Tikras prancūziškas brendis „Old Vilnius”

   
     

„Vilniaus degtinė” valdo vieną man labiausiai patinkančių prekės ženklų Lietuvoje – „Sobieski”. Turėdami tikrai mūsų ausiai neartimą pavadinimą, „Vilniaus degtinės” marketingo specialistai išvystė jį į bene patį stipriausią stipriųjų alkoholininų gėrimų rinkos brand’ą.

Prieš tris savaites „Vilniaus degtinė” įžengė į brendžio rinką – parduotuvėse pasirodė brendis „Old Vilnius”. Visai gražus pavadinimas, įnešiantis naujų vėjų į (spėju) augančią brendžio rinką, kurioje telpa „Alita”, „Stumbras” su „Gloria” ir „Victoria”, krūva tarptautinių brand’ų („Torres”, pirmiausia).

18_1php.pngBrendis gaminamas Prancūzijoje. Bet – jeigu matėte „Old Vilnius” reklamą spaudoje ar televizijoje, jau pastebėjote – pagrindinė perduodama žinia – „tikras pranūziškas brendis, pagamintas Prancūzijoje”. Ar toks produkto pristatymas yra tinkamiausias gėrimui, kuris vadinasi „Old Vilnius”? Prancūzijos provincijos aplinka, kurioje tikras prancūzas ištraukia butelį „Old Vilnius” …. ?

Ta pati „Vilniaus degtinė” jau sugriovė mano naivų tikėjimą, jog didžioji dalis Lietuvos gamintojų alkoholinių gėrimu yra gaminama Lietuvoje (kaip jie tai darė žiūrėkite čia ir čia). Aš nieko prieš, jog brendis „Old Vilnius” gaminamas ne Lietuvoje. Tai natūralu – absoliuti dauguma šio gėrimo pagaminama Pietų šalyse.

„Old Vilnius” prekės ženklas buvo kuriamas Lietuvos rinkai. Kažin, ar šio brand’o kūrėjams buvo pasakyta, jog gėrimo pavadinime turi atsispindėti „prancūziška dvasia”?!

Man šis pavyzdys yra atspindys atvejo, kai „marketingistai” ir „produktistai” tempia kaldrą į savo pusę ir ją perplėšia. Geras pavadinimas, geras gėrimas (tarkim, iš tikrųjų, tai neragavau), bet vartotojo galvoje bandomas piešti nesuvokiamas peizažas („Old Vilnius”. Tikrai pranūziškas).

Ar pastebėjote, jog dideles saldainių „Vilnius” dėžutės gamina Latvijos „Laima”? Bet tai daro tyliai – kaip atrodytų – „iš Latvijos širdies į jūsų burną saldainiai „Vilnius”?

Pabandžiau įsivaizduoti kelis kitus brand’us, jeigu jiems tektų nukentėti nuo tokių klaidų: „Finlandia. Vokiška kokybė”, „BIG. Mažų krautuvėlių tinklas”, …

Nors dėmesio stokojantys marketingo konsultantai vis garsiau drįsta riktelti „Pozicionavimas mirė”, bet produkto pozicionavimą priešpastatyti produkto pavadinimui? Drąsu …


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

2 komentarai

  1. Jurga - 2007 12 17, 10:51

    Susiviliojom pabandyti to „tikro” prancuzisko brendies. Slykstumas neispasakytas. Toks ziauriai astrus kvapas ir skonis, trenkia spiritu, ir tiek. :(

  2. Andrius - 2007 12 17, 15:54

    Bent jau alus Lietuvoje gaminamas

Leave a reply