Skrydžių versle gerų žinių nedaugėja

   
     

Pastarosiomis dienomis skraidant lėktuvais į Vilnių gali trumpam atšokti noras skraidyti. Rūkai kaip niekada šiemet skaudžiai atsiliepia Vilniaus Tarptautinio oro uosto darbui. Po trijų dienų savaitgalio į Vilnių grįžtantieji negalėjo lengvai nusileisti Vilniuje – dėl rūko Vilniaus oro uosto nusileidimo takas buvo uždarytas daugiau nei valandai per pagrindinį vakarinį piką.

Pirmadienio vakarą Vilniaus oro uoste nusileido tik kantriausi ir daugiausia degalų turėję lėktuvai – sukę ratus virš Vilniaus jie sulaukė pragiedrėjimo. Tuo tarpu keli lėktuvai buvo nusiųsti į Karmėlavą ir keleiviai buvo vežami autobusais. Vakarinis „Čekijos avialinijų” reisas į Vilnių tą vakarą taip ir neįvyko.

„FlyLAL” klientai tuo tarpu jau antra savaitė kenčia nuo nuolatinio vėlavimo, kurį iššaukė lėktuvų trūkumas. Į spaudą jau išlindo keli atvejai – ne vieno Egiptan susiruošusio atostogautojo poilsis sutrumpėjo viena diena, o Lietuvos vis dar premjeras vėlavo išskristi į Paryžių. Prognozavau, jog „FlyLAL” žiemos metu dėl stipriai apkarpytų reguliariųjų reisų turės laisvų lėktuvų, bet, pasirodo, yra priešingai. Arba „FlyLAL” sugebėjo visus lėktuvus sėkmingai įdarbinti kitose kompanijose, arba nuo gedimų kenčia ne vienas lėktuvas, jog skyles tenka kamšyti kasdien, kadangi vėlavimai velkasi kiekvieną dieną. Štai antradienio vakarą ypač nepasisekė keleiviams iš Stambulo ir Amsterdamo, kurie leidosi jau gerokai po vidurnakčio, o nuo smulkesnių vėlavimų kentėjo ir dieninių skrydžių keleiviai.

Kas tikrai turi problemų su lėktuvų panaudojimu, tai „Aurela”. Praėjusią savaitę vienas iš dviejų didžiųjų „Aurelos” „Boeing 757” nusileido Kauno oro uoste, bet ne su gera žinia apie skrydžių iš Kauno padaugėjimą. „Boeing 757” planuoja daugiau nei mėnesį parkuotis Kauno oro uosto perone be darbo. Neaišku, ar ras šis didelis lėktuvas ras darbo ir viduržiemį. Antrasis „Boeing 757” laimės ieško Varšuvoje. Pasibaigus vasaros „Novaturo” skrydžiams, „Aurela” darbo Lietuvoje nebeturi. Įdomu, kaip bus su planais 2009 m. įsigyti „Boeing 767”

„airBaltic” iš Vilniaus į Rygą ima skraidyti „Boeing 737” – į „Fokker 50” keleiviai nebetelpa. Tai nereiškia, jog tranzitas per Rygą tapo toks populiarus. „airBaltic” sumažinus skrydžių iš Vilniaus, daug mažiau lėktuvų „airBaltic” bazuoja Vilniuje, todėl gan optimizuojant tvarkaraštį vis daugiau tenka lėktuvų laikyti „tarp Vilniaus ir Rygos” – reiso atlikimas patikimas „Boeing 737” todėl, kad nereikėtų tuščio lėktuvo varyti iš Vilniaus į Rygą.

Be to, „airBaltic” pardavė nemažai bilietų lapkričio-gruodžio mėnesiams iš Vilniaus į Romą, Oslą, Milaną, Paryžių ir keletą kitų miestų. Vėliau skrydžiai buvo atšaukti, o keleiviams bilietai pakeisti iš tiesioginių į skrydžius per Rygą. Dėl tos priežasties laikinai padaugėjo keleivių tarp Vilniaus ir Rygos. Išvadas apie realų tranzito iš Vilniaus per Rygą srautą galėsim daryti pavasarį.

Aviacinio kuro kainos nusirito į 2006 metų pradžios lygį, bet aukštos kuro kainos yra ne vienintelė skrydžių verslo problema. Didesnė už augančias sąnaudas problema yra bendras ekonomikos lėtėjimas, dėl ko stipriai nubyrėjo verslo klientų, kurie už bilietą moka daug. Dalis verslo ėmė stoti, dalis kompanijų sąnaudų taupymo vardan samdomus darbuotojus verčia verslo klasę keisti į ekonominę.

Staigiai bankrutavo Danijos pigių skrydžių bendrovė „Sterling”, daugumai skandinavų buvusi tiesiog pigesniu SAS atitikmeniu. Kas iš šios bendrovės liko – tik krūva laisvų leidimosi „slot’ų” apkrautame Kopenhagos oro uoste („FlyLAL”, neplanuojate ten grįžti?), bet, atrodo, nėra didelės konkurencijos kas juos norėtų greitai užimti. Didesnį dėmesį rodo tik norvegų „Norwegian Air Shuttle”, kuri, beje, dabar iš Oslo skraido į Vilnių ir į Palangą. Tyliai šnabždamąsi, kuri kompanija bankrutuos sekanti.

Dėl kritusių kuro kainų SAS ėmėsi bilietų kainų mažinimo. Vargu, ar tai išplis plačiau. Tiesioginių skrydžių bilietus iš Vilniaus tyliai bet akivaizdžiai pabrangino tiek „FlyLAL”, tiek „airBaltic”. 700-800 už tiesioginį skrydį „pirmyn atgal” iš Vilniaus į toliau už Taliną esantį Europos miestą jau tapo norma, o skrydis už 500 jau yra „geras pasiūlymas”.

Kas turėtų imti peržiūrėti kuro mokesčius, tai kelionių organizatoriai


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

12 komentarai

  1. Vytautas - 2008 11 5, 11:07

    Šiaip taio keista. Jei LAL taip blogai su lėktuvais, tai galėtų iš „Aurelos” koki Boeing 737 arba 757 išsinuomuot. Kartu su įgulom. Paprasta ir greita. Ir įvaizdis pagerėtų…

  2. Vytautas-2 - 2008 11 5, 11:47

    apskritai, tai kvepia šūdu. tie visi nesusipratimai paskutiniu metu nieko gero nežada. Įdomu, kiek flylal’ai ir ju savininkai turi sukaupę grynų pinigų – išgyvensim žiemą ar ne?? Kad šaltibarščiam bankai skolins pinigu – manau niekas tokios vizijos neturi :)

  3. Vytautas - 2008 11 5, 14:15

    Nesuprantu ko visi laidoja FlyLAL. Visos imonės, išskryrus gal pačią skrydžių bendrovę dirba gerai. Manau, kad grupėj pinigaui nesibaigė, jei jei dar planuoja ir lėktuvus pirkt, ir terminalus statyt.

  4. Anonimas - 2008 11 5, 16:32

    Planuoti galima daug ką, bet jie ne iš savo pinigų perka/ statyti planuoja, o Lizingu perka/stato. Tai reiškia, kad bankas pinigėlių gali neduoti.

  5. Anonimas - 2008 11 5, 17:16

    http://kazimieras0220.mylivepage.com/blog/index
    apsilankykite ir paskaitykite bei paziurekite paveikslelius. aciu

  6. Zuikis - 2008 11 6, 00:36

    Simonai, tu nesi visiskai teisus del airBaltic Boeing naudojimo tikslo. Jei paziuretum i ju puslapi, pamatytum, kad Boeing atskrenda is Rygos, ir po gero pusvalandzio grizta atgal. Be to, jie skris tik 2 is 5 skrydziu per diena, ir tik rytiniu piko metu (tranzitas i Ryga). I Vilniu Boeing gris tik 23.55 – parves tranzita is Rygos. Taigi, jie lektuvus naudoja ne del parkavimo problemos.

    PR pranesime buvo skelbta, kad airBaltic naudos Boeing tik skrydziams pirmadieniais – treciadieniais, todel manau, kad lektuvu rokiruote bus vykdoma savaitgalio skrydziuose, nes sestadieni ir sekmadieni Boeingai tyliai skraidys taip pat…

  7. expertas - 2008 11 7, 01:08

    flyLAL turejo siokiu tokiu problemu, kam nepasitaiko ir daugeli problemu issprende civilizuotai, pranesdami is vakaro. o Aurelos ir gaila, ir nelabai. Man asmeniskai nelabai patiko su jais skraidyti, as daugiau esu flyLAL fanas, kita vertus, yra kazkokios priezastys, del ko Aurelos paslaugu buvo atsisakyta, matyt dabar uz tai teks sumoketi parkavimu Kauno oro uoste…

  8. besar - 2008 11 7, 14:39

    Faktinė klaida dėl “Sterling” :) Visgi tai Islandijos kompanija.

  9. Pranas - 2008 11 7, 19:58

    Pagal gandus Flylal nukonkuravo Aurelą pasiūlydama nelabai realias (mažas) kainas. Dabar lieka klausimas ar šita taktika pasiteisins – ar pavyks atsikratyti konkurento ir galimi nuostoliai atsipirks, ar visgi patys neišsilaikys ir bankrutuos. Aišku galimas ir variantas, kad vasaros sezonu viskas liks vėl kaip buvę ir vėl abi kompanijos skraidins Lietuvos turistus.

    O Sterling tik savininkų islandiškų turėjo. Bet įmonė Danijoj registruota buvo.

  10. Pranas - 2008 11 7, 20:08

    Tiesa, dėl slotų Kopenhagoje. Be Norwegian, bazę Kopenhagoj paskelbė atidaranti ir olandų Transavia.com. Panašu po Sterling bankroto danai turės tik didesnę konkonkurenciją ir daugiau skrydžių. Puikus pavyzdys Lietuvai.

  11. Klausimas - 2008 11 22, 12:35

    Sveiki visi. Gal kas galit mazdaug pasakyti kas konkreciai vyksta Aureloi? Kodel taip stipriai sumazejo skrydziai, ir kokios prognozes, nes dar neseniai taip greitai pletesi o dabar staigiai sustojo.

  12. aurelos darbuotoja - 2008 11 28, 00:20

    na apie aurela galiu pasakyti kad jai ne kas,taciau sauliaus karoso pinigeliu uzteks nebankrutuoti,neskraidom niekur,visi lektuvai stovi tai va o palydoves isleistos atostogu ant minimumo:*

Leave a reply