Tapau „American Airlines” nustolių kaltininku – skrisdamas nešiu kompanijai nuostolį
Savo praėjusio penktadienio pirkiniu džiaugiuosi labai. Bet, kadangi jaučiuosi išmanantis skrydžių rinką, suprantu, jog kažkas su šituo pirkiniu yra ne taip. Visgi, 5 skrydžiai, kurių tarpe du atlantiniai, su jungiamaisiais europiniais segmentais, negali kainuoti 1099 litus.
Atmetus agentūros komisinius (minimum 100 LTL), skrydžio organizatoriams galėjo likti maksimum 1000 litų. T.y., nedaugiau negu po 200 litų už kiekvieną skrydį. Ar užtenka 200 litų vien sumokėti Stokholmo, Heathrow ir J.F.Kennedy oro uosto mokesčius? Esu tikras, kad ne.
Pasirodo, buvau teisus. Tapau „American Airlines” (kiti šaltiniai nurodo, kad „British Airways”) klaidos „auka”. Aš manau, kad čia gali būti kaltos abi kompanijos, sudarydamos „interrline” skrydį ir „pamesdamos” kuro mokestį. Šiandienos „Verslo žinių” atitikmuo Estijoje rašo, jog pamiršo į bilieto kainą įskaičiuoti kuro mokestį (o kuras sudaro liūto dalį skrydžio savikainos), tokio tarifo bilietus sudėjo į bilietų pardavimo sistemą, o „Estravel” agentūrų tinklas tuo pasinaudojo, tuos bilietus parduodami klientams.
Estijoje analogiško pasiūlymo (5 JAV miestai iš Stokholmo) bilietų buvo parduota 5500 vienetų. Dėl to „American Airways” patyrė 25 mln. Estijos kronų nuostolių, tuo tarpu Estijos agentūra „Estravel” uždirbo po 600 kronų už kiekvieną parduotą bilietą – t.y. 3,3 mln. Estijos kronų.
Aš nežinau, kiek bilietų pardavė Lietuvos agentūra „Estravel”. Bet, ko gero, Lietuvos agentūra uždirbo daug daugiau iš šitos akcijos: Estijoje bilieto kaina buvo vos 3999 kronos – t.y. 882 litai! Primenu, Lietuvoje šis pasiūlymas kainavo 1099 litus. Man, kaip pirkėjui, dėl to galva mažai skauda – už šitokį skrydį būčiau sutikęs mokėti kad ir 1999 litus. Bet – Lietuvos „Estravel” iš šio „American Airways” nuostolio uždirbo dar daugiau – apšovė ir kaimynus kolegas estus.
Taigi, paaiškėjus šiai informacijai, išeina, jog „American Airways” už viso skrydžio (Stokholmas- Londonas- Niujorkas- Vašingtonas- Majamis – Puerto Rikas- Čikaga- Londonas- Stokholmas) organizavimą atiteko vos 750 litų. „Plika akimi” matomas nuostolis.
Kompanija „Estravel” tuo tarpu išplatino pranešimą, jog visi bilietus įsigiję klientai dėl šitos išlindusios klaidos ir bilietų, parduotų be kuro mokesčių, nenukentės:
Customers who purchased a ticket have no reason to worry, all passengers can travel (if they have a valid visa) and do not need to pay extra for their tickets. <…> Estravel has not taken advantage of any mistake by airline – offer was made in accordance with conditions set forth by carrier in fare rules. Fuel surcharge is collected by ticketing airline, subject to its policies and agreements. Fare rules did allow using British Airways as ticketing carrier and differences in fuel surcharge collection are caused by lack of relevant agreements concerning the transfer of such surcharges between airlines. This does not affect rights of passenger.
When selling tickets at campaign fares, Estravel has acted in accordance with all applicable rules and in the benefit of customers. According to IATA resolution 852, a ticketing carrier must be chosen among those that participate in transportation, provided that it has interline agreements with each other transporting airline. During mentioned campaign, ticketing carrier was chosen with aim of providing best possible fare to customers. This is a common practice, not a mistake by airline.
Taigi, paskaičiau šias žinias, pasidalinau jumis ir toliau laukiu savo kelionės.
Yra vienas variantas, jog „American Airways” gali atšaukti numatytus skrydžius (kadangi iki jų dar labai daug laiko) ir gražinti pirkėjams pinigus už bilietus. Bet, esu tikras, jog jie taip nepasielgs dėl kelių priežasčių: 1. „American Airways” ir „British Airways” vardai jiems per daug brangūs; 2. Skrydžio datos galėjo būti bet kokios 8 mėnesių laikotarpyje – numanau, jog keleiviai „pasklido” po visas skrydžių datas, todėl vengdami vežti nuostolingus keleivius jie turėtų atšaukti begalę skrydžių, kas būtų kur kas didesni nuostoliai negu patirti dėl kuro mokesčių neįskaičiavimo.
Priminsiu, jog pagal reglamentą, avialinijos negali atsisakyti vežti keleivių ir tiesiog gražinti keleiviams pinigų: tai įmanoma tik visam panaikinus skrydį.
Bloga žinia yra kita – ko gero, tokių akcijų daugiau nebebus. Avialinijos šią klaidą ir pamoką išmoks. Ir ilgam.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
7 komentarai
Leave a reply
nu neduok dieve atšauks. Tada man iš super dylo liks super nuostolis – jau nusiprikau negražinamus bilietus į Berlyną ir iš Londono, mašiną užsirezervavau.
Bet kaip jie galėjo du kart suklysti – nes pirmoji akcija buvo keletas mėnesių prieš antrąją? Ar 3 miestai jau apsimoka ;)
Atsiprašau, tomuk, būsiu paklaidinęs – visgi negali visai atšaukti ir tiesiog gražinti pinigus. Gali atšaukti, bet tada turi duoti galimybę rinktis keleiviui:
1) Skristi tuo pačiu maršrutu, panašiu laiku už tą pačią kainą;
2) Atsiimti keleiviui pinigus.
Taigi, jiems tikrai neapsimoka ir realiai jie nieko negali padaryti :)
Aaaa, labai gaila, kad nespėjau susigriebti ir pasinaudoti puikia proga paskraidyti :)
AA konfidencialiai pateikia sąrašiuką žmonių atitinkamoms ambasadoms. Nesuteikiamos vizos, kaip kokiai Kazlauskienei. Bjauru, bet įmanoma.
Nuostolis AA ne itin didelis.
Galėjote ir su kitais pasidalinti informacija apie šią akciją :]]
Būčiau ir aš skridęs (gal)
Eugenijus
youlikeit.lt
cia aisku offtopic, bet gal Simonai seki situacija del bevizio rezimo su JAV? po pavasari pasirasyto memorandumo, kada anonimais panoreje likti diplomatai sake „metu gale”, daugiau negirdet jokiu ziniu. Idomu, kaip tas frontas laikosi?
gera reklamine akcija. matyt ir laikrasciai parase