Kaip Susisiekimo ministerija ir Vilniaus oro uostas švenčia naujienas
Ši savaitė Lietuvos aviacijos pasauliui geromis naujienomis buvo pati turiningiausia per pastaruosius pusę metų – nebebūsime vienintelė ES sostinė, neturinti jungties su Londonu, savo veiklos startą paskelbė vėžėjas, kurio bazė bus Vilniaus oro uoste.
Kaip į tai reaguoja Susisiekimo ministerija ir Vilniaus oro uostas, kurie yra pagrindiniai susisiekimo sistemos varikliai?
Susisiekimo ministerija savo interneto tinklalapyje ragina važiuoti ekologiškai, Eligijus Masiulis sveikina kolegą Eugenijų Gentvilą, ketinimai „nagrinėti oro linijų steigimo strateginius modelius”, darbo didvyrių nuotraukos …
Nei apie „Aer Lingus”, nei apie „Star1 Airlines” nėra nė žodelio … Gal tai nesvarbu Lietuvos susisiekimo sistemai? Galbūt. Tačiau Susisiekimo ministerija noriai publikavo „Ryanair” pranešimus spaudai, atvirai melavo apie atidaromus skrydžius į Amsterdamą, Berlyną.
Na, bet, matyt, keturi nauji reisai iš Vilniaus į Europos didmiesčius šiuo metu nėra taip svarbu. Keliaujam į Vilniaus oro uosto tinklalapį.
Nemokamas internetas – neblogai, bet jau pastebėjau jį veikiantį prieš gerą mėnesį; mokomosios pratybos – šaunu; Vilniaus oro uostas pasiruošęs sutikti „Skyways” lėktuvus – o kitoms kompanijoms ilgai ruošitės?
Gal neverti „Star1” ir „Aer Lingus” skrydžiai žinutės, tačiau skrydžių tvarkaraštyje vis dar tuštuma ties Londono ir Barselonos kryptimis.
Nežinau, kokia tokios užsispyrusios tylos priežastis. Į galvą lenda trys variantai – pasirinkite teisingą Jūs.
1. Susisiekimo ministerijos ir Vilniaus oro uosto komunikacijos specialistams tiesiog trūksta noro, energijos ir motyvacijos komunikuoti svarbias tūkstančiams lietuvių svarbias žinias.
2. Po Eligijaus Masiulio ir Tomo Vaišvilos skambių dangų liečiančių pareiškimų, kaip mes lenksime ne tik Rygą, bet ir Stokholmą, o skrydžiai bus atstatyti per porą mėnesių, susidūrus su niūria realybe dabar yra elementari gėda didžiuotis keliomis smulkiomis gerosiomis naujienomis.
3. Yra mylimi ir yra nemylimi. Nors aviacijos padėtis netoli pasistūmėjo nuo katastrofiško lygio, tačiau jau atsiranda skirtingi interesai, proteguojamos kompanijos ir kompanijos, kurioms institucijos kiša pagalius į ratus …
Trečiu variantu tikėti noriu mažiausiai … Nenoriu, kad tektų.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
71 komentarai
Leave a reply
Aš tai kiek modifikuočiau antrą versiją. Greičiausiai yra kiek karti Skyways patirtis. Kai buvo komunikuota apie labai dideles persperktyvas dar nepasiekus galutinio susitarimo. Suistarimas vėlavo, ne tiek atitiko lūkesčius. Dėl to dabar „apsidraudžiant” laukiama skyrdžių pradžios. Kad iki to jie nebūtų netikėtai atšaukti ir pan.
Tai labiau taikytina Star1, nes dėl Aerlingus abejot tenka mažiau. O šiaip pamėginsiu tiksliau išsiaiškint.
Dar viena versija. Laiku paskelbti pabijojo, o dabar kaip ir jaučiasi „pavėlavę”…
As tai labiau buciau linkes prie trecios versijos ir „uzsienis mums pades” bei „kad tik kam nors nebutu geriau” sindromo. Kiek suprantu ir oficialiosis puses „neteisingi” zmones pradejo sia veikla ir gal but ziadzia ne visiskai laikydamiesi iprastu normu ir taisykliu.
Pabandykim sudelioti ivykius is eiles:
1. FlyLAL vykdo nuostuolinga (del per dideliu VNO ir navigacijos mokesciu, kurie yra valstybes rankose) reguliariu skrydziu veikla kol akcininkams neatsibodo dengti nuostolius.
2. Valstybe atsisako padeti FlyLAL islisti is skolu, o mokesciai nemazeja.
3. Neteisetai sustabdoma FlyLAL licenzija ir FlyLAL galutinai iklimpa.
4. Valstybe vel atsisako padeti FLyLAL.
5. FlyLAL iskeliama bankroto byla, o tuo tarpu VNO mokesciai zenkliai mazieja.
6. Susisiekimo ministerija nusprendzia steigti nauja oro vezeja, bet ne FLyLAL pagrindu, kas butu n kartu pigiau.
7. Startuoja STAR1 airlines kaip lietuviskos avialinijos. Kaip ir avialinijos vel yra, bet valstybe nekreipia demesio ir toliau uzsako milionus kainuojancias studijas bei ruosiasi steigti dar viena vezeja.
Nezinau kaip Jums, bet man atrodo, kad nuo pat pradziu valstybes institucijose yra suinterisuotu zmoniu, kurie 100% nori, kad avialinijas steigtu kazkas kitas, kazkas kas su jais.
Versija yra viena ir vienintele: kazkas is valdzios vyru nori ikisti savus ir patikekit taip ir bus, o STAR1 niekad negaus valdzios palikymo.
apie ka sis irasas? apie tai kad aviacija besidomincio megejo blogas raso savaitgaliais, o vyriausybe – ne?
to antakalnis:
STAR1 airlines veikla pradejo ketvirtadieni, o ne savaitgali. O valdzio reakcijos, man atrodo, tu ir kita savaite nesulauksi. STAR1 apie reguliarius skrydzius kalba nuo Balndzio, o valstybes uzdejus „ignore”.
Manau reiketu rasineti i kokia susisiekimo ministerija, pati oro uosta, kad darytu kanors geresnio…
Trumpai pasikartosiu kažkelintą karta. Man iki šiol nėra akivaizdu, kad gelbėti LAL būtų pigiau, nei kuriti vežėja nuo nulio. FlyLAL baigė gyvavimą su 90 mln skolų. Krizės metu lietuvoj neužtenka pinigų pensijoms sumokėt, o čia reikėtų įkišt dar 30 mln. be garantijos kad pasiseks.
FlyLAL bankrotas buvo viena iš oro uosto vadovo keitimo priežasčių. Kada naujas vadovas darba pradėjo? Gerokai po sausio 19 d. Vadinasi kaltinti mokesčių politiką yra neteisinga. FlyLAL bankrotas buvo oro uosto mokesčių keitimo pasekmė, o ne vien priežastis. Beje, visi kiti skraidė su tokiais pat mokesčiais. Čia aš nekalbu apie nesąžininga konkurenciją iš AirBaltic ir Rygos oro uosto pusės.
Beje, iki LAL Lietuvoje bankrutavo „Air Lithuania” ir „Amber Air” (čią iš tų, kurios keleivius vežiojo), bet pasaulio pabaigos neįvyko. Aišku LAL bankrotas padarė daug daugiau žalos, nei ankstesni.
Ir dar dėl studijos. Nereikia čia skleist sąmokslų. Dabartinis susisiekimo ministras tikrai nenori kurti valdiško oro vežėjo. Jei taip būtų nuspręstą, nereikėtų jokių studijų užsakinėt.
Šiuo atveju klausimas nėra toks paprastas. Studija reikalinga tam, kad atsakyt į klausimą, kaip sukurt nacionalinę orio bendrovę, nepažeidžiant valtybės pagalbos draudimo ES (tai ką realiai daro latviai).
Vytautai-NT:
1. VNO priklauso valstybei ir FlyLAL bankrotas netiketumu nebuvo, tad vadova galima buvo ir anksciau pakeist. Ir siaip kas cia per vaiku darzelis, kad mokesciu mazynimui reikia vadova keist. :D
2. Su tokiais mokesciais, kokie buvo, negalejo buti pelningos veiklos, jei tavo baze VNO. Ir tu ta puikiausiai supranti.
3. Butent del tuo, kad naujas vezejas nepriklausis valstybei, nematau jo kurimo poreikiu – jau startavo STAR1. Musu rinka ne gumine – dviem VNO butu per anksta.
Visi iki vieno veiksmu is valdzios instituciju per puse metu atrodo kaip saukstai po piet. Deja, akivaizdu.
Neužmirškim, kad rinkimai į Seimą vyko splaį. Tad dėl problemų, kurios kilo 2008 ir anskčiau kaltas A.Butkevičius ir Z.Balčytis.
Nieks nežino kaip bus kuriamas tas nacionalini vežėjas. Gal konkursą paskebs, kuriame Star1 galės dalyvaut kartu su kitais. Gal jie pagal sąlygas turės pranašumą.
Kol nėra studijos (ji bus rudenį) tol nėr prasmės apie mechanizmus kalbėt.
Beje, metų pradžioj dar buvo vileties, kad į Vilnių pradės skaidyt didieji (SAS, KLM ir pan), bet nepradėjo…
Katik nusipirkau bilieta i Dublina ir atgal. Tai viskas su nupirkimu beveik normaliai, tik tiek, kad gavus patvirtinimo laišką, nebuvo rezervacijos numerio, paskambinau kompanijai (tikėjausi, jog nedirbs, nes pagal jų grafiką iki 18:00 jie tedirba, o nustebau, jog pakėlė ragelį apie 19h.) Tai va pasakė, jog ne už ilgo atsiūs tą numerį. Beje turėjau nuolaidos kodą, bet deja, jis man kainos visai nesumažino, turbūt akių dūmimas dėl nuolaidos buvo…
Kodėl apie „Aer Lingus“ ir „Star1Airlines“ – nė žodelio?
http://www.alfa.lt/straipsnis/10277108/?Kodel.apie.Aer.Lingus.ir.Star1Airlines..ne.zodelio.=2009-06-13_12-00
Dvi pastabos. Visų pirma straipsnis apie Ministeriją ir VNO paimtas iš Simono blogo („perspausdintas”). Ne pirmas kartas, tad jokia naujiena…
Antras dalykas- skaitykite įdėmiai kas parašyta Star1 laiške. Nuolaidos kodas „garantuoja pigiausią kainą”, tai reiškia, kad tais retais atvejais, kaip bilietų už 249 Lt nebebus, su nuolaidos kodu bus galima tokį nusipirkt.
Dabar jį galit kam nors kitam paskolint (klausimas ar galioja)…
kad aš tą kupona įvedžiau ir tada pirkau. Jei kam reikia parašykite man, atsiūsiu ta kodą.
pjuklasgrysta@yahoo.com
Atsiūsiu, o ten jau bandyti.. gal veiks dar.
Kas liečia studija, tai Lufthansa Consulting jau mina ministerijos slenkščius…
Kas liečia Star1 – tai liepos 26 diena bus ir antras lėktuvas – vadinasi skrydžių planas bus vykdomas.
O kas dėl komunikacijos, tai ar socialistinis vagis Ivanauskas, o šūdmalys politikas Masiulis – didelio skirtumo nėra, tai nereikia norėti ir pokyčių…
vitalijui: uzmirsaqi salai vardo flylal arba shaktibarciai uzsirasyti. :) ir dar vadovo niekas nekeite. jis isejo pernai i pensija (kaip toooookiam ekpsertui nacionaliniu avialiniju butu gerai zinoti ir si fakta…)..
del teksto uzklausimo- tai pritarciau vytautui… manau kad ir vno ir SM geda ,baisu ir nemalonu pripazinti, kad daug prisnekejo,o rezultatai „mizeriuks”
4. Variantas. Turinio valdymas outsource-intas, o pinigu susimokėti nėra.
Arba 1 4. Tai juk valstybinės įstaigos, o jose interneto komunikacijos reikalus mėgstama užkrauti IT žmogams,pamirštant už tai jiems sumokėti.
Gal kas nors žinote, kokiomis raidėmis prasidės skrydžio numeris (Star1)? pvz Ryanair – FR, Airbaltic BT.. O Star1?
Kazimierui – Star1 nera IATA narys, todel gali tureti tik 3 raidziu ICAO koda, turbut bus HCW, paveldetu is HC Airways.
P.S. truputį šypsnį kelia tas Staro kišimas kur reikia kur nereikia
Dėkui už paaiškinimą.
O beje gal galima paaiškinti mintį.. nelabai suprantu minties. „P.S. truputį šypsnį kelia tas Staro kišimas kur reikia kur nereikia” ?
Aiškinu:
Paskaitykit temos pavadinimą, o po to savo postus šioje temoje
Kazkaip painioja kai kurie desra su kiausiniene. Priminsiu, kad Ivanauskas buvo direktoius,o Masiulis yra ministras,kas yRa truputi ne tas pats.
Tad arba lyginam Ivanauska su Vaisvila, arba Masiuli su Butkevicium, o ne kitaip.
Ir galima daug kalbet apie sudmalima,pamirstant kas yra politika. Visi, iskaitant Seima reikalauja geru naujienu. Tad jiems reikia kazka pranest. O lukesciai dazniausiai nepasiteisina…
Aurelijai: ministerija turi savo atstove spaudai. Ji pasiraso visus pranesimus dedamus i tinklapi. Ir valstybes istaigose turinio valdymo nieks ne outsource’ina,nes ji vos ne kas antra diena reikai keist.
to Labiau patyręs
is kur zinia kad liepos 25d bus antras Star1 lektuvas?
sorry kad nelabai i tema :)
Ar dar yra abejojančių, jog „Star1” skris?
Aš taip pat buvau šios kompanijos skeptikas. Labai jau jų planai keisti ir migloti atrodė.
Tačiau dabar jie jau kelias savaites pardavinėja bilietus į Heraklioną, Salonikus, Antaliją, Barseloną. Šią savaitę pradėjo ir reguliariąją prekybą, papildomai į Londoną ir Dubliną.
Lėktuvą jau matė turbūt visi Airijos „planespotter’iai”.
„Star1” vadovybė mynė slenksčius į susisiekimo ministeriją, tačiau ministerija tylėjo. Ar ministerija turi kokių nors duomenų apie šios kompanijos nestabilumą ar nesugebėjimą vykdyti skrydžių? Tada, tegul dalinasi su visuomėne, nes keleiviai dabar jau perka bilietus. Esu tikras, jog taip nėra.
Šie du printscreen’ai tėra tik pavyzdys. Esu jau tikras, kad iš šių dviejų organizacijų žinių ir nebesulauksim, nes šansų buvo kalbėti daug. „Star1” paskelbė apie planus – tyla. „Star1” perėmė „HC Airways” – tyla. „Star1” įsigijo lėktuvą – tyla. „Star1” pradėjo pardavinėti bilietus – toliau tyla.
Tas pats ir apie „Aer Lingus”. Po pusmečio pertraukos Vilnius turės reisus kryptimi, kuri 2005-2007 buvo kryptis numeris vienas. Reisas į Europos finansinį centrą, reisas kasdien, dideliu lėktuvu. Tačiau – visiškai tyla.
Kol kas nauju argumentu del ministerijos neturiu- tikuosi kita savaite zinot kazka daugiau.
Bet kokiu atveju pritariu minciai,kad reakcija ne pavyzdinga…
to Deivis> Girdėjai kalbant perdraudėjus, jie žino truputi ankščiau už kitus.
to Vytautas NT> kiaušinienę nuo dešros skiriu :) Bet kai naujas iškeptas direktorius pradeda kalbėti, nes savo o ministro žodžiais, tai patikėk, man toks direktorius – marionetė. O vat Ivanauskas atlaikė, visas valdžias – nes mokėjo visiems sąžiningai, nors kaip pats gyrėsi geriausia jam buvo visada prie komunistų ar kaip ten jie, socialdemokratais vadinasi čia Lietuvoje :)
to Simonas> matai, pabandysiu šiokia tokią sąmokslo teoriją sudelioti :)
1. Atkreipk dėmesį kas investuoją į Star1 – verslininkas D.Žakaitis. Su kuo jis dar neseniai konfrontuodamas išsiskyrė – su verslininku D.Mockumi.
2. Atkreipk dėmesį kokios žiniasklaidos priemonės puola G.Žiemelį ir kurios stumia stumia ant reitingo pakylos E.Masiulį? alfa.lt, LNK
3. Star1 vystytojas kaip ir Žiemelis patenka į D.Mockaus netinkančių lauką – yra pilama yra maksimaliai.
4. Ką padarė E.Masiulis nuo sausio 16 d. iki dabar? Apčiuopamai nieko, bet ar tada pakilę reitingai smarkiai krito? Kaip ir nelabai, vadinasi projektas kurti „kišeninį” politikos lyderį vyksta pagal planą.
5. Dabar pridėk tai, kad visų pagrindinis argumentas tada sausio mėn. buvo, kad G.Žiemelis atėjo tik NT turto išparceliuoti, o ne aviacijos vystyti – bet blaiviai pažiūrėjus kas įvyko per tuos 6 mėn., be flyLAL:
– lėktuvai sėkmingai išnuomoti Kazachstano vežėjams
– FL Technics toliau plečiamas
– atidarytas atstovybė Maskvoje
– plečiasi flyLAL Charters
– BAA sėkmingai aptarnauja Rytų rinkos pilotus
O NT kuris privatizuojant buvo įvertintas 21 mln, buvo nupirktas už 25 mln…
Kaip pavyzdį paimk kaip buvo privatizuota Alita ar Stumbras… :)
Labiau patyręs > Gal ir logiška. Tačiau kokia „MG Baltic” motyvacija? Negi tik noras kenkti Žakaičiui?
Ne, tai yra platforma E. Masiuliui. Juk jei spręstu nacionalinio (bazinio) vežėjo klausimą – tai vyktu realus darbas, o dabar eilinį kartą prakalbo apie konsultacijas ir vizijas…
Ir jei D.Mockus įžvelgia čia kažkokių galimybių tai manau stengiasi visais įmanomais būdais jas konkurentams menkinti.
Kitas momentas – reikia nepamiršti, kad Lietuvos geležinkeliai neprivatizuoti :)
Man tik įdomu kaip turėtų atrodyti tas realus darbas?
Kaip jau rašiau anksčiau nėra noro kurti valdiškų/valstybinių oro linijų. O nevaldiškų oro linijų „sukurimas” gan keblus dalykas. Tam ir reikalinga studija. Kad atsakytų į klausimą kaip tai daryt ir pasiūlytų alternatyvas. Juk oro uostų plėtrai irgi užsakė studiją. Tą pačią, kur pasiūlė oro uostą perkelt tarp Vilniaus ir Kauno…
Esmė tame, kad sprendimą dėl „nacionalinių” oro linijų kūrino, ar nekūrimo priims ne ministras, o vyriausybė. Nes tam reikės kažkokių biudžeto išlaidų ir t.t. ir pan.
Taip kad nereikia ant vargšo ministro galvos visų šūnų kelt. Yra dar didesnių problemų- kelių fondas radikaliai sumažintas ir kt.
to Vytautas NT> nauda bus tik tada su studijomis kai jas rengiant SM bus įsigilinusi į esmę, o ne kvailai pataikaus elektoratui.
Realiame, t.y verslo pasaulyje būtu taip:
1. užšaldo Kauną neribotam laikui
2. Palangos uostą padaro regioniniu
Visi kiti variantai šiai dienai yra elementariai populistiniai…
Simonai, as vis dar esu skeptikas „Star1” atzvilgiu. I charterius dideliu vilciu nededu, nes rinka labai ir labai ribota. Kaip sekasis su komerciniais skrydziais-parodys laikas.
Na, „de facto” nacionalinis vežėjas jau susikūrė. Kadangi „de jure” toks statusas kaip ir neegzistuoja (nežinau ką nori sukurti SM), tai Star1 padavus paraišką ir gavus leidimą iš CAA vykdyti bent vieną tarpvalstybinį reisą (pvz.: VNO-DME), ji taptų kaip ir pripažintu nacionaliniu vežėju.
Man toks įtarimas, kad slayvardis „Labiau patyręs” priklauso p. A.Degučiui, nes siūlomos įdėjos pilnai sutampa su jo interviu Bernardinuose…
Tą proga dar vienas klausimas: Palangos oro uostas nėra reigioninis? Ko jam trūksta iki regioninio? Ar perdaug? Skrydžius į Maksvą uždraust?
Dar vienas klausimas- ką bendro turi oro uostų plėtra ir konkurencija su nacionaliniu oro vežėju? Nes man atrodo, kad siūlomų idėjų esmė- uždrauskit iš Lietuvos skraidyt Ryanair (uždaryt Kauną, o iš Vilniaus ne taip apsimoka skraidyt)…
ne Kauną užšaldyti,o Ryanair išguiti iš Lietuvos-ar tik ne iš Žiemelio mes tai jau girdėjom.
Siaip, Simonas galetu suprasti viesuju rysiu pradziamoksli… Ne rimta teorija, o bent jau pradziamoksli…:)… Rimtam marketingo specialistui tai tiesiog butinybe dirbant tokioj stambioj kompanijos kaip „Statoil”:)… O juk ponas Simonas save laiko rimtu specialistu, ar ne?:)…
Tai pagal ta elemetaruji pradziamoksli bet kuris ukio subjektas platina informacija ir pranesimus spaudai ti apie savo imone… Ne apie svetima, neziurint i tai, jog ji veikia tavo interesu zonoje… Grubiai tariant, apie „Star1” ir „Aero Lingus” pranesimus platino butent sios kompanijos…. Ir jei tuos pranesimus butu isplatinus Susisiekimo mininsterija arba oro uostas, tai jau butu buve kvaila…. Bet, p. Simonas to nezino:)… Paskaitykite bent jau pradziakosli, busimas kolega:)…
Beje, Gal kas zino, koks „Star1” istatinis kapitalas ir kas jos akcininkai?… Simonai, gal Tu zinai?… Del istatinio – galiu pasakyti – 20 tukstanciu litu…. O del akcininku – dar nepavyko prisikasti:(…
Vytautui-NT> šiai dienai Palangos oro uostas yra TARPTAUTINIS!, o tai sutik ne tas pats, kaip regioninis.
PR zmogus> matai, jei daugiau domėtumeisi ciline aviacija tai suprastum, kodėl SM ir TVOU turėtu plėšti visą gerklę, kad naujos kryptis atsirado skrydžių geografijoje. Iš kitos pusės – jei atsimintum neseną atvejį – kai dar niekas nebuvo aišku ir SKYWAYS nieko neplatino – ministras jau plėšė visa gerklę, kad nuo 05 18 bus keturios naujos kryptys iš kuriu liko viena…
Todėl būtent Simonui ir kylo klausimas, kodėl taip yra – kažkokie užsieniečiai jau šventa karvė, o vietiniai – tai nieko reikšmingo. Manau tai duoklė tokiems, kaip Vytautas-NT, kurie dar šventai įsitikinę, kad užsienio kapitalas turiu prasmės ir naudos įmonės valdyme. Pabandome Vytautai-NT padaryti paralelę su skandinaviškais bankais. Yra naudos, kad jie laiko Bubilių už kiaušinių?
PR zmogus> jei skaitai spauda, ten buvo parašyta, kad 100% akcininkas yra ex Teztour direktorius Martynas Laivys. O investuotojai – lietuvių, graikų ir ispanų verslininkai.
Beje aš tikrai nepriklausau p.Degučiui – nes jam aviacija yra įdomi tik per kuro užpilimą be konkurencijos TVOU, bet kai tą paslaugą pradėjo teikti BGS tai apskritai pasitrauks iš šios veiklos.
Turint galvoje, kad susisiekimo ministerija platino pranešimus apie naujus Ryanair maršrutus iš Kauno. Tai nieko nelogiško pranešimuose apie Star1 ar Aerlingus nebūtų.
Analogiškai su Skyways. Kas išvis jų „pranešimą spaudai” matė.
O tai kad įstatinis kapitalas 20000Lt tai dar nieko nereiškia. VP Market UAB’ų įstatinis kapitalas, spėju, irgi nedidelis. Svarbiau kokios jų finansinės garantijos, ko skraidymams reikia…
Klausykite, ar tikrai saugu dabar is Star1 pirkti bilietus??? as vakar nusipirkau… tik dabar cia skaitant komerntarus siurpas ima….
Palangos oro uostas yra Tarptautinis, todėl, kad ten skraido lėktuvai iš Maskvos. Dar Norvegija (bet tai Šengenas). Dar galėtų būt ta pati Britanija/Airija (ne Šengenas).
Mano turimais domenimis (bet nepatikrintais). Kalbama buvo ne tik su Skyways, bet ir su Aurela bei DOT.LT. Nei vieni, nei kiti noro imtis reguliarių skrydžių neparodė.
Su Skyways viskas buvo daug paprasčiau, nei bandoma pavaizduot. Atsirado, kompanija, kuri sutiko tartis dėl Stokholmo Kopenhagos bei dar Berlyno ir Amsterdamo. Net preliminariai tvarkaraščius suderėjo. Juk jei būtų pavykę, tai išeitų didelė sėkmė (iškart 4 maršrutai). Realiai išėjo 1.2 maršruto…
Kažkas pasimokė, kad negalima derybinių pozcijų skelbt, kai sutartą dalyką. O po to tenka aiškintis krize ir mažais keleivių srautais…
Dėl ilgalaikės „Star1” perspektyvos aš taip pat turiu abejonių – gal tiksliau, neužtikrintumo – tikrai negaliu duoti ranką nukirst, kad jiems tikrai seksis verslas.
Tačiau aš neturiu abejonių, kad liepos pirmom dienom „Star1” į Londoną, Dubliną, Barseloną tikrai lėktuvai pakils.
Del Barselonos turiu rimtu abejoniu. Kaip rodo patirtis, Lietuvai uztenka 148 vietu per savaite. O dabar bus 3 kartus daugiau. Kazkas kris ir teks kooperuotis arba atsisakyti planu.
Pagyvensime, pamatysim. Praėjusią vasarą į Barseloną skrisdavo net 6000 žmonių per mėnesį. Jeigu teisingai pamenu, tai buvo ar tik ne šeši reguliarieji savaitiniai skrydžiai (po 3 TE ir BT) bei po vieną „Tez Tour” ir „Novaturo” reisų.
2009-ieji, aišku ne 2008-eji, bet kokius 3000 bilietų parduoti gal įmanoma …
Plius, nereikėtų aklai skaičiuoti kiek buvo pernai bilietų ir lyginti su šiemet. Priešingai nei Londonas, Dublinas, Oslas, Helsinkis ir Berlynas, Barselonos krypties užkrovimas priklauso ir nuo pasirinkimo skristi į kitus miestus. Juk nemažai keleivių yra turistai, taigi jie realiai renkasi: Barselona, Antalija, Roma ar kitas miestas. Kol skraidė flyLAL, ne vienas pažįstamas buvo nuskridęs paturistauti iki Barselonos vie todėl, kad buvo patogus ir nebrangus skrydis. Juk pasičiupti 299 kainuojantį bilietą į tiesioginį skrydį tai ne tas pats kas mokėti 500 (į vieną pusę) už panašų bilietą, bet su persėdimu Rygoj, Vienoj, Varšuvoj ar dar kur…
gal kas mate Star1 licencija? Nera jos transporto ministerijoje registruotos. Tai kaip buti, ar si aviakompanija yra tikra, ar eiline apgavyste?
http://www.transp.lt/Default.aspx?Element=ViewArticles&TopicID=255&DL=
„Star1” nupirko „HC Airways”, kuri turi licenziją – realiai tokia tos kompanijos ir vertė. Greičiausiai oficialus „HC Airways” vardas popieriuose ir nebus keičiamas (bent jau pradiniam etape), tik reklamuojamas brand’as bus „Star1”.
Simonai, ar tu samoningai kai ko nematai, ar, tiesiog, pasauli stebi labai siauru kampu? Nei susisiekimo ministerija, nei TVOU savo tinklalapiuose po bet kurios avialinijos pareiskimo neplatino jokios oficialios informacijos. Ir tai labai suprantama. Ir apie darbinius susitikimus neplatina – ju buvo ir yra daug. Nuo Estonian Air iki Lufthansa, Star1 ir taip toliau. Pats pagalvok, ka jie galejo isplatinti po Star1 pranesimo spaudai – kad dziaugiames, jog Star1 isplatino pranesima?:) Ar, kad pardavineja bilietus luzinejanciame tinklalapyje? Keistai jus cia viska traktuojate ir suprantate, ponai…
kazkodel nelabai suprantu, ju webe raso, kad „Skrydžių bendrovė „Star1 Airlines” buvo įkurta 2009 m., įsigijus bendrovę „HC Airways”
http://www2.star1.aero/index.php/lt/apie-mus/kompanijos-istorija/.
Akivaizdus gi rysys – aviakompanija isigijo aviakompanija.
Perskaiciau ES reglamenta, ten parasyta, kad nauji savininkai turi pranesti apie vardo pasikeitima. Gal kas gali paaiskint siuos
niuansus?
Labiau linkstu prie to, kad cia vyrukai susisluos pinigelis, o lektuviukui nebus leista pakilti
Abigal ir kitiems: aš noriu iš valstybės institucijų tik objektyvumo ir adekvatumo. Pažiūrėk, susisiekimo ministerijos tinklapyje yra „Ryanair” pranešimų spaudai pridėta. O jau apie „Skyways” net nekalbu – skelbė per visus galus, nors net jokių susitarimų nebuvo ir „Skyways” dar skrydžių neplanavo, tik derybos buvo įsibėgėjusios.
Todėl norisi tik adekvatumo – jeigu nuspręsta, kad naujas maršrutas yra per maža naujiena, tai tegul nekomunikuoja nieko, o dabar gaunasi kad vieniems pyragai, o kitiems skylė barankoj.
Simonai, as manau Tu pats viska supranti pakankamai aiskiai… Marsrutas i Londona idomus visiems. Bet kiekviena situacija absoliuciai skirtinga. Su Skyways – derybas organizavo ir jas vede TVOU. Ir ne pranesimus platino, o zurnalistai patys skambindavo ir klausinejo…Del „RyanAir” – atvykdavo ju zmones, turedavo susitikimu – apie tai ir pasirodydavo informacija. O kalbant apie „Star1” – kol kas dar nieko nera – isskyrus nuotrauka Tavo bloge ir paskelbta bilietu pardavima. Kaip suprantu „Star1” su TVOU dar net sutarties nepasirase. Valsybes institucijai deretu komentuoti tik faktus o ne mintis ir prielaidas. Tokiems dalykams ir yra blogai..
5var.: tiek ministerija, tiek ir tvou trimituoja tik apie savo „nuopelnus”, o šios naujienos neturi nieko bendro su jais, todėl ir info nėra beigi nebus. Simono pastebėjimas (žinoma) aštrus ir teisingas kaip visada. bravo – taip ir toliau
SM pagaliau gavo media monitoringą ir neatlaikę kritikos sureagavo;)
http://www.transp.lt/Default.aspx?Element=ViewArticle&Lang=LT&TopicID=12&ArticleID=6107
Aš tai turiu dar versija, kad padėjo ir „draugiškas laiškas” į ministeriją…
Aišku rašydami pranešimą sugebėjo klaidą padaryt- Aerlingus pradeda skrydžius ne spalio mėnesį, o rugsėjo…
to ziurovas> nu jo pribaigė… Bet pasirodo įmonėje Ryšių su visuomene skyriaus vyriausiasis specialistas etatas dar likęs… Tai dar turbūt ir vadovas ir dar keli paprasti specialistai. Taip, teisybė, kad BIUROKRATŲ luomas nesunaikinamas…
Panašu, kad paaiškinimas kitoks. ta darbuotoja, kuri paprastai rengia pranešimus spaudai išėjo atostogų. Tai ir „nebuvo kam” paskelbt geras žinias…
Tiesa čia versija- ministerijoj nesitikslinau…
Ale koks domenas fainas :)
http://www.transp.lt
As panasiai masciau, kad atstovas spaudai savo darba neatlieka. Nes maziausiai dabar reikia ministerijai – pasidaryti dar daugiau priesu!
panašu, kad Vytauto versija apie išėjusią atostogauti arba išvarytą nemokamų atostogų darbuotoja — arti tiesos, nes SM žinutė labai jau primityvi, lyg ją rašytų koks praktikantas, ir dar AerLingus blogas datas nurodė. Bet tai kaip ir tampa nebeįdomu, nes tuoj AirBaltic visus vėl ant blakstienų pastatys — šiandien Vyriausybė nukėlė savaitei sprendimą dėl naujausio jų ieškinio LTU, tipo, bandys pasiekti taikos susitarimą. Labai įdomu, ką už tą taiką latviams pasiūlys? Susigriebti paskutinius keleivius iš LTU ir vykdyti skrydžius kur nori ir kada nori?
Džiugu, kad tiek Susisiekimo ministerija ir Vilniaus oro uostas sureagavo į pastabas ir pradėjo kalbėti. Tikiuosi, tai tikrai yra tik viešųjų ryšių darbuotojų klaidos.
Temą uždarom šiam kartui :-)
Apie „tarptautinius” aerouostus: egzistuoja puikus būdas identifikuoti vietinį kaimo aerouostą: jei pavadinime yra žodis „tarptautinis”- reiškia reikalų turime su kaimiečiais. Pvz, Vilniaus Tarptautinis Aerouostas, Palangos Tarptautinis Aerouostas, Newcastle International Airport, Belfast International Airport- visi yra kaimietiški. Kita vertus, Heathrow, Gatwick, Shiphol- pavadinime žodžio „tarptautinis” nė su žiburiu nerasit. Bėje, jei kas buvot, galit palygint: Edinburgh Turnhouse ir Glasgow International Airport. Glasgo miestas turbūt tris kartus didesnis už Edinburgą, bet atvažiavęs/atskridęs į aerouostą pamatai: kaimas. O važiuoti buvo nebūtina- viskas matėsi pavadinime. Nes rimtam aerouostui nebūtina visiems (dėl viso ko) paaiškinti, kad jis, matote, yra tikrai tikrai tarptautinis (garbės žodis! Jūs tik pažiūrėkit į pavadinimą!).
Koks skirtumas kaip oro uostas vadinasi? Esmė jo charakteristikos ir pan. UK beveik visi oro uostai tarptautiniai, nes skraido bent jau į Airiją.
Pavadinimas turi atspindėt aptarnavimo sąlygas. Tarptautinis oro uostas turi galimybe aptarnaut trečiųjų šalių keleivius. Palanga, Kaunas ir Vilnius tokias galimybes turi.
Beje, UK ir Airija ir ne šengenas. Todėl jiems galioja reikalavimai, kaip Rusijai…
IAD, LAX, SFO, SEA, MIA, ATL, ORD, JFK, DFW… – visi yra International. YYZ, YVR, YUL – irgi. Tai apie ką šneka?
Šneka, kad mūsų patyrę ekspertai galėtų vėl sėkmingai dirbti aviakompanijoje Vilniuje tik jei būtų uždarytas Kauno oro uostas, o iš Palangos atimtas tarptautinio statusas ir palikta vienintelė destinacija (tai juk toks labai gražus žodis, ane?) į Vilnių. Atidarytų tada vėl Tbilisio destinaciją ir skraidintų per Vilnių būrius gruzinų į Palangą (visgi į Europos didmiesčius jie ir taip turi kuo skristi).
Arba Star1 pakele bilietu kainas, arba pirkejai bilietus tesiog sluote sluoja, nes kainos jau gan nemazos daugeliu nienu, nuo mazdaug 600 iki 750 (mazdaug) pakilo jau…
Logiška-kuo daugiau bilietų perka, tuo labiau kainos kyla. idomu tik iki kiek jas pakels. Bilietai jau iki metų galo atsirado, bet tvarkaraščio dar nekeitė.
Įdomu, ar jie pildys lėktuvus akcijomis, ar skraidys pustuščiai. Laukiam liepos 3….
Bet kaip matau, tai pakeltos kainos iki panasaus lygio kaip ir Ryanair’o (vasaros metu).
beje ziurejau apmokejimu budus, tai atsirado galimybe apmoketi is Vokietijos (Vokietijoje veikianciu banku „DIRECTebanking”.. Bet kam Vokietija, jei jie ten net neplanuoja kolkas skraidyti, o jau skraido ir i Anglija ir Airija (is cia nera vietiniu banku nurodyti.).
Preliminariais duomenimis techninis skrydis iš Shannono į Vilnių planuojamas Birželio 18 dienai.
saltinis… http://www.lt-vacc.org/forumas/viewtopic.php?f=8&t=764&start=75
„Star1” parduoda bilietus dabar iki spalio galo – panašiu laiku transformuotis turėtų ir jų užsakomųjų skrydžių tvarkaraštis. Be to, manau, jog žiemos sezono „Star1” į Barseloną neskraidys – atostoginiams skrydžiams žiemą į šį regioną paklausos nėra.
Bet idomu, kad jie kol kas padaznintu skrydziu i Londona nesiulo,kaip zadejo nuo liepos galo,kai gaus antra lektuva. Todel ju taktika atrodo savotiskai-parduoda i skrydzius taip,kaip skraido dabar, o i naujus reisus pardavines veliau. Aisku, taip jie neprisiima rizikos tam atvejui, jei su antru lektuvu bus problemos.
Del Barselonos-gal jie iki ziemos pakeis oro uosta ir prades uzsiimt tranzitu. Nors tada gal isvis geriau Madridas,o ne Barselona…
Matyt Simono blogas tokį efektą sukėlė, kad šiandien ministras jau per „Labą rytą” Star1 reklamavo…
gal neturi viesuju rysiu skyriaus nei VNO nei susisiekimo vyriausybe? ;)