„Aurela” netrukus įsigis „Boeing 767”?

   
     

Tą dieną, kai visos didžiosios pasaulio avialinijos skelbia apie vis augančius nuostolius, o kompaniją „Aurela” paliko didžiausias klientas „Novaturas”, iki šiol (buvusi) daugiausia užsakomųjų skrydžių Lietuvoje atliekanti kompanija „Aurela” planuoja įsigyti „Boeing 767” lėktuvą.

Tokią informaciją galima rasti tituliniame „Aurelos” tinklalapio puslapyje.

Šiuo metu bendrovei „Aurela“ priklauso du turistinės klasės 148 vietų „Boeing 737-300“ orlaiviai, du ilgų nuotolių virš 200 vietų turintys „Boeing 757-200“ orlaiviai ir du 9 vietų verslo klasės orlaiviai „Hawker 850XP“ bei naujas „Hawker 900XP“. Netrukus aviakompanija planuoja įsigyti „Boeing 767“ orlaivį.

Jau ne vieną kartą paminėjau, jog „Boeing 767” būtų racionaliausias pirkinys lietuviškoms avialinijoms, jeigu jos ketina atidaryti tiesioginius transatlantinius skrydžius iš Lietuvos. Visgi, ši naujiena (o tai turėtų būti teisybė) iš ties yra įspūdinga.

Tik praėjusių metų pabaigoje „Aurela” įsigijo pirmąjį „Boeing 757” Lietuvoje, o jos pavyzdžiu greitai pasekė „FlyLAL” ir „braliukai” „airBaltic”.

Be jokios abejonės, „Boeing 767” būtų didžiausias bet kada Lietuvos kompanijų valdytas lėktuvas. „Boeing 767” yra vienas sėkmingiausių „Boeing” pagamintų modelių. „Boeing 767” buvo gaminamas kaip vyresnys „Boeing 757” brolis. Jo gamyba prasidėjo panašiu metu kaip ir „Boeing 767” – pirmasis komerciniams skrydžiams pritaikytas 767 buvo parduotas 1982-aisiais. Lėktuvo pardavimai rekordus pasiekė 1988-1990 metais, kada buvo parduota beveik po 100 tokių lėktuvų kasmet, bet pardavimai išslaikė aukštame lygyje iki pat 1997-1999-ųjų.

„Boeing 767” gali turėti iki 370 vietų. Spėju, jog „Aurela” įsigis ankstesnę modelio konfiguraciją 767-200, tai lėktuvas turėtų talpinti 250-270 keleivių. Tai bus pirmas Lietuvos kompanijai priklausantis lėktuvas, kuriame keleivių sėdynės surikiuotos ne su vienu taku per vidurį, bet su kėdžių eile lėktuvo viduryje. 767 tipinis kėdžių išdėstymas yra 2-3-2 (palyginimui, mums pažįstami „B737” ir „B757” turi 3-3).

Nedideliais kiekiais „Boeing 767” modelis yra gaminamas ir dabar. Jo tiesioginį pakaitalą „Boeing 787” amerikos lėktuvų gamybos koncernas vis dar kuria – pirmasis pristatymas kliento naudojimui turėtų būti 2009-ųjų metu pabaigoje.

Štai taip atrodo „Boeing 767-200” kartos lėktuvas:

„Boeing 767” šiuo metu ne tik neturi nė viena Lietuvos kompanija, bet tai yra labai labai retas svečias Lietuvos oro uostuose. Vilniaus ir Kauno oro uostų takai yra „ant ribos” šių lėktuvų leidimuisi. Kaip bebūtų, toks lėktuvas būtų Vilniaus oro uosto perono puošmena.

Klausimas kitas – o kur „Aurela” su tokiu lėktuvu skraidys? Šis lėktuvas būtų puikus ir komfortiškas turistams skraidinti į Indiją, Kiniją ar Tailandą – tokį skrydį būtų galima atlikti be nusileidimo. Bet – vienintelės dvi Lietuvos kompanijos, organizuojančios keliones ten – „Novaturas” ir „Tez Tour” – bendradarbiauja su „FlyLAL” …

Gal „Aurela” pasuks į reguliariuosius reisus? Ir pirmasis jos reisas bus Vilnius-Čikaga? :)

Pabaigai užgiedosiu pesimistinę dainelę – gali būti ir taip, jog lėktuvas priklausys „Aurelai”, bet, skraidys ne Lietuvoje.


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

17 komentarai

  1. Vytautas - 2008 09 3, 09:34

    Simonai, del Kauno aerouosto pataisysiu – jame gali leistis ir pilnas 747;) pvz, 747-F maciau ten kelis kartus per pastaruosius du menesius…

  2. Vytautas - 2008 09 3, 09:58

    P.S. pasirodo, braliukai jau seniau turi sita gargara ;) http://en.wikipedia.org/wiki/LatCharter

  3. Simonas Bartkus - 2008 09 3, 10:24

    Vilniaus oro uoste ne vieną kartą yra irgi leidesis „Boeing 747” – į NATO kongresus tokiais lėktuvais ponai suskrenda. Tokios ribos tarp gali/negali leistis nėra – yra rizikos faktoriai, galų gale dėl tako ilgumo nespėjant nusileist ir sustabdyt visada galima daryti „touch and go” :) kai kuriose karibų jūros salytėse B747 bando leistis ir ant 1800 metrų tako.

    „LatCharter” tai labiau teoriškai tie lėktuvai priklauso – skraido jie kažkur Nigerijoje :)

  4. Vytautas - 2008 09 3, 11:18
  5. Simonas Bartkus - 2008 09 3, 11:41

    Na, bet ir šis dokumentas yra visgi tik teorija.

    Realus Vilniaus oro uosto KTT ilgis šiuo metu yra 8250 pėdų. Pagal šį dokumentą 90% pakrautas gali kilti ir leistis realiai bet kuris lėktuvas, išskyrus MD-11. Gali kilti/leistis tiek B747, tiek B777, tiek 767-400ER.

    Teorinė galimybė yra. Bet ilgesnio tako reikia esant didesniam vėjui, lyjant lietui ar tamsoje – todėl vargiai ar reguliarus skraidymas ant šio tako įmanomas didžiaisiais lėktuvais – pavienis, žinoma, kad taip.

    Rygos oro uostas šiuo metu ilgina taką. Tą reikėtų daryti ir Vilniaus oro uostui, bet nelabai yra kur tai daryti. Būtų patikimesnis leidimasis/kilimas.

    Bet šiaip šis dokumentas – nebloga „špargalkė”.

    Reziumuojant – tako ilgio korealicija su lėktuvo dydžiu yra labiau teorinė. Mano, mažai techniką išmanančio suprantimu, „Boeing 767” yra didžiausias lėktuvas, kuris be problemų gali bazuotis Vilniaus oro uoste, nuolat kilti ir leistis. Didesniems jau būtų apribojimų … Spėju, kai „Aurela” atsiveš B767, tai pilotai galės „touch and go” gal ir Palangoje daryti :)

  6. Vytautas - 2008 09 3, 14:08

    nepaisant musu spekulaicju, vis delto buciau linkes patiketi pesimistine prognoze – nutaikius palankia proga „nukale” dideli lektuva Aurela, ir skraidins ka nors toli toli:) kaip jau anksciau minetas LatCharter:)

    Bet kisenej laikau spygas uz skrydi VNO-ORD ;)

  7. Andrius - 2008 09 3, 21:22

    Sveiki,

    Įdomus blogas ir netikėta naujiena man dėl Aurelos 767. Kaip bus su tuo lėktuvu tikiuosi pamatysim neužilgo.
    Kaip Aviacijos entuziastas norečiau pataisyti diskusiją dėl tako ilgio, kuri matau čia kilo ir nevisai teisingai nukrypo. (tamsa ar didesnis vėjas nereikalauja ilgesnio pakilimo tako :))

    Pagrindiniai parametrai lemiantys lėktuvo pakilimo tako distancijos ilgį yra: Lėktuvo masė, oro temperatura, aerodromo aukštis virš jūros lygio. To pačio lėktuvo pakilimo distancija gali labai smarkiai keistis, keičiantis šioms sąlygoms.

    Tame Vytauto dokumente pateikti skaičiai klaidingai parodo sitaucija, nes atrodo ten skirtingų modeliu lėktuvu duomenys pateikti esant skirtingoms sąlygoms. Pvz. ten parodyta, kad B737-300 reikia pakilimui 10.000ft kai realiai šie lėktuvai pilnai pakrauti net ir karštą dieną pakyla be problemu iš Vilniaus 8.000ft. tako.

    Apskritai nematau didelio reikalo ilginti Vilniaus oro uosto taką. Iš Rygos 2.550m (8300ft) tako jau daug metų skraido Uzbekų B767-300 tiesiogiai į Niujorką. Taigi Vilniaus tako irgi užtektu transatlantiniams skrydžiams su 767. Ilgesni nei 3km takai reikalingi tik ypač ilgų nuotolių (>8000km) keleiviniams reisams ir sunkiesiem krovininiams lektuvams. Vien dėl to tako ilginti neapsimoka, tokiem skrydžiam manau užtektų Kauno ir Šiaulių oro uostų. Latviams gal apsimoka ilginti Rygos taką, nes jie gal neturi kitų oro uostų su ilgais takais?

  8. Vytautas - 2008 09 4, 09:51

    Andriau,
    gerai pastebejai, kad tas dokumentas atspindi labai susiaurintus reikalavimus. As pamirshau pridurti, kad jis buvo konkreciai ruostas SAN DIEGO oro uosto taku rekonstrukcijai, ir nuoroda i ji pateikiau tik kaip PAVYZDI, kad tokie reikalavimai apskritai yra;) esu tik entuziastas, ir jokiu budu nesipaisau i aviacijos ekspertus ;))))

  9. IKBA - 2008 09 4, 16:01

    Neturėdama charterinių reisių, labiausiai tikėtina, jog Aurela įsigijusi B767 jį pastatys ne VNO. Nors galimybė vykdyti transatlantinius skrydžius irgi yra, bet vargu bau ar ji yra tokia pelninga kaip lėktuvo nuoma.

  10. lukas - 2008 09 4, 23:32

    aurela novaturo neprarado, vis dar skraidina novaturo klientus, tiesiog novaturas kartu turi sutarti ir su flylalu

  11. Šarūnas - 2008 09 13, 11:36

    Jeigu pirkti B767, tai tik Extended Range tipo modelį, nes paprasti 200/300 skraido tiek pat, kiek B757 ~7000km. Beje – http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_767 čia parašyta, koks turėtų būti tako ilgis lėktuvams šio tipo. Tad į 400ER galima, net nežiūrėt. 300ER/200ER, galėtų leistis VNO.

  12. nesvarbu - 2008 10 26, 19:13

    novaturas praspyre aurela, o ji dar skraido novaturo skrydzius nes novaturas negali tiesiog imti ir nutraukti sutarties… lapkricio menesi sutartis baigsis ir aurela lieka be darbo :) nes niekas su jais dirbti nenori…

  13. aurelos darbuotoja - 2008 10 27, 15:35

    galiu drasiai visiems pasakyti kad aurela nebeturi nei vieno uzsakymo ziemos sezonui,bando eiti i lenkija bet ten sudas gaunasi,tai va dar mazesnem, kainom nei syu novaturu dyrbo,sia savaite jau paskutiniai skrydziai su novaturu.o tas boeing 767 tik antis paleista pagasdinyti fly lal

  14. […] skrydžiams, “Aurela” darbo Lietuvoje nebeturi. Įdomu, kaip bus su planais 2009 m. įsigyti “Boeing 767″ […]

  15. as - 2009 01 12, 20:34

    viska aurela turi ir labai gerai verciasi, tai kad nepergyvenkit!!!! :)

  16. shmikis - 2009 01 27, 09:09

    o dabar kai nera flylal aurelai pats tas suzybeti

  17. :)) - 2009 01 29, 02:23

    ale kiek daug cia visko zinanciu, aurela jau sekmingai skraido i dominika,kankuna,varadero ir margaita, taip kad ne uz kalnu ir 767;)

Leave a reply