra kurti avialinijas. Panasu i eilini latviu bandyma prastumti, kad kazkas prisidetu prie BT

  141. Mantas - 2018 12 8, 13:34

    Šiaip dabar butu geras metas jungtis prie Latvių AirBaltic’e. Kompanija dirba pelningai, lėktuvų parkas smarkiai bus atnaujintas per ateinančius metus. Aišku turėtų būti kaskokie saugikliai Lietuvos isipareigojime, kad kiek keleivių būtų pervezra arba maršrutų būtų vykdoma iš Lietuvos.

  142. Ugnius - 2018 12 8, 17:42

    O kodėl BT išvis turi norėti kažkokio Lietuvos prisidėjimo ? Jie gi ir taip dirba pelningai, Ryga turi gerą susisiekimą iš visos Europos, tai kam Latvijos vyriausybei kelti dalį lėktuvų parko į Lietuvą ?

  143. Wincas - 2018 12 8, 18:34

    Kol Dalia atstovauja Lietuva tol nebus Lietuva Airbaltic dalininke, nes Dalia turi fetisa skraidyti krovininiais lektuvai. Stiprus prekybinis zenklas Airbaltic tikrai prisidetu prie Lietuvos stabilumo tiek verslo tiek turizmo srityje, bet tikrai kam latviams daryti stipru centra KUN ar VNO kuris po to tiesiogiai pradetu valgyti RIX keleivius, bet zinoma latviai turi suprasti, kad yra tikimybe atsirasti „LAL Ver. 2.0“

  144. Simonas Bartkus - 2018 12 8, 18:43

    Kad jau vėl vyksta kalba apie Lietuvos ir Estijos dalyvavime „airBaltic“, tai klausimas, kaip įsivaizduotumėte to realizavimą praktiškai.
    Tarkim, Estija ir Lietuva įsigija „airBaltic“ akcijų – sakykim, po 25%. Latvijai lieka 50% (dar yra dabar privatus investuotojas su 20%), bet paprastumo dėlei.
    Tai ką – „airBaltic“ įsipareigotų po 25% capacity laikyti iš Lietuvos ir Estijos? Ar tai reiškia, jog bendrovė turėtų priiminėti nebūtinai logiškus verslo prasme sprendimus? Tarkim, stipriai minusuotų iš Lietuvos, pelningai skraidytų iš Rygos, bet negalėtų plėstis Rygoje, nes tokiu atveju reikėtų ir iš Lietuvos atidaryti naujų maršrutų?
    Ar įsivaizduojate, kad būdama viena iš akcininkių galėtų vien dėl to, kad yra akcininkė, valstybė galėtų imti ir „užsisakinėti“ maršrutus kokius nori? Vėl versdama bendrovę daryti nebūtinai logiškus sprendimus?
    Yra aišku pavyzdys SAS, bet jis nebėra geras pavyzdys „laisvame“ danguje. Tai padėjo pasiekti tam tikrą mąsto ekonomiją mažose šalyse kuomet veikė reguliuojamoje rinkoje ir įgijo pranašumą prieš kitus mažų šalių vežėjus Europoje, bet dabar matosi, jog net gerą patirtį valstybės įmones turinčios Švedija/Danija/Norvegija nesugeba visada suderinti interesų. Dabar viena iš šalių jau pardavė savo dalį.

  145. Abril - 2018 12 9, 00:42

    Manau, kad priklauso nuo AirBaltic strategijos, jei strategija yra „visus vezam per Ryga“, tai nereikia daryt nieko. Bet jei BT mato save kaip LV-LT-EE regiono pagrindini vezeja, tai papildomi pinigai is LT ir EE nepakenktu. BT galetu but vezeju i 4-5 pagrindinius oro uostus Europoje su gerais laikais is VNO ir TLL. Priklausomai kiek pinigu reikia tam igyvendint, tiek LT ir ideda pinigu i BT. Ir tas procentas kiek tu akciju iseina – 5, 15, ar 25 ne taip ir svarbu.

    Klausimas ar LT geriau kurt kazka su AirBaltic, ar ieskot ko kito, pvz. Nordica LT v.2.su LOT.

  146. Augustinas Žemaitis - 2018 12 9, 03:52

    Manau taip:

    a)Ar teoriškai įmanoma, kad būtų bendra Baltijos šalių aviakompanija? Taip. Logiškiausias variantas (bet žr. punktą B) galbūt aviakompanija su trim baziniais oro uostais, labai dideliu dažniu skrydžiu tarp trijų bazinių oro uostų ir skrydžiais iš tų oro uostų į Kauną, Palangą, Tartu (kas beveik yra), bei iš kiekvieno bazinio oro uosto formuojamu kiek kitokiu tinklu (galbūt iš Rygos – buvusi TSRS, iš Talino – Skandinavija ir Suomija, iš Vilniaus – pietūs ir pan., o į pagrindinius Vakarų oro uostus skrydžiai iš visur).

    b)Ar tokios Baltijos avialinijos apsimokėtų / būtų logiška, net ir prie logiškiausio varianto? Nežinia. Valdymas būtų gremėzdiškas, potencialūs konfliktai, politinės valios pokyčiai vienoje iš šalių ir t.t.

    c)Ar tai reiškia, kad tokių avialinijų nebus niekada? Ne, nereiškia. Daug sprendimų politinėje sferoje priimami nebūtinai logiški.

    Bendrai paėmus, mano supratimu, Lietuvai reikia eiti konkrečiu keliu. Arba turime valstybės palaikomas avialinijas, arba einame laisvos rinkos keliu. Tarsi nusprendėme eiti antru, bet tada, mano nuomone, neturėtų būti valstybės pinigai skiriami kažkokiems atsitiktiniams (iš esmės LCY ir pan. tokie ir yra) reisams, kai iš esmės susisiekimas su Vilniumi ar Kaunu yra normalus, o pavieniai reisai jo nepakeis taip smarkiai į gera, kad vertėtų už juos mokėti. Dabar kartais atrodo, kad viskas vyksta taip – kažkas garsiai pasako „Susisiekimą su šalimi reikia gerinti. Būtinai reikia reiso XXX“, ir jei sako pakankamai garsiai, tai atsiras instuticijų, kurios versis per galvą, kad būtų uždėta varnelė prie būtent to reiso, nelabai kreipdamos dėmesio į bendresnę situaciją – kad bet koks reisas tėra tik vienas akmenėlis, kad reisai nėra kaip kažkoks atskiras nepakeičiamas produktas, o didele dalimi, kai jų daug, vienas kitą pakeičia (Stanstedas, Lutonas ir galimybės skristi su persėdimu į Londoną visos kartu gal ne visai tas pats, kas tiesioginis LCY, bet jų pakanka, kad skylės pasiūloje beveik nėra, o ir tos skylutės, kuri yra, LCY pilnai neužpildys, nes kažkam būtinai norėsis LHR, kažkam – kitu laiku ir t.t.).

  147. srs - 2018 12 9, 13:39

    Pataisykit jei klystu, bet BT per savo gyvavimą daugiau patyrė nuostolio, nei uždirbo pelno.

  148. Kardiobatonas - 2018 12 9, 14:18

    Kalbėti apie bendrą Baltijos šalių aviakompaniją būtų galima tik tuomet, jei BT neliktų (nelinkiu aš jiems tokios lemties). Kitu atveju nelabai matau prasmės. Dirbtinai plečiantis į VNO ir TLL didėtų nuostoliai, bendrovę būtų sunku valdyti dėl nacionalinių interesų, o ir nežinia, kam dabar BT būtų reikalingi partneriai iš Estijos ir Lietuvos.

  149. D - 2018 12 9, 22:51

    Kokios dar bendros avialinijos? Pradžioj susodinti dabartinius bankroto specus reiktų, kol eilinės kontoros neįkūrė. Vėl tie patys snukiai kitais vardais, Ostapo Benderio „Ragai ir kanopos“. Kanadoje bankrutavusios įmonės vadovas apskritai negali 5 metus eiti jokių vadovaujančių pareigų. Pas mus aišku ne Kanada, bet kad taip naglais snukiais po eilinio bankroto lįstų lyg niekur nieko. lrytas.lt straipsnis yra apie mėgstamiausią dieną bankrotuoti. Kažkas čia klausė apie „tuos pačius asmenis“, tai ten pasiskaitykit, mažiau reikės per šlangus apsimetinėti ir gailėtis jų.

    https://www.lrytas.lt/verslas/rinkos-pulsas/2018/12/08/news/pastebejo-keista-sutapima-lietuvos-aviacijai-penktadieniai-uzkeikti–8496190/

  150. Mindaugas - 2018 12 10, 00:20

    Gerbiamas D geros Jums kelionės į Peru Pirmąją klase

  151. Čiurlionis - 2018 12 10, 22:40

    TUI iš Vilniaus skraidys į Ispaniją, Bulgariją, JAE, Tailandą?? Gal kažkas daugiau žinote?

  152. Linas - 2018 12 11, 10:08

    Nemenkas augimas KUN:
    NOV2018
    81105 pax
    plius 24,13%

  153. Kardiobatonas - 2018 12 11, 10:12

    TUI Baltics puslapyje skelbiama, kad vasarą skraidys į Turkiją ir Kiprą. Galbūt kitos kryptys 2019/2020 žiemą.

  154. c2h5oh - 2018 12 11, 10:17

    Nu bet pagalvokim

    1) kam Latvijos politikams savanoriškai atsisakyti Rygos lyderystės ir perkelti pusę Airbaltic biznio į Lietuvą? Latvijos politikai ne geresni nei Lietuvos, bet akivaizdu, kad tokių politinių kamikadzių nėra.

    2) kam Lietuvos politikams remti skrydžius iš Rygos? Lietuvos politikai ne geresni nei Latvijos, bet akivaizdu, kad tokių politinių kamikadzių nėra.
    3) „kompromisas“ tarp pirmo ir antro variantų (paremiam tiek Rygą, tiek Vilnių, kad būtų laimingi visi) užprogramuoja milžiniškus nuostolius (ką jau įrodė tiek flyLAL, tiek ir Estonian pažaidimai su „hubais“).

    Juolab kad čia groja dar ir psichologinis faktorius – Baltijos valstybės yra labai panašios ir tarpusavyje žostkai konkuruoja. Todėl paremti skrydžius per Rygą – daug sunkiau, negu skrydžius per Frankfurtą, Kopenhagą ar netgi Varšuvą (nes šie oro uostai nelaikomi konkurentais VNO. Tuo tarpu Ryga užsigrobė vietą, kuri turėjo ir galėjo priklausyti VNO)

  155. Anonimas - 2018 12 11, 15:13

    „Wizz Air“ iš Lietuvos pervežė 7 milijonus keleivių

    Skaityti daugiau: https://www.madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/oro-uostas/wizz-air-is-lietuvos-perveze-7-milijonus-keleiviu/

  156. trolis - 2018 12 11, 15:56

    Kipras ir Turkija – puikios TUI kryptys is Lietuvos. Galetu dar Graikija del egzotikos prideti.

  157. c2h5oh - 2018 12 11, 16:57

    O tuo tarpu Belgijos spauda paskaitė paskutinę Lufthanzos ataskaitą ir atrado, kad joje „Brussels airlines“ pavadinimas niekur nebeminimas. Viskas suintegruota po Eurowings ženklu. Nors, pasak spaudos atkastos informacijos, Brussels airlines yra vienintelė pelninga Eurowings dalis (keleivių skaičius auga, užpildymas irgi).

  158. Arnas - 2018 12 11, 18:31

    FR pradėjo VNO-AMM stumdyti po €5

  159. PS - 2018 12 11, 19:07

    Kad visai neuždarytų VNO-AMM, nes kovo pabaigai mes nusipirkome net 36 bilietus. O nusipirkus vėliau paskelbė, kad skrydžiai bus ir vasaros sezoną ir net daug geresnis laikas – penktadienio skrydis anksti ryte. Tad galima dar daugiau laiko praleisti Jordanijoje savaitgalį. Bet jau šaukštai po pietų buvo.

  160. Senis - 2018 12 11, 19:18

    to PS
    jo ten ypač smagu vasarą :). Kas buvo tai sako neįmanoma į lauką išeiti. Diena temperatūra 40, ir daugiau

  161. Ugnius - 2018 12 11, 20:24

    @c2h5oh: gal galite patikslinti ką reiškia “flyLAL pažaidimai su hubais” ? Kokių dar hubų (be VNO) flyLAL turėjo ?

  162. oleg - 2018 12 11, 20:41

    skridau su SN pirma karta per ilgus metus…. baaahhh… net vandens nemokamai biurokratams (ir man tuo pat) nebedalina. Kainos siaip nebrangios, gal net pigiau nei VNO. Visai OK kokybes sumustiakas su arbata – 7 eur, pvz.

    Also apie biurokratus – skridau VNO-KBP su PS penktadieni. Kartu skrido visa chebra – Gribauskaite, Sinkevicius, etc. Pasidare selfiaka, idejo i FB ;-) ir twitteri: https://twitter.com/Lithuania/status/1070940394215694336

    As su kazkokiu kariskiu is ju chebros sedejau. VNO jie atvyko su spec busiku ir KBP buvo pasitikti su spec mikriukais.

    Uz manes ukrainieciai sedejo. Atpazino Gribauskaite, ispasakojo man respektus kad valdzia economy klase skraido. Nepasakojau jiems apie spartana,, tegu gerai galvoja…

  163. oleg - 2018 12 11, 20:43

    beeeet… ko as cia atejau – https://www.sasgroup.net/en/sas-eurobonus-introduces-point-sharing-and-lifetime-gold/

    SAS EuroBonus introduces two new features, the option to collect and share EuroBonus points with families & friends and Lifetime Gold membership to reward the most dedicated members.

  164. Augustinas Žemaitis - 2018 12 11, 22:00

    Kalbant apie kainas lėktuvuose, tai skridau Kinijos pigių skrydžių bendrove Spring Airlines.

    Mineralinis – 5 juaniai
    Coca Cola 0,6 litro – 10 juanių
    Kava – 10 juanių
    Spagečiai – 20 juanių
    Ir pan.

    1 euras, beje – 7,81 juanio.

    Atrodo, pigių skrydžių bendrovių veiklos modelis kuo labiau pasipinigauti iš prekių lėktuve į Kiniją išvis neatėjo.

  165. Srs - 2018 12 12, 01:32

    @Augustinas Zemaitis
    Kinija kol kas dar nera tinkama rinka low-cost del poros priezasciu:
    1. Kinai megsta per keliones pasitaskyti pinigais, tad sumoketi uz tradiciniu avialiniju bilieta jiems nera problems. O ir domestic skrydziai su jom nera labai brangus iprastai.
    2. Kinai dar nelabai tiki, kad low-cost yra saugios avialinijos. Kiek esu mates ar skaites ziniasklaidos pranesimus apie Spring Airlines, tai visada palieciamas saugumo klausimas.
    3. Iki siol vyriausybe gan stipriai reguliavo daug marsrutu ar net destination. Pvz. Spring Airlines negalejo skraidyti is PEK, todel turejo nemaza hub’a Shijiazhuang, kuris yra nesunkiai pasiekiamas is Beijing. Bet sitas turetu keistis ir vyriausybe planuoja dereguliuoti rinka.
    Bendrai paemus, kinai po truputi tampa racionalesni vartotojai, tai gana greitai Spring Airlines gali sulaukti savo sanso. Be to, apart kavos, tos kainos 2-3 kartus didesnes negu 7-11 ar kitose Convenience Stores.

  166. Jurgis - 2018 12 12, 11:15

    Гаусс: рассматривается вопрос о котировке акций airBaltic на бирже
    https://www.delfi.lv/biznes/transport-logistika/gauss-rassmatrivaetsya-vopros-o-kotirovke-akcij-airbaltic-na-birzhe.d?id=50660579

  167. Simonas Bartkus - 2018 12 12, 12:43

    c2h5oh: šiaip LH Group jau anksčiau sakė, jog brussels airlines bus integruota į Eurowings. Buvo net gan public kova, kuomet brussels airlines CEO neteko darbo, nes priešinosi integracijai į Eurowings. Eurowings vis dar yra nuostolinga LH dalis, bet, panašu esamas management vis dar turi tikėjimą šiuo modeliu ilgu laikotarpiu.

  168. Simonas Bartkus - 2018 12 12, 12:55

    Wizz Air uždaro Vilnius-Gdanskas, paskutinis skrydis sausio 19 dieną.

  169. Pranas - 2018 12 12, 14:56

    Neskridusiems paskutinė proga išbandyt – Vilnius-Gdanskas-Turku-Kaunas nedarbo dienom gruodžio 22-23-24 – 29 eur :)

  170. Arnas - 2018 12 12, 17:50

    Rinka jau akivaizdžiai perkaito: uždaromas VNO-GDN, kur vieno segmento revenue buvo gal €1500 (100 bilietų po €9,99 plius keli extras) prieš tai uždaryta eilė kitų maršrutų, VNO-AMM vaikšto po €5, už panašią sumą už savaitės galima nuskristi į MXP ir pan. Kas toliau?

  171. Janka - 2018 12 12, 18:45

    Joa, MXP už 10 EUR RT tai stipru.

  172. Linas - 2018 12 12, 18:52

    Toliau bus 0% BVP augimas 2019 ir dar daugiau nuimtų skrydžių 😉

  173. oleg - 2018 12 12, 21:55

    o baltarusiai tup metu dar viena lektuva tankais ir taurais ispiese. Sikart Emraeri https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10218005852165914&set=pcb.10218005852645926&type=3&theater

  174. Kazimieras - 2018 12 13, 06:00

    Taip išeina galimai krizė gali prasidėt kaip 2008?

  175. Kardiobatonas - 2018 12 13, 10:25

    Dėl naujos krizės jau niekas neabejoja, tik labiau tikėtina, kad šįkart ji bus švelnesnė. Gali prasidėti 2019-2020.

  176. Linas - 2018 12 13, 10:33

    Tai ji jau čia :)
    Pirmiausia tai ir pajunta aviacijos įmonės, kelionių organizatoriai ir transportininkai… Aišku, kad nebus tokio nuosmukio kaip 2018, bet tiesiog ekonomika nebeaugs arba bus labai labai menkas augimas…

  177. Linas - 2018 12 13, 10:34

    Turėjo būti – „kaip 2008“

  178. Spectator - 2018 12 13, 10:39

    Atsiprašau, bet gal nereikia spręsti apie krizę iš to, kad LCCs priimineja kvailus sprendimus skraidyti ten, kur niekam nereikia, ir po to prastuminėja ten bilietus po 5EUR. LCCs kartais vadovaujasi negalvodami apie rinką, o galvodami apie tai, kur turi gerus oro uostų kontraktus. Turi gera kontraktą VNO ir GDN arba VNO ir AMM ir daro maršrutą, niekas neklausia, ar yra paklausa.

    Iš čia ir yra LT bėda, kad LCC užleisti iki tokio lygio, kad savo nepamatuotais ir kvailais sprendimais skandina visą rinką. Aišku pati šalis mėto pinigus į kairę ir dešinę subsidijuodama PLQ-DTM, KUN-TKU ir panašias nesąmones. Bet kai reikia pabumbėti apie susisiekimą, visada pabrėžiama, kaip svarbu tradiciniai vežėjai ir verslo susisiekimas…

  179. Pranas - 2018 12 13, 10:50

    @Spectator – nepasakyčiau, kad čia vien Lietuvos problema – pas mus šiuo metu palyginus tų bilietų po 5 eur dar mažai. Visoj Vakarų Europoj atrodo pasiūlos jau smarkiai per daug ir kol kas visi plečias toliau tikėdamiesi, kad konkurentai užsilenks pirmiau. Bilietai po 5 eur skristi iš FRA, AMS ar MUC yra stipriau nei iš VNO.

  180. Spectator - 2018 12 13, 11:07

    @Pranas – kad Europoje (ypač kai kuriose vietose) yra didelis overcapacity nėra paslaptis. Vėlgi, ar tai būtinai reiškia krizę? Ne. Tai tiesiog stiprių vežėjų noras perskirstyti rinką.

  181. Wincas - 2018 12 13, 11:57

    Prekybos sektoriuje irgi jaučiamas mažėjimas jau antrus metus, bet tai daug susiję su valdančiųjų sprendimu apkarpyti viešasias išlaidas prieš du metus.

  182. oleg - 2018 12 13, 13:31

    sviezias katik is gamyklos Boeing 737 MAX 8 SE-RTA priskirtas naujajai Norwegian Air Sweden (NSE) skraidys ir i VNO. Tikiuosi greit pavyks isbandyti ;-)

  183. RRR - 2018 12 13, 14:03

    Tai Kaunas perlips 1 mln. keleivių. Visai neblogai sakyčiau.

  184. Edgaras - 2018 12 13, 18:37
  185. Čiurlionis - 2018 12 13, 23:49

    Pasirodo, tai ne gandai. TUI nuo sausio paleidžia Tailandą.

  186. Simonas Bartkus - 2018 12 13, 23:55

    TUI numato reguliariaisiais reisais naudotis: į Kiprą kitą vasarą skraidins su Wizz Air; į Tailandą pardavinės su Aeroflot.

  187. Rokas - 2018 12 13, 23:57

    Searche ir UAE su Dominika atsirado, kuriu iki tol nebuvo :) Is Vilniaus i Dominika, wow

  188. Darius - 2018 12 14, 23:48

    kitos savaites vidury skrendu SN BRU-VNO, jau dabar overbook -5 PAX (numatomas orlaivis A319 su 141 vietom, booked 146). Ar yra tikimybe kad pakeis i A320 su -160 vietu? ar paliks toki ir tikesis kad neateis zmones?

  189. Linas - 2018 12 15, 10:18

    @aišku, kad paliks 319

  190. Kardiobatonas - 2018 12 16, 23:52

    Paliks A319, 5 PAX nęra daug.

  191. Filatmiz - 2018 12 17, 09:30

    96b7 just try cialis by women

    achat cialis gnrique 5mg

  192. Simonas Bartkus - 2018 12 17, 14:33

    Turėdamas šiek tiek laisvo laiko, paleidau blogą ir anglų kalba:
    http://outofoffice.bartkus.lt

    Kas turite atsiliepimų – welcome, ačiū :)

  193. Linas - 2018 12 17, 15:37

    Simonai, ar tai reiškia, kad čia nebekelsi naujų POST’ų?

  194. Simonas Bartkus - 2018 12 17, 15:43

    Linai, ne – angliškas toks bus kitoks.

  195. Simonas Bartkus - 2018 12 17, 15:43

    Ta prasme bandysiu parašyti ir čia toliau

  196. oleg - 2018 12 17, 16:03

    Simonai, perskaiciau visus out of office postus. Dekui uz nauja bloga ir izvagas. Idomus contentas. Tikiuosi pritrauks labiau tarptautine auditorija.

    Bet atrodo kad tau kartais truksta laiko parasius dar kart savo teksta perskaityt. Nes kai kur daugiskaita ir vienaskaita nera suderinti, labai daznai truksta artikliu ar jie yra neteisingi, tekste kartais pasilieka zodziai lyg nuo seno juodrascio…

    Tai nera grammaz nazi kapryzas, toki teksta tiesiog yra sudetinga skaityti… Dar sudetingiau nes si mano kamenta parasyta be lietuvisku rasmenu =]

  197. Linas - 2018 12 17, 16:26

    @oleg
    aš vakar nakčiu iki 12:30 visus skaičiau :D

  198. dzin - 2018 12 17, 17:14

    Cargo economy class
    https://twitter.com/twitter/statuses/1074283280080519168

    kietas filmukas. Tulikas prieš skrydį maks 180 cm ūgioč sėdėti urve. Skamba kietai.

  199. trolis - 2018 12 17, 20:10

    gal labiau asmenine nuomone, bet man naujo blogo dizainas labai jau amateur – nesiziuri gerai ne ant kompo, ne, tuo labiau, ant telefono

  200. Arnas - 2018 12 17, 23:15

    Su gramatika naujajam blog’e yra kur tobulėti – tekstai labai „kampuoti“. Bet kokiu atveju, linkiu, kad lietuviškas blog’as liktų pagrindiniu :)

  201. Aras - 2018 12 17, 23:55

    Ryanair Chaniją (Kreta), grąžino.

  202. Simonas Bartkus - 2018 12 18, 11:37

    Kažkas jau postino, VNO srautas augo 7,8% lapkričio mėnesį.
    Vėl į viršų tempė charter keleivių augimas – jų išaugo 40%. Reguliarių reisų keleivių išaugo 5,4%.

    Po to, kai Wizz Air nuėmė lėktuvą iš VNO, atidavė ryškią lyderio poziciją Ryanair. Per pirmus 10 mėnesių Wizz pervežė kažkur 150 tūkst. keleivių daugiau nei Ryanair VNO. Tuo tarpu lapkritį – Wizz 73 tūkst., Ryanair 100 tūkst.

Leave a reply