Konkurenciniuose oro bendrovių santykiuose – tiršta teisinė migla

   
     

Šiandien lifte peržvelgdmas rytinio „Lietuvos ryto” „iPhone” versija nustebau tituliniu dienraščio straipsniu – „Negarbingai konkuravę kaimynai – pričiupti”. Plojimai „FlyLAL” viešųjų ryšių specialistams jau vien už pavadinimą (ir didžiausio šalies dienraščio titulinę poziciją). O jau vakar buvau kiek nustebęs, kad pirmadienį „FlyLAL” neišleido jokio pranešimo spaudai – jau seniai taip nėra buvę.

Pasirodo teismo procesai vyko slaptai ir štai vieną rytą – vuolia (!) – spaudoje pasirodo informacija apie teismo areštuotą turtą. 200 milijonų – tai kokie penki „Boeing 737” lėktuvai. Žinia skambi, bet labai miglota. Ar gali Lietuvos teismas taip imti ir areštuoti Latvijos bendrovės turtą? Maža to, turtas buvo areštuotas be pačios bendrovės žinios, „mat Lietuvos bendrovės ieškinyje prašyta teismo neinformuoti apie turto areštą atsakovų”. Dar ir taip galima?! Dabar paplokite „FlyLAL” teisininkams.

O kad „airBaltic” vyksta bardakas, tai akivaizdu. Didžiausias kosmonautas eilinį kartą pasirodo jau ne pirmą kartą „žirinovskio” stiliaus pareiškimais pasižymintis Latvijos Susisiekimo ministras Ainar Šlesers – per rusišką latviško „Delfi” versiją jis pareiškė, jog „airBaltic” pasitraukia iš Lietuvos rinkos ir visi lėktuvai grįš į Rygą.

„Obetačiau” – dar praėjusią savaitę iš Latvijos valdžios lūpų ėjo pusiau oficialūs pranešimai, jog „airBaltic” plės įtaką Lietuvoje, ir, kadangi SAS traukiasi iš „airBaltic” (arba Latvijos vyriausybė juos gena lauk), jau kitą pavasarį „airBaltic” atidarys reguliariuosius reisus iš Talino (turiu omenyje ne tik į Rygą, bet ir kitomis kryptimis). „airBaltic” iki šiol į Taliną nėjo tik dėl to, jog ten operavo „Estonian Air”, kurioje SAS turi didelę akcijų dalį.

Tuo tarpu „airBaltic” atstovai Lietuvoje daro visai kitus darbus – vakar „airBaltic” atstovas Lietuvoje apsilankė pas Susisiekimo ministrą Algirdą Butkevičių ir informavo, jog „airBaltic” jau tuoj pradės skraidyti iš Kauno oro uosto bei pasigyrė sukurtomis darbo vietomis.

Tokioje situacijoje jau linkiu SAS kuo greičiau nešti muilą iš „airBaltic”. Sutepto munduro jau vien su ekologiškesniu kuru, kuriamu kartu su „Boeing” lengvai neišsiplausi.

O ne visada etišku verslo elgesiu pagrsėję „FlyLAL” savo principais ir veiksmais pasiekia vis daugiau …

Kada paaiškės, kaip čia yra viskas iš tikrųjų?


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

7 komentarai

  1. Gytis - 2008 09 30, 16:15

    Gali teismas arestuoti Latvijos bendroves turta, kuris yra Lietuvoje.

  2. Simonas Bartkus - 2008 09 30, 17:13

    Pasirodo tikrai Latvijos ministras prisišnekėjo eilinį kartą:
    http://vz.lt/Default2.aspx?ArticleID=a25c1c23-7855-44ed-a4e1-ba5710738166&ref=rss

  3. neoriginalus - 2008 09 30, 17:48

    Ne per delfi pranese, o zurnalistams latvijos komentavo Šlesaris.

    Aprase ta visi, pradedant LETA baigiant Dienas Bizness ir Diena.

    O tada latviai airbaltic skubiai renge presskonfa zurnalistams raminti, o lietuviai visiems, kas tik pakele galva, issyk siunte ta pacia Vizgirdos citata. Pats Vizgirda issijunge mobilu telefona…

  4. Pranas - 2008 09 30, 20:43

    Man atrodo pirma emocinė Latvijos ministro Šlesario reakcija buvo kažkas panašaus į „tegu paspringsta tas Flylal ta Airbalticui neypač pelninga Lietuvos rinka, tegu tik palieka mano Rygos projektą ramybėj”. O paskui teisininkai sužiūrėjo, kad Flylal kartu su teisėju pridarė didelių teisinių nesamonių.

    Beje, Rygą palikti sugalvojo jau šešta aviakompanija – žiemos sezonu ten nebeskraidys ir Austrian.

  5. Pranas - 2008 09 30, 20:47

    Visgi tik penkta (apie Austrian) – sunkiai man kažkaip šiandien skaičiuojas.

  6. Simonas Bartkus - 2008 10 1, 08:42

    Rygą palieka: „easyJet”, „germanwings”, „AerLingus”, „FlyLAL” ir dabar „Austrian”. Dėl pastarojo reikšmė gana simbolinė (tik sutrumpėjęs Rygos oro uoste pasirodančių uodegų sąrašas), kadangi toliau Ryga-Viena maršrutas bus codesharine’amas tarp „airBaltic” ir „Austrian”.

    Taliną palieka: LOT (nebeskraidys į Varšuvą) bei tas pats „easyJet”.

    Beje, įdomus niuansas, kas „FlyLAL” ne tik tiesiogiai skraidys Vilnius-Madridas, bet ir „codesharine’s” dar šį maršrutą su „Iberia” per Frankfurtą. T.y. kasdien „Iberios” lėktuvai skraidys maršrutu Frankfurtas-Madridas su „FlyLAL” šaukiniu ir TE… skrydžio numeriu.

  7. Simonas Bartkus - 2008 10 1, 11:27

    Na, o iš viso to, ko gero, gausis naujas kiaulių karas:
    http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/article.php?id=18722130

Leave a reply