Mažėjantis keleivių skaičius Vilniaus oro uoste. Ar verta panikuoti?

Vilniaus oro uoste du mėnesius iš eilės keleivių skaičius mažėja. Berods, tokios situacijos nebuvo bene nuo 2011 metų. Šį kartą paanalizuosiu tik dviejų mėnesių laikotarpį (birželį ir liepą): toks trumpas laikotarpis ne visada leidžia įžvelgti ilgalaikes tendencijas, tačiau kai situacija tokia drastiškai pasikeitųsi, tikslas yra suprasti, kas vyksta ir ko laukti toliau.

2019 m. birželio mėnesį Vilniaus oro uostas aptarnavo 470 712 keleivių, kai prieš metus tą patį mėnesį – 480 403. T. y., šiemet keleivių pervežta 2% mažiau. Birželio mėnesį reguliariaisiais skrydžiais skridusių skaičius mažėjo 1,3%, o užsakomaisiais – 5%.

2019 m. liepos mėnesį Vilniaus oro uostu pasinaudojo 448 545 keleiviai, kai prieš metus – 478 933 keleiviai. Aptarnautų klientų skaičius sumažėjo net 6,4%. Liepą reguliariaisiais skrydžiais keliautojų sumažėjo 4,7%, o užsakomaisiais – jau net 14,7%.

Kas darosi? Ar tai beprasidenčios krizės pranašas?

Aplinkiniuose oro uostuose keleivių skaičius auga. Kauno oro uoste pirmaisiais dviem vasaros mėnesiais keleivių srautas išaugo 13,3%. Rygos oro uoste – 9,6% (Minsko ten apie 20%, bet atskira kalba).

Ar keleivių srautas iš Vilniaus oro uosto keliasi į Kauno oro uostą? Iš dalies, tačiau suminis skaičius yra mažėjantis. Birželio-liepos mėnesiais Kauno oro uosto keleivių srautas paaugo 25,6 tūkst. keleivių, kai per tą laiką Vilniaus oro uostas neteko 40 tūkst. keleivių.

Tai kas vyksta?

Mano vertinimu, Vilniaus oro uostas tapo dviejų išorinių rinkos veiksnių įkaitu – „Wizz Air“ sprendimo mažinti apsukas Lietuvoje bei didžiųjų Lietuvos kelionių organizatorių pasiūlos mažinimu.

Šias hipotezes geriausiai pagrindžia šių dviejų mėnesių keleivių srautų pokyčiai per aviakompanijų pjūvį.

Pervežtų keleivių pokyčio 2019 m. birželį-liepą palyginimas su 2018 m.

Dabar jau buvusi Vilniaus oro uosto lyderė „Wizz Air“ šiemet pervežė net 27% (!!) mažiau keleivių nei tuos pačius du mėnesius praėjusiais metais. „Wizz Air“ neteko net 60 tūkst. keleivių vos per du mėnesius! Taip atsitiko ne todėl, jog jų lėktuvai yra mažiau užpildyti – tai pačios aviakompanijos sprendimas labai ženkliai sumažinti skrydžių iš Vilniaus skaičių.

Jos pagrindinė konkurentė „Ryanair“ rodo ženklus, jog gavusi lyderės poziciją, gali taip pat imtis skrydžių mažinimo, kadangi jai nebereikia spausti „Wizz Air“. Kaip to ženklą galima suprasti ir skrydžių į Kelną ir Niurnbergą perkėlimą į Kauną. Tikėtina, jog „Ryanair“ gali daugiau dėmesio skirti antram pagal dydį oro uostui Lietuvoje: prisiminkime, jog 2011 m. jos atėjimas į Vilnių būtent buvo atsakomasis žingsnis į „Wizz Air“ plėtrą Lietuvoje.

„Ryanair“ nuo rudens uždarys skrydžius iš Vilniaus į Madridą (iš Kauno – į Neapolį). Turėdama daug vidinių problemų – „Boeing 737MAX“ lėktuvų trūkumą, konfliktus su pilotų profsąjungomis ir krentančias vidutinių bilietų kainas – „Ryanair“ skelbia apie galimus karpymus ateinančiai žiemai ir 2020 m. vasarai. Nenustebintų, jeigu skrydžių mažinimai paliestų ir skrydžius iš Vilniaus.

„Wizz Air“ krentantį skrydžių skaičių nulėmė ne tik sprendimas sumažinti krypčių skaičių bei bazuojamų lėktuvų Vilniuje kiekį (nuo 4 iki 3), tačiau ir jiems vėluojamų pristatyti „Airbus A321NEO“ lėktuvų: dėl to kurį laiką „Wizz Air“ turėjo iš Vilniaus skraidinti mažesniais „Airbus 320“ vietoje planuoto „Airbus 321“.

Atkreiptinas dėmesys į tai, jog „Wizz Air“ ne tik uždarė kryptis iš Vilniaus, tačiau ir mažina pasiūlą savo pagrindinėse kryptyse.

Palyginus su praėjusių metų vasara, „Wizz Air“ maršrutų tinklelyje iš Vilniaus nebėra Varšuvos, Gdansko, Stokholmo, Agadiro, Geteborgo ir Bario krypčių (atidaryta viena nauja – Lvovo kryptis).

Pasiūla, o kartu ir keleivių skaičius krenta ir daugiausia skrydžių skaičių turinčiose „Wizz Air“ aptarnaujamose kryptyse.

Keleivių iš Vilniaus į Londono Lutono oro uostą birželį-liepą sumažėjo 21%. „Wizz Air“ ženkliai sumažino skrydžių skaičių šia kryptimi, o „Ryanair“ išlaikė tą patį. Šis pasiūlos mažinimas yra labai gera žinia „LOT Polish Airlines“, kuri gegužę pradėjo valstybės subsidijuojamus skrydžius tarp Vilniaus ir Londono City oro uostų: užduotis įsitvirtinti gali būti lengvesnė, kuomet konkurentai traukiasi. LOT birželį tarp Vilniaus ir Londono skraidino 7,6 tūkst., liepą – 7,8 tūkst. keleivių. Nors lėktuvų užpildymas ir nėra labai aukštas (apie 71%), tačiau tai leido išsilaikyti keleivių skaičiui tarp Vilniaus ir Londono (visų oro uostų kartu) nesumažėjusiam.

„Wizz Air“ šiek tiek (4%) pervežė daugiau keleivių tarp Vilniaus ir Oslo, tačiau mažėjo keleivių skaičius tarp Vilniaus ir Milano (-7%), Vilniaus ir Eindhoveno (-23%), Vilniaus ir Tel Avivo (-15%). Būtent nuosmukiai šiose sąlyginai aukštesnio dažnio kryptyse bei uždaryti maršrutai sudaro „Wizz Air“ keleivių srauto sumažėjimą.

Įdomiai pasisuko užsakomųjų skrydžių rinka šių metų vasarą. Praėjusį lapkritį žlugus „Small Planet Airlines“, du didieji Lietuvos kelionių organizatoriai ėmė naudotis kitos aviakompanijos „GetJet Airlines“ paslaugomis. Jos 27% sumažėjęs keleivių skaičius (lygiant su „Small Planet“ statistika) rodo tai, jog du pagrindiniai šio vežėjo klientai sumažino skrydžių skaičių.

Bendrai, nereguliariaisiais skrydžiais skridusių keleivių skaičius mažėjo tik 2% būtent dėka rinkos naujokų. Lietuvoje veiklą pradėję TUI į rinką atvedė Turkijos vežėją „Onur Air“, o šiais metais toliau besiplėtųsi „ITAKA“ naudoja kelias skirtingas aviakompanijas, tame tarp Lietuvos rinkoje dar nedirbusias lenkų „Enter Air“ ir „AMC Aviation“.

Užsakomieji skrydžiai pirmąjį šių metų pirmaisiais mėnesiais buvo Vilniaus oro uosto augimo variklis – sausį keleivių augo net 34,6%, vasarį 33,1%, kovą krito 9,7%, balandį pašoko 27,1%, gegužę dar augo 9,4%. Birželį ir liepą mažėjantis keleivių skaičius buvo nulemtas irgi ne prasčiau užpildytų lėktuvų, o kelionių organizatorių sumažinto skrydžių skaičiaus.

Vien per du pirmus vasaros mėnesius keliasdešimt tūkstančių dingusių keleivių netruks pajusti tiek Vilniuje sparčiai dygstantys viešbučiai tiek bendrai turizmo sektorius.

Geras ženklas yra tai, jog sumažėjęs spaudimas iš ultra-low-cost bendrovių leidžia lengviau kvėpuoti kitiems Vilniaus oro uoste įsitvirtinusiems vežėjams.

Trečia pagal dydį reguliariųjų skrydžių bendrovė „airBaltic“ padidino pervežtų keleivių skaičių 16%. Labiausiai augo keleivio skaičius į Miuncheną (+38%) – greičiausiai tam pasitarnavo tiek pagerintas skrydžių tvarkaraštis, tiek „Ryanair“ krypčių iš Vilniaus į Kelną ir Niurnbergą uždarymas. Keleivių skaičius iš Vilniaus į Rygą augo 18%.

„Lufthansa“ padidino keleivių skaičių Vilnius-Frankfurtas 6% realiai nekeisdama skrydžių tvarkaraščio ir pasiūlos.

Džiugu, jog net 24% keleivių skaičių sugebėjo padidinti „Ukraine International Airlines“, nors jai dabar tenka susidurti su tiesiogine konkurencija Vilnius-Kijevas maršrute su „Ryanair“ (bendrai keleivių skaičius tarp Vilniaus ir Kijevo Borispyl oro uosto išaugo net 46%).

„LOT Polish Airlines“ Vilniuje pusantro karto padidino keleivių skaičių ir tai įvyko ne tik valstybės užsakyto naujo skrydžio Vilnius-Londonas City dėka. Pasitraukus „Wizz Air“ iš Vilnius-Varšuva maršruto, LOT dviženkliu procentu didina savo keleivių skaičių tarp Lietuvos ir Lenkijos sostinių. Tiesa, į LOT statistiką įtraukiami ir „Nordica“ pervežti keleiviai: spalio pabaigoje skrydžiai tarp Vilniaus ir Talino bus nutraukti „Nordicai“ nutraukiant reguliariojo susiekimo veiklą.

Ne visoms Vilniaus oro uosto senbuvėms sekasi vienodai – pavyzdžiui, stagnuojančių SAS, „Aeroflot“ ir „Brussels Airlines“ keleivių skaičius krito.

Keleivių skaičių žymiai padidino bendrovės, aktyviai didinančios skrydžių skaičių – trečią (vasaros piko metu ketvirtą) kasdienį skrydį pridėjusios „Finnair“ keleivių skaičius tarp Vilniaus ir Helsinkio išaugo 23%. Į naują oro uostą persikėlusios „Turkish Airlines“ tvarkaraštis tarp Vilniaus ir Stambulo stabilizuojasi ties 10 skrydžių per savaitę, o keleivių srautas paaugo 39%.

Sustojęs ultra-low-cost bendrovių spaudimas kitiems vežėjams sudaro galimybes ieškoti naujų plėtros galimybių Vilniuje. Daugiausia aš to tikiuosi iš „airBaltic“, kuri strategiškai žiūri į augimą Lietuvos rinkoje, kur jau kelerius metus išlaiko tą patį skrydžių tinklelį: tikėtina, jog 2020 m. vasarą gali įvykti pokyčių.

Tačiau, Vilniaus oro uosto keleivių srauto pokytis, artimiausiems metams, deja, yra pasmerktas: „Wizz Air“ keleivių srautas toliau kris iki sausio mėnesio, kuomet gali stabilizuotis dėl palyginamojo laikotarpio efekto (viena karpymų banga vyko lapkritį, kita – sausį). Geras ženklas yra tai, jog šią žiemą „Wizz Air“ ketina vėl skraidyti į Reikjaviko bei Nicą (praeitą žiemą šie skrydžiai buvo sustabdyti). Viską sudėjus, „Wizz Air“ šią žiemą planuoja iš Vilniaus tik 46 skrydžius per savaitę ir pagal šį rodiklį atsiliks ne tik nuo „Ryanair“, bet ir nuo „airBaltic“ bei „LOT Polish Airlines“.

„Ryanair“ dabar nebeturi konkurencinės motyvacijos didinti pasiūlą (spausti „Wizz Air“) ir būdama veiklos siaurinimo stadijoje gali imtis kirsti prasčiausius rezultatus demonstruojančius maršrutus. Jos elgesys aiškiai rodo, jog Lietuvos rinkoje ji žiūri į vidutinės kainos maksimizavimą: pavyzdžiui, šią vasarą mažiau skrydžių vykdo į Dubliną, Berlyną, Frankfurtą (kartu keleivių skaičius šiais maršrutais krenta). Tiesa, vargu ar gali ką Vilniaus oro uostas dėl to padaryti: tikėtina, jog šiuo metu vadovai patiria didelį spaudimą dėl tiesioginės ir netiesioginės paramos „Ryanair“ maršrutų išlaikymui.

Absoliučiai jokios įtakos neišeis padaryti ir užsakomųjų skrydžių keleivių srautų valdyme: pokyčius labiausiai lems rinkos sąlygos ir konkurenciniai kelionių organizatorių žingsniai.

Aviakompanijose sprendimai nėra priimami greitai, todėl šią žiemą teks išgyventi sukandus dantis ir greičiausiai nepavyks šiemet pasiekti 5 mln. keleivių ribos. Tai prasta žinia valdantiesiems (ir besikeičiančiam Susiekimo ministrui), tačiau realiai tolimesnę kryptį labiausiai nulems 2020 m. vasaros tvarkaraštis ir kokius naujus maršrutus (bei, galbūt, aviakompanijas) pavyks pritraukti ateinančiai vasarai.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

58 komentarai

  1. Šarūnas - 2019 08 11, 17:23

    Aš visai teigiamai žiūriu i Wizz/RYR veiklos apsukų mažinimą, išsigrynins kryptys, kurios yra realiai reikalingos. Nes koks trečdalis LCC krypčių neneša realios naudos apart taško žemėlapyje. Džiugu, kad LOT LCY gaus daugiau erdvės. Galėtų FR numest LTN servisą. Konkurencija LON kryptyje reikalinga, jog LO netaptų monopolistu. Juokingai atrodo LTOU PR’inimasis, kad va iš Lt galima pasiekti 91 kryptį, kai trys iš jų LTN/STN/LCY tas pats miestas.
    Simonai, grįžtant prie anksčiau gvildentų aktualijų, jeigu LCC toliau mažins apsukas, realu, kad ateitų kokia nauja full service bendrovė?

  2. Giedrius - 2019 08 11, 18:18

    Na wizzair’as tai aišku mažinasi dėl nepamatuotos plėtros. Bet kodėl kelionių agentūros mažina skrydžių? Negi Turkija atsigavo tiek, kad jau vėl lietuviams vasarą per brangu?
    Ps. pasikeitųsi -> pasikeitusi

  3. Čiurlionis - 2019 08 11, 21:19

    Jau visai netrukus Smartlynx bus mūsų ir kitais metais čarteriai vėl gausiai leisis Vilniuje. Jei W6 negrąžins 4 lėktuvo, anksčiau ar vėliau FR nutupdys trečią.

    O pačiu optimistiškiau šių variantu, BT perims VIE su A220, atidarys DUB ir pridės FCO.

    Įvedus bevizį režimą į Led pradės skraidyti S7 arba Ural Airlines.

    Reikia tik kantrybės :) o dar NY ir Kinija.. :) Bei Qatar Airways.

  4. hmmm - 2019 08 12, 09:49

    Įdomi apžvalga, bet šiaip apsukos turi mažėjimo ženklų ir didžiuosiuose Europos oro uostuose – CPH, FRA, etc., tiek pax, tiek cargo, kas gali rodyti globalesnius reiškinius.

  5. Folkas - 2019 08 12, 10:19

    Ačiū, Simonai, už straipsnį. Labai įdomu skaityti tavo mintis. Ar turi įžvalgų, kodėl Wizz Air (o jam iš paskos – ir Ryanair) ėmė mažinti apsukas VNO? Ar tai dėl galimai artėjančios ekonominės krizės, pelno maksimizavimo, kitų priežasčių?

  6. Wincas - 2019 08 12, 12:18

    Gal šiek tiek užsakomųjų reisų nusinešė KUN su Itaka ?

  7. mėgėjas - 2019 08 12, 17:05

    Kelną ir Niurnbergą Ryanair iškėlė į Kauną lygtais tik 2 mėnesiams. Negi nebesugrąžins į Vilnių?

  8. Martynas - 2019 08 12, 18:15

    Bandau googlint, bet nerandu info ar London City orouoste reiks patikra pries antra skrydi atlikt, jei skrydis ne jungiamasis? Atskrendu su LOT ir kelione tesiu su Flybe.

  9. RRR - 2019 08 12, 19:25

    Proporcija tampa žymiai sveikesnė ir tai džiugina

  10. Jurgis - 2019 08 12, 20:20

    Latvijos (gal jau dabar Lietuvos ?) Smartlynx investuoja į Kanados ultra-low cost carrier Jetlines. Ir tuo pačiu „Canada Jetlines appointed Žygimantas Surintas, a Lithuanian national who is chief executive of SmartLynx, to its board of directors in January.“ Įdomiai čia reikalai vystosi su Smartlynx!
    https://standbynordic.com/latvian-charter-airline-partners-canadas-first-ulcc/

  11. Kazimieras - 2019 08 12, 21:45

    Matau visa para laiko niekas nekomentavo, tai bus pirmasis komentaras. ;D
    \
    Išsigandusių vietos gyventojų teigimu, lėktuvo nuolaužos krito kaip kulkos, iš dangaus pabirus Romoje pakilusio „Boeing 787“ metalinėms dalims, praneša dailymail.co.uk.

    Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/news/daily/world/is-pakilusio-lektuvo-eme-byreti-nuolauzos-jos-krito-kaip-kulkos.d?id=81966169#cxrecs_s

    https://www.delfi.lt/news/daily/world/is-pakilusio-lektuvo-eme-byreti-nuolauzos-jos-krito-kaip-kulkos.d?id=81966169#cxrecs_s

  12. zuikis - 2019 08 13, 08:41

    O kiek Ryanair turejo keleiviu ir koks pokytis?

  13. Simonas Bartkus - 2019 08 13, 09:54

    zuikis: lentelėje matosi, -1% palyginus su pernai.

  14. Simonas Bartkus - 2019 08 13, 09:55

    Martynas: LCY nėra jokių transfer facilities, reikės pereiti ir pasienio patikra į UK ir po to saugumo patikrą kaip atėjus „iš gatvės“.

  15. Simonas Bartkus - 2019 08 13, 09:57

    Šarūnas: o kokia bendrovė galėtų susidomėti Lietuva dabar? Na, daugiau nei teoriškai, bet praktiškai, kuriai įdomus regionas ir kuri yra plėtros stadijoje. Aš manau, kad vienintelė viltis didesnei plėtrai yra „airBaltic“, jei ji nuspręstų, kad dabar yra tas momentas, kada reikia atsikovoti market share VNO.

  16. Augustinas Žemaitis - 2019 08 13, 10:41

    Įdomu, kiek tokio mažėjimo yra išvykstančiųjų sąskaita, kiek atvykstančiųjų, ar panašiai?

    Teoriškai LCC mažėjimas turtų būti labiau atvykstančiųjų sąskaita, nes tie reisai išvykstančiųjų atžvilgiu daug konkuruoja vienas su kitu, t.y. jei uždaro Barį, skris į Milaną ar Larnaką ir tiesiog neaplankys Bario, aplankys kažką kitą (panašiai daug kas iš atvykstančio srauto galimai neaplankys Vilniaus, aplankys kažką kitą).

    Aišku, gali būti, kad mažėjant reisams kiek padidės kainos, kažkas neišskris ar išskris vieną ar kelis savaitgalius mažiau per metus. Bet manau efektas čia mažesnis: LCC skrydžių kainos vis tiek gali būti tokios, kad skrydžio kaina sudaro tik mažesnę dalį kelionės kainos (viešbučiai, transportas ir t.t.) ir keliolika ar keliasdešimt papildomų eurų mažai ką keičia, juoba, ir algos auga, tokios sumos reikšmė mažėja. O ir kai jau žmonės pripranta keliauti turbūt maža tikimybė, kad atsisakys, bent jau dėl nedidelio pabrangimo.

  17. Simonas Bartkus - 2019 08 13, 11:06

    Augustinas: apie išvykstančių/atvykstančių srautus tokiam trumpam laikotarpiui info sunku/neįmanoma gauti, pastebėsime tik ilgalaikius trend’us iš turizmo statistikos. Šiaip, jeigu lyginti metus, kokių LCC krypčių VNO neteko: WAW/GDN/NYO/GOT – tai jos atvykstamojo turizmo kryptys, tačiau gyvavo neilgai ir nebuvo tvirtai įsitvirtinusios. AGA/BRI ir visas charter segmentas tai pilnai išvykstamasis, tai sudėjus į krūvą sakyčiau, kad netektis gali būti apylygė. Bet čia subjektyvus vertinimas.

  18. Oleg - 2019 08 13, 12:51

    https://www.forbes.com/sites/jeremybogaisky/2019/08/12/boeing-737-max-desert-storage/amp/

    Įdomu paskaityti kaip saugo MAXus.
    Tikiu kai vėl skris, gali būti daug cancellations/delais dėl techninį priežasčių

  19. Gediminas - 2019 08 13, 13:02

    Jaucia visi viesbuciai kad turizmas stagnuoja. Neuzilgo pamatysime skaicius ir statistikoje.

  20. mikas - 2019 08 13, 13:18

    Tai kad, kiek pakeliauju, tai pas mus hotelių kainos taip, tuoj pasivys ir aplenks norvegiškus.

  21. Simonas Bartkus - 2019 08 13, 14:17

    Mano asmeninis patyrimas su viešbučiais Lietuvoje tas pats. Ypatingai išvažiavus už Vilniaus ribų, tenka susidurti su aukštom kainom palyginus su labai vidutiniška kokybe. 6 dienų roadtrip’as su bookinimu likus kelioms dienoms iki atvykimo Suomijos provincijose gavosi maždaug 80EUR už naktį vidurkis su maždaug 3* arba atitinkamos kokybės nakvynės vietomis. Bijau, kad tokiom kainom Lietuvą apvažiuoti nepavyktų ir dar tektų su ženkliai prastesne kokybe susidurti.

    Tas pats ir su kainu kilimu: Kauno centre buvo įprasta prieš 3-6 metus, kad visuomet rasdavau vietą 3-4* lygio centre už 50-60EUR, dabar vasarą dažniausiai >100EUR.

  22. Wincas - 2019 08 13, 15:38
  23. Marius - 2019 08 13, 15:40

    Simonai,neitraukei PLQ?

  24. Marius - 2019 08 13, 15:56

    Lyg pamenu,SmallPlanet vezdavo Latviu,Estu tranzita … Cia ,siek tiek,pateisina kritima.
    MSQ auga pasiula,kas taip pat ,mazina uzpildyma (pirmiausiai LCC)
    Manyciau ,cia labiau, isoriniai veiksniai taip itakojo.
    Bet,be abejo,tokia pateisinimai/argumentai, dziaugsmo nekelia.
    Vargu ,kad dar kas, skraidins uzsakomuju skrydziu tranzita ir vargu ,kad sustos MSQ augimas.

  25. Martynas - 2019 08 13, 15:58

    Simonas: pries pora savaiciu savaitgali Kaune Royal Europa dvivietis kambarys 57 eur.

  26. Simonas Bartkus - 2019 08 13, 16:03

    Transferas poilsinių čarterių baigėsi lygtai 2015 metais, tai neturi įtakos.

  27. oleg - 2019 08 13, 16:17

    o tai apie tuos transferinius charterius. Kas nepavyko? Lyg ir sauni teoriskai ideja buvo…

  28. trolis - 2019 08 13, 16:20

    Visada smagu skaityti dziugius komentarus apie issigryninimus, dziaugsmus, kad mazeja, kad kryptys – tik reikalingos liks ir pan. Way to go! Geriausias issigryninimas buvo po FlyLAL kolapso – link to grynumo ir sveiko santykio ir eikim salyje, kuriai low costai dabar veza rekordinius turistu srautus, o daugiau be low costu nelabai kam idomu, net uz paramas ar pinigus. eGZpertai

  29. Marius - 2019 08 13, 17:10

    Gaila,kad dar nera Vilniaus ,turizmo statistikos,uz II ketvirti
    nukopijavau I ketvircio (siek tiek pamastymams,kuria kryptim eina judesys)
    Baltarusija – 24152 (1,29 proc. daugiau nei 2018 m I ketvirtį);
    Rusija – 21751 (8,48 proc. mažiau);
    Ukraina – 12706 (23,18 proc. daugiau);
    Latvija – 12474 (3,96 proc. mažiau);
    Lenkija – 11692 (6,56 proc. mažiau);
    Jungtinė Karalystė – 10150 (25,28 proc. daugiau);
    Vokietija – 10139 (13,92 proc. mažiau);
    Švedija – 5300 (6,28 proc. daugiau)
    Estija – 5228 (3,76 proc. mažiau);
    JAV – 4557 (40,39 proc. daugiau).
    Norvegija – 4513 (6,01 proc. daugiau);
    Italija – 4008 (5,56 proc. mažiau);
    Prancūzija – 3648 (7,96 proc. daugiau);
    Danija – 3329 (4,61 proc. mažiau);
    Suomija – 3293 (12,23 proc. mažiau).

  30. dzin - 2019 08 14, 09:32

    trolis: pažiūrėjau į dangų vakar. Pilnatis. Laikas kreiptis į atitinkamus specialistus.
    PS. Daugiau komentarų nebus. Pats geriausias sprendimas tokioj situacijoj – visiškas ignoravimas plius minus kelios dienos apie pilnatį.

  31. Ugnius - 2019 08 14, 14:07

    Kas liečia VNO-MUC, tai pernai BT skrisdavo identiškais laikais kaip ir šiemet, tad kyla klausimas ar tikrai skrydžių tvarkaraštis galėjo padaryti bent kiek reikšmingą įtaką tokiam dideliam prieaugiui ?

    Įdomu, kaip ateityje seksis TLV krypčiai. Wizz jau dabar fiksuoja keleivių srauto sumažėjimą, tai kas dėsis kai dar ir FR pradės konkuruoti su labai identišku produktu ?

  32. Čiurlionis - 2019 08 14, 14:38

    Nežinau faktinių skaičių, bet nemažai sautų iš MUC generuoja ETIHAD.

    TLV, ypač vasarą generuoja Izraelio piliečiai.

  33. Augustinas Žemaitis - 2019 08 14, 14:52

    @Simonas – taip, panaikinti ir „išvykstamieji“ ir „atvykstamieji“ skrydžiai, bet, galvoju, kad „išvykstamieji“ turistai didesne dalim tiesiog persiskirstė: netikiu, kad kažkas neskristų atostostogų vien todėl, kad, tarkime, neliko skrydžių į Agadirą ar Barį. Tad gal šitie keleiviai arba kels LF kitur, arba skris iš Rygos, Varšuvos. Tuo tarpu „atvykstamųjų“ atostoginių/savaitgalinių srautų turėtų nelikti išvis, išskyrus nebent keletą kurie rinktųsi skrydį su persėdimu.

  34. Simonas Bartkus - 2019 08 14, 15:28

    „išvykstamieji“ šiaip pažymi labai nemažu stimuliacijos efektu: jeigu nėra tinkamo „offerio“ arba labai geri Lietuvoje orai, tai žmonės pasirenka neskristi. Praėjusiais metais didelis augimas buvo vien dėl to, kad buvo daug naujokų rinkoje ir labai aktyviai „išpush’ino“ paketus į Turkiją. Kai 5* Turkijoje all-inclusive už 400-500EUR, tai kodėl neskristi. Sutinku, kad rinka labai switch’inasi ir destinacija nėra svarbi, bet labai geri oferiai tiesiog didina rinką labai ženkliai.

  35. Simonas Bartkus - 2019 08 14, 15:30

    Čia dar per asmeninę prizmę įvertinsiu: pernai pasileido VNO-AMM, tai varėm ilgamai svaitgaliui į Amaną. Tai nereiškia, kad jeigu nebūtų buvęs Amanas, bučiau skridęs į Elijatą/Egiptą/Agadirą/whatever – nebūtume skridę niekur visai.

  36. srs - 2019 08 14, 15:50

    Ne į temą: BA sprendimas perkelti skrydžius iš PEK į PKX yra truputį kosmosas. Daxing ne tik yra labai nutolęs nuo centro, bet turi nepatogų susisiekimą su pagrindiniais užsieniečių traukos centrais Pekine (ir atvirkščiai Capital labai patogus). Spėju poros metų bėgyje turės grąžinti.

  37. Simonas Bartkus - 2019 08 14, 16:01

    Kinai leido tik užsienio aviakompanijoms laisvai rinktis ar manevruoti.

    Kinijos aviakompanijas paskirstė valdžia ir uždraudė skraidyti į abu vienu metu.

    China Southern Airlines, China United Airlines, Shanghai Airlines, Beijing Capital Airlines, Hebei Airlines, Spring Airlines, Okay Airways, Juneyao Airlines, XiamenAir ir Donghai Airlines varys į Daxing.

    Kiek keista situacija susiklostė, kad SkyTeam nutarė visi eiti į Daxing, o Star Alliance likti PEK. Oneworld kaip ir neapsisprendė, nes neturi jokios stiprios kompanijos Kinijoje. American Airlines sakė, kad irgi ketina kraustytis į Daxing, tai įtariu BA sprendimas su AA kažkaip koordinuotas. Cathay Pacific ketina likti PEK.

  38. Simonas Bartkus - 2019 08 14, 16:16

    Ai, radau atsakymą, kodėl BA persikelia į Daxing:

    British Airways and China Southern Airlines launched a codeshare agreement across ten routes in 2017. In January 2019, the airlines signed a Memorandum of Understanding to expand the agreement on each other’s networks and implement reciprocal frequent flyer benefits.

  39. Simonas Bartkus - 2019 08 14, 16:34

    Ugnius: airBaltic anksčiau skraidydavo per pietus į Miuncheną, o vakarais į Berlyną 1-3-5, bet kažkuriuo metu sukeitė. Dabar turi vakarinius reisus į MUC, kas, manau, jau šioks toks pakankamas produktas keliaujantiems darbo reikalais.

    Kas liečia TLV, tai FR jau skraido į TLV, tiesa iš Kauno. Patys Wizz truputį pamažino skrydžių skaičių VNO-TLV, nes ne visam vasaros sezonui, o tik piko savaitėms skraido 3x weekly. Žiemą bus tikras bloodbath, kai abu skraidys VNO-TLV tom pačiom dienom, valandos skirtumu.

  40. srs - 2019 08 14, 17:20

    @Simonas
    Vėliau sušvelnino reguliavimus. China Eastern labai norėjo pasilikti SHA/PVG-PEK maršrutą dėl labai didelio pelningumo, bet dėl to teko atiduoti apie 10% slot’ų PKX. China Southern lyg paliks porą maršrutų PEK, o Air China perkels porą skrydžių į Daxing.
    Ačių už paaiškinimą dėl BA. Tikrai nenustebčiau, kad jeigu jų corporate travelers po kažkiek laiko privers grįžti į PEK. Susisiekimas su PKX tiesiog per daug nepatogus ir pats oro uostas labai toli.

  41. Spectator - 2019 08 14, 17:53

    Dėl VNO-MUC: BT stipriai sumažino kainas kažkuriuo metu, dabar pardavinėja į vieną pusę nuo 29EUR. Dėl to ir keleivių skaičius auga, nelabai tai susiję su tvararasčiu. Kol kainos buvo didesnės paklausa buvo labai žema. LCC rinka..

  42. Pranas - 2019 08 14, 20:44

    Wizz šiandien sutvarkė žiemos tvarkaraštį, po to kai prieš kelias dienas Vilniaus lėktuvą panaudojo naujam Lvivas-Larnaka. Stumdymų gavos gan nedaug, bet neliko vieno išvykimo į Londoną (šeštadienių rytais).

  43. zuikis - 2019 08 15, 09:00

    Vakar i Dublina atskrido Airbaltic su Lietuvos veliavos livery. Gyvai negraziai atrodo uodega, susikrauna 6 sluoksniai spalvu. Kolegos net ispeike, sake atrodo kaip papuga arba jamaikiecio kepure…

  44. janka - 2019 08 15, 11:04
  45. Simonas Bartkus - 2019 08 15, 11:42

    LOT Lenkijoje su PPL pagalba iškonkuravo lauk Ryanair iš vietinių maršrutų ir dabar bando sustiprinti feedą: iš Lublino į WAW skraidys 2x daily, iš Poznanės iki 6x daily, iš Rzeszow iki 5x daily.

  46. Simonas Bartkus - 2019 08 15, 11:55

    Wizz Air atrodo du nuėmė dar VNO-LTN rotacijas – išskyrus kalėdų laiką dabar žiemą lieka tik 7 per savaitę, antradieniais iš vis nėra VNO-LTN skrydžio su Wizz. O prieš kelis metus skraidė 19x (čia prieš pradedant į KUN skraidyti).

  47. Ugnius - 2019 08 15, 12:05

    Na, antradienio reisus jų puslapyje tai rodo (perstūmė laiką į vakarinį), tik bilietų nepardavinėja. Gal dar sutvarkys ?

  48. Pranas - 2019 08 15, 12:21

    @Ugnius – tai antradienio VNO-LTN perstūmė, pardavinės kada, o šeštadieniais pagal mane buvo ir ryte, ir vakare, liko tik vakarinis. Nedidelis, bet vis tiek mažinimas toliau.

  49. Simonas Bartkus - 2019 08 15, 12:30

    LTN-VNO praeitą savaitę stovėjo toks tvarkaraštis: 2/4/6 rytiniai ir vakariniai kasdieni išskyrus x2.

    W6 8002 _2_4_6_ 07:55 12:40 32B 2:45 0 Wizz Air 29OCT19-17DEC19
    W6 8006 1_34567 21:50 02:35 ( 1) 32B 2:45 0 Wizz Air 27OCT19-23DEC19

  50. Pranas - 2019 08 15, 13:07

    Tai dabar pas Wizz lieka VNO-LTN 8x per savaitę ir KUN-LTN 5x. Pagal taip kaip mažinama pasiūla iš VNO ir gan daug palyginus lieka KUN, tai LOT Vilnius-Londonas keleivius neblogai perima.

  51. Pranas - 2019 08 15, 13:11

    Pagal tai kokiais tempais krenta Europos aviakompanijų akcijų kainos, tai Lietuva tuoj galėtų nusipirkti Lufthansą kaip nacionalinį vežėją :)

  52. Simonas Bartkus - 2019 08 15, 14:55

    easyJet viražai Taline eilinį kartą baigiasi: žiemą easyJet nebeplanuoja skraidyti nei Berlynas-Talinas, nei Milanas-Talinas.

  53. Aras - 2019 08 15, 15:37

    Sėkmingas A321 nusileidimas šiandien prie Maskvos kukurūzų lauke:
    http://avherald.com/h?article=4cb94927&opt=0

  54. trolis - 2019 08 15, 19:45

    LHR-JFK – issigryninusi billion dollar kryptis:
    https://www.oag.com/blog/billion-dollar-route-jewels-in-the-network

    Kas idomu, desimtuke nera ne vieno, operuojamo SkyTeam

  55. trolis - 2019 08 17, 12:14

    Norwegian axe’ina visus Airija -> USA route’us

  56. Šarūnas - 2019 08 17, 15:12

    Šiandien VNO wide-body antplūdis. Ryte OnurAir A330 nusileido. Dabar Air India B747 leidžiasi.

  57. Posparnis - 2019 08 17, 16:06

    Kokia proga Air India?

  58. Simonas Bartkus - 2019 08 17, 16:19

    Indijos viceprezidento vizitas, atskrido tiesiai iš DEL.

Leave a reply