„Aurela” 2009-iesiems darbo rado Lenkijoje, „FlyLAL” neskris į Tbilisį
„Aurela” lėktuvai gavo darbo iki pat 2009 metų rudens. Didelio užsakymo „Aurela” sulaukė iš Lenkijos kelionių organizatoriaus „Exim Tours„.
Nuo gruodžio 26 dienos „Aurelos” lėktuvai penktadieniais iš Varšuvos skris į Dominiką ir Margaritą (vienas skrydis, pradžioje nusileidžiant Dominykoje, o paskui skrendant į Margaritą, o sekmadieniais lėktuvas skris į Kubą ir Meksiką. Abu skrydžiai bus vykdomi su techniniu nusileidimu Portugalijai priklausančiose Azorų salose. Skrydžiai vyks iki kovo 27 dienos.
2009 m. sausį „Aurelos” lėktuvai ims kilti į Egiptą. 2009 m. vasarą „Aurelos” lėktuvai Lenkijoje dirbs pilnu tempu – bus srendama iš Lodzės, Krokuvos, Gdansko, Katovicų, Varšuvos ir Poznanės į Antaliją ir Bodrumą Turkijoje, Monastyrį Tunise.
Klaustukas iškilo ant šių metų tiesioginių užsakomųjų skrydžių iš Vilniaus į Bangkoką. „Novaturo” tinklalapyje kelionės į Tailandą nebeparduodamos, skrydžių į Bangkoką nebeliko ir skelbiamame skrydžių tvarkaraštyje. „Tez Tour” paskelbė, jog atšaukia pirmus du skrydžius į Bangkoką ir skrydžiai turėtų prasidėti gruodžio 25-ąją. Prisiminkim, jog abu kelionių operatoriai ketino dalintis vienu skrydžiu šia tolima kryptimi – todėl vieno planas skraidinti klientus, o kito planas pasitraukti atrodo dviprasmiškai.
Planuoti skrydžiai į Goa (Indija) šį sezoną jau buvo atšaukti. Klausimas, kiek dėl tokių pasikeitimų nukentės „FlyLAL” – bet kokiu atveju „Boeing 757-200” turės daug mažiau darbo, jei skrydžiai nebus vykdomi. Vienas skrydis su nusileidimu Dubajuje trunka daugiau nei parą.
„FlyLAL” garsiai pranešė apie gruodžio 15 dieną planuojamus atgaivinti reisus į Tbilisį – skrydžiai turėjo vykti net 5 kartus per savaitę. Nors „FlyLAL” tvarkaraštyje vis dar skelbiami skrydžiai į Tbilisį, bilietų į šiuos skrydžius neparduoda „FlyLAL”, taip pat bilietai dingo iš IATA sistemos.
Asmeniškai man labai gaila – Tbilisis buvo kryptis, galinti generuoti realų tranzito srautą per Vilniaus oro uostą. Tokiu būdu Vilnius tampa tarpininku tarp Rytų ir Vakarų.
Gruzijai nesutariant su Rusija, iš Tbilisio lėktuvai nebeskrenda į Maskvą – pagrindinį transporto mazgą Gruzijos keleiviams, dėl to tai yra galimybė konkuruoti dėl Gruzijos keleivių. „airBaltic” sėkmingai vežasi keleivius iš Tbilisio į Rygą, o Vakarų Europos gyventojams Ryga yra vienas patogiausių taškų iš kur galima pasiekti Gruziją. Skrydžiai į Rytinį Europos pakraštį patrauklūs dar ir tuo, jog dėl laiko skirtumo į Tbilisį, Alma Atą, Jerevaną ar Baku galima suskraidyti per naktį. Pagal „FlyLAL” numatytą tvarkaraštį, lėktuvai į Tbilisį iš Vilniaus kiltų vakare, o labai ankstų rytą pakilę iš Tbilisio, lėktuvai Vilniuje būtų jau šeštą ryte.
Jau gruodžio mėnesį „FlyLAL” parką turėtų palikti trys iš keturių lėktuvų „SAAB 2000”. Nors pratę prie „Boeing” propelerinius lėktuvus ir keikia, smarkiai susiaurėja trumpiems skrydžiams skirtas „FlyLAL” parkas. Žiemos tvarkaraštyje „FlyLAL” turi mažai trumpų skrydžių – vienintelis likęs „SAAB 2000” skraidys į Budapeštą, o į Kijevą ir Maskvą nuo šiol dažniausiai skraidys „Boeing 737-500”.
„FlyLAL” įmonių grupė turi stiprią „Boeing 737” remonto ir priežiūros bazę, nuosavą mokymo centrą, tačiau žvelgiant toliau, „FlyLAL” turėtų orientuotis į regioninius skrydžius, tuo tarpu į Rygą, Taliną, Stokholmą, Varšuvą, Sankt Peterburgą, Helsinkį ar Varšuvą varinėti „Boeing 737” iš tiesų yra prabanga. „SAAB 2000” kartais gerai pasitarnautų ir Prezidento skraidinimui, kadangi šiam dažnai tenka skraidyti pas kaimynus latvius, lenkus.
Apie „FlyLAL” planus papildyti lėktuvų parką kitais trumpiems skrydžiams skirtais lėktuvais žinių nėra. Tikėsimės, jų atsiras drauge su žiniomis apie 2009 m. vasaros tvarkaraštį.
Į Vilniaus oro uosto lyderės poziciją pagal pervežamą keleivių skaičių vėl išsiveržė „airBaltic” (32,4%). Bet šis pasikeitimas daugiau sąlyginis – gavusi licenziją, „FlyLAL” užsakomiuosius skrydžius ėmėsi vykdyti „FlyLAL Charters”, todėl daugiausia pervežančių avialinijų sąraše antrą vietą užima „FlyLAL” (29,6%), o trečiąją „FlyLAL Charters” (7,19%).
Penketuke dar yra „Czech Airlines” (5,79%) ir „Aer Lingus” (4,53%). Kadangi šios bendrovės atlieka tik skrydžius viena kryptimi, nesunku apskaičiuoti vidutinį lėktuvų apkrovimą – reisuose Praha-Vilnius ir Vilnius-Praha viename lėktuve sėdi 64,6 keleiviai, o Dublinas-Vilnius arba Vilnius-Dublinas – net 177 keleiviai. Iš reiso žiemai pasitraukus „airBaltic” ir „FlyLAL”, „Airbus A320”, kuriuo į Vilnių atskrenda „Aer Lingus” beveik kiekviename reise yra užpildytas 100%!
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
7 komentarai
Leave a reply
Man visgi neaišku kaip Flylal bent patenkinamai užpildys Boeingus į Frankfurto (dabar dar ten irgi skraido Saab), Maskvos ir Kijevo reisus. Ypač Frankfurto reisą – jungiamųjų skrydžių ten jie ten beveik neturi, o ir kainos dažnai net pas Lufthansą mažesnės (šiuo metu kaikurion dienom net už poros savaičių ir beveik visom dienom vėliau, Lufthansa už bilietus nori netgi dvigubai mažiau).
Vienintelis lektuvas kuris gali pakeist SAAB 2000 yra Bombardier Q400. Greitis praktiskai tas pats. Be to, vietu daugiau ir skrenda toliau (berods).
Kitas variantas- amerikoniskas/Sabeniskas. Pereiti prie Canadair CRJ. Arba Embraer arba kitu mazu reaktyviniu (Foker 70).
Bet Q400 geriau, nes ekonomiskiau.
B757 parduot rusams. O vietoj to nusipirkt B737-800/900 ir B767. Pilotai sako, kad B767-200 ir 2 km tako per akis.
Estonian Air žada pavasarį atsisakyt Boeing 737-500, juos pakeis naujais 88 vietų Bombardier CRJ900. Pasiliks tik vieną 737-300.
Nors šiaip man jų planas išgyventi tik su 6 lėktuvais (1 733, 3 CRJ900 ir 2 Saab 340) truputį nerealus atrodo – turės ankščiau ar vėliau Estija parduot savo dalį SAS’ui.
O gal tiesiog Maskvos kryptis bus numarinta ir atiduota rusu avialiniju aptarnavimui? Tada jau tikrai butu protinga (rusams) statyti didesni lektuva nei ATR-42.
Simonai, siek tiek apsiskaičiavai su Aer Lingus reiso užpildymu. Visų pirma, jų A320 talpina 174 PAX (FR’o B738- 189PAX); visų antra, rugsėjį-spalį artimi žmonės skrido kelis kartus – pasak jų, matydavosi 15-20 laisvų vietų. Aišku, yra menka tikimybė kad keliem reisam paleido A321, bet tuo abejoju. Gal kas matėt tokį paukštį VNO?
Klausimas, ar Novaturas neprasove, metes per borta Aurela ir pasiemes Fly LAL? Dabar kai flyl lal’ui sakes, ir jei fly lalas mazins skrydziu, ar ne teks mazinti savo kelioniu skaiciu ir novatorui ? o aurela normaliai dirbo ir dirba, rimciausia boeinga nusipirko. ;) oj bus prasove cia novaturas.
Po praėjusios savaitės įvykių ir siūlymo valstybei perimti AB „FlyLAL – Lithuanian Airlines”, jau turime laikyti AB „FlyLAL – Lithuanian Airlines” ir „FlyLAL Charters” skirtingomis bendrovėmis.
„Novaturo” skrydžius vykdo „FlyLAL Charters”, kuri užsiima tik užsakomaisiais skrydžiais. O „FlyLAL Charters” parkas visai „nešpietnas” – du „Boeing 757” ir du „Boeing 737-300”. Net jeigu bankrutuotų AB „FlyLAL – Lithuanian Airlines”, „FlyLAL Charters” skraidytų toliau.