„airBaltic” iš Rygos skris į Frankfurtą

   
     

„airBaltic” vėl per žaidimą „Facebook’e” paskelbė, jog atidarys kryptį iš Rygos į Frankfurtą.

Skrydis iš Rygos į Frankfurtą bus vykdomas nuo rugsėjo 17 dienos kasdien, lėktuvu „Boeing 737”.

Įdomu, ar čia principinis atsakas į „Lufthansa” atstovo pasišaipymus iš Rygos oro uosto ir „airBaltic” ambicijų?

Kol kas nėra sudėtas tvarkaraštis ir iki galo neaišku, ar „airBaltic” su „Lufthansa” konkuruos, ar bendradarbiaus. Įtariu labiau konkuravimo variantą ir „airBaltic” bandys iš Rygos išstumti didžiausią Europos kompaniją.

Atnaujinimas (2009.07.16 12:40): „airBaltic” jau paskelbė skrydžių tvarkaraštį ir pradėjo prekybą bilietais – Frankfurto reisą „airBaltic” darys vidurdieniais: 11:50 RIX 13:05 FRA ir 14:40 FRA  17:45 RIX. „airBaltic” dabar pardavinėja bilietus po 0 EUR arba po 1 EUR (reikia sumokėti tik jų mokesčius – suma už „round-trip” yra 83 eurai) ir taip, matyt, bandys priversti „Lufthansa” atsisakyti reiso. Kitu atveju, nelabai įsivaizduoju, kodėl „airBaltic” atidarinėtų reisą į brangiausią savo žemėlapio oro uostą gana panašiu tvarkaraščiu kaip jau vykdomas konkurentų skrydis.

Šiuo metu iš Frankfurto į Rygą „Lufthansa” skrenda kartą per dieną vidurdieniais. Panašiai skrenda ir į Vilnių, o vasarą Vilniaus kryptimi pridedamas vienas papildomas vakarinis reisas. Net žiemą „Lufthansa” Rygos reise turi pusantro karto mažiau keleivių nei Vilniaus reise, todėl akivaizdu, jog „airBaltic” neketina laimėti plėsdama reiso „capacity”.

Iš Rygos į Hano oro uostą netoli Frankfurto skrenda dar ir „Ryanair”, tačiau realiai jų produktas nekonkuruoja su Frankfurto produktu.

„airBaltic” vienas iš dabartinės veiklos tikslų yra išstumti kitas kompanijas iš Rygos oro uosto. Rygoje nebeliko „Aer Lingus”, „easyJet”, „germanwings”, KLM. Šiuo metu „airBaltic” labai aktyviai konkuruoja su „Turkish Airlines” Stambulo kryptyje, su „Norwegian” Oslo kryptyje, su „Finnair” Helsinkio kryptyje.

Rudenį „airBaltic” akivaizdžiai stos į tiesioginę konkurenciją su LOT Varšuvos kryptimi. Matyt, „airBaltic” ryšis stumti lauk ir „Lufthansa”. Liks Rygos oro uoste tik čekai su Praha, bet jų kryptis apskritai pasidariusi vegetuojanti …

„airBaltic” vadovas teigia, jog „airBaltic” neketina šlietis prie „Star Aliance” (kur yra SAS ir „Lufthansa”), tai turbūt takoskyra su SAS ateityje irgi gali didėti.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

25 komentarai

  1. Dainius - 2009 07 16, 12:42

    Visus išstums, o po to pati bankrutuos…

  2. Flyer - 2009 07 16, 13:33

    Flickas pats vokietis. manau susitars :))

  3. Justinas - 2009 07 16, 13:46

    Simonai, o gal trumpai gali brūkštelti savo nuomonę kokia logika AirBaltic remiasi lipdydama konkurentų išstūmimo strategiją? Kokia nauda iš to oro uostui?

  4. Lauris - 2009 07 16, 13:49

    Didžiausios jiems sekmės bankrutuojant!

  5. Vitalijus - 2009 07 16, 13:50

    Cia yra ir atvirkstinis efektas: jei AirBaltic visus isstums is Rygos oro uosto, tai Latvijos vyriausybe niekad neleis siai kompanijai bankrutuot ir AirBaltic gyvens ilgai ir laimingai.

  6. Simonas Bartkus - 2009 07 16, 13:56

    Oro uostui iš to naudos nėra. Rygos oro uostas likdamas su viena kompanija patenka į labai didelę riziką. Jeigu „airBaltic” kas atsitiktų (nors šiandien tai ir nerealu), tai Rygos oro uostas per dieną taptų didesne dykyne, negu dabar yra Vilnius.

    Tačiau išstumdama konkurentus, tai „airBaltic” siekia sau naudos:

    1. Gali didinti tiesioginių skrydžių kainas. T.y. Ryga-Hanoveris jie dabar negali laikyti 1200LTL už roundtrip, nes „Lufthansa” siūlo Hanoverį per Frankfurtą už 1000LTL.

    2. Ji lieka vieninteliu vežėju „į regioną”. Jeigu reikia portugalui į Rygą, nors „airBaltic” ir neturi reiso į Portugaliją, bent vieną galutinį segmentą portugalas vistiek turės skristi su „airBaltic”.

    3. „airBaltic” veja lauk išsivežančius keleivius iš Rygos ir taip stato pagrindą sau būsimiems skrydžiams. Jeigu iš tikrųjų „airBaltic” galvoja apie skrydžius į JAV, tai FRA-RIX ir WAW-RIX skrydžių nebuvimas atima galimybę rinktis iš skrydžio per Frankfurtą ar Varšuvą.

    4. Jeigu „airBaltic” turi tikslų tame maršrute dirbti, tai geriau yra dirbti be konkurencijos negu su konkurencija. Pvz. dabar „airBaltic” laiko tris kasdienius skrydžius į Oslą, nors jų užkrovimas yra mažiau nei 40%. Taip bando dideliu dažniu atimti keleivius iš „Norwegian”.

  7. Simonas Bartkus - 2009 07 16, 14:10

    Beje, jeigu Rygos oro uostas ir „airBaltic” nebūtų viena ir ta pati letena, tai neabejotinai oro uostas yra suinteresuotas nekurti tiesioginės konkurencijos, nes ji prie gero nepriveda. Pvz., ne vieno oro uosto kainodaroje yra numatyta, kad atidaromiems konkurenciniams maršrutams tomis pačiomis kryptimis ir nesant 2 ar 3 valandų skirtumo tvarkaraščiuose, netaikomos apimties, „naujo reiso” kitos nuolaidos.

    Tiesioginiai karai keleiviams trumpu laikotarpiu yra gerai, tačiau aišku, jog ilgu laikotarpiu kainų karas prie gero nepriveda ne tik pardavėjų, bet ir pirkėjų.

    Kaip tik dabar skaitau knygą „Global Airline Industry”, kur per mikroekonominę prizmę aiškinama, kuo remiantis aviacijos rinka nėra iki galo liberalizuojama.

    Skrydžių versle yra labai sunku įrodyti dempingo faktą, nes vidutines kainas yra sunku nustatyti, o avialinijos pagrįstai motyvuoja, jog po 1 EUR jos pardavinėja tik sėdynes, kurių jos niekada neparduotų.

    O kainų karų pasekmes mes patys turim savo kailiu. Prisiminkim Vilnius-Londonas-Vilnius maršruto istoriją. Pradžioje skraidė tik „Lietuvos avialinijos”, tada, pradėjus augti paklausai iš kitos pusės įėjo „British Airways”. Atsidarius ES sienoms atėjo „airBaltic”, kuri atidarė reisą tuo pačiu tvarkaraščiu kaip LAL ir stipriai numušė kainas. Iš pradžių bandė paskui TE ir BT eiti žemyn ir BA, tačiau po to nusispjovė ir išėjo iš maršruto. Po to TE bankrutavo (o būtent kainų karai buvo viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl TE per ekonominį pakilimą neužsiaugino lašinių krizei), o BT išėjo :-) Visa Lietuva beveik už dyką per tris metus aplankė Londoną, o to kaina – VNO pavirto vienintele ES sostine be jungties su Londonu.

    Nukrypau į lankas jau ne į temą :)

  8. Audrius - 2009 07 16, 14:20

    Stebėtina, kodėl SAS nusižeminęs vis dar „šliejasi” prie Air Baltic.

  9. Simonas Bartkus - 2009 07 16, 14:27

    SAS nelabai turi pasirinkimo, matyt. Su akcininkų nubrėžtu keliu „Core SAS” jie neturi galimybių investuoti ir imtis naujų maršrutų į Vilnių, Rygą, tačiau traffic’as iš šių miestų jiems yra svarbus. Dėl to ir „codeshare’ina” ARN-RIX, CPH-RIX, CPH-VNO.

    Jeigu „airBaltic” jau tokie principingi ir galingi, tai kaip savo galios įrodymą gali nukirsti VNO-CPH ir RIX-CPH :-) Tačiau taip nebus :)

    Be to, SAS dabar yra ne tik „davėjai” airBaltic’ui. SAS yra gavęs iš BT „codeshare” skrydžiams į JAV. CPH-JFK yra vykdomas ir su BT skrydžio numeriu – dar keista, jog BT savo žemėlapyje nėra JFK apsibrėžę kaip „savo” miesto.

  10. Gogis - 2009 07 16, 16:18

    codeshare turi net tik RIX-STO,CPH bet ir kitomis Skandinavijos kryptimis, o kas liecia JAV, tai irgi ne visi SK miestai itraukti ewr, ord, iad ir nera Sietlo berods

  11. Labiau patyręs - 2009 07 16, 16:46

    Manau toks dalykas airBaltic kainuos labai brangiai. Nes: vokiečių verslininkai skris tik su LH. Tas yra ir Lietuvoje, dar kai flyLAL skraidė buvo. Jei neturės gerų kainų toliau, tai skrendančių P2P yra manau mažoji dalis, dauguma skrenda toliau, nes turistui tikrai nėra ka Frankfurte veikti. Aišku ten yra TUi pseudo reisiniai skrydžiai su kuriais skrenda į Margarita, Dominiką ir t.t., ten BT konkuruos.

  12. Simonas Bartkus - 2009 07 16, 18:03

    Jep – dėl vokiečių srauto į Rygą, tai „airBaltic” neturi jokių šansų. Apskritai, čia yra svarbus momentas, jog senosios Europos šalyse patikimi „flag carrier’ai” turi labai didelį pranašumą klientų galvose. Pats žinau kaip yra Skandinavijoje, kur eilinis keliautojas atrodo, kad net nežino, jog yra dar ir kitų kompanijų be SAS. O dar žinant, kad Skandinavijoje ir Vokietijoje vidutinis skraidytojas yra turbūt 20 metų vyresnis nei vidutinis skraidytojas Lietuvoje, tai supranti, jog net nėra šansų jų perauklėti.

    Štai dėl ko Branson’as vis bando eiti „head to head” komunikuodamas, jog jis yra „flag carrier”, o ne BA. Labai jau apsimoka nors kelis procentus keleivių tuo įtikinti, nes įpratimas yra žiauriai svarbus.

  13. Justinas M. - 2009 07 16, 19:41

    Simonas visiškai teisus dėl to, jog vakarų Europoje labai svarbu „mėgstama” ar „įprasta” oro bendrovė, ir ten mažai kas skris airBalticu net dvigubai pigiau.

    Visgi, anksčiau buvo išreikšta mintis, jog airBalticas labai daug išlošia skraidindamas per Rygą, taip įpratindamas keleivius. Norėčiau paprieštarauti, kadangi Lietuvoje keliautojai neturi tokių senų įpročių, taip pat Baltijos šalių vartotojai kur kas jautresni kainai nei Vakarų Europos. Todėl, manyčiau, yra tik du dalykai, prie kurių galima Baltijos vartotojus pripratinti:

    1) Naudotis greitai.lt arba skyscanner.lt (beje, greitai.lt tapo bilietų paieškos sinonimu) perkant bent kokius skrydžius, juk skrydį vykdančios bendrovės visos su keleiviais elgiasi kaip su kiaulėm;

    2) Skirsti IŠ Rygos (o ne PER Rygą), nes taip pigiau. Žinau, ir pats esu daręs, jog važiuojama automobiliu/autobusu iki Rygos (dviese jau ženkli ekonomija), o iš ten skrendama tiesioginiu airBaltic skrydžiu.

  14. Vytautas - 2009 07 16, 19:51

    Yra dar vienas įprotis – pvz Rygos vengti kaip ugnies. Pats kelis kartus galejau iš ten skristi ir sutaupyti po 100-200lt, tačiau likau ties KUN ir VNO. Pralošiau šiek tiek pinigų, tačiau kokį milžinišką moralinį pasitenkinimą patyriau!!!! neišmatuojamas pinigais ;)

  15. Linas - 2009 07 16, 21:45

    Vytautui
    Manjakas :)
    Taciau, galvoju, ar tik nebusiu ir pats toks pat…

  16. Gogis - 2009 07 17, 00:11

    del pripratimo, tai visose salyse, ne tik pas mus yra vartotoju peikianciu savas avialinijas, (nes mes vieni tokia tauta ;-) , butent vokieciai LH laiko plesike, Britai BA, ir pan. ir esant galimybei jau dabar daug kas renkasi pagal kaina. O is LT, LV rinku ir vieni ir kita veza pigius keleivius.., skirtumas, tas, kad BT bandys vezti brangesnius keleivius t.y. vokiecius tranzitu per Ryga, ne tik ten kur LH neskraido, bet ir konkuruoti su ju tiesioginiais reisais, kuriuose lufhansa stabiliai laiko gan aukstas kainas.

  17. Pranas - 2009 07 17, 00:52

    Šiaip pagalvojus, jei flyLALui iš Vilniaus į Frankfurtą skraidyti apsimokėjo, tai airBalticui iš Rygos neturėtų būti sunkiau.

  18. Labiau patyręs - 2009 07 17, 08:32

    @ Pranas – sunku spręsti, nes pvz. į Londoną irgi skraidė, nors abiems reisas buvo pelningas tik liepą ir Kalėdiniu periodu.

  19. ahoi - 2009 07 17, 08:49

    Dėl verslininkų nejautrumo kainoms.
    Bepigu kokiam Statoil’ui – kaip kažkada rašė Simonas – susibiudžetavo, kad kelionė Vilnius – Londonas kainuoja 1500Lt ir nesuka galvos, nes visas išlaidas vis tiek nuleis ant vartotojų galvos.
    Tuo tarpu smulkiame ir vidutiniame versle (kuris vakarų Europoje labai reikšmingas) tenka skaičiuoti ir taupyti kur kas daugiau.

    Jei jau Lufthansa būtų tokia šventa karvė, tai nebūtų nė AirBerlin, nei Germanwings. Aišku vokietis gal iš principo labiau linkęs rinktis vokiečių aviakompaniją, bet Ryga juk beveik vokiečių miestas, o AirBaltic beveik vokiečių kompanija ;)

  20. Labiau patyręs - 2009 07 17, 08:56

    @ ahoi – manau BT tiesioginė konkurencija tik privers LH reaguoti ir jie nuleis kainą. Tai gausis, kad vidutinės pajamos iš reiso LH kris, bet dėl pasirinkimo, tai iš patirties žinau, kad vokiečiai labai labai palaiko Lufthansa.

  21. Simonas Bartkus - 2009 07 17, 08:59

    Dėl kainos nejautrumo – čia labiau klausimas yra apie verslo klasės bilietus. Pvz, žinau didelių įmonių, kurie yra savo middle-manager’iams darbo sutartyse įrašę, prie benefit’ų, kad suteikiama galimybė skraidyti į komandiruotes verslo klase. Dabar priėjo prie to, jog įmonei reikia sumažint išlaidas komandiruotėms 40% – atrodytų paprasta – visus persodini iš verslo į „Premium Economy” ir ramu. Tačiau ne – taip negalima.

    „Lufthansa” ir kitos tradicinės bendrovės nebėra tokios nelanksčios kaip buvo prieš 20 metų, čia aišku, konkurencijos pasėkmė. Jos kainos nėra kelis kartus besiskiriančios nuo „AirBerlin” ar „Germanwings”. Tačiau, kaip aviacija besidomintis lietuvis vengia Rygos, taip ir vokietis neskris su „airBaltic”, jeigu „airBaltic” pasiūlymas bus 50EUR pigesnis. To pasekoje, norint „airBaltic” pasiimti srautą reikia visus bilietus pardavinėti po 0EUR, nes jei pardavinės po 120EUR į vieną pusę, tai vokietis visada rinksis „Lufthansa” už 170EUR.

  22. Simonas Bartkus - 2009 07 17, 09:03

    Dar dėl verslininkų nejautrumo kainoms – taip, jie yra nejautrūs trumpu laikotarpiu ir atsparūs kainų svyravimams ir konkurentų akcijoms. Jeigu jeigu verslas susitaikęs, jog kainuoja kelionė apie 1500 LTL, tai nesureguos į konkurento akciją už 800 litų, jeigu tradicinis variantas už 1500 yra patogesnis ir įprastas.

    Tačiau – kai laikai pasikeičia, tai verslas taupo iš esmės ir aviacijos kompanijos nebeturi šanso lengvai manipuliuoti elastingumu. Jeigu kompanija nusprendė nukirsti komandiruočių kaštus 30 ar 40%, tai jų nepriversi skristi tiek pat, nuleisdamas kainas. Jeigu kompanija nusprendė vadovus iš verslo klasės perkelt į ekonominę – tai taškas ir net jei nuleisi verslo klasės kainas dvigubai, visi sėdės vistiek ekonominėje.

    Negalima sakyti, jog kažkas yra nejautrūs kainai. Tiesiog elastingumo kreivės iš esmės skiriasi.

  23. ahoi - 2009 07 17, 09:13

    „… kaip aviacija besidomintis lietuvis vengia Rygos …”

    :)))

  24. Simonas Bartkus - 2009 07 20, 13:47

    Šiandien latviškose „Verslo žiniose” yra interviu su B.Flicks, kuris viešai pripažįsta, jog skrydžiai į Niujorką ir kitos plėtros ambicijos atidedamos keleriems metams, dabar svarbiausia yra suoptimizuoti tinklą ir koncentruotis ties keleivių iš aplinkinių miestų vežimu per Rygą.

    Latvijos vidaus rinka krito kelis kartus ir Flicks prognozuoja, kad rudenį vietinių keleivių nebeliks visai.

    Santrauka latviškam „Delfi”:
    http://www.delfi.lv/news/national/business/article.php?id=25757129

  25. Rimas - 2009 07 20, 20:32

    Oi kaip reikia daugiau skryziu is Lietuvos.

Leave a reply