Lėktuvų keleivių vaikymas iš Vilniaus įsisiautėja

Atrodo, Vilniaus oro uosto vadovas akivaizdžiai pajuto, kad jo prognozė, kad 2015 metais Vilniuje bus 1,5 milijono oro keleivų, gali ir neišsipildyti. Kur tau išsipildys – jau net 2008-ųjų pirmąjį pusmetį keleivių Vilniuje buvo beveik milijonas.

Aišku, Vilniaus oro uostą tokia situacija labai neramina. Reikia kažkaip pradėti mažinti keleivių skaičių. Šiandien per radiją girdėjau žinutę, jog VNO nusprendė, kad ir žiemos sezonu lėktuvai Vilniuje bus aptarnaujami nuo 5 val. ryto iki 23,30 val. vakaro. Pavėlavę lėktuvai turės leistis Kaune, Rygoje ar Palangoje.

Šią „naujovę“ Vilniaus oro uostas įvedė nuo šios vasaros – tiesa, buvo nurodyta, jog šis nepatogumas yra laikinas ir būtinas dėl oro uosto kilimo tako platinimo darbų. Atrodo, įtikinama.

Bet – dabar atsirado naujų argumentų, kodėl lėktuvų negalima aptarnauti vėliau. Kaip pranešė „Radiocentras“, VNO teigia, jog dėl to, jog Vilniaus oro uostas yra arti miesto ir negalima trikdyti gyventojų ramybės!

Bendrai paėmus tokioje situacijoje gal ir yra logikos – kai kuriuose miestuose tokia praktika yra įvesta. Bet, visuomet tokiose situacijose oro uostai yra už kaip galima ilgesnį darbą, o jo darbą trumpinti siekia aplinkiniai gyventojai, žaliųjų organizacijos ir t.t., o finale dažniausiai su valdžios įsikiškimu būna randamas kompromisas. Bet pas mus – gyventojų ramybe ėmėsi savo iniciatyva rūpintis oro uostas! Labai keista ir nelogiška. Juolab, kad Vilniaus oro uoste besileidžiantiems lėktuvams taikomi netgi labai negriežti standartai triukšmui – pasiklausykite kaip pirmadieniais vakare kyla senukas krovininis lėktuvas į Kopenhagą.

Aišku, situacijos su lėktuvų aptarnavimu nakties metu negalima sureikšminti per daug. Bet šis į viešumą išliendęs absurdas tik vienas pavyzdys, kaip Vilniaus oro uostas savo nelankstumu praranda konkrencingumą.

Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

11 komentarai

  1. MariukasM - 2008 07 23, 09:10

    Mažas pataisymas. Pats oro uostas negali būti lankstus ar nelankstus. Nelankstūs yra oro uosto vadovai :) .

  2. Simonas Bartkus - 2008 07 23, 09:15

    Na, nelankstūs oro uosto vadovai gali padaryti oro uostą nelanksčiu ;)

  3. xaoc - 2008 07 23, 11:52

    Tikrai stengiasi zmones! ;) neseniai teko apsilanktyti ju stovejimo aiksteleje… Ant svieslentes garbingai sviecia skaicius 34! Jau paemus taloneli ir ivaziavus matau kad situacija visiskai kitokia – dvi ar trys masinos stovi, tiesiog laukdamos, dar viena vazineja ratais nerasdama vietos prisiparkuoti… na ka, teko ir man kelias minutes vazineti ratais po aisktele, kol atsilaisvino vietele! Kazkaip nujauciu,kad jeigu iskarto apsisukciau ir bandyciau isvaziuoti, aparatas be pinigu mane stikrai neisleistu…

  4. Kazimieras - 2008 07 23, 13:30

    nu kvaileliai tie vadovai TVOU, juos visus reiketu nusalinti ir isrinkti jauna vadova kuris turetu noro ir rysto plesti ir valdyti TVOU!!
    aciu dievui Flylal ir Aurela puikiai pleciasi, saunuoliai!

  5. Eugenijus - 2008 07 23, 23:33

    O gal tiesiog oro uosto vadovai jaučia socialinę atsakomybę? Gal yra įstatymas/norma/taisyklė, kuri paprasčiausiai draudžia oro uostui dirbti?
    Kam ieškoti šnipų kur jų nėra?

    Eugenijus
    youlikeit.lt

  6. Simonas Bartkus - 2008 07 24, 08:40

    Įstatymai šiuo klausimu nesikeitė. Nei šiemet, nei per paskutinius metus. Lėktuvų parkas atnaujinamas dideliais tempais, todėl lėktuvų keliamas triukšmas tik mažėja. Be to, VNO apribojimai lėktuvų triukšmui yra labai maži – leistis gali bet kas.

    Be to, apribojimus turėtų suinteresuotos pusės spausti tai daryti – bet niekas paskutiniu metu nieko nedarė. Logika sako, jog oro uostas turėtų nagais kovoti dėl kiekvieno naujo reiso.

  7. Vytautas - 2008 07 25, 11:35

    Simonai,
    pasakiski straipsniai ir pastebejimai apie aviacijos plonybes Marijos zemej ;))) As pats toks lengvos formos „lektuvinis“ maniakas, negaliu be skrydziu sedet daugiau nei pora menesiu;) ir pageidautina su kuo daugiau persedimu;))). bet ne esme, gal turi galimybiu/rysiu paknist informacijos del vakarykscio straipsnio kauno dienoj apie airbaltic, ir kt low-profile kompaniju atejima i KUN?
    straipsniukas jei ka: http://www.kaunodiena.lt/dienrastis/priedai/turtas/latviu-oreiviams-apkarto-vilnius-105633

    lauksiu ziniu nekantriai ;)
    Vytautas

  8. Simonas Bartkus - 2008 07 25, 12:21

    Vytautai,

    ką KUN vadovas privačiuose pokalbiuose kalbasi su „airBaltic“ vadovu, tai paknisti galimybės neturi niekas :) Šiaip tai manau, kad šių metų rudens tvarkaraštyje, ko gero, Kaune kompanijų naujų nebus, teks Kauno oro uostui tenkins tais pačiais sumažintais dar šiek tiek „Ryanair“ reisais.
    Neatmetu, kad „airBaltic“ kalbos gali būti ir grynai spekuliacinės, siekiant paspausti Vilniaus oro uosto valdžią.
    Bet, iš principo, manau, kad Kauno perspektyvos minėtame straipsnyje nėra blogos. Į Lietuvą turėtų anksčiau ar vėliau ateiti keletas kitų pigių skrydžių kompanijų (kelios jų ir straipsnyje paminėta, kad kalbasi su KUN), o kaip žinia, į Vilniaus oro uostą normaliomis sąlygom įeiti yra labai sunku – be to, ten jau yra problemų su lėktuvų parkingu.
    Mano prognozė – 2009 m. vasaros tvarkaraštyje turėtų padaugėti skrydžių iš Kauno.

  9. Simonas Bartkus - 2008 07 25, 15:43

    Vos spėjęs parašyti komentarą, gavau žinutę iš „airBaltic“ atstovės, kurioje rašoma, jog tikimąsi, kad pirmasis lėktuvas su salotine oudega iš Kauno oro uosto pakils dar šiais metais :)

  10. Vytautas - 2008 07 29, 12:28

    Linkiu salotiniu uodegu darbuotojoms, dirbancioms su keleiviu registracija, galu gale ismokti, kurios eiles B737-500 neturi langu;))

  11. […] ne taip lengvai valstybės įmonei transformuotis iš lėktuvų vaikytojos į skrydžių viliotoją … Linkėjimai gero darbo ir geru rezultatų darbo grupei ir oro […]

Leave a reply