„FlyLAL” reguliariųjų skrydžių žiemą taip pat mažės
Ne tik „airBaltic” akivaizdžiai žiemos sezonui mažins apsukas Vilniuje. Ženkliai susiaurės ir „FlyLAL” reguliariųjų krypčių sąrašas spalio 26 dieną, kuomet įsigalios žiemos tvarkaraštis.
„FlyLAL” daugiau nebeskraidys į Dubliną, Barseloną, Briuselį, Milaną ir Rygą. Kol kas neaiškus lieka reisų Vilnius-Tbilisis, Vilnius-Talinas ir Vilnius-Stokholmas likimas. Iš „FlyLAL” žemėlapio išnyks ir iš anksto kaip sezoniai atidaryti reisai į Larnaką, Malagą, Maljorką ir Salonikus.
„FlyLAL” ir „airBaltic” kartu atsisako skrydžių į Dubliną, ir į Barseloną. Reisų į Barseloną pradininkė buvo „airBaltic”, o šį pavasarį į šią kryptį „atėjo” ir „FlyLAL”, o štai dabar abi kompanijos traukiasi. Tikiu, jog Vilnius-Barselona kryptis iš dalies yra sezoninė, todėl kitą vasarą kryptis į Barseloną bus vėl atidaryta. Reikia pridėti, jog „FlyLAL” šį rudenį atidaro Vilnius-Madridas reisą tris kartus per savaitę.
Įdomesnis Dublino atvejis – iš buvusios vienos iš populiariausių krypčių pasitraukė dvi daugiausia skrydžių iš Vilniaus vykdančios bendrovės – „FlyLAL” ir „airBaltic”. Priminsiu, jog 2007 metais Dublinas buvo penktoji pagal populiarumą kryptis iš Vilniaus – po Kopenhagos, Londono, Frankfurto ir Prahos. Į Dubliną buvo pervežta 96 tūkst. keleivių.
Jungtis tarp Vilniaus ir Dublino išlieka – šiuo reisu toliau skraidys Airijos bendrovė „Aer Lingus”. Taip pat „Ryanair” į šio miesto skraido į Kauną. Prisiminsiu, jog prieš porą metų šioje kryptyje dirbo kelios bendrovės, o prieš Kalėdas vistiek prireikdavo organizuoti papildomus reisus. Airijoje reziduojantys ir dirbantys Lietuvos piliečiai susidurs su nepatogumais keliaudami į gimtinę. Be siurprizo apie pakilusias kainas Lietuvoje ir mažėjantį darbo jėgos poreikį Airijoje, vietos lietuvių laukia dar vienas „dovanėlė” – skrydžių į Lietuvą kainos ūgtels, nes sumažėjusi konkurencija dar niekada kainų nesumažino. Esu garantuotas, jog dvi Airijos bendrovės „Ryanair” ir „Aer Lingus” likusios vienintelėmis, nepraleis progos papildomai uždirbti.
„FlyLAL” atsisako dar vienos tikrai buvusios pelningos krypties – Vilnius-Briuselis, kuri buvo ypač paklausi stojimo į Europos Sąjungą laikotarpiu, kuomet šiuo reisu skraidydavo nemažai diplomatų. Tiesa, esu tikras, jog nemažai jų ir dabar skraido. Dabar šiame reise lieka tik „airBaltic” – darbo dienomis bus vykdomas skrydis kas rytą į Briuselį, o sekmadieniais – vakarinis reisas.
„FlyLAL” palieka ir reisą Vilnius-Milanas, šiame reise lieka tik „airBaltic”. Skamba kaip susitarimas – lygiai tuo pat metu „airBaltic” nutraukia skrydžius kryptimi Vilnius-Roma, šiame reise palikdama tik „FlyLAL”.
Pavasarinė ambicija vežtis tranzitinius keleivius iš Rygos į Vilnių „FlyLAL” nepasiteisino – nuo rudens „FlyLAL” nebeskraidys į Vilnius-Ryga-Vilnius. Priminsiu, jog kovo mėnesį „FlyLAL” ambicingai atidarė tris kartus per dieną skrydį Vilnius-Ryga, bet vienas iš jų buvo nuimtas tik po mėnesį trukusio „eksperimento”. Bendro „vaizdelio” šis skrydis nepakeis, bet tai tam tikras Rygos Oro uosto pergalės prieš Vilniaus oro uostą simbolis – lietuvių tranzitas per Rygą vyksta, o latvių per Vilnių – ne.
„Šaltibarštinės” „FlyLAL” uodegos netekimas Rygos oro uostui nėra pati blogiausia naujiena – nuo rudens iš šio oro uosto traukiasi pigių skrydžių oro bendrovė „easyJet”. Kartu ši bendrovė traukiasi ir iš Talino – skrydžių Berlynas-Ryga ir Berlynas-Talinas daugiau nebebus. Be „easyJet” iš Rygos dar traukiasi ir kita „low-cost” bendrovė „germanwings”: reisas Ryga-Kolnas bus uždarytas.
Aviacijos verslo krizė, paliečia ir mūsų šalies skrydžių verslą. Ko gero, šis naujasis sezonas bus pirmasis, kuomet Rygos ir Vilniaus oro uostų naujame sezone skrydžių skaičius neaugs, o mažės. Visgi, verta linkėti, jog Lietuvos oro uostai ir lietuviškos skrydžių bendrovės bus agresyvios nuosmukio laikotarpiu. Nuosmukio metu galima ir lėktuvų įsigyti pigiau, ir naujuose reisuose įsitvrtinti.
„FlyLAL” lėktuvai žiemos laiktarpiu tušti nestovės – daug resursų prireiks įvykdyti visus užsakomuosius reisus.
Įdomu tai, jog žiemos sezonu „FlyLAL” vykdys krūvą užsakomųjų reisų, o pasiūlydama savo paslaugas dviems didžiausiems Lietuvos užsakomųjų skrydžių užsakovams – „Novaturui” ir „Tez Tour” sugebėjo suderinti abiejų kompanijų interesus ir bus vykdomas vienas skrydis abiems kompanijoms.
T.y., šią žiemą skrendantys atostogauti į Egiptą ar Tenerifę, tuo pačiu reisu skris tiek „Novaturo”, tiek „Tez Tour” klientai. Be to, mano prognozė, jog „Novaturas” ir „Tez Tour” konkuruos tą pačią dieną siūlydami skrydžius į Bankoką, pasirodo besanti neteisinga – šios dvi kompanijos dalinsis vienu „FlyLAL” vykdomu reisu į Tailandą. Kaip bebūtų, kaina už žemo komforto skrydį yra kosminė (nuo 3400 litų).
Užsakomieji „atostogų” reisai tiesiogiai iš Vilniaus bus vykdomi šiomis kryptymis:
1. Į Goą ir į Bankoką – vieną kartą per savaitę (ketvirtadienio vakarą). Iki gruodžio bus skraidomą į Goa „Novaturo” užsakymu, o nuo gruodžio – bendru „Tez Tour” ir „Novaturo” užsakymu į Tailandą;
2. Bergamas (Italija) – vieną kartą per savaitę (sekmadieniais, popietė) – užsakovas „Novaturas”;
3. Hurgadą (Egiptas) – keturis kartus per savaitę (pirmadienio, trečiadienio, penktadienio ir sekmadienio rytais) – bendras skrydis „Tez Tour” ir „Novaturui”;
4. Šarm El Šeichą (Egiptas) – tris kartus per savaitę (trečiadieniais, penktadieniais ir sekmadieniais) – bendras skrydis „Tez Tour” ir „Novaturui”;
5. Į Tenerifę (Ispanija) – vieną kartą per savaitę (pirmadieniais) – bendras skrydis „Tez Tour” ir „Novaturui”.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
10 komentarai
Leave a reply
Dar liko nepaminėta, kad iš Rygos traukiasi ir Aer Lingus.
Teisybė – iš Rygos traukiasi „Aer Lingus”. Nemanau, kad keli nauji „airBaltic” reisai atsvers trijų „low-cost” bendrovių pasitraukimą iš Rygos.
„Aer Lingus”, ko gero naudodamąsi proga, jog „airBaltic” ir „FlyLAL” traukiąsi iš reiso padidino skrydžių į Vilnių skaičių nuo 3 iki 4 per savaitę.
Kad praėjusią žiemą Aer Lingus į Vilnių irgi skraidė 4 kartus lygtais net tomis pačiomis valandomis.
Dėl Dublino mano supratimu tėra vienintelė priežastis – didžiulė konkurencija. Galbūt ir nesumažėjo lietuvių Airijoje skaičius, visgi šie turbūt jaučia ekonominio slowdowno pasėkmes, o skraidymas į Lietuvą tokiom aplinkybėm nebėra toks paprastas. Kita vertus, flyLAL ir airBaltic iš esmės konkuravo su low-costais, tad turėjo laikyti žemą kainą. Logiška, jog jei nėra pelno, net ir turint apkrautą lėktuvą jį laidyti neapsimoka. Gerai bent kad flyLAL paskelbė susitarimą su Virgin Atlantic, tai bent kažkiek garantuoja, jog bent į Londoną skrydžiai išliks. Et, o kažkada ne tik kad į Dubliną skraidė airBalticas, bet net į Manchesterį (iš Rygos, bet kaip tai patogu turint omeny logistikos kainas Jungtinėje Karalystėje).
O Tailando ir Indijos skrydžiai brangūs bus, nes vienas 757 visą žiemą praleis Tailande: nuskraidinę keleivius flyLAL tikrai neskraidins tuščio lėktuvo atgal, o jis lauks sekančios pamainos. flyLAL manau džiaugiasi, taip prakišę 757 paprastai :-)
Simonai, o iš kur ši informacija apie nutraukiamas kryptis? Nes tavo blogas yra vienintelis, skelbiantis tai.
Tomai, reiškia „FlyLAL” PR’as gerai dirba, kad nesigirdi apie nutraukiamas kryptis.
Paskaityk paskutinį pranešimą spaudai.
http://www.flylal.com/lt/bottom/news?id=1294890
Ar matai Briuselį, Dubliną, Rygą, Barseloną ar Milaną paminėtą tarp miestų, kur ketinama skraidyti?
Nueik į http://www.flylal.com ir pažiūrėk ar įmanoma nusipirkti bilietus tomis kryptimis po spalio 26 dienos?
Bet tai jei Easyjet ir Germanwings bega is Rygos, tai Kaune juos kadanors isvyst be sansu… :(
Nu yra dar vienas šaltinis apie uždaromas kryptis
http://www.ch-aviation.ch/news.php?search=1&airline=FlyLAL
Galiu pasakyt tik tiek, kad mane, kaip kas keletą mėnesių nuskristi trumpam į Europą mėgstantį turistą, tai gerokai nuliūdino.
Doit-on en eatre content?Est-ce que les low cost ont du bon dans ce cas?Ryanair et wizz air ganagnt de9je0 de l’argent, leur but est de faire couler Air Baltic.Doit-on dire merci aux politiques d’une telle politique!C’est tellement facile de faire couler les petites compagnies quand on est subventionne9!Il faudrait que e7a s’arreate.