Aviabilietai iš Vilniaus pabrango įspūdingai
Primityvus testas – bandau skristi 7 populiariausiomis kryptimis iš Vilniaus po dviejų savaičių (nei po ilgo laiko, nei „rytoj”) – vasario 2 noriu išskristi, o vasario 5 – grįžti. Testas atliktas naktį iš sausio 21 dienos į 22-ąją, o kaip žinia, aviabilietų kainos kinta nuolat, todėl situacija gali pasikeisti testą pakartojus.
Pagrindinis šaltinis – „amadeus” sistemoje bilietų ieškanti sistema „skrisk.lt” (kažkada ji buvo pigiausia iš panašių sistemų) bei populiariausių vežėjų tinklapiai („airBaltic”, „Czech Airlines”, „Lufthansa”, „Aer Lingus”).
Vilnius – Kopenhaga – Vilnius
„airBaltic.com” siūlo kainą nuo 967 litų, jeigu skrisčiau į priekį vakariniu, o grįsčiau rytiniu reisu. Jeigu noriu rinktis populiaresnį vakariantą: išskristi ryte, o grįžti vakare, turečiau mokėti mažiausiai 1418 litų.
Skrisk.lt siūlo variantą su „airBaltic” skristi per Rygą už 567 litus. Įdomu, kad „airBaltic.com” toks variantas siūlomas už 1709 litus.
Vilnius – Londonas – Vilnius
„airBaltic” skrydį per Rygą siūlo už 1328 litus (be bagažo). Pigiausią variantą siūlo lenkų LOT – per Varšuvą į Londono Heathrow oro uostą galima skristi už 1015 litų; „Austrian” už 1080 litų siūlo skrydį per vieną taip pat į Londono Heathrow.
Vilnius – Frankfurtas – Vilnius
Vienintelė tiesioginiame likusi „Lufthansa” siūlo skrydį savo interneto svetainėje už 569 eurus – 1969 litus. „Skrisk.lt” pigiausią variantą siūlo per Varšuvą už 1097 litus, panašus tarifas ir su „Austrian” per vieną – 1150 litų.
Vilnius – Helsinkis – Vilnius
„airBaltic” nutraukus reisą į Helsinkį, vienintelė vežėja šiame maršrute liko „Finnair”. „Finnair” savo interneto svetainėje siūlo bilietus už 772 litus. „Skrisk.lt” siūlo pigiausią variantą už 642 litus su „airBaltic” persėdimu Rygoje. „airBaltic.com” tas pats variantas – už 901 litą.
Vilnius – Dublinas – Vilnius
„airBaltic” ketvirtadienį iš Rygos į Dubliną neskrenda, todėl grįžti turėčiau penktadienį – kelionės kaina 1055 litai per „airBaltic.com”. „Skrisk.lt” 02.02/02.05 siūlo skristi su SAS per Kopenhagą už 1419 litų. Su „Aer Lingus” tiesiogiai perkant jų interneto svetainėje – 1430 LTL.
Vilnius – Amsterdamas – Vilnius
„Skrisk.lt” siūlo pigiausią variantą su LOT per Varšuvą už 1029 litus. „airBaltic.com” siūlo per Rygą už 1269 litus. KLM „codeshare” į Vilnių nebesiūlo (tik anksčiau bilietus įsigijusiems keleiviams), o naujai perkantiems tik siūlo skristi iš Rygos arba Talino.
Vilnius – Praha – Vilnius
„Czech Airlines” savo tinklalapyje siūlo skristi 1107 litus, per „Skrisk.lt” tas pats variantas – 936 litai.
Kiti maršrutai
Dar per „skrisk.lt” patikrinau keletą populiarių krypčių, į kurias dar vasarą buvo galima skristi tiesiogiai:
Vilnius – Paryžius – Vilnius: 855 litai (per Rygą)
Vilnius – Roma – Vilnius: 1224 litai (per Prahą)
Vilnius – Briuselis – Vilnius: 957 litai (per Varšuvą)
Vilnius – Oslas – Vilnius: 973 litai (per Rygą)
Vilnius – Maskva – Vilnius: 952 litai (tiesiogiai su „utair”)
Išvados
„airBaltic” skrydžių iš Vilniaus dalinis nutraukimas (iš 15 maršrutų liko 7) ir „flyLAL” veiklos nutraukimas ne tik Vilnių pavertė geografiniu avia užkampiu (ką jau pastebėjo net Prezidentas), tačiau prie to prisideda ir ženkliai šoktelėjusios bilietų į/iš Vilniaus kainos: beveik nebeliko Europos miestų, kur būtų galima skristi už dviejų savaičių už triženklę sumą.
Patį ženkliausią kainų šuolį viršun atliko „airBaltic”, kuri bando pasinaudoti situacija, jog keleiviai neturi kito pasirinkimo ir vis tiek skris per Rygą.
Patraukliausias kainas siūlančių bendrovių sąraše vis pasitaiko lenkų avialinijų pavadinimas LOT (kuriai jaučiu asmeninę neapykantą, kurią išsiugdžiau iš asmeninės patirties ir tokių veiksmų) – arba ši bendrovė tiesiog nesureagavo ir nepasikėlė kainų arba mato sau šansą išsikovoti keleivių srautą per Varšuvą.
Labai patrauklia vežėja iš Vilniaus tampa „Czech Airlines”, kuri turi patrauklų labai ankstyvo ryto skrydį į Prahą (05:55) ir vėlyvą grįžimą į Vilnių (23:55). Jau ir anksčiau „Czech” negalėjo skųstis keleivių srautu.
Aviabilietai iš Vilniaus pabrango įspūdingai.
Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.
23 komentarai
Leave a reply
Tuo tarpu Norwegian ir Aer Lingus bilietai neatrodo pabrangę.
O čekai ir toliau siūlo nebrangius bilietus per http://www.click4sky.com
Nors Pranas jau mane aplenkė, bet galiu tik patvirtinti, kad http://www.click4sky.com:
Your quaranteed price including all taxes and fees: 796.00 LTL
Nežinau kur čia „catch”, nesu dar naudojęsis jų avialinijomis :)
Šiaip tai permokėjai, reikėjo pasirinkt čekiškom kronom mokėt, būtų 10% pigiau :)
Aš kiek suprantu, tai „click4sky” parduoda tik „point-to-point” bilietus, t.y. negalima pirkti iš karto su persėdimu Prahoje? Reikia pirkti du atskirai bilietus ir atskirai į juos registruotis – aišku, nepatogumas nebaisus, bet visgi.
Už nepatogumą blogiau yra rizika, kad nepavyks suspėti persėsti. Dažniausiai galima rasti geresnių kelionės variantų.
Šitas variantas labiau tinka Čekijos aplankymui.
Ačiū kad priminei „įpūdingai”;) aš irgi nekenčių fyfų ir ryžikių;)))
Teks skraidyt iš Rygos. Kaip teisingai pastebėjo Simonas- atstumas nedidelis. Tik kokie 300 km.
[…] Aviabilietai iš Vilniaus pabrango įspūdingai 2009 01 22, 10:56 temos: ekonomika, lėktuvai, vilnius […]
Na paprasciausias ekonomikos desnis apie PASIULA ir PAKLAUSA, i Dublina Air Linguso bilietai irgi pabrango, po to kai jie liko vieni cia
99% ateina SAS. Sėkmės toliau rašant ir svarstant.
ir kas is to… jis tik skraidys is Vilniaus ir KOPEN ir stok vietoj AB. Nieko nesikeicia.
o man įdomu, kodėl Ryanair nepadidina savo skrydžių krypčių skaičiaus iš Kauno.
Todėl, kad Kaunas nėra aukso kasykla. Jau trys kryptys buvo pabandžius panaikintos kaip nepasiteisinusios (Stokholmas, Glasgow ir Shanonas), o dar viena (Liverpulis) patapo sezoniniu reisu.
Su tokias nesekmingais bandymais galima net negalvoti, jog Ryanair greitu metu padarytu Kaune savo baze.
greitu metu nepadarytu- pasitaisau. :d
Na, o bet tačiau pasirodė, kad Vilniaus aerouostas taip pat ne aukso kasykla. Viena iš dviejų didžiausių skraidintojų bankrutavo, kita pavertė VNO RIXo filialu …
Kol kas situacija atrodo labai nekaip :(
PLIUS
Lėktuvai, kaip ir pilotai, yra planuojami į priekį. Neturi aviabendrovės pulko priparkuotų plieninių paukščių, visos pelningos juos laiko ore. flyLAL, kaip žinia, gana staigiai pranešė apie veiklos nutraukimą, todėl užtruks laiko, kol kitos bendrovės prisitaikys prie naujų rinkos sąlygų. Bet, kadangi eina kalba apie kokius 600-700 tūkst. keleivių per metus, neabejoju dėmesio Vilniaus rinkai. airBaltic tą padaryti paprasta – didžiulis 737 jau skraido tarp Vilniaus ir Rygos, o bendras lietuvių ir latvių srautas į Londoną skraidinamas dar didesniu 757 – manau, itin pelningai.
Netikiu, kad atsiras flyLAL vietoje tiesioginių reisų, nebent kelios kryptys, su kuriomis flyLAL turėjo/privalėjo turėti codeshare’ą: nuo kovo tikrai skraidys mėlynieji SAS, žydrieji KLM, labai realu pamatyti Air France, Turkish Airlines, SN Brussel Airlines, galbūt dar Malev, norėčiau pamatyti britus Vilniuje…
Kalbant apie kainas, Lufthansa šiuo metu pigiausia perkant bent mėnesį į priekį, į Londoną galima nuskristi už 700, ir dar susikaupti 100% Miles&More mylių (o tai reiškia 10-15% nuolaidą).
Ko kol kas nesuprantu, tai LOT pasyvumo. Suprantu, kad jie turi didelę vidinę rinką, su kuria reikia dirbti, bet jų mažieji lėktuvai Vilniuje, įspūdis susidaro, daugiausia susirenka transatlantinių keleivių. Tuo tarp airBaltico aktyviai parduodami skrydžiai Europoje su persėdimu Rygoje LOTo kol kas labai silpnai išnaudojami. Kainoms kritus (o LOT, girdėjau, už naftą vis dar moka po 140 USD – mat prisipirkę išvestinių fin. priemonių) LOT galėtų pasiūlyti konkurencingų kainų, juolab skrydis tarp Vilniaus ir Varšuvos yra puikus jungiamiesiems skrydžiams jau vien dėl nedidelio atstumo.
LOT yra valstybinė prastai valdoma kompanija. Kol kas iš jų nieko nereikia tikėtis. Jie skęsta ir dar neaišku ar atsiras gelbėtojas kokios Lufthansos pavidalu.
O pati Lufthansa tikrai vis dar siūlo gerų kainų iš anksto perkant, bet jų tvarkaraštis iš Vilniaus smarkiai nusileidžia konkurentams.
cHA CHA, to ir buvo galima tikėtis. užtat ir nelaukiau fly lal bankroto paskelbimo. Žlugo mano paskutinės viltys toliau vis kiekvienais metais kur nors skristi pailsėti :( O su FLY LAL buvo taip gerai. Aš jau pasiilgau flylal…
Simonai, o nebūtų buvę truputį korektiškiau, jei analizė nesiremtų „vasario 2 noriu išskristi, o vasario 5 – grįžti” formule, kuri (ar sąmoningai?) išbraukia Saturday-night-rule tarifus? Šie tarifai gyvi ir sveiki daugelyje avialinijų.
[…] 2. Mažesnes bilietų kainas. Oro kelionių kainos iš Vilniaus oro uosto pakilo – apie tai jau rašiau. […]
[…] ne taip paprasta. Sausio mėnesį susidaręs skrydžių vakuumas pakėlė skrydžių kainas, tačiau pirminis šokas praėjo ir aviakompanijos ėmė konkuruoti dėl keleivių […]
Kainos nebuvo mažos todėl, kad jos buvo išpūstos. Bilietų pardavėjai susikrovė milijonus, bet ėmus mažėti keliautojų lėktuvais, visi buvo priversti mažinti kainas ar net skraidyti už savikainą. Kas galėjo pagalvoti, kad kai kurių bilietų kainos įkainojamos vos 21 litu… :)