„FlyLAL” rudenį iš Vilniaus skraidys į Madridą, Budapeštą. „airBaltic” iš Kauno jau šiemet?

   
     

Praėjusią savaitę klustelėjau pagrindinių Lietuvos skraidymo rinkos dalyvių apie planus rudeniui – liko lygiai trys mėnesiai iki žiemos skrydžių tvarkaraščio įsigaliojimo. Du pagrindiniai Vilniaus oro uosto veikėjai – „FlyLAL” ir „airBaltic”, kol kas yra labai nekalbūs, pagrindinė žinia – skrydžių tvarkaraščiai vis dar yra derinami.

Žinoma, tvarkaraščių derinimas yra labai sudėtingas procesas, bet, be abejo, svarbus šioje vietoje yra ir paslaptingumo faktorius. Ne kartą yra kalbėta ir yra akivaizdu, jog konkurencija vykdant skrydžius iš Lietuvos yra didelė.

„FlyLAL” patvirtino ką jau buvo paskelbę ch-aviation.ch – nuo rudens pradedami tiesioginiai skrydžiai iš Vilniaus į Budapeštą. Apie bet kokias kitas naujienas ir kryptis žadama paskelbti kitą savaitę.

Panaršius po „FlyLAL” bilietų rezervavimo ir pirkimo sistemą, galima aptikti ir daugiau įdomios informacijos apie planus rudeniui – dalis skrydžių jau yra suvesta į bilietų rezervavimo sistemą.

Į Budapeštą „FlyLAL” skraidys trys kartus į savaitę (antradieniais, ketvirtadieniais ir šeštadieniais). Tai bus vidurdienio reisas „SAAB” lėktuvu – iš Vilniaus lėktuvas kils 10:55, iš Budapešto – 12:35.

Toje pačioje sistemoje yra informacija, jog „FlyLAL” rudenį pradės ir tiesioginius reisus iš Vilniaus į Madridą! Į Madridą bus skraidoma tris kartus per savaitę – pirmadienais, trečiadieniais ir penktadieniais. Lėktuvas „Boeing 737” iš Vilniaus pakils 7:50 ryte, iš Madrido – 12:20. Skrydis truks virš keturių valandų.

Beje, nors „FlyLAL” dar oficialiai nepaskelbė informacijos apie naująsias kryptis, bilietų užsakymo sistemoje jau galite nusipirkti bilietus šiomis kryptimis – ir kainos tikrai geros – į abi puses praktiškai bet kuriai dienai skrydis kainuos iki 500 litų su mokesčiais. Į Madridą ir atgal tai labai pigu.

Iš rezervavimo sistemos matosi, kad daugės skrydžių į Romą (vietoje trijų – keturi skrydžiai per savaitę), į Stambulą (trys vietoje dviejų). Mažėja srydžių į Kijevą (vietoje dviejų kasdienių – šeši kartai per savaitę), į Paryžių (keturi savaitiniai vietoje šešių), berods mažėja ir į Maskvą.

Suprantama, kad tvarkaraščių derinimas yra sudėtingas procesas, bet kartais dėl vėluojančio jo suderinimo kenčia keleiviai ir pati kompanija. Pavyzdžiui, „FlyLAL” svetainėje galimybė pirkti bilietus į Dubliną yra tik iki rugsėjo 15 dienos. Jei norite skristi vėliau, o bilietais rūpintis jau dabar, teks rinktis „Aer Lingus” ar „airBaltic”.

Dvi jau dabar žinomos naujos „FlyLAL” kryptys yra sveikintinos. Į šiuos miestus nėra skraidoma nei iš Rygos, nei iš Talino. Šios kryptys „FlyLAL” turėtų padėti ir vystyti tranzitą per Vilnių – kaip rašo „FlyLAL Group” komunikacijos vadovė Gintarė Rimkuvienė, „FlyLAL” per Vilnių skraidina ne tik keleivius iš Rygos ir Talino, bet ir iš Kijevo, Maskvos, Tbilisio. Į Madridą, kiek pamenu, tiesioginė kryptis atidaroma pirmą kartą istorijoje – kadaise tik dar valstybinės „Lietuvos avialinijos” pagal bendrojo kodo sutartį su „Iberia” į Madridą skraidindavo per Londono Heathrow.

Beveik garantuoju, jog šios dvi didelės naujienos iš „FlyLAL” stovyklos turėtų būti ne vienintelės. Rudenį bus tikrai nuimamos vasaros sezono kryptys (Larnaka, Salonikai, Malaga, Maljorka), sumažės reisų į kelis didžiuosius miestus, sumažės užsakomųjų skrydžių, o lėktuvų parkas plečiasi, todėl lėktuvų išnaudojimo tvarkaraštyje turėtų atsirasti daugiau „langų”, kuriuos bus galima išnaudoti naujoms kryptims (arba esamų tankinimui).

Apie „airBaltic” planus rudeniui kol kas daugiau iššiukštinėti nepavyko. Rosita Sakalauskaitė iš „airBaltic” tik patvirtino apie rudens kryptis Ryga-Dubajus, Ryga-Amsterdamas ir Ryga-Tamperė, bet apie tvarkaraštį iš Vilniaus kol kas žinių nėra. Jų turėtų atsirasti „rudens pradžioje”.

„airBaltic” dar kartą paminėjo, jog derybos su Kauno oro uostu vyksta ir gali būti, jog pirmas lėktuvas su salotine uodega iš Kauno oro uosto gali pakilti dar šiemet. Išties, jei tai įvyks, tai bus kur kas greičiau nei aš prognozavau. Palangos oro uostas „airBaltic” yra „šiek tiek tolimesniuose planuose nei Kaunas”.

Palangos oro uosto direktoriaus pavaduotojas marketingui Ramūnas Vilčinskas pranešė, jog žiemos sezone iš Palangos naujų krypčių neatsiras. Natūralu, eksperimentus iš pajūrio reikia pradėti vasarą. Bet, gera žinia tai, jog SAS kryptis Palanga-Kopenhaga tikrai liks, greičiausiai liks ir skrydžiai iš Palangos į Maskvą („UTair”) ir iš Palangos į Oslą („Norwegian”).

Straipsnis perspausdintas Alfa.lt: „flyLAL“ skirs į Madridą, Budapeštą, „airBaltic“ – galbūt į Kauną


Galite sekti šio įrašo komentarus per RSS.

8 komentarai

  1. Justinas M. - 2008 07 30, 14:58

    Labai gerai yra atidaromos naujos kryptys. Dar geriau būtų, jei flyLAL padirbėtų kuriant jungiamuosius skrydžius. Jau dabar Briuselis-Tbilisis patogiausia skristi yra per Vilnių, yra ir kitų maršrutų, kur Vilnius kely maišosi :)

    Tikiu, jog su Budapeštu, Madridu galima daryti tą patį, tik reikia labai gerai išsiaiškinti, kurie miestai yra fokuse. Tuomet iš jų rytais susivežti keleivius ir dieną vykdyti tolimesniuosius skrydžius, panašu kaip ir bus daroma su Madridu.

    Įsivaizduoju, Maskva-Budapeštas ar Bukareštas-Madridas galėtų būti puikūs maršrutai? Iš asmeninės patirties, maršrutas Vilnius-Viena visąlaik pignesnis skrendant su persėdimu. Taip ir keleiviai lengvai būtų į VNO pritraukiami, ir flyLAL augimas dar pagreitėtų.

  2. Simonas Bartkus - 2008 07 30, 15:23

    Taip, Vilnius-Viena dažnai pigesnis su persėdimu. Vilnius-Viena skraido, „Austrian”, o visgi „Austrian Airlines” yra brangios avialinijos (bet ir servisas pas juos aukšto lygio!). Šiaip jų tikslas šiuo skrydžiu yra susivežti sau tranzitą jungiamiesiems skrydžiams (dažniausiai transatlantiniams), ką jie sėkmingai ir daro. Jeigu palygintum kainas Vilnius-Viena-Niujorkas, tai ji būtų tik labai nedaug didesnė nei Viena-Niujorkas – tokiu atveju Vilniaus-Vienos segmentas atrodo labai pigūs. Matyt, į „Fokker’iuką” „Austrian” užtenka tokių tranzitinių ir verslo klientų, kuriems svarbus tik patogumas, tai jie nekonkuruoja kaina su jungiamaisiais skrydžiais su persėdimu.

    Kai jau bus aišku, koks tiksliai yra žiemos tvarkaraštis, bus galima panagrinėti, ar realiai Vilnius-Budapeštas ir Vilnius-Madridas kryptys yra tinkamos tranzitui. Dėl Vilnius-Budapeštas tai neabejoju, nes skrydis iš Vilniaus daromas 10:55, todėl iš ryto atskristi iki 9:50 (minimalus persėdimo laikas VNO) galima spėti iš daug kur.

    Na, o ypač jungiamiesiems perspektyvus Vilnius-Madridas kils lėktuvas 7:50, tai realiai į VNO reikia atvykti iš kito miesto iki 7 val. ryto, kad spėti į šį segmentą. Pagal dabartinį „FlyLAL” tvarkaraštį, tai tokiu laiku gali atskristi iš Dublino (iš ties atrodytum crazy skrisdamas Dublinas-Vilnius-Madridas, tegu ir pigiai :)) ir iš Rygos :) Teoriškai galima dar paankstinti skrydį iš Tbilisio (būtų labai logiška) ir galbūt iš kitų rytų krypčių, kur dėl laiko skirtumo galima spėti jau 7 ryto turėti žmones Vilniuje.

    Iš Tbilisio, Rygos ir Talino šiuo metu tiesioginio nėra nei į Budapeštą, nei Madridą. Iš Maskvos Sheremetyevo „Aeroflot” skraidina ir į Budapeštą ir į Madridą. Iš Kijevo į Madridą veža „Aerosvit”.

  3. […] Skrydis. Kai per radiją vis dažniau išgirsti apie tai, kokias nuolaidas daro avia kompanijos, retkarčiais užsimanai ir pats paskraidyti. Juolab, kad nuo rudens prisideda dar keli tiesioginiai skrydžiai iš Vilniaus oro uosto. […]

  4. SKYTOMAS - 2008 08 1, 09:35

    Pataisysiu, Madridas atsiranda ir Rygos oro uosto zemelapyje, nes rudeniop tarp Rygos ir Madrido prades skraidyti IBERIJA 320 Airbusas. P.S. Bravo, uz bloga ir rasta nisa blogajame vandenyne:)

  5. Simonas Bartkus - 2008 08 1, 09:59

    SKYTOMAS: pagal „wikipedia”, tai „Iberios” AIRBUS’as į Rygą pasuks tik nuo kitos vasaros:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Iberia_destinations

  6. […] susiję įrašai “FlyLAL” rudenį iš Vilniaus skraidys į Madridą, Budapeštą. “airBaltic”… […]

  7. […] puslapyje, beje, bilietus į Madridą ir Budapeštą buvo galima pirkti bent jau liepos 29 dieną, kada rašiau apie šias planuojamas kryptis (o gal ir dar anksčiau – nepastebiu visko […]

  8. tryh - 2013 02 6, 14:55

    ytyt

Leave a reply