Kur skraidydami „low cost’ai“ uždirba ir kodėl „Georgian Airways“ atidaro skrydį iš Vilniaus į Tbilisį?

„RDC Aviation“ analitikai pasidalino keliais įdomiais grafikais, iš kurių analizių galima pagilinti žinojimą apie veiklą „low cost“ bendrovių veiklą ir Lietuvoje.

Pirmiausia, dar kartą apie sezoniškumą. Esu jau rašęs anksčiau, jog LCC bendrovių dominavimas rinkoje gali sukurti aplinką, kurioje piko metu vidutinės lėktuvų bilietų kainos bus dar didesnės, negu prieš LCC atsiradimą. Taip yra todėl, kad žemų sąnaudų bendrovės laiko stabilesnę pasiūlą visus metus ir mažiau reaguoja į realią paklausą.

Šis grafikas iliustruoja didžiulį Europos rinkos sezoniškumą, ypač LCC segmente, kur dominuoja „leisure“ (atostogautojai) ir VFR (visiting friends and relatives – emigrantai):

Kaip matome, du mėnesius – liepą ir rugpjūtį – didžiosios Europos LCC bendrovės uždirba liūto dalį savo pelno. Tuo tarpu žiemą veiklą vykdo nuostolingai.

Šiuo metu, kuro kainai augant, nuostoliai, patiriami žiemą Europos skrydžių bendrovėms dar didės – iki tokio lygio, jog apsimokės labiau lėktuvus laikyti ant žemės nei jai skraidyti. Pirmoji didelė kregždė pasiekė ir Lietuvos rinką –  nuo spalio pabaigos „Wizz Air“ uždarė dalį maršrutų iš Vilniaus ir sumažino Vilniaus bazę nuo 4 iki 3 lėktuvų.

O kokios rinkos LCC vežėjams Baltijos šalyse yra pelningiausios? „RDC Aviation“ pagal savo algoritmus apskaičiavo 10 pelningiausių šalių porų iš Baltijos šalių: rinkos iš Lietuvos užima 7 iš 10 tų vietų. Tai nenuostabu – Lietuva išsiskiria didžiausia LCC dalimi bendrame pyrage tarp Baltijos šalių. Nė viena LCC rinka iš Estijos nepateko į šį sąrašą.

Daugiausia pelno uždirbanti rinka yra „Ryanair“ skrydžiai tarp Lietuvos ir Jungtinės Karalystės, tačiau galima pastebėti, jog pagal maržą, tai yra pačios žemiausios maržos rinka (iš esančių dešimtuke). Didelė, bet mažų maržų rinka: pastebėtina, jog į dešimtuką nepateko „Wizz Air“ skrydžiai tarp Lietuvos ir Jungtinės Karalystės – tikėtina, jog jų marža dar mažesnė šioje rinkoje ir ji laikosi tik ant dydžio.

Antrą vietą užima „Ryanair“ rinka tarp Lietuvos ir Airijos – ši bendrovė skraidina beveik be konkurencijos (tik netiesioginė iš „Wizz Air“ Belfasto maršruto), todėl rinkos marža gerokai didesnė – siekia apie 25%. „Ryanair“ neturi konkurentų ir skraidindama tarp Latvijos ir Airijos – ši rinka užima penktąją vietą bendrame sąraše su dar didesne marža.

Ketvirtoje vietoje, gan aukštą pelningumą demonstruoja „Wizz Air“ skrydžiai iš Lietuvos į Norvegiją – tai yra daugiausia pelno šiai bendrovei generuojanti rinka Baltijos šalyse.

Šeštą vietą sąraše užima „Wizz Air“ skrydžiai tarp Lietuvos ir Izraelio – vienas maršrutas tarp Vilniaus ir Tel Avivo viršija 40% maržą ir ir sukrauna apie 1,5 mln. EUR per metus. Nenuostabu, jog matydama tokio dydžio maržą šį rudenį „Ryanair“ pradėjo skrydžius iš Kauno į Tel Avivą. Tačiau, dar atviras klausimas, ar net tokia santykinai didelė vienos bendrovės marža gali uždirbti dviems bendrovėms. Trumpa matematinė iliustracija – šiame maršrute „Wizz Air“ patiria 3,6 milijono EUR kaštų ir gauna apie 5 mln. EUR pajamų. Dabar, „Ryanair“ skraidys tiek pat su panašiais kaštais: dviejų bendrovių suminiai kaštai bus apie 7,2 mln. EUR (šiuo metu maršrute pajamos apie 5 mln. EUR) – iki kiek išaugs suminės pajamos maršrute?

To paties „RDC Aviation“ sudarytas grafikas pelningiausių LCC maršrutų iš Izraelio – Vilnius-Tel Avivas užima dešimtąją vietą.

Septintą ir aštuntą vietas sąraše dalinasi „Ryanair“ skrydžiai iš Lietuvos į Ispaniją ir Italiją. Nors santykinai pelno marža nedidelė, tačiau rinkos pakankamai didelės, kad sukrautų apčiuopiamą pelną. Vėlgi, šioje rinkoje „Wizz Air“ konkuruoja tiesiogiai ir jai šios rinkos nepatenka į dešimtuką. Tai galima paaiškinti, jog žiemai „Wizz Air“ nutarė stabdyti skrydžius iš Vilniaus į Romą ir Barį.

Gal labiausiai nustebinęs dalykas – 9 vietoje įsitaisiusi rinka tarp Lietuvos ir Sakartvelo. Vienas „Wizz Air“ maršrutas iš Vilniaus į Kutaisį sugeneruoja virš 1 mln. EUR pelno ir turi pačią aukščiausią maržą: virš 50%!

Šitie skaičiai neliko nepastebėti „Georgian Airways“: nuo 2019 metų balandžio 2 dienos ši bendrovė planuoja pradėti skrydžius tris kartus per savaitę iš Tbilisio į Vilnių. Skrydžiai planuojami „Embraer 190“ lėktuvu, antradieniais, ketvirtadieniais ir šeštadieniais: 19 val. išvykimas iš Tbilisio ir 22 val. išvykimas iš Vilniaus (atvykimas į Tbilisį 2 val. po vidurnakčio). „Georgian Airways“ turės žymiai aukštesnius kaštus skraidydami daugiau nei dvigubai mažesniu lėktuvu – įdomu, ar pakaks jiems keleivių ir ar keleiviai sutiks mokėti „premium“ už skrydžius į Tbilisio oro uostą.

Tačiau, kaip matome iš grafikų, nors yra nemažai rinkų, kur skrydžiai generuoja sveikas maržas, tačiau jie nėra pakankami atsirasti konkurencijai šiuose maršrutuose. Įsivaizduokime, jeigu skrydžiai iš Lietuvos į Jungtinę Karalystę „Ryanair“ uždirba „tik“ 1,8 mln. EUR per metus. „Ryanair“ tarp Lietuvos ir Jungtinės Karalystės veža daugiau nei 600 tūkst. keleivių per metus: t.y. „uždarbis“ iš vieno keleivio yra mažiau nei 3EUR! „Wizz Air“ nėra sąraše, kas rodo, jog jų marža tarp Lietuvos ir Jungtinės Karalystės per keleivį dar mažesnė.

Įdomu, kuo baigsis konkursas skrydžiams tarp Vilniaus ir London City – laikas paraiškoms baigėsi, kol kas dalyviai ar nugalėtojai nėra paskelbti. Tikėtina, jog matydami maržas skrydžiuose tarp Vilniaus ir Jungtinės Karalystės, konkurso dalyviai, gali paprašyti  didelės valstybės dotacijos.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

100 komentarai

  1. Čiurlionis - 2018 11 2, 14:26

    Just a fact, bet Belfastas eina į GB krepšelį, o ne Airijos.

    Ačiū, kad daliniesi, įdomūs RDC skaičiai.

  2. Simonas Bartkus - 2018 11 2, 14:38

    Žinau, kad į GB – bet momentas, kad VNO-BFS nors kažkiek konkuruoja su Ryanair maršrutais į Dubliną ir Shannoną. Visgi ta pati sala.

  3. Kardiobatonas - 2018 11 2, 14:47

    Labai įdomios įžvalgos. Išties nustebino Gruzija.

  4. Čiurlionis - 2018 11 2, 15:08

    Kalbant apie TBS, manau, kad čia buvo gera proga BT, kurie ją pramiegojo.

    Jie turi codeshare su Georgian Airways, jų lėktuvai didesni, kas leistų pasiūlyti mažesnę kainą, visų trečia jie tubūt greit neturės, kur dėti savo A220, juolab, kad senuosius b737 sunkiai išleidžia į pensiją.

  5. martynas - 2018 11 2, 15:51

    Su Gruzija tai net keista, nes tas pats UIA turi irgi gana neblogą produktą (aišku, atmetus patirtį KBP) tiek į TBS, tiek į KUT (tiek kainos su bagažu prasme, tiek ir skrydžių laikais ir dažniu), kad turistiniam keliavimui netgi dar patogiau (aišku, BUS būtų dar patogiau)

  6. Spectator - 2018 11 2, 16:11

    Mano nuomone Georgian Airways Vilniuje neturi jokių šansų, ne tik dėl mažo lėktuvo ir nekonkurencingų kainų, bet ir dėl savo no-name brando. Panašiai, kaip RusLine ar SCAT, ar Germania į ZRH. Vieno sezono vežėjai.

  7. Jurgis - 2018 11 2, 17:36

    British Airways to stop Tallinn-London direct flights from spring 2019
    http://www.baltic-course.com/eng/transport/?doc=144847

  8. PS - 2018 11 2, 17:44

    Mūsų 30 žmonių grupė pavasarį susigalvojo skristi trims dienoms į Jordaniją ir jau nusipirkom bilietus. Iškilo klausimas, ar išvykimo iš Amano mokestis yra įskaičiuotas į Ryanair bilieto kainą (kaip dažniausiai būna kitų avialinijų bilietuose), ar reikės mokėti papildomai. Jei žinote, painformuokite.

  9. Vytautas - 2018 11 2, 20:31

    @Čiurlionis – jei jau dėt teisingai, tai Belfastas eina į UK krepšelį, o ne GB. Šiaurės Airija nėra GB dalis ;)

  10. Čiurlionis - 2018 11 2, 22:50

    Taip pagal visus senosios konstitucijos normatyvus, tai apskritai kolonija.

  11. OLEG - 2018 11 3, 01:15

    BT RIX-LWO atidare ir siuncia stai tokius emailus ;-)

    Vilnius – Lviv from 69 €
    Palanga – Lviv from 75 €

    Prie siu Simono izvalgu butu lb idomu SU ir PS pajamas is VNO kazkiek aptarti.

  12. Arnas - 2018 11 3, 12:27

    Labai įdomus straipsnis, ačiū. Būtų įdomu pamatyti panašius grafikus apie legacy vežėjus iš Baltijos šalių.

    @OLEG, SU rinkoje LT-RU dirba praktiškai be konkurencijos, nenustebčiau, jeigu jie patektų į trejetuką tarp pelningiausių VNO. Tuo tarpu PS aukso amžius jau praėjo, didelę dalį tiesioginio srauto nugriebia FR ir W6, maržos labai žemos, premium segmento taip pat beveik nėra.

  13. Arnas - 2018 11 3, 12:36

    Ne į temą, bet ar pastebėjot, kad FR VNO-KBP apskridinėja BY oro erdvę? Panašu, kad įstrigo jų derybos, nes skrydžio trukmė suplanuota 1:25, t.y. panašiai kaip PS ir W6, nors dabar BY apskridinėjimas sudegina papildomas 25-30 min.

  14. Tomas468 - 2018 11 3, 12:54

    Prieš porą dienų ar skaičiau kažkur, ar per radiją sakė, kad nuo žiemos sezono airBaltic iš Vilniaus skrydžius vykdys didesniais lėktuvais. Ar aš kažkaip netaip supratau, ar patys apsižioplino ir nebus upgrade’o?

  15. zuikis - 2018 11 3, 16:22

    Aeroflot pries pora dienu paleido SVO-DUB, vezioja absoliutu ora. Reise 20-70 zmoniu, o segmentas apie 4 val. su A320… Kazin kiek temps.

  16. Mikas - 2018 11 3, 18:24

    Niekas rusų Airijoj nelaukia, čia jums ne Turkija.

  17. Besidomintis - 2018 11 3, 20:53

    @Tomas468
    airBaltic skrydžiai vykdyti su B735 nuo žiemos sezono turėtų būt vykdomi su B733. Tačiau kolkas atskirom dienom buvo tiek B733 tiek B735.

  18. Salininkų kaimas - 2018 11 4, 13:51

    Kaip įdomiai Ryanair skrenda į KBP, matyt Baltarusija, kaip ir Rusija, turi kažkokius draudimus, kur tik viena kompanija iš kitos šalies gali perskristi teritoriją? Dabar Ryanair lėktuvas iš vilniaus pakilo 10 minučių anksčiau už UIA, nusileido 20 minučių už UIA vėliau, nes skrido aplink Baltarusiją.

  19. Arnas - 2018 11 4, 16:01

    @Salininkų kaimas, ką tik rašiau apie tai

  20. Salininkų kaimas - 2018 11 4, 16:54

    Vaje, atsiprašau, net nepamačiau :|

  21. Aviator’ius - 2018 11 4, 17:33

    Del FR ir Belarus oro erdves – jokios derybos nevyksta, Baltarusija kol kas neįtraukta į FR AOC, todel ir apskrendama..

  22. Arnas - 2018 11 4, 17:57

    Bet įdomu, kodėl tada skrydžio laikas suplanuotas neatsižvelgiant į BY oro erdvės apskridimą.

  23. Spectator - 2018 11 4, 22:37

    @Aviator’ius – oro erdvės yra įtraukinėjamos į AOCs? Pirmą kartą girdžiu. Gal ko nežinau. Ką greitai radau, kad Baltarusija (kaip beje ir Lietuva – gal kas nors žino kodėl?), nėra pasirašiusi INTERNATIONAL AIR SERVICES TRANSIT AGREEMENT, kuris numato first/second freedoms, t.y. skristi virš šalies bei vykdyti techninius sustojimus. Kad ir kokia priežastis, esu beveik įsitikinęs, kad FR apie tai nežinojo, nes paleidinėdami šimtus naujų maršrutų į tokias detales nesigilina.

  24. Aviator’ius - 2018 11 5, 10:39

    @Spectator – ne BY oro erdvė neįtraukta, bet geografinės koordinatės, pagal kurias nustatoma, kur leidžiama operuoti konkrečiam oro vežėjui. Kai tik bus suderinta su IAA, tikriausiai tuomet bus gautas leidimas is BY kirsti jų oro erdvę.

  25. Linas - 2018 11 5, 15:42

    PLQ statistika OCT2018
    25851 pax
    plius 2,99%
    https://www.palanga-airport.lt/lt/skrydziu-statistika

  26. mantas_muc - 2018 11 5, 18:05

    Itaka nuo balandzio siulys sala Be, directly is Vno

  27. Kardiobatonas - 2018 11 5, 18:13

    Madagaskaras turbūt įspūdingiausia kryptis, ką yra turėjusi Lietuva (kalbu apie čarterius). Tik nepaliauja kankinti nemalonios abejonės, kad teks atšaukti dėl paklausos stygiaus. Pririnkti B767, kai pigiausia kelionė 1100 EUR, – tikras iššūkis. Be to, ir šalis tokiam masiniam turizmui iš Lietuvos pernelyg menkai žinoma. Dar patikėčiau, kad gali pririnkti į Kenija, Patają ar Kubą.

  28. Pranas - 2018 11 5, 23:50

    Ar Small Planet Germany AOC nustojo galioti lapkričio 4?

  29. Linas - 2018 11 6, 08:12

    @Pranas
    Manau, kad taip
    Du šaltiniai rašo, kad ceased operations

  30. Wincas - 2018 11 6, 12:01

    Verslo Žiniose:

    Kauno oro uostas ruošia infrastruktūrą: tikisi iki 500 naujų darbo vietų

    Kaip teigiama dokumente, oro uostas planuoja, kad šalia dabar esančių orlaivių remonto angarų galėtų atsirasti trys nauji, kuriems ir ruošiamasi pritaikyti infrastruktūrą. Ketinama tiesti naują riedėjimo taką, praplečiant šiaurinį peroną, – iš viso apie 14.700 kv. m dangos. Taip pat planuojama tiesti naują 237 m ilgio ir 10 m pločio privažiavimo kelią, skirtą aptarnaujančiajam transportui. Jis jungtų peroną su kontrolės punktu ir gaisrine. Projekte taip pat numatyti inžinerinių tinklų darbai.

  31. Linas - 2018 11 6, 14:03

    Va dar kokia naujiena:
    Turkey’s Onur Air to buy Small Planet Airlines Germany

  32. Žygimantas - 2018 11 6, 15:10

    Tai jau kaip ir ne naujiena – Blue Panorama Airlines nuo gegužės 1x Weekly WAW-VNO-NOS-VNO-WAW su B767 chartered by Itaka.

  33. Simonas Bartkus - 2018 11 6, 16:52

    Pranas: Vokietijos AOC galioja, planuojama, jog įmonė sulauks kitos bendrovės investicijų. Tačiau, su nauju investuotoju veikla keisis, o dabar visos vasaros programos užbaigtos, tai šiuo metu Vokietijos SPA įmonė neskraido.

  34. Mindaugas - 2018 11 6, 16:54

    Icelandair Group Buys Out WOW Air

    Beleaguered budget airline WOW Air has been completely bought out by Icelandair Group, Viðskiptablaðið reports. The board of Icelandair Group bought every share in WOW Air, pending approval from Icelandair shareholders and the Icelandic Competition Authority.

    https://grapevine.is/news/2018/11/05/icelandair-group-buys-out-wow-air/

  35. Simonas Bartkus - 2018 11 6, 16:55

    PS: kaip tik šį savaitgalį skridau VNO-AMM-VNO: išvykimo mokesčio mokėti neteko oro uoste, nors apie jį yra visur skelbiama. Oro uosto experience šiaip labai smooth – visiškai naujas oro uosto terminalas, premium paslaugos. Vizos įsigijimas irgi labai paprastas kaip tokiam regionui, priima kortele mokėjimus, galima išankstinį „Jordan Pass“ įsigyti ir kt.

  36. Andrius - 2018 11 6, 18:05

    Žygimantui
    Iš kur tokia informacija apie reiso maršrutą?

    Itaka svetainėje rašo:
    Vilnius > Nosy Be
    Skrydžių tvarkaraštis bus paskelbtas vėliau

    Tai dar neiašku su kuo ir per kur ten tas skrydis bus.

  37. PS - 2018 11 6, 18:38

    Pastebėjau, kad RYANAIR svetainėje atsirado nuorodos VNO-AMM ir vasaros laikotarpiui – nurodyti išvykimo laikai (labai geri savaitgalio vizitui), dienos, tačiau kol kas pirkti neleidžia

  38. trolis - 2018 11 7, 10:12

    pasigedau nuorodu i straipsnius, kad tai EU261 pribaige WOWAIR kaip ir Primera?

  39. Simonas Bartkus - 2018 11 8, 12:44

    LTOU tinklapyje skelbiama, jog suteikita 100 000 EUR parama Wizz Air už naują maršrutą PLQ-DTM. Maršrutas neparduodamas, bet turbūt laiko klausimas kada bus paskelbtas.

    Taip pat minėti Georgian Airways gavo 200 000 EUR paramą.

    https://www.ltou.lt/upload/medialibrary/288/2885b572a13120ce37a221068b2d3b0b.pdf

  40. zuikis - 2018 11 8, 13:34
  41. Kardiobatonas - 2018 11 8, 13:52

    PLQ-DTM – ar tai tikrai pats geriausias maršrutas vertinant susisiekimą tarp PLQ ir Vokietijos? FRA ar MUC nerealu, bet yra DUS, HAM, CGN.

  42. trolis - 2018 11 8, 14:11

    nauji marsrutai – let it be, kad ir kokie jie bebutu, bet mokejimai BT uz RIX…

  43. Spectator - 2018 11 8, 14:13

    @Kardiobatonas: LCCs nesivargina aiškintis, kur būtų geriausias maršrutas. Jiems tai visiškai vienodai, nes pasiūlys bilietų tokiomis kainomis, kad skris ir tie, kam reikia ir tie, kam nereikia :) DTM jie jau turi kontraktus, tikriausiai kažkokias nuolaidas ir pan. Čia ir yra visa bėda su LCCs ir Lietuvos pasiekiamumu, teoriškai skrydžiai yra, bet praktiškai jie tinkami tik labai neįnoringiems turistautojams ar emigrantams.

  44. OLEG - 2018 11 8, 16:36

    Norwegian pardavineja lektuvus, kas 2-3 dienas skelbia akcijas skirtingas bilietams… Neramu man labai del mylimiausiu avialiniju =\

  45. Kardiobatonas - 2018 11 8, 19:12
  46. Linas - 2018 11 8, 19:25

    Po remonto pas FLT testavo, tai ir išmaklino pusę Lietuvos 😀

  47. .. - 2018 11 9, 01:03

    Cia kazkas klause del MD80 cph/vno, paziurekite senesnius postus kai jie buvo nuimti is serviso, ir beje man jie visada patiko, rasiau kad @mersedesas@, o kad keisdavo crj i juos tai tiesa, bet buvo trumpai, veliau a320

  48. .. - 2018 11 9, 01:06

    o senais gerais laikais tik md80 ir aptarnaudavo vilniu, o dar seniau dc9, arciau 90s pradzios

  49. Anonimas - 2018 11 9, 09:34
  50. Pranas - 2018 11 9, 11:57

    Kauno oro uostas rašo, kad Wizz lėktuvą iš Londono nukreipė į Helsinkį. Keista truputį :) O flightradar kažko nerodo W9 skrydžių.

  51. Simonas Bartkus - 2018 11 9, 12:06

    Pranas: rodo, tik rodo kaip WUK kodo skrydžius. Dabar leidžiasi lėktuvas HEL.

  52. Linas - 2018 11 9, 12:17

    KUN statistika OCT2018
    90962 pax
    plius 7,34%

  53. Arunas - 2018 11 9, 13:01

    Nordica stipriai gauna į kaulus ir nuo kitų metų uždaro AMS/LED/OSL. Mažina MUC iki 1/w bei apkarpė ARN. Tai jau antras mažinimas šį rudenį.

  54. Janka - 2018 11 9, 13:15

    2018-11-09 11:05 W9 8121 Londonas (Lutonas) LTN Vėluoja. Numatomas išvykimas 13:45

    Tai čia reik manyti, kad nusileidus Helsinkyje tas pats lėktuvas su keleiviais
    vėl kils į Kauną?

  55. mmm - 2018 11 9, 13:45

    Su finansiniai sunkumais susidūrusi Estijos valstybinė aviakompanija „Nordica“ priversta atsisakyti kai kurių skrydžių, atleisti dalį darbuotojų, penktadienį rašo laikraštis „Postimees“.

    „Nordica“ nuo sausio mėnesio rečiau skraidins iš Talino dviem jai pagrindinėmis kryptimis – į Stokholmą, Miuncheną, nutrauks skrydžius į Amsterdamą, Oslą, Sankt Peterburgą.

    „Postimees“ cituoja „Nordica“ vadovą Hannesą Saarpuu (Hanesą Sarpą), kurio žodžiais, dėl ekonominių priežasčių priimtas sprendimas nebuvo lengvas, tačiau „priežasčių panikai nėra“.

    Anot H. Saarpuu, bendrovės nuostoliai nuo 900 tūkst. eurų pernai gali išaugti iki apytikriai 2 mln. eurų šiemet.

  56. Linas - 2018 11 9, 22:58

    Regis rado pirkėją SPA DE
    SF Aviation Holding buys Small Planet Airlines Germany
    https://www.ch-aviation.com/portal/news/72672-sf-aviation-holding-buys-small-planet-airlines-germany

  57. Čiurlionis - 2018 11 10, 09:13

    LY-ONL pavirto į Bamboo airways.

  58. Besidomintis - 2018 11 10, 12:23

    Jei neklystu, VNO pirmą kart aplankė Boeing 737 MAX 8, SmartWings skrydžiu iš Marsa Alam.

    https://www.flightradar24.com/data/flights/3z7107#1e81cd54

  59. Piktas - 2018 11 10, 18:11

    Is small planet svetaines…
    When it comes to stable growth, we are the perfect example: our revenue increases by 20-30% every year, and we are also profitable.
    Panasu, kad taip nebuvo. Atsipalaiduok.. ir siek tikslo.

  60. Ugnius - 2018 11 10, 19:06

    @piktas, kodėl taip negalėjo būti ? Juk dar berods iki 2017m. Small Planet veikė pelningai ir su jokiomis kliūtimis nesusidūrė. Tik tuomet įvyko pernelyg ambicinga plėtra Vokietijoje ir Lenkijoje, privedusi prie visos grupės fiasko

  61. Linas - 2018 11 10, 22:26

    FR užgriuvo nemalonumai:

    Ryanair sued in US for allegedly misinforming shareholders
    https://www.ch-aviation.com/portal/news/72677-ryanair-sued-in-us-for-allegedly-misinforming-shareholders

  62. Linas - 2018 11 10, 22:32

    Ir dar:
    Ryanair plane seized by French authorities in cash row
    https://www.bbc.co.uk/news/amp/business-46152849

  63. Wincas - 2018 11 10, 23:00

    @Besidomintis Teko jį šiandien savo akimis pamatyti, Gerai atrodo wingletai :)

  64. Simonas Bartkus - 2018 11 12, 10:53

    Vilniaus oro uoste spalio mėnesį 463 875 keleiviai, augimas +10.6%: mažiausias fiksuotas augimas per šiuos metus. Skrydžių priaugo 6,5%, cargo +21,2%. Iš viso per 10 mėnesių 4 221 655 keleiviai.

  65. Linas - 2018 11 12, 11:16

    labai nedaug nedatemps iki 5 mln… šias metais

  66. Simonas Bartkus - 2018 11 12, 14:54

    Nepamenu, ar buvo čia minėta – British Airways uždaro LHR-TLL šio sezono pabaigoje. 2 metus trukęs eksperimentas konkuruoti baigėsi.

  67. Kardiobatonas - 2018 11 12, 16:18
  68. Čiurlionis - 2018 11 12, 22:39

    BA turbūt galvos skausmas yra Baltijos šalys :)

  69. oleg - 2018 11 13, 12:44

    o jus pastebejot kaip agresiviai BT pleciasi TLL? OSL, ARN, 2 lektuvai nakvoja, bilietai po 22 EUR

    „If other companies want to maintain traffic, there is no reason for Nordica to compete aggressively. There will be cuts on the commercial side, but Nordica will maintain traffic on a number of destinations and be prepared to restart traffic if it would be necessary in the future, Nordica comments in a comment to the Flygtorget.

  70. Spectator - 2018 11 13, 13:04

    @oleg – BT viešai buvo paskelbusi apie planus plėstis Estijoje dar Estonian Air laikais, prieš atsirandant Nordikai, tad nėra kažkas stebuklingo, tikriausiai apie tai žinojo ir Estijos vyriausybė priimdama sprendimą dėl Nordika atsiradimo. Čia tik vienas iš pranešimų spaudai iš 2015 metų: https://www.airbaltic.com/en/airbaltic-to-strengthen-in-estonia

    Tai, ką dabar daro Nordika atšaukdama maršrutus (įskaitant AMS, kurio slotai dabar aukso vertės) ir drastiškai karpydama skrydžius parodo, kad jie de facto pralaimėjo konkurencinę kovą. Beje, jie netgi sukarpė TLL-ARN iki dviejų skrydžių per dieną ir labai kvailais laikais (iš TLL 07:20 ir 13:30, iš ARN 14:40, 22:10) – tai turėtų būti pagrindinis ir pelningiausias jų maršrutas, bet netgi tokiame maršrute jie negali konkuruoti.

    Manau, kad jų ateities scenarijai dvejopi: tapti wet-lease operatoriumi, bet čia su sąlyga, kad dabartiniai jų kontraktai su SAS ir LOT yra pelningi; arba tiesiog užsidaryti Air Lituanica scenarijumi ir nebedeginti mokesčių mokėtojų pinigų.

  71. Simonas Bartkus - 2018 11 13, 13:46

    Nordica pavyzdys dar yra ir kitą dalyką parodo, kaip sunku įmonei išlaikyti ilgalaikę strategiją, keičiantis politiniams vėjams. Nordica pasikeitė visas management ir dabar atrodo sprendžiami trumpalaikiai dalykai, aukojant ilgalaikę strategiją. Jeigu vardinami skaičiai yra teisingi, kad Nordica pernai uždirbo 0,9M EUR pelno o šiemet nieko nekeičiant būtų patyrusi 2M EUR nuostolio – sakyčiau maži nuostoliai, kad aukoti ilgalaikę strategiją dėl to. Dabar rinkos dalis bus prarasta visam; slotai AMS irgi bus prarasti visam laikui ir grįžti negalės.

    Bet kokiu atveju, panašu, agresyvi BT strategija Estijoje pasiteisino net gerokai greičiau nei BT galėjo tikėtis.

  72. Simonas Bartkus - 2018 11 13, 16:38

    Wizz Air paskutiniame savo reporte pranešė, jog uždaro kelionių organizavimo biznį:

    Wizz Tours will cease operations from 31 December 2018.

    First half package holiday revenues were €11.4 million and the net loss was €2 million.

    Įdomu, ar tai kiek keis jų network planning strategiją, turbūt dar mažiau galim tikėtis „beach routes“.

  73. Linas - 2018 11 13, 16:40
  74. Pranas - 2018 11 13, 16:48

    Man labiau įdomu kaip Wizz pardavinėja vietas blokais kelionių organizatoriams. Tarkim Novaturo skrydžių puslapyje galima gauti vien skrydžio bilietų į tam tikrus atskirus Wizz reisus (šiuo metu į Barseloną pora datų yra, ankščiau į Barį mačiau) su visom Novaturo sąlygom (bagažu ir pan.). Ir ten atrodo, kad visa kainodara Novaturo, jie nėra kaip agentas, o turi savo dalį lėktuvo. Gal Wizz šitas verslo modelis labiau sekas nei patiems viską organizuoti.

  75. Linas - 2018 11 13, 16:49
  76. Simonas Bartkus - 2018 11 13, 16:52

    Wizz Air parduoda group bookings kelionių organizatoriams – gali sumokėti likus dviem mėnesiam į priekį už visą grupę ir pavardes duoti tik likus trim dienom iki skrydžio: kaina būna už fiksuota kaip „block seats“. Tai viskas ir lieka tada jau kelionių organizatoriaus rizikoje.

  77. Pranas - 2018 11 14, 10:51

    Tokį elementarų group bookingą realiai ir eilinis klientas gali padaryt puslapyje – bet tada tokie pardavimai gerokai sunkiau skaičiuojas planuojant capacity, gaunas labiau vienkartiniai pardavimai. Galvojau gal Wizz kažkaip labiau dirba šitoje rinkoje.

  78. Mindauqas - 2018 11 14, 11:34

    Šiandien pas pažįstamą feisubke perskaičiau, kad Wizz Air Kaune nepraleidžia su mobiliais boarding pass’ais ir reikalauja atsispausdinti paprastus. Duoda kompiuterį, printerį ir popieriaus nemokamai.

    Vis tiek pabandė pažįstamas praeiti su mobiliu boarding pass’u, tai nepraleido ir užlaikė. Tik kai kategoriškai atsisakė spausdintis ir teršti gamtą, po keleto minučių laukimo vis dėlto praleido. Neturiu pagrindo juo netikėti, bet WTF?

    Kažkaip manau, kad čia ne Wizz Aiz, o aptarnaujančios kompanijos savivalė (nors skelbime parašyta, kad „Wizz Air reikalauja“). Kas juos aptarnauja Kaune?
    O kaip Vilniuje, vis dar „leidžia“ Wizz Air skristi su mobiliais boarding’ais?

  79. Čiurlionis - 2018 11 14, 12:03

    Na jeigu plėšo šakeles ir skaičiuoja, kaip kitaip, juk iš mobilaus bilieto nieko ne nuplėši. Kaip tada ataskaitą priduosi?

  80. trolis - 2018 11 14, 12:15

    Vilniuj leidzia. Bet siaip eiline startuoliu ir fintechu salies svetima geda

  81. Janka - 2018 11 14, 14:11

    Wizzair pavaro. Liepos mėnėsi pirkti bilietai Vilnius – Baris – Vilnius gruodzio 8-20 d., dabar prisijungus prie rezervacijos skrydis pakeistas i Vilnius – Londonas – Vilnius :) Paskambinus ir paklausus – kokia alternatyva – sako tai skriskite i Londona. Arba susigrazinkite pinigus. Arba galite skristi i alternatyvius oro uostus – Neapolis ir Roma, i kur Wizzair is Vilniaus neskraido. Nice :) Jokio laisko nebuvom gave. Gerai nors, kad dabar pastebejom, o ne gruodzio 8 d :)

  82. Nitro - 2018 11 14, 14:41

    Jei sekate šį blogą, turėjote pastebėti info apie karpoma wizz tvarkarasti.

  83. Arnas - 2018 11 14, 14:55

    „Tik kai kategoriškai atsisakė spausdintis ir teršti gamtą…“

    Pradedu drebėti, kai girdžiu tokius išsireiškimus. Be abejo, ana aprašyta situacija yra kvaila, bet apskritai tas elektroninių laipinimo kortelių prastūminėjimas (neva popierius eikvoja gamtą) yra išpūstas reikalas. Visų pirma, elektroninių prietaisų naudojimas eikvoja dar daugiau resursų (elektra, medžiagos gamybai), o antra, elektroninės laipinimo kortelės sukelia aibę problemų laipinimo metu: keleiviai paprasčiausiai jomis nemoka naudotis ir stabdo eilę, taip pat kyla problemų, kai keleiviui pasikeičia vieta (via tiek tenka spausdinti) ir t.t.

    Nesakau, kad popierius geriau už gamtą, čia yra vietos ginčams, bet vienareikšmiškai teigti, kad „popierius teršia gamtą“ yra propaganda.

  84. Linas - 2018 11 14, 16:15

    RIX statistika OCT2018:
    645429 pax
    plius 16,63%

  85. Janka - 2018 11 14, 16:24

    Nitro, very funny :)

  86. Pranas - 2018 11 14, 16:30

    @Arnas – handlingo kompanija nesugebanti priimti boarding paso telefone turėtų užsidaryti tą pačią dieną. Aiškinanti, kad tai blogis – irgi.
    O dėl vietos keitimo – nereik ieškot sliekų, va Vueling tiesiog pasakė žodžiu naują vietą, kai lėktuvas iš 321 į 320 pasikeitė. Nors rast lapelių ant ko užrašyt irgi nėra didelis mokslas.

  87. trolis - 2018 11 14, 19:35

    avialinijos, kurios nori (LH tikriaus geriausias pavyzdys) sugeba pushinti ir gate ir vietu change’us i mobilius boarding pass’us – bent jau passbook.

    o KUN atveju yra solution’as: https://www.youtube.com/watch?v=RIk56x84szE

  88. Srs - 2018 11 14, 21:55

    Passengers on a delayed LOT airlines flight from Beijing to Warsaw were asked for a whip-round to raise cash to pay for repairs on a broken pump on the plane. The airline first denied it, then confirmed the story a day later.

    Daugiau detaliu nezinau, bet kas skaito Lenkiskai gali isversti:
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/spozniony-lot-pekin-warszawa-jest-dowod-ze,82,0,2421074.html

  89. Mindaugas - 2018 11 14, 22:36

    Airline industry scrambles to understand Boeing 737 MAX systems

    More progress is being made to uncover every little detail that played a factor in the crash of a Lion Air Boeing 737 MAX 8 which left 189 people dead and many more demanding answers.

    Various perspectives in the airline industry, such as regulators, unions and airlines themselves, are all scrambling to understand the flight control systems within the Boeing 737 MAX as well as list all the errors in emergency checklists for the “runaway stabilizer” problem.

    The task comes to light as the industry was completely unaware of the fact that Boeing had built the 737 MAX with a new flight control system, which reportedly played a role in the recent crash of Lion Air flight JT610.

    https://samchui.com/2018/11/14/airline-industry-scrambles-to-understand-boeing-737-max-systems/#.W-x4bKixU0M

  90. Arnas - 2018 11 14, 22:56

    @Pranas
    Priimti elektroninę laipinimo kortelę nėra jokių kliūčių, bent jau neįsivaizduoju, kur ji galėtų būti. Brūkšninis kodas visur yra toks pat, ar telefone, ar ant popieriaus, ar ištatuiruotas. Ten, matyt, yra kitos priežastys.

    @Trolis, @Pranas
    AY irgi tą patį daro, bet toli gražu ne visos aviakompanijos. O „pasakymas žodžiu naujos vietos“ apskritai neturi ir negali būti toleruojamas jokioj handling’o įmonėj, ypač kai kalba eina apie masinius vietų keitimus A320/A321 dėl orlaivio centruotės.

  91. BarryPiese - 2018 11 15, 01:29

    What we guests here is , an stunningoffers
    Upright click

    https://drive.google.com/file/d/1FwpK7zZWOQURSgV47v5jPMoOJP_zugHh/preview

  92. oleg - 2018 11 15, 11:42

    matet kad FlyBe jau lyg ir ruosiasi bankrotuoti? +1 siais metais. O dar yra sausis ir vasaris 19.

  93. Linas - 2018 11 15, 11:52

    @oleg
    ne tai kad bankrutuoti, bet parduoda :) Plačiau
    flybe. put up for sale
    https://www.ch-aviation.com/portal/news/72846-flybe-put-up-for-sale

  94. DJ - 2018 11 15, 12:09
  95. trolis - 2018 11 15, 21:43

    The SkyTeam alliance is losing one of its member airlines. Effective Jan. 1, 2019, China Southern will leave the alliance, instead choosing to meet the needs of its own development strategy.

    According to a source at the airline and reported by Reuters, the airline is leaving because it believes it’s too expensive to be a member of the alliance, relative to the benefits it gets in return for being a member. The source added that the airline will consider joining the Oneworld alliance, but it has not yet made a decision. China Southern is the largest airline in China by passenger numbers.

    Cathay Pacific, the Hong Kong-based carrier that’s a founding member of the Oneworld alliance, has the right to veto the entrance of a new member airline from the greater China region, said two sources familiar with the matter. China Southern, which is based on the southern Chinese city of Guangzhou (CAN), competes directly against Cathay for traffic in the region. The two cities are located just 84 miles apart.

  96. Edgaras - 2018 11 16, 17:02

    Ar darytumete fake connection KUN-CPH, jei Leg2 is CPH kyla 7.40? Tik mazas rankinis

  97. Arnas - 2018 11 16, 17:32

    @Edgaras
    Daryčiau, 99% šansų spėti. Tik reikia žinoti, kad tas 1% visada egzistuoja.

  98. Besidomintis - 2018 11 16, 17:34

    Šiame blog’e buvo minėta,kad SU žiemos sezonu į SVO skraidys 2x daily. Nuo šiandien iki sezono pabaigos vėl 3x daily kaip vasarą.

  99. trolis - 2018 11 17, 02:38

    Kaip VNO yra priskiriamos parkavimo aiksteles? T.y., kodel SAS parkuojasi daugmaz tenpat, o LOT netoli Lenkijos?

  100. Spectator - 2018 11 17, 12:03

    @trolis – ieškoti logikos VNO, drąsu :)

Leave a reply