Prekybos centro „Panorama” atidarymas
Prisipažinsiu, galvojau, ar nevertėtų šio įrašo pavadinti „Puota maro metu” – visgi, didelio prekybos centro atidarymas krizės gilėjimo laikotarpiu yra drąsus žingsnis. Be abejo, investuotojai imdamiesi šio projekto galbūt krizės savo prognozėse neturėjo – kalbos apie projektą prasidėjo prieš 3-4 metus, o daugiau nei dvejus metus (stebėtinai ilgai) užtruko statybos.
Ėjo kalbos, kad prekybos centro statybos yra dirbtinai lėtinamos (šiais laikais keista matyti tokias lėtas statybas) dėl derybų su nuomininkais – norėta sudaryti sutartis dėl viso ploto nuomos prieš atidarant prekybos centrą. Juolab, kad negeras pavyzdys yra – buvusios Vilniaus miesto savivaldybės pastato vietoje įsikūręs prekybos centras „Gedimino 9” turi tiek daug laisvų plotų, kad tai akivaizdžiai bado akis.
Reklaminė prekybos centro įvedimo kampanija jau prasidėjo. Atidarymas lapkričio 7 dieną. Prekybos centrui šūkis pasirinktas iki begalybės banalus – „Lengviau. Patogiau. Erdviau”. Galbūt tokia prekybos centro koncepcija – nebūti nišos lyderiu, o drauge su „BIG” ar VCUP dalintis trupiniais nuo „Akropolio” ir „Europos”?
Įdomu tai, jog prekybos centras savo komunikacijoje visiškai nesimini nuomininkų. O nuomininkai ir jų valdomi (atstovaujami) prekės ženklai paprastai prekybos centrui būna pagrindinis traukos objektas (nepatogų parking’ą ar nesėkmingą išdėstymą kartais galima ir iškentėt).
2007 m. gegužę trumpai nuskambėjo žinutė, jog didžiausią plotą „Panoramoje” užims „Hyper RIMI”. Atrodė, jog turėtų iš karto būti pradėta kalbėti ir apie kitus nuomininkus bei bendrą prekybos centro koncepciją, bet jokių žinių nepasirodė. Sklandė tylus gandas, kad „Panorama” bando pritraukti H&M, tačiau tai buvo tik gandas.
Iki atidarymo liko 4 dienos, tačiau jokių oficialių žinių apie prekybos centro nuomininkus nėra. Vietoje šių žinių – atidarymo šventės detalės ir savigyra apie modernų parkingą. Skurdžiai atrodo ir tinklalapis, kuriame tiesiog pakabintas JPG’as su atidarymo šventės detalėmis.
Kol apie „Panoramos” nuomininkus spėliota pagal darbo skelbimus „Lietuvos ryte”, kažkas internete nutekino „Panoramos” aukštų planus, kuriame nurodyti nuomininkai ir jų užimami plotai. Skanuotas planų versijas galite rasti čia: 1 aukštas ir 2 aukštas. Ačiū Ežiukui, kad miestai.net forume jais pasidalino. Geriausiai plane atrodo ranka nubrauktas pavadinimas „ELEKTROMARKT” ir vietoje jo parašyta „BMS”.
Įspūdis – džiugus ir blankus. Džiugu yra tai, jog „Panoramos” plane skylių nėra. Vis atidėliodami prekybos centro atidarymą operatoriai pasiekė iš akies 100% užpildymą (aišku, gali būti, kad ne visi nuomininkai atsidarys lapkričio 7 dieną). Liūdnoka yra tai, kad „Panorama”, ko gero, priėmė bet ką – kas tik sutiko mokėti nuompinigius. Kaip ir „Akropolyje”, šalia vienas kito bus derinami pigūs ir vidutinio lygio prekės ženklai.
„Panoramai” nepavyko pritraukti naujų, didelių ir garsių prekės ženklų – tas pats liūdnasis „Gedimino 9” gali nors „Marks&Spencer” pasigirti. Didžiausią plotą užima lyderių atstovaujami prekės ženklai – pirmiausia „Aprangos” ir „Danbalt International”. Į Vilnių ateis keli prekės ženklai, kurie iki šiol buvo tik Kauno „Akropolyje” (pvz. „žudykreklamą” mėgstamas „Celio”), prasiplėtė keli ženklai, kurie buvo mažai matomi – „Pepe Jeans”, „Tally Weilj”, „Pietro Fillipi”, „Clarks”, „Geox”, „New Yorker” ir kiti.
Išplatintuose nuskanuotuose prekybos centro planuose kai kurių pavadinimų išžiūrėti negalima, todėl siurprizams vietos yra. Taip pat nemaži plotai paskirti pavadinimams, kurie mažai sako – pvz. „JBC Fashion”, „Crop Town”, „Tiimari”.
Šiek tiek keista „BMS” matyti ateinant į masinį prekybos centrą – berods tai pirmas jų žingsnis. Iki šiol prekybos centruose „arčiau masinio kliento” buvo „Elektromarkt” ir „Topo Centras”. „BMS” asortimentas perlipo tik IT parduotuvės lygį, o masiniam vartotojui IT produktai tapo „arčiau kūno”, todėl toks žingsnis, ko gero, suprantamas.
Pirmame aukšte bus sutelkti žemesnio lygio nuomininkai: „Apranga”, „Sarma”, „Bags&More”, „Danija”, „Žygio batai”. Brangesni ženklai sustumti į antro aukšto kampą: „Pierre Cardin”, „Tommy Hilfiger”, „Gino Rossi”, atrodo pirmą kartą atskira parduotuve pasirodantys „Calvin Klein” ir „Guess”. Tiesa, gana keista, tarp šių parduotuvių pamatyti „Reserved”, „Mosaic” ar „Bershka”.
Sveikinu „Panoramos” valdytojus bent pradžiai sėkmingai išsprendus nuomininkų surinkimo rebusą. Reikia tikėtis, jog koncepcija „po vienu stogu telpa viskas” pasiteisins ne tik „Akropoliui”. Asmeniškai, labiau norėtųsi prekybos centrų krypties, į kokį segmentą taikoma. Dabar, mano supratimu, įžvelgiamą koncepciją Vilniuje turi tik du centrai – „Europa” (aukštesnis vidutinis lygis) ir VCUP (žemesnis lygis). Na, dar yra „Vilniaus vartai”, bet jų filosofija man spaudžia ašarą einant pietauti į „Aveniu” ir žvelgiant į metus nevalytą stiklą, ant kurio kabo „Gucci” ir „Yves Saint Laurent” logotipai. Visus kitus galima apibūdinti žodžiu „bilekas” (kažin kaip jaučiasi „Flagmane” „adidas” matydami virš savo parduotuvės lango kabanti užrašą „Takko Fashion”?).
Įdomu, kaip nuomininkų paieškos klausimą seksis spręsti „Ozui”, kurio kontūrai jau išryškėjo, bet žinių apie nuomininkus nėra.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
33 komentarai
Leave a reply
Crop town tai berods babilone ir kažkuriame iš šiaulių centrų esantis a ka jaunimo rubų šopas. Kodėl nepaminėjai Mothercare – naujas tinklas mamoms ir atžaloms (http://www.mothercare.co.uk/)
O Gedimino 9 nėra taip slogu kaip pieši, Simonai. Pastaruoju metu jis tikrai turi šiokio tokio populiarumo – juk vienintėlis plataus spektro parduotuvių centras miesto širdyje (flagmaną imho tikrai nukonkuravo)
Man tik keista, kodėl nėra fastfoodo, ir apskritai, kodėl niekas nebando įvesti naujo fastfoodo. Aš manau tai perspektyvu, nors kitąvertus nesu baigęs ekonomikos mokslų ir mano pastebėjimas šioje vietoje gal šiek tiek ir diletantiškas.
mane irgi labai stebina fastfoodo nebuvimas Lietuvoj. beveik visiskai tuscia nisa.
Kad kažkokių dar brand’ų, ypač nišinių, „Panoramoje” gali būti, tai sutinku – sunku įžvelgti visus pavadinimus, be to, gerai neišmanau „vaikiškų” brandų, kanceliarinių prekių ar kitų specializuotų.
Dėl „Gedimino 9” – nelaikau didelio „skepticizmo” ant jo – man jis patinka dėl kelių parduotuvių. Gerbiu jį už tai, kad pritraukė į Lietuvą „Marks&Spencer”, bet kiek šleikštu, kad turint M&S kaip „tempiantį” brand’ą, pats prekybos centras save pozicionuoja kaip „top” lygio prekybos centru. Dėl to gaunasi didelė maišalynė visam spektre. Reika pripažinti, kad jau antrus metus stovintys tušti plotai, kurie laaaabai lėtai pildosi taip pat bado akis.
Dėl „fastfood’o”, tai sutinku besąlygiškai – čia pas mus dar yra labai daug vietos. Kažkiek galvoju, kad prekybos centrai blokuoja fast-food’ą – keista, kaip „Hesburger” niekaip nesuranda sau vietų. Galų gale KFC ir „Pizza Hut” pasirodė Kauno „Akropolyje”, o daugiau apie jų plėtrą visai negirdėt. Kaip ir apie „McDonald’s” plėtrą, nors nauji frančizę įsigyję savinininkai tą žadėjo.
Kodėl visi dėl to „H&M” taip pergyvena? Visiškai nepagaunu kame ten stebuklas – Dubline ten pirkau kelis brangius ir visiškai nekokybiškus marškinius. Pravalas totalus, ne kitaip. Jau geriau koks Penneys į Lietuvą ateitų, būtų pats tas.
Dėl kitų – galiu paminėt, kad Double Coffee atsisakė plėtros planų „Panoramoj”, apie „Cropp Town’ą” tai tik labai gerai galiu atsiliepti – kai tik atsidarė „Mega” Kaune, ten esančioje „Cropp Town” parduotuvėj pirkau 2 marškinėlius po 25 Lt (nu čia maždaug prieš 3,5 metų). Iki šiol tie 2 marškinėliai yra mano mėgstamiausi ir atrodo tikrai padoriai po tiek laiko.
Dėl fast-food’o belieka pritarti Flashy komentarui.
BMS turi savo parduotuvę ir Kaune esančiame prekybos centre „Molas”, tad jų pasirodymas „Panoramoje” – jau antras žingsnis.
http://www.trauka.lt/images/panorama.png neslaptas planas bet vis tiek į temą :)
Dar prieš metus lryte rašė kokios bus parduotuvės Panoramoje
http://www.lrytas.lt/-11962410351195544902-p6-verslas-%C5%BE-grigai%C4%8Dio-puosel%C4%97jamas-gedimino-9-vysta-prekybos-centr%C5%B3-dar%C5%BEe.htm
Tokiu kaip LEGO ar Camper gaila nematyti tavo pateiktuose planuose…
Labai labai gaila, kad nebus nei pizza huto nei KFC, taip tikejausi atsivalgyt sio fast-foodo..
Tokių ženklų kaip IKEA, H&M, APPLE buvimas ar nebuvimas pačioje šalyje duoda daug ne tik to ženklo pirkėjams. Galbūt aš nepirkčiau H&M, bet noriu, kad jis būtų dėl įspūdingų reklaminių kampanijų, „Madonnos” kolekcijų ir t.t. Iš dalies šalys skirtosi į: „šalys su H&M” ir „šalys be H&M”.
Antra, tokių stiprių ženklų buvimas verčia pasitempti ir čia esančius. „Apranga” ir „Baltika” visai baigia užmigti su savo kainodara ir rinkodara – toks konkurentas priverstų juos temptis. Lygiai tas pats su „IKEA” ir „Senukais”/”SBA”.
Ką norėčiau paminėti, tai „H&M” ir nesitikėjau „Panoramoje” – visgi, žinant H&M kitose šalyse, tai ne jų strategija įsikurti pirmiausia prekybiniuose skruzdėlynuose: pažiūrėkite, kur H&M galima rasti Milane, Stokholme, Osle ar Paryžiuje. Taip, jie yra ir prekybos centruose, bet flagmanai stovi miestų centruose. H&M (buvo) galima laukti, kad ir tam pačiam „Gedimino 9”, bet „Ozas” ir „Panorama” tai ne vieta jų startui.
Ir man laba gaila, kad pas mus tik apranga, senukai, ir sba :-(
gal ir gerai, kad greito maisto „rastoranų” (jei pas „mcdonalds” – restoranas, tai kas pas mane virtuvėje, kai išsikepu karpį vyno padaže???).
o ‘panorama, taip taip, skelbėsi, kad bus pas juos aukšto ir aukštesnio lygio, nei kitur prekeiviai. bet tiesa, kas tokie – ir neminėjo.
kitą vertus, nesu žinovas ir garsaus ženklo vergas – man bile gražu, patogu ir kokybiška :)
Dievui į ausį, kolegos. Atidarome „Sriubos dieną” – su McDonald’s tempu nesilyginsim, bet Čili aplenksim. Asortimentas – tik sriubos, tačiau pavagyti tikrai pakaks. Pirmame aukšte, prie Omnitel, Bitės ir Mothercare.
Pažiūrėsim gyvai, ar lietuviškam faster casual tikrai yra niša. Ko iš to smalsumo nepadarysi – žvalgyba mūšiu, tskant.
Kažkoks „sveikas” šis prekybcentris bus. Štai, ir Sriubos diena, ir sveikuoliškų gėrimų bariukas BoostJuice + dar kažkas panašaus, ko tiksliai nesusižinojau.
Prie „žalumos” galima pridėti elektrinius kartus.
Nieko nuostabaus – sekami trendai. O šie ypač gajūs tarp miestiečių, į ką Panorama ir orientuojasi – skubančius ir turtingus :D
Keista, kad nėra kokio sporto klubo :)
Padariau antrą įrašiuką su nušniukštinėta info: http://tinyurl.com/5f2pd7 :)
Paantrinsiu Flashy – Mothercare atėjimas yra tikrai labai gerai ir mamučių Panoramoje dėl to tikrai netruks. Manau tai bus vienas iš „dieninio” srauto generatorių, koks kadaise buvo Lindex Gedimino 9.
Dabar iš pasaulinių rūbų brand’ų Lietuvoje man trūksta tik Next’o. Visa kitka – buvę nebuvę :)
Kas liečia BMS, tai kadaise per vieną iš pokalbių jie minėjo, jog nebenori savęs pozicionuoti kaip vien tik „geek store” ir plės asortimentą tokia buitine elektronika, kaip TV, namų kinai, audio sistemos. Kaip kažkas teisingai paminėjo – Molas kaune buvo pirmasis žingsnis ta linkme.
[…] Bartkus rašo, kad “Panoramai” nepavyko pritraukti naujų, didelių ir garsių prekės ženklų, o Ežiukas su kedais platina neoficialiai gautus prekybos centro planus ir taip pat užsimena apie […]
Kiekvienam doram lietuviui yra iskiepita kad fastfoodas blogai svoriu, galvai ir viskam kitkam… gal ir yra tiesos tame bo lietuvaites visgi daug grazesnes uz fasfoodiniu valstybiu mergiotes…aisku pavalgyti ten turi buti bent 2-3 kart pigiau nei kavinej suvalgyt bulviniu blynu ir 3-4 nei karbonada:)
kokios pardotuves yra panoramojia?
Labai nustebino, kad panoramoje atsirado Cofee-Inn’as, taip pat kad pirmo crocstown Vilniuje. bei viena daug arčiau New-yorker. Išiesų patiko vidus, geriau nei Akropolio konteineris :)
nuodeme butu atsisakyti tokios vietos (pagrindinis iejimas ir terasa) ir galimybes pagaliau atsidsryti kartu su dideliu knygynu, kaip kad Barnes&Noble amerikieciu. lauksim sveciuose, cia mi-li-jo-nas knygu ir visas jas galima skaityti vietoje, prie kavos.
tiesiai is panoramos,
Nidas
O AS NESIRUSIU APLANKYTI PANORAMA taip pat kai niekada nebuvau MCDONALD nei ERMITAZE
Nidai, na ta nutekejusi informacija ir planelyje pazymetas bei nubrauktas DOUBLE COFFEE pavadinimas sauniai atrodo – tikrai liuks, kad persikelete is Jus is anksto numatytos vietos prie Rimi (kur dabar igrustas kazkoks sulciu baras) i pacia ispudingiausia Panoramos vieta. Geri baldai pas Jus – coffee innui srautai garantuoti. Vieno nesuprantu – kaip Panorama dar tik siandien (lapkricio 11) ryte is savo puslapio iseme praejusio savaitgalio atidarymo programa ir vel uzdejo ta bjauru atidarymo paveiksliuka… ka veikia ju plikasis marketingo vytenis?
Sveiki,
Iš straipsnio matosi, kad autorius nelabai yra susipažinęs su pasauline prekybos centrų filosofija, straipsnis labai šališkas ir neigiamas. Džiaugiuosi, kad atsidare dar vienas visai vykęs prekybos centras ir praplėte Lietuvos vartotojų pasirinkimo galimybes.
[…] porai savaičių po prekybos centro “Panorama” atidarymo, paslapties šydą nuo statybų Ozo gatvėje nuėme investuotojai į “Ozo” prekybos […]
Vakar pirma(ir paskutini) karta buvau tam sriubu restorane panoramioj. Uzsisakiusi baravyku sriubos joje radau milziniska kirmina, gal net panasesni i viksra nei i kirmina!!! Vos neapsivemiau. Pasakiau tai vienam darbuotojui, bet jis tik pasiule kita atnest, o pinigu taip ir negrazino. O ta mano sriuba turbut kitiems nunese su visais kirminaisXD
Very good work on an extremely essential subject. I genuinely enjoy your perform and most pieces of data within this report are particularly nicely put.
La pintura con escudo antiara?azos de Nissan es la primera tecnolog?a del mundo en este ?mbito que permite que las peque?as marcas desaparezcan r?pidamente. Este tipo de pintura fue desarrollado por la empresa en 2005 y ya se usa en muchos modelos de Nissan e Infiniti. El Murano, por ejemplo, utiliza este tipo de tecnolog?a. Ahora, gracias a Nissan, esta tecnolog?a se est? empleando por primera vez en un producto no relacionado con la automoci?n en Europa.
How can I search blog posts from during the olympics?
Thanks for the ideas you have discussed here. Yet another thing I would like to talk about is that computer system memory demands generally increase along with other advancements in the technological innovation. For instance, whenever new generations of processors are introduced to the market, there is certainly usually a related increase in the dimensions calls for of both personal computer memory and also hard drive room. This is because software program operated simply by these cpus will inevitably increase in power to leverage the new technological know-how.
I’m just writing to make you be aware of of the wonderful discovery my friend’s child obtained visiting your web site. She noticed a wide variety of pieces, which include how it is like to have an awesome helping mood to make other people with ease gain knowledge of specified multifaceted issues. You actually exceeded visitors’ expectations. Thanks for showing the necessary, safe, educational and unique guidance on that topic to Julie.
I’m curious to find out what blog system you are working with? I’m experiencing some small security issues with my latest site and I would like to find something more safe. Do you have any solutions?
You’re so interesting! I don’t think I’ve read something like this before. So great to find another person with some genuine thoughts on this issue. Seriously.. many thanks for starting this up. This website is one thing that is required on the internet, someone with a bit of originality!
Vienas is graziausiu prekybos centru.
Aktualu artėjant žiemai,kad nesušaltume ir nepasimestume tar naujų parduotuvių ir prekių ženklų.Batus siūlau pirkti Geox firmos, nes jie ypatingi tuo, kad leidžia pėdai kvėpuoti.Pati nepatikėjau kol nepradėjau nešioti.Pasidairyt galit čia http://isparduotuve24.lt/product-brand/geox/# Kadangi žiema svarbu šiltai rengtis, būtina pagalvot nuo viršaus iki apačios.